Oud 01-08-2019, 00:24
Verwijderd
Hoihey!

Ik ben een aantal dagen begonnen aan orgametril (dus 3 dagen van tevoren). Nu lees ik op internet, dat je het dan maar een week uit kunt stellen. Echter zei de huisarts, dat het dan gewoon 2 weken kan, ook als ze zo kort van tevoren begint.

Moet ik nu uitgaan van wat mijn huisarts zegt, of hetgeen op het internet?

Internetreferentie:
Pillen met lynestrenol (merknaam Orgametril) moet je vanaf twee weken of tot uiterlijk drie dagen voor je menstruatiedatum innemen. Neem ze in zo lang je niet wilt menstrueren. Stop je ermee, dan word je na twee à drie dagen ongesteld. Het is het effectiefst als je er twee weken voor je menstruatie mee begint. Begin je pas drie dagen voordat je ongesteld wordt met lynestrol, dan kun je je menstruatie maar een week uitstellen.

I'm confused. Aaaand a bit scared.

De vorige keer deed ik het volgensmij namelijk ook zo, en toen ging t ook prima, maar ik krijg het wel een beetje warm van al die dingen die ik nu net las.

thanks xx
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 00:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer het langer uit te stellen, maar bereid je er op voor dat je ook eerder ongesteld kan worden dan pas na die twee weken. In het aller ergste geval wordt je toch ongesteld, maar dat is ook niet het einde van de wereld
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 00:46
Verwijderd
Ik denk internet. Voor welke aandoening moet je dit gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Probeer het langer uit te stellen, maar bereid je er op voor dat je ook eerder ongesteld kan worden dan pas na die twee weken. In het aller ergste geval wordt je toch ongesteld, maar dat is ook niet het einde van de wereld
in sommige gevallen dus wél. Weet je wat voor medicatie dit is?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk internet. Voor welke aandoening moet je dit gebruiken?
Nou, niet bepaald een aandoening. Ik ga op zwemvakantie, en ik heb er normaalgesproken erg veel last van, dus vandaar dat de huisarts dit voorschreef.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 11:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Orgametril kan en mag je gewoon doorslikken, dus ook 2 weken. Het kan wel zijn dat je tussendoor dan toch een beetje bloed verliest, zeker als je pas bent begonnen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 11:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ja, naar wie zou je luisteren?
Naar internet, waar sommige dingen die er staan gewoon niet waar zijn, of
naar een dokter die ervoor heeft geleerd en heel veel verstand heeft van dit soort zaken

Moeilijke keuze als je het mij vraagt
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Orgametril kan en mag je gewoon doorslikken, dus ook 2 weken. Het kan wel zijn dat je tussendoor dan toch een beetje bloed verliest, zeker als je pas bent begonnen.
Ooh oke!

Bedankt iedereen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, naar wie zou je luisteren?
Naar internet, waar sommige dingen die er staan gewoon niet waar zijn, of
naar een dokter die ervoor heeft geleerd en heel veel verstand heeft van dit soort zaken

Moeilijke keuze als je het mij vraagt
't sarcasme hier...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 11:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
't sarcasme hier...
het is puur sarcasme van mijn kant, niet van iedereen. Maar verder: Zo'n moeilijke keuze is het niet? Ik zou gewoon luisteren naar mijn huisarts
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 11:57
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
het is puur sarcasme van mijn kant, niet van iedereen. Maar verder: Zo'n moeilijke keuze is het niet? Ik zou gewoon luisteren naar mijn huisarts
Waarom? Niet dat je je huisarts altijd in twijfel moet trekken, maar je mag best zelf nadenken en googlen. Volgens mijn huisarts kan de ziekte waarvoor ik orgametril kreeg bijv. niet voorkomen op mijn leeftijd, terwijl ik er recent aan geopereerd ben en ze 1,5 uur nodig hadden om alles weg te halen omdat het zo gewoekerd had.

Ik zie het probleem ook niet echt in, in dit geval: als je na een extra week stopt met orgametril, ga je sowieso bloeden. Als je het een extra week doorslikt is de kans op een doorbraakbloeding iets groter, maar het hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2019, 13:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
in sommige gevallen dus wél. Weet je wat voor medicatie dit is?
Citaat:
Nou, niet bepaald een aandoening. Ik ga op zwemvakantie, en ik heb er normaalgesproken erg veel last van, dus vandaar dat de huisarts dit voorschreef.
Gezien de datum midden in de vakantie en het feit dat er geen medische reden werd genoemd in de eerste post, ging ik er vanuit dat het puur voor het gemak was
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 15:49
Lichaam & Gezondheid Menstruatie uitgesteld
Mimuna
9 20-08-2012 22:09
Lichaam & Gezondheid menstruatie uitstellen?
Yummie
9 10-09-2007 19:14
Lichaam & Gezondheid regels uitstellen?
sofiah
16 09-11-2004 12:39
Lichaam & Gezondheid tijdelijk-niet-ongesteld-pil
Rosiehessie
10 11-07-2003 19:18
Lichaam & Gezondheid menstruatie uitstellen?
~Frederique~
9 10-04-2002 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.