Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 11:44
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb me ingeschreven voor de opleiding Rechten aan de Universiteit van Utrecht. Nou kreeg ik vorige week een brief van de UU over een nieuwe opleiding waar ze volgend jaar mee starten, het zogenaamde Utrecht Law College (wel gewoon Nederlandse opleiding).

Van de website (een aantal zinnen):
Utrecht Law College is kleinschalig. Het eerste jaar bestaat uit een hechte groep van maximaal 75 studenten. Naast hoorcolleges volg je onderwijs in werkgroepen, die in omvang variëren van 12 tot 25 studenten.

Ook is het mogelijk om een deel van je opleiding in het buitenland te volgen.

Utrecht Law College is sterk praktijkgericht. Als jurist beschik je over de vaardigheden om theoretische kennis te kunnen toepassen in de rechtspraktijk. Praktische vaardigheden zoals het oplossen van een juridische casus, het analyseren van rechterlijke uitspraken en het schrijven van pleitnota’s worden in de loop van de studie opgebouwd, onder meer met realistische praktijkoefeningen.

Utrecht Law College heeft een hoog academisch karakter. Dat betekent dat je niet alleen gedegen kennis hebt van het geldende recht, maar ook dat je een eigen mening ontwikkelt over juridische problemen.

Utrecht Law College is onderdeel van de rechtenfaculteit van de Universiteit Utrecht en beschikt over uitstekende voorzieningen.

Het College is bedoeld voor studenten die de ambitie hebben om het beste uit zichzelf en hun rechtenstudie te halen. Het is van belang dat je gemotiveerd bent om met medestudenten en docenten een bijdrage te leveren aan een inspirerend onderwijsklimaat. Je komt voor het College in aanmerking als je jezelf herkent in de volgende punten:

• Je kiest bewust en weldoordacht voor de rechtenstudie.
• Je bent gemotiveerd om je volledig in te zetten.
• Je bent in staat zelfstandig te werken en wilt verantwoordelijkheid dragen voor je eigen opleiding.
• Je hebt goede resultaten behaald tijdens je vooropleiding. Je hebt bijvoorbeeld een goed cijfergemiddelde, of je hebt naast je opleiding andere (leerzame) activiteiten ondernomen.


Ik heb besloten me aan te melden voor deze opleiding. Daartoe moet ik dan eerst een formulier invullen+een motivatiebrief schrijven+een cijferoverzicht meesturen. Op basis daarvan word je al dan niet uitgenodigd voor een toelatingsgesprek (eind juni/begin juli) en op basis daarvan word je weer al dan niet toegelaten tot de opleiding.
Het lijk me een mooie kans om me te onderscheiden van de massa rechtenstudenten en aan de slag te gaan met gemotiveerde medestudenten. Het spreekt mij iig heel erg aan.

Meer mensen die hun best gaan doen om toegelaten te worden?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Advertentie
Oud 16-04-2005, 12:05
Verwijderd
Ik snap eigenlijk niet wat hiervan de meerwaarde is. Als ik mijn eigen opleiding bekijk - rechtsgeleerdheid in Nijmegen - dan wordt daar met precies hetzelfde geadverteerd, namelijk interactief onderwijs in kleinschalige werkgroepen, een actieve houding van studenten en docenten en dergelijke.

De dingen als 'praktijkgericht' geef je vooral zelf invulling. Een universiteit kan wel stimuleren om stage te gaan lopen of dat zelfs verplichten, maar dan nog is het vooral je eigen houding en de mate waarin je in het dagelijks leven om je heen kijkt die bepaalt hoe jouw theoretische kennis 'bezinkt' en vaste vorm krijgt, noodzakelijk voor toepassing in de praktijk.

Ik zie op de site van dit ULC verder ook niet dat er extra aanvullende of moeilijker vakken worden gegeven. Er wordt gesproken over 'het volgen van de Utrechtse bacheloropleiding rechtsgeleerdheid op intensieve wijze, passend bij jouw persoonlijke niveau en interesses'. Dat is dus iets dat je ook prima zelf kunt doen bij de gewone opleiding.

Ook bij de FAQ lees ik als antwoord op de vraag 'Volg ik als ULC-student meer onderwijs dan reguliere rechtenstudenten?' het volgende: 'Nee. Het aantal uren dat je werkgroeponderwijs en hoorcolleges volgt, is ongeveer gelijk. Het verschil is dat een deel van het onderwijs in kleinere groepen wordt gegeven en dat het onderwijs academischer en praktijkgerichter van aard is.'

Met name dit laatste vind ik nogal vreemd. Het onderwijs telt niet meer studie-uren dan het gewone onderwijs, er wordt niet meer stof en materiaal behandeld, maar het onderwijs is toch wel zowel academischer als praktijkgerichter? Ik geloof er niet veel van.

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar dit lijkt me echt heel weinig toegevoegde waarde hebben boven een gewone opleiding rechtsgeleerdheid. Vergeet niet dat het niet zozeer de docenten zijn die ervoor zorgen dat jij een goede jurist wordt, maar je eigen houding en instelling, en die kan alleen jij sturen. Daar helpt zo'n prestigieuze opleiding misschien wel een beetje bij, maar je moet het toch vooral zelf doen.
Oud 16-04-2005, 12:12
Verwijderd
Ik vind dit heel erg 'University College' klinken. Met 'gemotiveerde' mensen werken is leuk, maar bedenk dat iedereen met aardige cijfers en een leuke babbel binnen kan komen.
Oud 16-04-2005, 19:59
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Beiden hebben een punt.
Ik denk echter dat het een voordeel is om met mensen samen te studeren die bewust voor Rechten hebben gekozen. Mijn 'minpunt' van de studie was namelijk het massale karakter en het feit dat je met veel mensen samen studeert, die het hebben gekozen, omdat ze niks beters wisten.
Wat Sylph zegt kan wel waar zijn, maar als je Rechten als laatste optie 'uit nood' hebt gekozen, zal je je niet zo snel hiervoor aanmelden denk ik.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 16-04-2005, 20:01
Verwijderd
Ja, maar veel van die 'uitlaatstenood'-kiezers vallen binnen enkele maanden uit, ook bij de reguliere bachelor Rechtsgeleerdheid.
Oud 16-04-2005, 20:25
Verwijderd
Hechte groep? Haha, wij bij natuurkunde hebben minder studenten.
Oud 16-04-2005, 21:26
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja, lekkere vergelijking
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 16-04-2005, 21:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ow dat, er is nu idd zo'n testwerkgroep die dat moet doen . Reken maar op een minder relaxe studie, kost je veel meer tijd.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-04-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 16-04-2005 @ 20:59 :
Beiden hebben een punt.
Ik denk echter dat het een voordeel is om met mensen samen te studeren die bewust voor Rechten hebben gekozen. Mijn 'minpunt' van de studie was namelijk het massale karakter en het feit dat je met veel mensen samen studeert, die het hebben gekozen, omdat ze niks beters wisten.
Wat Sylph zegt kan wel waar zijn, maar als je Rechten als laatste optie 'uit nood' hebt gekozen, zal je je niet zo snel hiervoor aanmelden denk ik.
Waar ik dan wel benieuwd naar word is jouw motivering om rechten te gaan studeren. De eerlijkheid gebiedt mij om toe te geven dat ik ook zo iemand ben die begon met rechten omdat hij eerst een verkeerde keus had gemaakt (culturele antropologie). Maar ik heb gezien dat de studie in de praktijk zo anders is dan wat je op open dagen en in studievoorlichtingsmateriaal ziet, dat het eigenlijk niet uitmaakt om welke reden je het kiest.

Ik heb mensen gezien die dachten zeker te weten dat ze rechten wilden studeren omdat ze zo graag rechter wilden worden. Maar toen ze de stof in zijn wetenschappelijke bestudering zagen haakten ze af. Ik heb mensen gezien die absoluut niet wisten wat ze wilden maar pas tijdens hun studie, in het tweede of derde jaar, er gegrepen werden door de complexiteit en de schoonheid van de stof.

Dat je samenzit met mensen die gemotiveerd zijn zou ik trouwens nauwelijks een voordeel noemen. Gemotiveerd zijn zegt namelijk niet zoveel over je intelligentie en je prestaties, en de beste jurist word je altijd nog alleen door je eigen inzet.
Oud 17-04-2005, 20:54
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2005 @ 13:10 :
Waar ik dan wel benieuwd naar word is jouw motivering om rechten te gaan studeren. Maar ik heb gezien dat de studie in de praktijk zo anders is dan wat je op open dagen en in studievoorlichtingsmateriaal ziet, dat het eigenlijk niet uitmaakt om welke reden je het kiest.
Hm, heb m'n keuze met name gebaseerd op gesprekken met Rechtenstudenten (heb er 2 in m'n familie en 2 binnen vriendenkring+dan nog op uni-open dag), inzicht in het studie-overzicht enzo. Natuurlijk is mijn eerste interesse ontstaand door studievoorlichtingsmateriaal, maar daarop is niet m'n keuze gebaseerd.

Citaat:
Dat je samenzit met mensen die gemotiveerd zijn zou ik trouwens nauwelijks een voordeel noemen. Gemotiveerd zijn zegt namelijk niet zoveel over je intelligentie en je prestaties, en de beste jurist word je altijd nog alleen door je eigen inzet.
Niet iedere gemotiveerde student is een goede student nee, maar een ongemotiveerde student is zelden een goede student. Hoe kan je hoog scoren zonder inzet? (ja tenzij je hoogbegaafd bent, maar daarvan zijn er geen honderden). Daarbij gaat het mij er niet om dat ik met de béste studenten zit, maar met studenten die het léuk vinden om Rechten te studeren.

Mja, ik ga hier nu niet heel die opleiding verdedigen, want ik weet er natuurlijk ook niet alle details van enzo, ik bén nog niet eens student
Was gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die zich hiervoor gaan aanmelden.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 17-04-2005, 21:00
Verwijderd
Ja, we gaan inderdaad wel enigszins offtopic. Maar dat moet kunnen, als jurist moet je nooit bang zijn het debat aan te gaan
Oud 17-04-2005, 21:47
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wel zonder voorkennis
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 17-04-2005, 23:47
Verwijderd
Voorkennis is stout
Oud 26-04-2005, 19:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Vandaag stond er in verscheidene grote dagbladen (op de voorpagina) een artikeltje over het ULC. Iemand gelezen? Alsnog enthousiast geraakt?

Ik heb vandaag m'n aanmelding de deur uit gedaan
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 26-04-2005, 20:54
Verwijderd
Ja, ik heb het gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat deze nieuwe studie nu van zo veel hoger niveau is.
Oud 26-04-2005, 21:08
Verwijderd
Niet in de Volkskrant, maar die is natuurlijk ook links.
Oud 26-04-2005, 22:32
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Hype om niets...
Oud 27-04-2005, 09:22
Verwijderd
Volgens mij zijn al die bachelors als University College, Utrecht Law College en Liberal Arts & Sciences alleen maar een krampachtige poging van de UU zich een beetje te verheffen boven het universiteiten-maaiveldniveau, en een poging universiteiten als bijv. Harvard te imiteren.
Ads door Google
Oud 27-04-2005, 09:56
NN
NN is offline
Hé wat leuk, weer eens een discussie over een nieuwe juridische opleiding.

Ik denk dat een rechtenstudie zo breed is dat je er zelf wat van kan maken. Je kan opgaan in de massa, over elk tentamen een paar keer doen, etc.. Je kan je ook verdiepen in het rechtsgebied dat je leuk vindt, stage lopen, meedoen aan leuke dingen als pleitwedstrijden e.d. en dan heb je ook een interessante studietijd. Daarheb je dus echt geen ULC voor nodig.

Mijn indruk is ook dat de UU met verscheidene pogingen probeert allerlei aparte trajecten op te zetten om daar het Angelsaksische elite-onderwijs mee te kopiëren.
Mij lijkt dat je daar nuchter mee om moet gaan en als faculteit moet streven naar zo goed mogelijk onderwijs voor iedereen. Op dat punt is nog wel wat te verbeteren in Utrecht...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 27-04-2005, 11:23
Verwijderd
Ja, dan de Nijmegen Law School. Dat is tenminste echt een topmaster, waar je andere vakken volgt dan het gewone plebs en waar je in twee masterjaren duaal afstudeert en ook nog eens een geweldig halfjaar stage in het buitenland mag lopen!

Of het nut heeft? Ik weet het niet. Ik ken maar één kerel die het gedaan heeft, en die is al twee jaar werkloos en hangt nog op de uni rond.
Oud 27-04-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-04-2005 @ 12:23 :
Ja, dan de Nijmegen Law School. Dat is tenminste echt een topmaster, waar je andere vakken volgt dan het gewone plebs en waar je in twee masterjaren duaal afstudeert en ook nog eens een geweldig halfjaar stage in het buitenland mag lopen!

Of het nut heeft? Ik weet het niet. Ik ken maar één kerel die het gedaan heeft, en die is al twee jaar werkloos en hangt nog op de uni rond.
Oud 27-04-2005, 16:27
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik zie het zo: als ik word aangenomen, lijkt me dat heel leuk en ga ik er iets leuks van maken. Als het dan alsnog niks blijkt te zijn, kan ik altijd nog halverwege het jaar, of na een jaar zelf nog overstappen.
En als ik niet word aangenomen, kan ik nog gewoon Rechten gaan studeren.

Maar goed, ik hoop natuurlijk dat ik iig op gesprek mag komen, míj lijkt het iig heel leuk
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-04-2005, 19:10
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-04-2005 @ 12:23 :
Ja, dan de Nijmegen Law School. Dat is tenminste echt een topmaster, waar je andere vakken volgt dan het gewone plebs en waar je in twee masterjaren duaal afstudeert en ook nog eens een geweldig halfjaar stage in het buitenland mag lopen!

Of het nut heeft? Ik weet het niet. Ik ken maar één kerel die het gedaan heeft, en die is al twee jaar werkloos en hangt nog op de uni rond.
Je ziet vaak met topmasters dat er eerst hoog van de toren wordt geblazen, maar dat men vervolgens al blij mag zijn als men een groep gemotiveerde studenten kan krijgen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 27-04-2005, 19:10
NN
NN is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-04-2005 @ 17:27 :
Ik zie het zo: als ik word aangenomen, lijkt me dat heel leuk en ga ik er iets leuks van maken. Als het dan alsnog niks blijkt te zijn, kan ik altijd nog halverwege het jaar, of na een jaar zelf nog overstappen.
En als ik niet word aangenomen, kan ik nog gewoon Rechten gaan studeren.

Maar goed, ik hoop natuurlijk dat ik iig op gesprek mag komen, míj lijkt het iig heel leuk
Wat is er mis met een normale juridische opleiding?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 27-04-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 27-04-2005 @ 20:10 :
Je ziet vaak met topmasters dat er eerst hoog van de toren wordt geblazen, maar dat men vervolgens al blij mag zijn als men een groep gemotiveerde studenten kan krijgen.
Inderdaad. Ik geloof dat er bij ons misschien vijf mensen elk jaar aan die opleiding beginnen en die komen echt niet duidelijk beter terecht dan gewone studenten.

Citaat:
Wat is er mis met een normale juridische opleiding?
Ik zie het zo: met hoe meer minderwaardige sukkels je in een jaar zit, hoe positiever je zelf opvalt.
Advertentie
Oud 28-04-2005, 16:42
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
NN schreef op 27-04-2005 @ 20:10 :
Wat is er mis met een normale juridische opleiding?
Ik zeg toch:
Citaat:
En als ik niet word aangenomen, kan ik nog gewoon Rechten gaan studeren.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 02-05-2005, 16:23
NN
NN is offline
Vandaag las ik in een landelijk dagblad een advertentie van het ULC. Je zou daar je eigen keuzes kunnen maken in de rechtenstudie.

Net als of dat met een normale studie niet kan.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 02-05-2005, 19:19
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Haha ja dat zou mooi zijn, als dat niet zou kunnen
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 11-06-2005, 20:15
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik mag op gesprek komen As. donderdag.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 12-06-2005, 15:37
flower19
flower19 is offline
Spannend! Ben benieuwd hoe het is, wat ze vragen enzo! Ik heb me ook aangemeld, maar pas later dan jij, en nog niks gehoord! Ben heel benieuwd, mij lijkt het ook heel leuk.

Succes donderdag!
Oud 12-06-2005, 21:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Dank je!
En ik vertel later wel hoe het ging, wat ze vroegen enzo, kan je je btje voorbereiden
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 13-06-2005, 11:18
NN
NN is offline
Ik ben heel erg benieuwd hoe het er aan toe gaat bij het ULC, o.a. wat ze als voordelen zien t.o.v. de normale studie.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 13-06-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 13-06-2005 @ 12:18 :
Ik ben heel erg benieuwd hoe het er aan toe gaat bij het ULC, o.a. wat ze als voordelen zien t.o.v. de normale studie.
Ik denk vooral 'kleine groepen' en het heeft een Engelse naam
Oud 13-06-2005, 11:31
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 12:19 :
Ik denk vooral 'kleine groepen' en het heeft een Engelse naam
Kleine groepen is positief, maar dat zou je eigenlijk in het gehele juridische (massale) onderwijs wel goed kunnen gebruiken.

Die Engelse naampjes voor alle nieuwe dingen in het HO heb ik niet zo veel mee. De rechtenstudie (NL, notariëel, fiscaal recht, e.d.) is toch vooral een nationaal iets en daarom zie ik het niet in waarom het dan een Engel;se naam moet hebben.

Straks krijgen wij nog een bul met Master of Dutch Law in plaats van het aloude meester in het Nederlandse Recht...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 13-06-2005, 11:33
Verwijderd
Ik vrees van wel, als mennedzjerlulletjes als VVD-vriend Mark Rutte hun zin krijgen.
Oud 13-06-2005, 11:39
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 12:33 :
Ik vrees van wel, als mennedzjerlulletjes als VVD-vriend Mark Rutte hun zin krijgen.
Ik kan me er wat bij voorstellen. Voor hem is het natuurlijk ook veel indrukwekkender om in het bedrijfsleven tegen de Unilevercollegae te kunnen zeggen dat je Master of History (o.i.d., ken die terminologie niet ) bent, dan dat je geschiedenis hebt gedaan.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Ads door Google
Oud 15-06-2005, 10:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
NN schreef op 13-06-2005 @ 12:18 :
Ik ben heel erg benieuwd hoe het er aan toe gaat bij het ULC, o.a. wat ze als voordelen zien t.o.v. de normale studie.
Je hebt meer praktijk, je ziet en ervaart het recht, ipv alleen de theorie. Dat is het idee. Je gaat ook naar de rechtbank, pleidooi schrijven en houden, dat soort extra's naast de gewone colleges en werkgroepen. Ze willen het recht leuk maken ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 15-06-2005, 10:47
Verwijderd
Goh, in Nijmegen krijg je gewoon rechtbankbezoeken en Rota's (oefenrechtbanken) bij het gewone curriculum.
Oud 15-06-2005, 11:39
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2005 @ 11:47 :
Goh, in Nijmegen krijg je gewoon rechtbankbezoeken en Rota's (oefenrechtbanken) bij het gewone curriculum.
Het zal niet waar zijn...
Oud 15-06-2005, 19:40
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2005 @ 11:47 :
Goh, in Nijmegen krijg je gewoon rechtbankbezoeken en Rota's (oefenrechtbanken) bij het gewone curriculum.
Dat lijkt me normaal. Wij hebben dat ook.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 15-06-2005, 19:41
NN
NN is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-06-2005 @ 11:23 :
Je hebt meer praktijk, je ziet en ervaart het recht, ipv alleen de theorie. Dat is het idee. Je gaat ook naar de rechtbank, pleidooi schrijven en houden, dat soort extra's naast de gewone colleges en werkgroepen. Ze willen het recht leuk maken ...
Als je gemotiveerd met je studie omgaat, vind je je rechtenstudie wel leuk. Daar hoef je geen elitair college voor te volgen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 15-06-2005, 19:57
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Jullie zijn gewoon jaloers

Haha nja dat was een grapje, maar het valt me wel op dat jullie altijd geneigd zijn alles dat niet je eigen opleiding is af te kraken.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 15-06-2005, 20:01
NN
NN is offline
Citaat:
Femic schreef op 15-06-2005 @ 20:57 :
Jullie zijn gewoon jaloers

Haha nja dat was een grapje, maar het valt me wel op dat jullie altijd geneigd zijn alles dat niet je eigen opleiding is af te kraken.
Natuurlijk vinden we allemaal onze eigen opleiding de beste.

Het ULC hoeft niemand jaloers op te zijn, want het is echt niet iets bijzonders. Het is gewoon een normale juridische opleiding.

Maar ben je nu toegelaten tot het ULC?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 15-06-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 15-06-2005 @ 20:57 :
Jullie zijn gewoon jaloers

Haha nja dat was een grapje, maar het valt me wel op dat jullie altijd geneigd zijn alles dat niet je eigen opleiding is af te kraken.
Elke student is natuurlijk het meest trots op zijn eigen universiteit, kom
Oud 15-06-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 13-06-2005 @ 12:39 :
Ik kan me er wat bij voorstellen. Voor hem is het natuurlijk ook veel indrukwekkender om in het bedrijfsleven tegen de Unilevercollegae te kunnen zeggen dat je Master of History (o.i.d., ken die terminologie niet ) bent, dan dat je geschiedenis hebt gedaan.
Offtopic:
MSc Master of Science Voor bèta-studies. Bij maatschappijgerichte opleidingen die wiskundig zijn wordt deze titel ook gebruikt.
LLM Master of Laws Voor afgeronde rechtenstudies aan een wetenschappelijke universiteit.
MA Master of Arts Voor overige studies (alfa- en gamma-studies).
http://nl.wikipedia.org/wiki/M.A.

Echter, de master die ik waarschijnlijk ga doen (onderwijskundig ontwerp en advisering) is dan wel weer eentje waarbij ik de titel MsC krijg. Vermoedelijk vallen sociale wetenschappen dus onder 'maatschappijgerichte opleidingen die wiskundig zijn'?
Oud 15-06-2005, 20:26
NN
NN is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-06-2005 @ 21:04 :
Offtopic:
MSc Master of Science Voor bèta-studies. Bij maatschappijgerichte opleidingen die wiskundig zijn wordt deze titel ook gebruikt.
LLM Master of Laws Voor afgeronde rechtenstudies aan een wetenschappelijke universiteit.
MA Master of Arts Voor overige studies (alfa- en gamma-studies).
http://nl.wikipedia.org/wiki/M.A.

Echter, de master die ik waarschijnlijk ga doen (onderwijskundig ontwerp en advisering) is dan wel weer eentje waarbij ik de titel MsC krijg. Vermoedelijk vallen sociale wetenschappen dus onder 'maatschappijgerichte opleidingen die wiskundig zijn'?
Waarschijnlijk (ik ben alleen zeker van de juridische titelatuur ).
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 15-06-2005, 20:32
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2005 @ 21:02 :
Elke student is natuurlijk het meest trots op zijn eigen universiteit, kom
Zelfs een vriend van me die rechten in Leiden doet is dat...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 15-06-2005, 20:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
NN schreef op 15-06-2005 @ 21:01 :
Natuurlijk vinden we allemaal onze eigen opleiding de beste.


Maar ben je nu toegelaten tot het ULC?
Hehe true that..

Uh, nou heb morgen dus dat gesprek en krijg het dan uiterlijk 22 juli te horen. Gaat nogal wat tijd in zitten blijkbaar... Nja, hoor 't vanzelf!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 15-06-2005, 20:53
NN
NN is offline
Citaat:
Femic schreef op 15-06-2005 @ 21:37 :
Hehe true that..

Uh, nou heb morgen dus dat gesprek en krijg het dan uiterlijk 22 juli te horen. Gaat nogal wat tijd in zitten blijkbaar... Nja, hoor 't vanzelf!
Laat je even weten hoe zo'n gesprek er aan toe gaat? Ik ben erg benieuwd...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 15-06-2005, 22:56
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Ik las trouwens net dit, en juich dit dan ook toe:

Rechten mikt op betere studenten
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Uitslag briefronde Utrecht Law College
Spaanelovic
0 18-05-2013 09:51
Studeren Utrecht Law College
Amy92
1 15-02-2010 16:14
Studeren Law College Utrecht, Part 2.
iThink
139 31-12-2008 14:18
Studeren Verenigingen Utrecht & Law College
vlindertje***91
2 20-08-2008 21:55
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren Utrecht Law College
Karin.K
1 09-03-2007 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.