Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2003, 10:06
alwaysgood
alwaysgood is offline
Jarenlang konden iraakse asielzoekers niet terug naar Irak omdat ze dan vermoordt zouden worden door Saddam Hussein, maar nu dit regiem verdreven is en het weer veilig is zouden deze mensen weer terugkunnen naar Irak.
Maar moet je nu ook asielzoekers die meteen na de 1e golfoorlog naar Nederland kwamen terugsturen? of alleen asielzoekers die in de afgelopen 5 jaar naar nederlands zijn gevlucht?
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 10:11
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Die mensen blijven hier toch wel zitten..
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:17
alwaysgood
alwaysgood is offline
dat vindt ik nou zo 'grappig'. Voor de oorlog zeggen ze op tv. dat ze heeel graag terugwillen als het veilig is. Dat ze er zelf ook niet voor gekozen hebben om hierheen te komen. En nu het veilig is in Irak hoor je ze niet meer
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
lijkt me nog niet al te veilig in irak imho.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:27
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 21-04-2003 @ 11:17:
dat vindt ik nou zo 'grappig'. Voor de oorlog zeggen ze op tv. dat ze heeel graag terugwillen als het veilig is. Dat ze er zelf ook niet voor gekozen hebben om hierheen te komen. En nu het veilig is in Irak hoor je ze niet meer
alsof alle irakezen gezegd hebben dat ze terug willen


Maaruhm.. ik denk dat als ze al in de 1e golfoorlog naar nederlnd zijn gekomen dat ze ondertussen wel nederlands staatsburger zijn? en dan moet je ze niet meer terugsturen.

De anderen..ook niet want het is nog niet veilig
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 21-04-2003 @ 11:06:
Jarenlang konden iraakse asielzoekers niet terug naar Irak omdat ze dan vermoordt zouden worden door Saddam Hussein, maar nu dit regiem verdreven is en het weer veilig is zouden deze mensen weer terugkunnen naar Irak.
WRONG!

Ze werden vaak wel teruggestuurd met de mededeling dat het in Noord-Irak wel veilig was en dat ze daar maar naar toe moesten gaan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:06
alwaysgood
alwaysgood is offline
maar ze gaan iemand die uit basra komt en die naar nederland is gevlucht niet terugplaatsen in het noorden van Irak omdat het daar wel veilig is.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:38
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Het gaat mij er vooral om dat als die mensen teruggestuurd worden, dat er dan plaats is voor andere politieke vluchtelingen, in wiens land het écht onveilig is, waar het écht inhumaan is. De mensen die het 't hardst nodig hebben, die mensen moeten opgevangen worden, maar misschien moet er dan wel eerst plaats gemaakt worden...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:49
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
meelman schreef op 21-04-2003 @ 15:38:
Het gaat mij er vooral om dat als die mensen teruggestuurd worden, dat er dan plaats is voor andere politieke vluchtelingen, in wiens land het écht onveilig is, waar het écht inhumaan is. De mensen die het 't hardst nodig hebben, die mensen moeten opgevangen worden, maar misschien moet er dan wel eerst plaats gemaakt worden...
'T is geen gaatjes vullen hoor, plek zat hier, als we allemaal eens niet zo ruim zouden leven.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 21-04-2003 @ 15:06:
maar ze gaan iemand die uit basra komt en die naar nederland is gevlucht niet terugplaatsen in het noorden van Irak omdat het daar wel veilig is.

so what?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 21-04-2003 @ 15:06:
maar ze gaan iemand die uit basra komt en die naar nederland is gevlucht niet terugplaatsen in het noorden van Irak omdat het daar wel veilig is.
Jawel.

Dat is nu net het stomme van het Nederlands asielbeleid.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik hoorde trouwens dat Kirkuk en Tirku steden zijn waar voornamelijk Turkmenen wonen/woonden. Naturlijk was Turkije dan ook pissig toen Koerden deze steden overnamen (zeker door die hoeveelheid aan olie daar). er...

nouja.. ik wil alleen maar zeggen dat Noord-Irak ook niet zo fijn is
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:29
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
azielzoekers + terug naar eigen land: deze combinatie van woorden klinkt mij als muziek in de oren
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:36
Verwijderd
BARON, ik hou van je
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 21-04-2003 @ 23:29:
azielzoekers + terug naar eigen land: deze combinatie van woorden klinkt mij als muziek in de oren
ja, lekker. Stuur ze maar de verdoemenis in.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 21-04-2003 @ 23:29:
azielzoekers + terug naar eigen land: deze combinatie van woorden klinkt mij als muziek in de oren
damn, t is gewoon echt jammer dat jij niet als arm afrikaans kindje ofzo bent geboren en die dan op de vlucht moest slaan om te overleven en dan keihard afgewezen zou worden in heel europa etc.

Dát klinkt mij als muziek in de oren
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2003 @ 19:45:
Ik hoorde trouwens dat Kirkuk en Tirku steden zijn waar voornamelijk Turkmenen wonen/woonden. Naturlijk was Turkije dan ook pissig toen Koerden deze steden overnamen (zeker door die hoeveelheid aan olie daar). er...

nouja.. ik wil alleen maar zeggen dat Noord-Irak ook niet zo fijn is

Loop ik nu al 1 maand te roepen ongeveer

+De belangrijkste oliebron van Turkije, die komt door een pijpleiding via/door Irak.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Minni schreef op 21-04-2003 @ 23:36:
BARON, ik hou van je
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2003, 23:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2003 @ 23:55:
ja, lekker. Stuur ze maar de verdoemenis in.
Eigenlijk zou hij eens 1 maandje in zo een gebied moeten leven Kijken hoe die dan lult
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:46
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-04-2003 @ 00:20:
damn, t is gewoon echt jammer dat jij niet als arm afrikaans kindje ofzo bent geboren en die dan op de vlucht moest slaan om te overleven en dan keihard afgewezen zou worden in heel europa etc.

Dát klinkt mij als muziek in de oren
eigen volk eerst, dat is wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:46
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-04-2003 @ 00:23:
Eigenlijk zou hij eens 1 maandje in zo een gebied moeten leven Kijken hoe die dan lult
ik ben geen ramptoerist
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 22-04-2003 @ 00:22:
sorrie hoor maar zoon domme opmerking vraaagt toch om zon reactie.

waarom krijg ik steeds het idee dat BARON niet zijn echte mening verwoordt maar alleen wil provoceren..

en waarom komt hij altijd weg met offtopic reacties en op de man spelen en anderen niet?

baron, je stinkt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 06:45
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
van mij mogen ze terug als ze zelf willen.. ik vind wel dat ze door veel moeite hier mogen blijven.. die mensen hebben deze hele taal geleerd, zich helemaal aangepast, een baan hier.. en wat krijgen ze daar??? niks, helemaal niks, alsof zij daar wat aan kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:23
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 21-04-2003 @ 11:17:
dat vindt ik nou zo 'grappig'. Voor de oorlog zeggen ze op tv. dat ze heeel graag terugwillen als het veilig is. Dat ze er zelf ook niet voor gekozen hebben om hierheen te komen. En nu het veilig is in Irak hoor je ze niet meer
Dat komt niet door de Irakezen, maar doordat er in de media minder aandacht aan wordt besteed.

Nu het veilig is, zullen Irakese vluchtelingen inderdaad terug moeten. Veelal willen ze dat zelf, tenminste, dat is wat ik begreep uit interviews op tv. Maar wanneer je als Irakese jongere hier een opleiding bent begonnen, kan ik me voorstellen dat je die ook wilt afmaken, om daarna beter te kunnen helpen met de wederopbouw van je land. Ik vind dat we zulke Irakezen die gelegenheid moeten geven.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-04-2003 @ 00:21:
Loop ik nu al 1 maand te roepen ongeveer

+De belangrijkste oliebron van Turkije, die komt door een pijpleiding via/door Irak.
Die uit Kirkuk?

Joostje wees me overigens op een quote dat er waarschijnlijk een pijplijn komt van Mosul naar Haifa. Ik heb eens gezocht op het Internet en de volgende website gevonden:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...2003Apr17.html

Waarin het volgende staat:

" The United States won't be the only beneficiary of Iraq's oil, says Turkish columnist Zeynep Gurcanli writing for the Star, an Istanbul daily. She claims that Israel has replaced Russia and Germany in the "Iraqi oil bazaar."

"The Israeli government has already begun laying the necessary groundwork to pump oil extracted in the northern Iraqi cities of Mosul and Kirkuk to its own soil," Gurcanli writes in a translation provided by the government's press office via Turkishpress.com. "The plan is very simple, namely reopening the long-defunct oil pipeline from Mosul to the Mediterranean port of Haifa in northern Israel. . . . The pipeline has been inoperative since 1948, when the British dominance in the Middle East came to an end.

One obstacle is Syria, she says.

"The Mosul-Haifa oil pipeline passes through Syrian territory to reach the refinery at Haifa. Given the state of war that still exists between Syria and Israel, the Assad government seems unlikely to allow such a plan to proceed. So a second regime change in the region, this time in Syria, would make the Israelis much happier. Given all this, Washington's pointing the finger at Damascus makes much more sense now."


Oordeel zelf:
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 09:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-04-2003 @ 00:23:
Eigenlijk zou hij eens 1 maandje in zo een gebied moeten leven Kijken hoe die dan lult
Naar welk land zullen we m sturen? 1tje die problemen heeft met de economie en grote droogten,.. Mozambique?
Of toch meer een oorlogsland, zoals Sierra Leone.
Of zullen we m toch maar laten vluchten voor repressie van de overheid zelf, zoals Zimbabwe?

En dan gaan Atje en ik de IND spelen en vragen we m door over bewijzen waarom ie gevlucht is en hoeveel hotels er eigenlijk in Harare staan (want zulke stomme vragen stellen ze).
En dan wijzen we hem af, omdat ie niet geloofwaardig overkomt dat ie uit Zimbabwe komt, maar we vermoeden dat ie uit Zuid-Afrika komt, omdat hij niet weet hoeveel hotels Harare heeft en de straten in zijn buurt niet goed kon opnoemen en ook al niet wist hoeveel boerderijen in het dorpje stonden waar hij vandaan kwam.
En dan sturen we m terug naar Zuid-Afrika. Maar Zuid-Afrika wil m niet.
En die zegt dat wij dat maar moeten oplossen.
En ondertussen zit ie lekker opgesloten in de Bijlmerbajes.

Heerlijk zo'n leven als vluchteling. Ik weet zeker dat Baron dat ook een keer wilt meemaken!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 22-04-2003 om 09:05.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 09:02
*Burning water*
*Burning water* is offline
Maar zouden de VS werkelijk zoveel voor Israel overhebben, dat ze een oorlog starten om hen aan olie te helpen?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 09:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 22-04-2003 @ 10:02:
Maar zouden de VS werkelijk zoveel voor Israel overhebben, dat ze een oorlog starten om hen aan olie te helpen?
Ze zijn Syrie aan het waarschuwen. Of het daarbij blijft?
Ze zijn iets positiever over Syrie als over Irak.

En het viel me ook op dat ze iets over Libanon zeiden (dat ligt tegen Israel en Syrie aan), wetende dat daar net na 10 jaar de meest Syrisch vriendelijke regering geinstalleerd is.

(en nu ik het er toch over heb... lees dit eens
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 22-04-2003 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Bush zeilaatst gelukkig nog dat er met Syrie te onderhandelen is, gelukkig... het lijkt niet zo'n vaart te lopen. Ochja, dan dwing je gewoon onder militaire druk een goedkope pijpleiding af :/.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-04-2003 @ 11:13:
Bush zeilaatst gelukkig nog dat er met Syrie te onderhandelen is, gelukkig... het lijkt niet zo'n vaart te lopen. Ochja, dan dwing je gewoon onder militaire druk een goedkope pijpleiding af :/.
Ondertussen gaat Garner volgens ZDF na de bespreking afreizen naar Mosul.

Goh. Ik vraag me af wat daar te doen valt voor Garner....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:28
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-04-2003 @ 10:06:
(en nu ik het er toch over heb... lees dit eens
Het rijtje met bedenkelijke acties wordt steeds langer...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:56
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Minni schreef op 22-04-2003 @ 01:32:
sorrie hoor maar zoon domme opmerking vraaagt toch om zon reactie.

waarom krijg ik steeds het idee dat BARON niet zijn echte mening verwoordt maar alleen wil provoceren..

en waarom komt hij altijd weg met offtopic reacties en op de man spelen en anderen niet?

baron, je stinkt.
Een zekere Nare Man doet precies hetzelfde, en wordt ook altijd getolereerd. Daar hoor je echter nooit iemand over. En jij hebt hier helemaal niets over te zeggen, je post amper.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:58
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-04-2003 @ 10:01:
Heerlijk zo'n leven als vluchteling. Ik weet zeker dat Baron dat ook een keer wilt meemaken!
Blij dat ik blank ben!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-04-2003 @ 11:58:
Blij dat ik blank ben!
En geen boer bent in Zimbabwe, maar dit maar slechts een fictie verhaaltje was van mij, he?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:15
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-04-2003 @ 12:13:
En geen boer bent in Zimbabwe, maar dit maar slechts een fictie verhaaltje was van mij, he?
Het komt erg hypocriet over als jij iets gaat zeggen over de misstanden in Zimbabwe, dus hou alsjeblieft even op.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-04-2003 @ 12:15:
Het komt erg hypocriet over als jij iets gaat zeggen over de misstanden in Zimbabwe, dus hou alsjeblieft even op.
En hoezo dat?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2003, 11:18
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-04-2003 @ 12:15:
En hoezo dat?
De linksen hier, inclusief jij, liepen eerst allemaal te roepen dat die boeren moesten oprotten, omdat het land van de negers was. Bovendien waren het toch maar rijke blanke uitzuigers. En nu ineens begaan zijn met het lot van de blanke boer? Laat me niet lachen!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-04-2003 @ 12:18:
De linksen hier, inclusief jij, liepen eerst allemaal te roepen dat die boeren moesten oprotten, omdat het land van de negers was. Bovendien waren het toch maar rijke blanke uitzuigers. En nu ineens begaan zijn met het lot van de blanke boer? Laat me niet lachen!
Haal maar eens de post op waarin ik dat zei.

Ik begrijp dat men kwaad is op de blanke boeren, maar ik vind dat je de blanke boeren van jongere generaties daar ook niet de schuld van mogen krijgen dat hun ouders of grootouders de oorspronkelijke bewoners van hun land hebben verjaagd.
Hoe Zuid-Afrika met dit probleem omgaat vind ik vele malen positiever.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:52
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-04-2003 @ 00:46:
ik ben geen ramptoerist

zij ook niet
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 19:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
BARON schreef op 21-04-2003 @ 23:29:
azielzoekers + terug naar eigen land: deze combinatie van woorden klinkt mij als muziek in de oren
Citaat:
Minni schreef op 21-04-2003 @ 23:36:
BARON, ik hou van je
Stelletje a-sociale egoïstische teringlijers.

Ik mag hopen dat jullie SARS krijgen en er binnen één dag aan zullen overlijden. En al jullie vriendjes ook.

Zijn wij ook weer van een plaag verlost.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 19:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-04-2003 @ 12:18:
De linksen hier, inclusief jij, liepen eerst allemaal te roepen dat die boeren moesten oprotten, omdat het land van de negers was. Bovendien waren het toch maar rijke blanke uitzuigers. En nu ineens begaan zijn met het lot van de blanke boer? Laat me niet lachen!
Geef een post waarin ik dat gezegd heb of hou de komende maand je bek op dit forum. Stromanredenaties zijn tot daar aan toe, maar mij als een racist proberen af te schilderen gaat me te ver.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:05
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Het gaat uiteindelijk om die asielzoekers (voor alle offtopic mensen).

Mensen die graag terug willen naar hun vaderland zullen hier blij mee zijn. Mensen die het hier beter hebben dan in Irak zullen niet weg willen.

Van mij mogen ze blijven. Maar aangezien wij hier in een democratie leven en ik (jammer genoeg) niet de hele ruimte van heel Nederland kan verdelen mogen mensen als BARON en Minni (ik weet dat je het niet verkeerd bedoelde) ook meebeslissen.

Ik zou alleen willen dat zij voor één keer willen luisteren naar redelijke argumenten en een keer proberen zich in te leven in de medemens.

Want met dit stugge welles nietes kom je ook nergens.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:10
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
En nu vergat ik mijn argumenten

* Nederland zit nog helemaal niet vol, een trein in India zit vol.
* Omdat je rijker bent mag je nog niet beslissen over het lot van armere mensen.
* Je hebt je lot in eigen handen, als je geen werk krijgt dan ligt dat niet ineens aan 'de allochtonen'
* Wanneer een mens in nood zit heeft de ander de plicht om hem te helpen.

en ja, ik ben christelijk opgevoed.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-04-2003 @ 20:32:
Stelletje a-sociale egoïstische teringlijers.

Ik mag hopen dat jullie SARS krijgen en er binnen één dag aan zullen overlijden. En al jullie vriendjes ook.

Zijn wij ook weer van een plaag verlost.
gelukkig was die van mij sarcastisch (als je nou even verder had gelezen) dus hoeven we alleen BARON nog te lozen :> maar dit vind ik nou ook weer niet een fijne reactie



@ BARON: hoezo heb ik nix te zeggen als ik wat minder posts heb??? zoooo weinig zijn het er nou ook weer niet... en ik heb zeker het recht, omdat ik hier VAAK kom en jou me altijd opvalt als offtopic postende *****... eeeeeeerg vaak valt het op hoe jij opeens uit het niet op de man begint te spelen tegen de 'linkse kerkgangers' , jij begint daar (bijna) altijd mee, hou daar gewoon ns mee op jij zou het ook niet leuk vinden als we steeds 'rechtse kerk' zouden zeggen.


en nee, nare man doet niet hetzelfde. nare man kan ook met offtopic dingen komen soms, maar soms heeft hij lange betogen met onderbouwende standpunten.

En forumbaas, het spijt me serieus dat het in dit topic nu staat maar kweet niet waar het anders moet

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 08:07.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:11
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 22-04-2003 @ 09:23:
Dat komt niet door de Irakezen, maar doordat er in de media minder aandacht aan wordt besteed.

Nu het veilig is, zullen Irakese vluchtelingen inderdaad terug moeten. Veelal willen ze dat zelf, tenminste, dat is wat ik begreep uit interviews op tv. Maar wanneer je als Irakese jongere hier een opleiding bent begonnen, kan ik me voorstellen dat je die ook wilt afmaken, om daarna beter te kunnen helpen met de wederopbouw van je land. Ik vind dat we zulke Irakezen die gelegenheid moeten geven.
En dan nu mijn ontopic reactie
Ik heb het met dit stukje eens, behalve dat ik eerst echte bewijzen wil dat het veilig is.. Ook kan ik me goed vinden in de argumenten van She-Devil. En dit is waarom ik nooit post, ik heb nooit wat boeiends toe te voegen.. maar ik erger me gewoon weer ns, en kennelijk mag daar nooit wat van gezegd worden, nou prima maar tis niet mijn A&N wat naar de klote gaat

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 08:14.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:20
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmmz.. ik denk dat ze op het moment dat het weer veilig is in Irak, terug moeten. En dat ze dat vaak ook willen.


Het lijkt me ook goed voor Irak als daar goed opgeleide mensen heen gaan....


en uhm... die mensen zijn gevlucht i.v.m. de politieke situatie in hun land..... als die weer 'normaal' is , moeten ze terug....
t lijkt me wel redelijk om mensen die bijna klaar zijn met een opleiding deze af te laten maken....

je kunt nu eenmaal niet de hele wereld opvangen in dit landje.....



ow en... dat gesmijt met ziektes vind ik wel zo walgelijk....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-04-2003 @ 09:50:
Die uit Kirkuk?

Joostje wees me overigens op een quote dat er waarschijnlijk een pijplijn komt van Mosul naar Haifa. Ik heb eens gezocht op het Internet en de volgende website gevonden:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...2003Apr17.html

Waarin het volgende staat:

" The United States won't be the only beneficiary of Iraq's oil, says Turkish columnist Zeynep Gurcanli writing for the Star, an Istanbul daily. She claims that Israel has replaced Russia and Germany in the "Iraqi oil bazaar."

"The Israeli government has already begun laying the necessary groundwork to pump oil extracted in the northern Iraqi cities of Mosul and Kirkuk to its own soil," Gurcanli writes in a translation provided by the government's press office via Turkishpress.com. "The plan is very simple, namely reopening the long-defunct oil pipeline from Mosul to the Mediterranean port of Haifa in northern Israel. . . . The pipeline has been inoperative since 1948, when the British dominance in the Middle East came to an end.

One obstacle is Syria, she says.

"The Mosul-Haifa oil pipeline passes through Syrian territory to reach the refinery at Haifa. Given the state of war that still exists between Syria and Israel, the Assad government seems unlikely to allow such a plan to proceed. So a second regime change in the region, this time in Syria, would make the Israelis much happier. Given all this, Washington's pointing the finger at Damascus makes much more sense now."


Oordeel zelf:
[afbeelding]

Geen idee, iig ergens uit Noord-Irak
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Minni schreef op 22-04-2003 @ 01:32:
sorrie hoor maar zoon domme opmerking vraaagt toch om zon reactie.

waarom krijg ik steeds het idee dat BARON niet zijn echte mening verwoordt maar alleen wil provoceren..

en waarom komt hij altijd weg met offtopic reacties en op de man spelen en anderen niet?

baron, je stinkt.

oh dat was dus sarcastisch, foutje

waarom krijg ik dat idee ook steeds...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-04-2003 @ 10:01:
Naar welk land zullen we m sturen? 1tje die problemen heeft met de economie en grote droogten,.. Mozambique?
Of toch meer een oorlogsland, zoals Sierra Leone.
Of zullen we m toch maar laten vluchten voor repressie van de overheid zelf, zoals Zimbabwe?

En dan gaan Atje en ik de IND spelen en vragen we m door over bewijzen waarom ie gevlucht is en hoeveel hotels er eigenlijk in Harare staan (want zulke stomme vragen stellen ze).
En dan wijzen we hem af, omdat ie niet geloofwaardig overkomt dat ie uit Zimbabwe komt, maar we vermoeden dat ie uit Zuid-Afrika komt, omdat hij niet weet hoeveel hotels Harare heeft en de straten in zijn buurt niet goed kon opnoemen en ook al niet wist hoeveel boerderijen in het dorpje stonden waar hij vandaan kwam.
En dan sturen we m terug naar Zuid-Afrika. Maar Zuid-Afrika wil m niet.
En die zegt dat wij dat maar moeten oplossen.
En ondertussen zit ie lekker opgesloten in de Bijlmerbajes.

Heerlijk zo'n leven als vluchteling. Ik weet zeker dat Baron dat ook een keer wilt meemaken!
Of Ivoorkust

En je krijgt lekker gratis vluchten, lekker gratis de halve wereld rond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap geen hand geven
Cookie
500 29-11-2004 20:20
De Kantine Vrouwen horen in de keuken
niceman1984
170 11-04-2004 22:15
De Kantine Asielzoekers
Verwijderd
68 20-02-2003 19:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap linkse mensen
theone87nl
104 11-02-2003 14:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen?
autodropje
478 02-02-2003 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fors lager aantal asielzoekers naar Nederland
Dutchy15
53 02-03-2002 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.