Oud 05-06-2019, 12:03
Nieka
Nieka is offline
Hallo,

ik volg momenteel een opleiding op het MBO. ik wil graag na deze studie verder op het HBO. Omdat ik op het MBO zit valt mij DUO onder het oude leen stelsel. ik zou graag willen weten wat er gebeurd, zodra ik de overbrug naar HBO maak, moet ik dan tijdens mijn studie op het HBO mijn studieschuld al afbetalen die ik op het MBO heb opgebouwd? of neem ik deze schuld mee naar het HBO en wordt die schuld omgezet naar de regels van het nieuwe stelsel? (35 jaar)

Ik hoop dat jullie mijn probleem snappen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2019, 12:49
Verwijderd
Het is een vraag, geen probleem, en de vraag is duidelijk. Er zijn in theorie meer mogelijkheden dan de twee die jij noemt. In de praktijk staat het antwoord hier:


https://duo.nl/particulier/opleiding...veranderen.jsp

Citaat:
Als u na een mbo-opleiding naar het hbo gaat, dan krijgt u opnieuw studiefinanciering voor de duur van uw opleiding. U krijgt geen basisbeurs meer. De aanvullende beurs en het studentenreisproduct krijgt u nog wel. Daarnaast kunt u extra lenen.
Hebt u tijdens uw mbo-opleiding een studieschuld opgebouwd? Dan valt die studieschuld onder de terugbetalingsregels die gelden vanaf 2018.
wat volgens mij redelijk neerkomt op jouw tweede optie.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2019, 13:16
Liva
Liva is offline
Ik ben vorig jaar begonnen op het HBO. Daarvoor heb ik MBO gedaan. Omdat ik binnen 10 jaar mijn MBO diploma heb behaald, werd de lening kwijtgescholden. Het duurde wel een aantal maanden voor het verwerkt was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.