Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2003, 17:41
tacidvs
tacidvs is offline
Ik hoorde laatst iemand 'omg' zeggen. Niet 'Oh, my god!', maar gewoon 'omg'. Nou had je op de basisschool in groep 4 of 5 of 6 mensen die 'enz enz' zeiden, maar studenten die 'omg' zeggen en dat dan accepteren als uitroep van verbazing/vertwijfeling, dat wil er nog niet echt in. Kennen jullie nog meer van dat soort uiterst dooshoofdige dingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 18:55
wissie
wissie is offline
Mijn broertje gebruikt altijd internetafkortingen in het dagelijks leven en spreekt ze dan ook zo uit. Als hij weg gaat zegt ie 'brb'
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 19:26
Verwijderd
Ik heb vaak de neiging om de afkortingen in mailtjes naar 'belangrijke mensen' te gebruiken... Of m'n naar m'n moeder Ik gebruik vooral idd en iig, zijn erg handig! (heeel soms misschien de neiging om 'idd' te zeggen, als drie letters dus he, niet als woordje maar meestal kan ik me nog inhouden )
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:11
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
zeggen ze dat echt?! vaagjes
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:13
Patjuhhh
tsjah kan he! k heb t ook wel is, maar dan met effe ofzow, nooit echt brb ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:18
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
wat betekent igg dan
Ik dacht dat het verbastering was van het woord "echt"...maar dan op zn hollands uitgesproken
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef op 06-09-2003 @ 21:18:
wat betekent igg dan
Ik dacht dat het verbastering was van het woord "echt"...maar dan op zn hollands uitgesproken
igg betekent vrij weinig naar mijn weten, maar iig betekent in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:11
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
stefano schreef op 06-09-2003 @ 23:10:
igg betekent vrij weinig naar mijn weten, maar iig betekent in ieder geval
thx die bedoelde ik ja
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:37
Verwijderd
Niemand kent de afkortingen die ik gebruik, dus ik neem niet eens de moeite om ze uit te spreken...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:46
Verwijderd
Dat valt me ook steeds meer op ja, dat sommige mensen zo gaan praten. ROFL en LOL hoor ik regelmatig.
Ook dingen zoals 'leet' en 'roxor' hoor ik vaak.
Veel uitgesproken is ook 'faq', ipv frequently asked question, hoewel dat ook erg lang is. Je kan dan net zo goed 'veelgestelde vragen' zeggen. Maar faq is op zich een woord geworden.

Wat ik ook vaak hoor is dat mensen handoek ipv handdoek zeggen en daarintegen ipv daarentegen, maar dat zijn opzich nog wel wat begrijpelijkere dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
maar als je die van handoek neemt kan je ook tan-darts nemen, wie zegt er nu echt tand-arts, volgens mij haast niemand.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 19:02
darklight
darklight is offline
kzei een aantal jaar geleden (toen k11 was ofzo ) vaak dingen als: aub, svp, bvd, enz. , en doe ik nu nog steeds eigenlijk maar ik zo ze zo nie op weten te noemen...



byezzz...

p.s.: ik zeg tand-arts...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:24
fractuur
fractuur is offline
Dat is nou echt een geval van taalverloedering, echt ziek!! Enneh..ik doe het dus niet
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.