Oud 21-07-2006, 20:40
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op een andere abonnement omdat ik te weinig bel met m'n huidige abbo, maar wel de voordelen wil behouden van een abbo. Een belwijzer op internet vertelde me dat Vodafone € 22,50 sim-only voor mij het beste abbo zou zijn, en dat zei de verkoper in de winkel ook. Hij zei wel dat Vodafone gaten in z'n dekking heeft zitten. Hebben mensen op dit forum hier last van?? En waar zitten die gaten o.a??
Ik wil ook wap en wisselgesprek houden. Is dat mogelijk met dit abbo??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2006, 20:51
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Vraag het nog eens op --> Gadgets en Electronica
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 21:02
Verwijderd
enige wat een gare dekking heeft is telfort en orange uit mijn ervaring, ik had echt kutbereik met orange behalve in tunnels
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 22:39
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Met telfort heb ik nergens last van
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 21-07-2006 @ 22:39 :
Met telfort heb ik nergens last van
mn broer wel. die kan binnen niet bellen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 00:22
bam
Avatar van bam
bam is offline
Ik wil je wel goed dekken hoor :')


Anyway, http://www.gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=nl&net=li

Misschien heb je daar wat aan, Wisselgesprekken en al die ongein is telefoon afhankelijk
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 06:21
Verwijderd
Ieder netwerk heeft gaten, er is geen enkel netwerk dat 100% nederland dekt

Maar T-mobile, Orange en telfort hebben op sommige plaatsen matig bereik (zoals bij ons thuios).
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 09:19
mar87
mar87 is offline
Ik heb bijna nooit problemen met Vodafone. Alleen in gebouwen wil het nog wel eens wegvallen maar verder, geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 21-07-2006 @ 20:51 :
Vraag het nog eens op --> Gadgets en Electronica
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 15:26
LB06
LB06 is offline
De enige waar ik slechte ervaringen mee heb hier in het zuiden is Orange. Zelfs buiten is het bereik belabberd. KPN en T-Mobile zijn goed, en Vodafone doet het ook zeker niet slecht. Met telfort heb ik geen ervaring.

Kan bij jou in de buurt heel anders zijn, though. Misschien vind je wel iets op zoekdekking.nl oid.

ps als je wilt wappen zou ik wel het bel en multimedia tegoed nemen. Dan betaal je de data-kosten uit je bundel.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 17:47
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Vodafone en KPN hebben meen ik de beste dekking.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 23:10
Verwijderd
Vodafone, KPN en T-Mobile hebben de beste dekking.
Vodafone en KPN hebben hierbij het voordeel dat ze door de 900 frequentie een betere indoordekking hebben. Deze frequentie dringt namelijk beter door in gebouwen. Het beste kan je als je een abonnement afsluit een postcodecheck laten doen bij de provider waar je het eventueel af wilt sluiten. Bij sommige providers kan dit ook online(zoals bij t-mobile bij: http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage). Bij de meeste gaat dit echter via de klantenservice. Deze kunnen je als het goed is alle informatie hierover geven.
Er is geen enkele provider met slecht bereik. Dit was een paar jaar geleden wel zo, maar ondertussen niet zo. Het zijn vaak specifieke locaties waar het bereik slechter is(bossen, de waddeneilanden en zeeland ).
Vaak zou ik ook aan mensen in je omgeving vragen hoe zij het bereik met die provider ervaren.

Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Vodafone. Wel wat betreft de dekking maar niet wat betreft de klantenservice en de kosten. Maar dat is per persoon verschillend uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
leekah schreef op 22-07-2006 @ 23:10 :

een erg goede post

Helemaal mee eens. Zelf heb ik vooral negatieve ervaringen met de klantenservice van kpn (toets 1, toets 3, toets 9567, toets 5767 voordat je een echt mens aan de lijn kan krijgen) en Telfort (incompetent en gewoon liegen)

Vodafone heb ik vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee, evenals t-mobile. Bij Orange postief (dat ze soms terugbellen bij problemen) maar ook negatief (niet behulpzaam)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 03:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb geen ervaring met Vodafone
Wel met kpn/hi/orange/telfort.

kpn/hi -
Orange - /
telfort -

Wat service betreft ben ik het meest te spreken over orange
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 13:16
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
vodafone heeft juist uitstekende dekking. Als dat niet zo is, heb je een gare rottelefoon
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:54
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 24-07-2006 @ 13:16 :
vodafone heeft juist uitstekende dekking. Als dat niet zo is, heb je een gare rottelefoon
Vodafone was ''vroeger'' Libertel, zeg maar KPN's eerste mobiele concurent.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 14:24
Nyawa
Ik heb nog nooit problemen gehad met Vodafone, ook in Frankrijk, Spanje en Italië altijd prima bereik gehad.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 14:33
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
nogal logisch, in die landen zijn de netwerken gewoon beter dan hier, heeft weinig met vodafone te maken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2006, 16:14
XionZ
XionZ is offline
Ik heb nu ongeveer een jaartje Vodafone en ben er niet over te spreken. Ze komen met bedragen iedere maand waarvan je haren eruit vallen, terwijil het helemaal niet klopt. Soms krijg ik maanden lang geen factuur maar mag wel iedere maand dokken. Mijn vader heeft ook een contract bij hun afgesloten en toen dachten ze maar dat ze die van mij en van hem lekker onder 1 rekeningnummer konden zetten. Om dat te scheiden mag je 30 euro betalen.

Ik heb nergens bereik. Hier in huis hoef ik het niet te proberen.

Vodafone is kut naar mijn mening. Ik wil weer terug naar T-Mobile, daar heb ik de beste ervaringen mee.
__________________
Misdirection. What the eyes see and the ears hear, the mind believes.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:15
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
XionZ schreef op 26-07-2006 @ 16:14 :


Ik heb nergens bereik. Hier in huis hoef ik het niet te proberen.

Gebruik zelf KPN (op mijn simlock vrije GSM), en heb met deze provider zelfs nog op het meest afgelegen gedeelte van de Brunssummerheide bereik.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:22
XionZ
XionZ is offline
Maar dat is toch ook een best open gebied? Correct me if I'm wrong.
__________________
Misdirection. What the eyes see and the ears hear, the mind believes.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:31
Verwijderd
Citaat:
XionZ schreef op 26-07-2006 @ 16:14 :
Ik heb nu ongeveer een jaartje Vodafone en ben er niet over te spreken. Ze komen met bedragen iedere maand waarvan je haren eruit vallen, terwijil het helemaal niet klopt. Soms krijg ik maanden lang geen factuur maar mag wel iedere maand dokken. Mijn vader heeft ook een contract bij hun afgesloten en toen dachten ze maar dat ze die van mij en van hem lekker onder 1 rekeningnummer konden zetten. Om dat te scheiden mag je 30 euro betalen.

Ik heb nergens bereik. Hier in huis hoef ik het niet te proberen.

Vodafone is kut naar mijn mening. Ik wil weer terug naar T-Mobile, daar heb ik de beste ervaringen mee.
Ik ben er ook totaal niet over te spreken. Wil er zsm vanaf(helaas zit ik er nog even aan vast, dus als iemand een contractsovername op mijn kosten wil pm me maar )
Ik vind T-Mobile ook een hele goede provider KPN is ook wel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:34
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
leekah schreef op 26-07-2006 @ 19:31 :
KPN is ook wel goed.
maar duur toch?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 26-07-2006 @ 19:34 :
maar duur toch?
Hangt er helemaal vanaf hoe je het gebruikt. Ik vind Vodafone duurder, maar dat is met mijn belgedrag. KPN is niet goedkoop, maar je krijgt wel kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:30
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
XionZ schreef op 26-07-2006 @ 19:22 :
Maar dat is toch ook een best open gebied? Correct me if I'm wrong.
Juis niet, hier staan de (hoge) bomen heel dicht op elkaar en erg veel dichte begroeing. Zelfs een van mijn 2 hand GPSsen (Legend Cx) geeft op deze plaats de melding...Zwakke sateliet ontvangst op het schermpje weer!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2006, 00:53
LB06
LB06 is offline
Citaat:
remy476 schreef op 26-07-2006 @ 19:34 :
maar duur toch?
Hangt er inderdaad vanaf hoe je je abo gebruikt. Voor bellen en sms'en binnen NL ben je inderdaad beter af met een Hi aanbieding of T-Mobile Relax abo. Wil je echter ook in het buitenland bellen of data gebruiken, dan zit je bij KPN goed. Je betaalt daar namelijk alles muv 09xx uit één bundel, en je tegoed blijft 12 maanden houdbaar.

Hetzelfde idee als bij T-Mobile Flex, volgens mij. En de tarieven zijn ook ongeveer gelijk. Bij beide partijen betaal je bij een €30 abo €0,15 per minuut/SMS. Dat KPN duur is valt reuze mee. Het is maar net wat voor gebruiken je bent.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 07:25
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 27-07-2006 @ 00:53 :
Hangt er inderdaad vanaf hoe je je abo gebruikt. Voor bellen en sms'en binnen NL ben je inderdaad beter af met een Hi aanbieding of T-Mobile Relax abo. Wil je echter ook in het buitenland bellen of data gebruiken, dan zit je bij KPN goed. Je betaalt daar namelijk alles muv 09xx uit één bundel, en je tegoed blijft 12 maanden houdbaar.

Hetzelfde idee als bij T-Mobile Flex, volgens mij. En de tarieven zijn ook ongeveer gelijk. Bij beide partijen betaal je bij een €30 abo €0,15 per minuut/SMS. Dat KPN duur is valt reuze mee. Het is maar net wat voor gebruiken je bent.
Dat klinkt dan inderdaad ongeveer hetzelfde als bij een flexabonnement. Het verschil is dat bij een flex echt alles uit de bundel gaat, dat het flextegoed onbeperkt geldig is en dat als je over je bundel heengaat je niet voor duurdere tarieven gaat bellen maar voor dezelfde(flex 40) of goedkopere(alle andere flexen).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 10:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik vind T-Mobile niet echt een denderend bereik hebben. Binnen wordt hij heel makkelijk gejammed, kun je weer naar het raam lopen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 10:41
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
leekah schreef op 27-07-2006 @ 07:25 :
Dat klinkt dan inderdaad ongeveer hetzelfde als bij een flexabonnement. Het verschil is dat bij een flex echt alles uit de bundel gaat.
Dat is geen verschil, maar een overeenkomst
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 13:35
ashwin2
Avatar van ashwin2
ashwin2 is offline
ik had eerst ook een abbo van vadofone, en mijn omda woon tin friesland (ik in NH) magoe, ik had egt nooit bereik in friesland, en ik kon wel eens vaker nie tbellen met vodafone dan kreeg ik: het nummer wat u probeert te bellen is niet bereikbaar, dit kan mogelijk komen door een storing. ofzoiets...

ik heb nu hi, das veel goedkoper met smsen enzo en ik vind het veel beter!!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 27-07-2006 @ 10:41 :
Dat is geen verschil, maar een overeenkomst
Nee, want bij flex gaan ook de 090x nrs uit de bundel

Citaat:
Je betaalt daar namelijk alles muv 09xx uit één bundel, en je tegoed blijft 12 maanden houdbaar.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 27-07-2006 @ 10:40 :
Ik vind T-Mobile niet echt een denderend bereik hebben. Binnen wordt hij heel makkelijk gejammed, kun je weer naar het raam lopen.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de bouw van die locatie.

Citaat:
Vodafone en KPN hebben hierbij het voordeel dat ze door de 900 frequentie een betere indoordekking hebben. Deze frequentie dringt namelijk beter door in gebouwen.
Dat heeft daar dus mee te maken, als je huis zo is gebouwt dat de frequentie van T-mobile minder goed doordringt kan je daar dus problemen mee krijgen. Ook kan de dekking minder worden door bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden(maar dat heeft elke provider). Muv dat heeft T-mobile een goed bereik in Nederland(net zoals in principe elke provider in meer of mindere mate )
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 19:10
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik heb qua dekking een goede ervaring met Vodafone.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 20:49
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Als ik zo kijk schoort Vodafone bij velen goed. Ik denk dat ik daarvoor ga. Betaal je WAP uit de bundel of moet daar een aparte bundel voor gekocht worden?? Ik WAP ongeveer tussen de 15 en 25 KB per maand.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.