Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2005, 15:02
Verwijderd
de sprankeling van je ogen
verlichten je gezichtsveld
en daarmee ook mijn leven
- gevleugeld door jouw bestaan -

omarm met heel je lijf en leden
mijn uitzichtloos bestaan
geef me de kans om te leven
- laat mij geen fout begaan -

En als de dag komt dat ik jou weer zie zal ik vieren dat mijn hart weer is gaan kloppen.






iets anders dan dat ik van mezelf gewend ben, en ben er nog niet echt tevreden over..reacties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2005, 15:16
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Hmm.. wel ineens veel prozaïsche slotzinnen zeg. Op zich vind ik dat heel leuk, maar bij jouw gedicht vind ik het niet zo passen. Het komt te plotseling, te abrupt, en het zegt eigenlijk zo weinig.
Op zich vind ik je gedicht mooi, met name je verwoordingen, maar ik begrijp niet waarom je gevleugeld door jouw bestaan en laat mij geen fout begaan tussen streepjes plaatst: dit voegt in mijn ogen geen waarde toe en ik zie er ook het nut niet van in. Jammer vind ik ook de herhaling van 'bestaan' (ook al is deze verspreid over twee strofes), maar verder vind ik je gedicht mooi. verlichten je gezichtsveld klinkt fijn.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:19
Verwijderd
hmm.. je hebt denk ik wel gelijk. ik had de streepjes gedaan om nog iets toe te voegen aan het voorafgaande, maar wat eigenlijk alleen gedacht werd door mij. die zin wou ik ook nog in een normale strofe plaatsen, maar dat lukte niet echt. ik had eerst alleen die zin, en heb de rest eromheen gebouwd. misschien voelde ik me een beetje schuldig als ik hem weg zou doen, hij was de mama van de rest van het gedicht

dankje voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:21
Verwijderd
ooh, de herhaling had ik nog helemaal niet opgemerkt!
dat is inderdaad lelijk, vooral omdat het in de tweede strofe rijmt op begaan, wat helemaal niet de bedoeling was.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 22:46
Verwijderd
omarm met heel je lijf en leden
mijn uitzichtloos bestaan

vind ik best wel heel fijn <3. Verder sluit ik me bij Re3m aan, vooral wat betreft de streepjes
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:43
Verwijderd
daar was ik zelf stiekem ook wel tevreden over

dankje
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:16
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
De titel vind ik erg mooi (maar ik hou gewoon van frans, dus het kan aan mij liggen ). Verder heb ik weinig toe te voegen: de streepjes zijn wat overbodig en het prozazinnetje op het eind vind ik ook niet zo passen. Twee keer leven in de derde regel is een beetje uh herhaling. Verlichten in de tweede regel moet verlichtte worden, denk ik (en hoezo gezichtsveld, en niet gezicht oid?). Daarnaast zou ik interpunctie/hoofdletters toevoegen, dat maakt het wat overzichtelijker. Toch loopt-ie wel lekker, ik zou 'm denk ik zo maken:

De sprankeling van je ogen
verlichtte je gezichtsveld
en daarmee ook mijn leven,
gevleugeld door jouw bestaan.

Omarm met heel je lijf en leden
mijn uitzichtloos bestaan,
geef me de kans (om) te leven
laat mij geen fout begaan.

En als de dag komt dat ik jou weer zie zal ik vieren dat mijn hart weer is gaan kloppen.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:19
Verwijderd
gezichtsveld is iets anders als gezicht, namelijk alles wat je vanuit je ogen kan zien. hiermee bedoel ik dus alles wat de beschreven persoon ziet wordt door zijn ogen omgetoverd tot een verlichte ruimte. wat verlichtte betreft had je gelijk!volgens mij kan ik hem al niet meer veranderen, op zich wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 17:14
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
ah, oja zo, gezichtsveld. ik las het geloof ik verkeerd
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.