Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2003, 17:36
beolink
Avatar van beolink
beolink is offline
Ik mis op scholieren.com een politiek forum, voor zover dit niet onder acuteel valt. Dit kan erg interessant zijn, ik stel mezelf beschikbaar als forumbeheerder.
Advertentie
Oud 25-03-2003, 17:39
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Denk niet dat die er zal komen. Dat kan prima op A&N.

Ow en nog een tip; mensen die zichzelf beschikbaar stellen als forumbaas worden dit vaker niet dan wel.
Oud 25-03-2003, 18:04
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Koen schreef op 25-03-2003 @ 18:39:
Denk niet dat die er zal komen. Dat kan prima op A&N.
Waarom kan dat prima op A&N? Vanwege de te lage animo voor politieke actualiteit?
__________________
Sig heil.
Oud 25-03-2003, 18:17
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 25-03-2003 @ 19:04:
Waarom kan dat prima op A&N? Vanwege de te lage animo voor politieke actualiteit?
Een nieuw forum schep je in de regel alleen als 1 van de volgende punten van toepassing is:

- Je kan 't nergens anders kwijt.
Politieke topics kunnen goed op A&N, daar is dat forum mede voor bedoeld.
- Het forum waar het op hoort wordt overladen met dergelijke topics.
A&N wordt niet overladen met politieke topics, voor zover ik weet. Zeker niet nu de verkiezingen zijn afgelopen, en straks na de formatie wordt het denk ik alleen nog maar minder.

Dat bedoelde ik er mee te zeggen.
Oud 25-03-2003, 18:59
dystopia
dystopia is offline
Omschrijving A&N:

Citaat:
Actualiteit & Nieuws
Politieke discussies, leuke weetjes en alle andere zaken waar in de media over gesproken wordt: je vindt het hier.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 25-03-2003, 19:34
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Koen schreef op 25-03-2003 @ 19:17:
Een nieuw forum schep je in de regel alleen als 1 van de volgende punten van toepassing is:

- Je kan 't nergens anders kwijt.
Politieke topics kunnen goed op A&N, daar is dat forum mede voor bedoeld.
- Het forum waar het op hoort wordt overladen met dergelijke topics.
A&N wordt niet overladen met politieke topics, voor zover ik weet. Zeker niet nu de verkiezingen zijn afgelopen, en straks na de formatie wordt het denk ik alleen nog maar minder.

Dat bedoelde ik er mee te zeggen.
Ok, ik begrijp je standpunt... jammer, maar helaas. Hiermee doel ik op het gebrek aan animo voor politiek onder de scholieren. Het eerste punt vind ik overigens niet altijd gelden; juist als er veel belangstelling is voor een bepaald onderwerp (in dit geval politiek en al haar facetten), kan er toe besloten worden om fora in twee deelfora te splitsen.
__________________
Sig heil.
Oud 25-03-2003, 19:35
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Nog een vraag;

stel dat de oorlog nog meer escaleert en eindigt in desastreuze chaos, komt er dan wel een speciaal Irak-forum?
__________________
Sig heil.
Oud 25-03-2003, 19:45
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 25-03-2003 @ 20:35:
Nog een vraag;

stel dat de oorlog nog meer escaleert en eindigt in desastreuze chaos, komt er dan wel een speciaal Irak-forum?
Dat zou kunnen, maar dat hangt helemaal van de situatie af natuurlijk.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 25-03-2003, 20:11
John Carmack
John Carmack is offline
Citaat:
Simon schreef op 25-03-2003 @ 20:45:
Dat zou kunnen, maar dat hangt helemaal van de situatie af natuurlijk.
Wat voor situatie?
Oud 25-03-2003, 20:14
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
John Carmack schreef op 25-03-2003 @ 21:11:
Wat voor situatie?
Als Saddam een chemische bom op New York gooit, dan wel.
Als er nog 10 Amerikanen sterven, dan niet.
Oud 25-03-2003, 20:20
John Carmack
John Carmack is offline
Citaat:
Koen schreef op 25-03-2003 @ 21:14:
Als Saddam een chemische bom op New York gooit, dan wel.
Als er nog 10 Amerikanen sterven, dan niet.
Ohja om zo'n manier.
Oud 25-03-2003, 20:32
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
nieuwe fora worden meestal aangemaakt als er voldoende animo voor is. En ik denk dat, met handhaving van A&N zoals het nu is, er geen behoefte is aan een politiek of Irakforum.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 25-03-2003, 22:46
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Slecht een minderheid van de topics op A&N gaat over politiek, dus kan het daar best blijven. Er is ruimte genoeg. Bovendien zijn veel actuele onderwerpen direct gerelateerd aan de politiek.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 25-03-2003, 23:49
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Politiek past goed bij A&N en er word daar ook zn best over gesproken. Waarom zou je er dan een apart forum voor maken?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 26-03-2003, 00:43
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik denk dat een scheiding tussen A&N en politiek moeilijk te realiseren is, aangezien het een en ander toch in elkaar overloopt. Zeker in deze tijd waarbij de actualiteit zeer regelmatig politiek getint is.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 27-03-2003, 08:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Koen schreef op 25-03-2003 @ 21:14:
Als Saddam een chemische bom op New York gooit, dan wel.
Als er nog 10 Amerikanen sterven, dan niet.
En als Irak een chemische bom op Israël gooit?

En als Bush een nuke op Bagdad gooit?

En als Iran of Turkije in de oorlog betrokken raken?


Er zijn zoveel alsen...
Oud 27-03-2003, 09:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
On-topic:

Politiek is A&N.

In tijden van vrede gaat A&N primair over politiek en actualiteit...

Politiek forum is onzin.
Oud 31-03-2003, 12:40
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Koen schreef op 25-03-2003 @ 18:39:
Denk niet dat die er zal komen. Dat kan prima op A&N.

Ow en nog een tip; mensen die zichzelf beschikbaar stellen als forumbaas worden dit vaker niet dan wel.
Hoe werkt de procedure om forumbaas te worden dan precies? Werkt dit via vriendjespolitiek of bijvoorbeeld een vastgestelde procedure? Ik ben benieuwd.
Ads door Google
Oud 31-03-2003, 13:06
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Tijdens de verkiezingen kan er altijd nog een wisselforum komen als de FB's dat leuk vinden

offtopic: eten en drinken mag best een permanent forum worden!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 31-03-2003, 13:12
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 31-03-2003 @ 13:40:
Hoe werkt de procedure om forumbaas te worden dan precies? Werkt dit via vriendjespolitiek of bijvoorbeeld een vastgestelde procedure? Ik ben benieuwd.
beiden een beetje...

Er wordt een topic op Admin geopend met kandidaten en daar kan dan op worden gestemd...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 31-03-2003, 13:48
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Tampert schreef op 31-03-2003 @ 14:12:
beiden een beetje...

Er wordt een topic op Admin geopend met kandidaten en daar kan dan op worden gestemd...
Ergo, een belachelijke procedure. Waarom creëer je niet gewoon een sollicitatieprocedure via de mail? Zodoende hebben potentiële kanshebbers ook nog de mogelijkheid om zelf hun kwaliteiten e.d. door te geven via de mail en verdwijnt de achterkamertjespolitiek meer en meer uit het zicht.
__________________
Sig heil.
Oud 31-03-2003, 14:07
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Omdat het onmogelijk is op die manier sollicitaties onder alle forumbazen te bespreken? Iédere forumbaas moet inspraak kunnen hebben bij het aanstellen van een nieuwe Fb.

Bovendien is dit de meest objectieve methode. Mensen kunnen zichzelf wel de hemel inprijzen, of gewoon heel goed zijn in sollicitaties schrijven en daardoor Fb worden, terwijl ze simpelweg niet de beste Fb zouden zijn.
Oud 31-03-2003, 14:18
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 31-03-2003 @ 14:48:
Ergo, een belachelijke procedure. Waarom creëer je niet gewoon een sollicitatieprocedure via de mail? Zodoende hebben potentiële kanshebbers ook nog de mogelijkheid om zelf hun kwaliteiten e.d. door te geven via de mail en verdwijnt de achterkamertjespolitiek meer en meer uit het zicht.
1. zie Koen.

2. Ik zie niet in waarom je uit een sollicitatie meer zou kunnen halen dan uit de huidige procedure. Een eis voor een frorumbaas is dat die vaak op het forum zit en actief meedoet. Iemand die op die manier opvalt zal dus wel geselecteerd worden en zal niet hoevenm solliciteren. Verder is het zeer oneerlijk voor de mensen die niet arrogant zijn en ook geen grote eigendunk hebben maar wel verreeg de beste zijn. Ook vind ik persoonlijk dat je moet weten of je met iemand op kan schieten of niet. Nu kan dat ook wel i.c.m. sollicitatieprocedures plaatsvinden maar het stemtopic op Admin lijkt me zeker een must.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 31-03-2003, 14:18
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Koen schreef op 31-03-2003 @ 15:07:
Omdat het onmogelijk is op die manier sollicitaties onder alle forumbazen te bespreken? Iédere forumbaas moet inspraak kunnen hebben bij het aanstellen van een nieuwe Fb.

Bovendien is dit de meest objectieve methode. Mensen kunnen zichzelf wel de hemel inprijzen, of gewoon heel goed zijn in sollicitaties schrijven en daardoor Fb worden, terwijl ze simpelweg niet de beste Fb zouden zijn.
Ik ben niet geheel bekend met de e-mailadressen van scholieren.com an sich, maar ik neem aan dat er gewoon zoiets bestaat als een algemeen adres, iets in de trant van forum@scholieren.com. En stel dat de mail van de desbetreffende sollicitant niet bij elke forumbaas aankomt, dan nog kan de sollicitatie aangekaart worden door één van de forumbazen die de mail wel ontvangen heeft.

Ten tweede, een sollicitatiebrief is niet de ultieme graadmeter van hoe iemand modereert etcetera. Daar heb je ten zeerste gelijk in. Daarentegen vertrouw ik er op dat jullie, wanneer iemand een mail verstuurt waarin hij/zij zich kandidaat stelt, al enige kennis van diegene hebben vernomen, dat jullie weten wat de posthistorie en kwaliteit binnen het subforum van het betreffende subject is.

Nogmaals blijf ik er bij, met geheel plausibele redenen, dat de huidige methode niet de juiste methode is. Iédere forumbaas moet inspraak kunnen hebben bij het aanstellen van een nieuwe Fb. ; uit deze zin blijkt dat jullie wel democratische tintjes hebben (elke forumbaas moet immers mee kunnen beslissen). Waarom voeren jullie 't niet een stapje door? Er zitten immers geen negatieve gevolgen aan vast.
__________________
Sig heil.
Oud 31-03-2003, 19:45
waaromniet?
waaromniet? is offline
Forumbazen worden geacht te weten wat er speelt op hun forum, en wie daar nuttig posten. Zij zijn derhalve capabel genoeg om daar zelf iemand uit te pikken die zij als waardige opvolger (of assistent) zien.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Oud 31-03-2003, 22:08
dystopia
dystopia is offline
http://forum.scholieren.com/misc.php...aq&page=3#mods
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 05-04-2003, 10:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Politieke onderwerpen kunnen ook terecht op Filosofie en Levensbeschouwing, aangezien onder filosofie ook POLITIEKE filosofie wordt verstaan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-04-2003, 15:39
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-04-2003 @ 11:54:
Politieke onderwerpen kunnen ook terecht op Filosofie en Levensbeschouwing, aangezien onder filosofie ook POLITIEKE filosofie wordt verstaan.
Mja maar je wilt toch geen Pim Fortuyn of Kok topics op F&L? Topics over b.v. de Trias Politica zou wel kunnen op F&L, maar waar leg je de grens?

Denk dat je de normale politieke topics maar beter op A&N kunt houden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 05-04-2003, 15:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-04-2003 @ 16:39:
Mja maar je wilt toch geen Pim Fortuyn of Kok topics op F&L? Topics over b.v. de Trias Politica zou wel kunnen op F&L, maar waar leg je de grens?

Denk dat je de normale politieke topics maar beter op A&N kunt houden.
hmm, misschien een grens als: je mag het over politieke systemen hebben, maar het mag niet actueel zijn. (dus niet over de politiek van nu)...
hmm, tis maar een idee hoor, het maakt mij verder niet uit
__________________
Oud 05-04-2003, 19:17
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 31-03-2003 @ 15:18:
Nogmaals blijf ik er bij, met geheel plausibele redenen, dat de huidige methode niet de juiste methode is. Iédere forumbaas moet inspraak kunnen hebben bij het aanstellen van een nieuwe Fb. ; uit deze zin blijkt dat jullie wel democratische tintjes hebben (elke forumbaas moet immers mee kunnen beslissen). Waarom voeren jullie 't niet een stapje door? Er zitten immers geen negatieve gevolgen aan vast.
Er is hier hooguit sprake van een zogenaamde gewoonte. De gewoonte is dat wij mensen aanspreken. Dat betekent niet dat mensen geen sollicitatiebrieven kunnen sturen (naar een lokale forumbaas of naar mij), niets weerhoudt ze ervan.
Als wij, het team dat het forummen voor jullie fijner maakt, in deze persoon een nuttige versterking zien, kan hij of zij wel degelijk forumbaas worden.

Capiche?
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 05-04-2003, 20:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-04-2003 @ 11:54:
Politieke onderwerpen kunnen ook terecht op Filosofie en Levensbeschouwing, aangezien onder filosofie ook POLITIEKE filosofie wordt verstaan.
Zolang het strikt theoretisch blijft, toegepaste politiek is van ons
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 05-04-2003, 20:43
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 05-04-2003 @ 21:09:
Zolang het strikt theoretisch blijft, toegepaste politiek is van ons
Geheel volgens onze definitie en inschatting daarvan natuurlijk
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 05-04-2003, 21:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-04-2003 @ 21:43:
Geheel volgens onze definitie en inschatting daarvan natuurlijk
Die vechten we op de volgende admin meeting wel uit
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Samenvatting: Forum, bijna hele boek
numen
1 25-09-2007 14:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VS: Neoconservatief presidentskandidaat Gingrich verklaart Wereldoorlog III
sander23
117 18-09-2006 21:13
Beleidszaken evaluatie van het project KHT vs JK?
Fade of Light
43 19-12-2003 13:39
Beleidszaken Nieuwe wisselforum "Jongerenkabinet vs. Keer het tij"
Rabbi Daniel
58 29-11-2003 14:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politiek gezever
Nate
82 13-08-2003 19:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Is de politiek in Nederland hypocriet?
bratislava
15 21-09-2002 14:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.