Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2006, 16:58
Verwijderd
Vrijdag is mijn konijn overleden, en ik vond het best vervelend omdat het diertje toch al sinds groep 3 bij mij hoort.

Omgerekend is hij dus 11 jaar geworden.

Nu had ik het net erover met de jongen waar ik het konijn van heb gekregen, en het broertje van mijn konijn leeft ook nog steeds.

Is het nu enorm uitzonderlijk dat deze konijnen 11 jaar worden of is er een speciaal ras wat echt zo oud wordt? (de ouders van dit konijn werden 12 en 13).

Mijn konijn heeft echt niet onder luxe omstandigheden geleeft, altijd buiten in zijn eigen konijnenberg etc.

Dus ik ben best nieuwsgierig of dit heel bijzonder is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2006, 17:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nee, het is niet heel bijzonder Konijnen worden tussen de 7 en 10 jaar oud, als ik het goed heb, maar ook vaak ouder. Alleen huiskonijntjes die altijd binnen in een veel tel klein hok zitten en verkeerd voer krijgen zullen ws. jonger worden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 17:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Een konijn kan onder goede omstandigheden makkelijk over de 10 jaar heen, helaas halen de meeste dit niet doordat ze te weinig beweging krijgen, niet genoeg aandacht en/of verkeerd voer...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 19:56
Verwijderd
Nouja, dan is mijn konijn dus gewoon oud geworden en niet bijzonder . Wat wel opvallend was, is dat hij 1 keer is ingeënt toen hij klein was en nooit last heeft gehad van die konijnenziekte terwijl alle andere konijnen die wij hadden er altijd wel last van kregen. (typisch).

Maargoed, het blijkt maar weer dat onze konijnberg echt heeft bijgedragen aan een langere levenduur . Volgens mij was ons konijn vet snel dood gegaan in zo'n pielig klein flut hokje.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 20:01
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Leuk dat je konijnen zo oud worden, toch?

Ik had nog even een vraag, en om nou speciaal een topic ervoor te openen
Ik heb 2 dwergkonijntjes die altijd binnen zitten, ze lopen wel los door de kamer enzo, maar altijd binnen. Kan ik deze konijnen, als het mooi weer is, buiten in een ren zetten? Of worden ze dan vreselijk verkouden of ziek? Ze zijn overigens pas een maand of 5, dus niet oud en zwak ofzo
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 20:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat kan heel goed. Konijnen kunnen minder goed tegen de warmte dan tegen kou dus je kunt ze beter niet in de zon laten lopen of als het echt erg warm is naar buiten verhuizen, maar als het niet te warm is en ze genoeg schaduw hebben kan het wel
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 21:14
Verwijderd
Je kan ze ook, als je niet een extreem gevaarlijke tuin hebt (met gevaarlijke plantjes, al heeft mijn konijn daar nooit last van gehad en onze tuin netjes bijgehouden) als ze iets groter zijn los laten lopen in de tuin als je in de buurt bent (een boekje lezen in de tuin ofzo). Dan kan je opletten op katten etc. Maargoed als het konijn veel groter wordt zal het waarschijnlijk wel uithalen naar katten dus dat is niet zo'n groot probleem?

Of ben ik gewoon naiëf en grijpen katten konijntjes sowieso?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 23:10
Verwijderd
moet je wel zorgen dat je tuin goed afgesloten is, want wat minder tamme konijnen vangen is nog vrij lastig hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 12:02
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 10-07-2006 @ 00:10 :
moet je wel zorgen dat je tuin goed afgesloten is, want wat minder tamme konijnen vangen is nog vrij lastig hoor.
Ja idd, mijn oude konijn sneakte altijd onder de poort door om vervolgens in de bosjes van de buren kuilen te gaan graven. Na 7x aanbellen wordt dit ook wel vervelend
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 12:54
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-07-2006 @ 22:14 :
Je kan ze ook, als je niet een extreem gevaarlijke tuin hebt (met gevaarlijke plantjes, al heeft mijn konijn daar nooit last van gehad en onze tuin netjes bijgehouden) als ze iets groter zijn los laten lopen in de tuin als je in de buurt bent (een boekje lezen in de tuin ofzo). Dan kan je opletten op katten etc. Maargoed als het konijn veel groter wordt zal het waarschijnlijk wel uithalen naar katten dus dat is niet zo'n groot probleem?

Of ben ik gewoon naiëf en grijpen katten konijntjes sowieso?
Ik heb nooit eerder konijnen gehad dus ik weet er niet heel veel vanaf, ik heb dus ook geen idee welke planten wel of niet giftig zijn Bovendien ontbreekt de onderste plank van een deel van de schutting, dus dat lijkt me niet verstandig

Onze eigen kat patrouilleert ook in de tuin rond, dus die houdt potentieel gevaar wel op afstand

Maar het moet dus wel kunnen, dan ga ik binnenkort die ren halen want hij kostte maar 20 euro Ik had het veel duurder verwacht.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 17:30
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
ik vraag me af of een vlaamse reus ouder wordt...?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 17:39
Verwijderd
Mijn konijntje werd 13. Laat het beestje veel in de tuin lopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine 30 gram saai per kilo konijn #1302
Lorelei
500 05-02-2011 00:26
Liefde & Relatie fictief scenario
Necroscope
42 08-05-2006 23:41
Liefde & Relatie Groot leeftijdsverschil
Neiu
63 16-06-2005 22:38
Flora & Fauna Cavia's wegdoen wegens omstandigheden
Stefanie
45 07-02-2005 11:52
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen help ik zit al aan een 2.7 en zal nog zakken
konijntje
7 11-03-2001 19:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.