Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 15:43
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
... vandaag had ik een discussie met iemand over softdrugs. hij is heel erg tegen. wat doet ie? hij zegt dat ie maar beter niet meer met mij kan discussieren omdat ik zo star in mijn mening ben, ik zeg tegen hem jij houd toch ook vast aan jouw mening???

zegt ie, nee wat jij hebt is een mening, ik geef de feiten.



alsof hij er meer vanaf weet dan ik, die jarenlang elk boek over drugs heeft gelezen dat ie kon vinden.
nee hij heeft het van de voorlichter op school.

ervaring mee? als iemand trouwens nog dingen, zoals sites, weet om hem er tenminste van te overtuigen dat wiet niet zo superslecht is zou dat ook welkom zijn. niet dat ik hem tot blower wil omtoveren ofzo, maar zijn extreme mening moet weg.
maar dan moet ik mijn informatie van onpartijdige sites halen, niet van pro-drug sites want dat gelooft ie natuurlijk al helemaal niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 16:03
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
nou als ie drinkt dan kun je zeggen dat drank (eigelijk) tot hard drugs behoort (het is alleen veel minder verslavend en daarom is het toegestaan) en wiet tot de softdrug en aan alleen wiet kun je lichamelijk niet verslaafd raken aan alcolhol wel
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:12
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ow... dat ken ik jah. en dat bemoeien... dan kan ik mensen wel slaan. denken in hun eentje even de wereld te vergeteren ofzo.

en dan is het zo van: Helen, ik vind het echt heel dom dat je dat doet... niet dom... nee... gewoon zielig.

grrrrr
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:45
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
ik kan me daar ook altijd zo kwaad om maken
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:30
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ben ook fel anti drugs als 't over 13 jarige gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:34
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik ben ook fel anti drugs als 't over 13 jarige gaat.
Hier ben ik het absoluut mee eens.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 18:04
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
inderdaad.. ze doen echt alsof zij er meer vanaf weten en verstandig en verantwoordelijk bezig zijn...

ik vind het best als mensen er zo over denken, maar dan moeten ze niet proberen mij te bekeren of mij ermee lastig te vallen
__________________
Sorry I couldn't read your mind.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 18:44
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
k maak me daar niet druk meer over, als iemand nog met goede argumenten komt wil ik nog wel in discussie gaan maar met het gros valt niet te praten.


k heb vaak zoiets van zolang je er geen last van heb moet je er niet over zeuren... en als je een keer wiet ruikt ga je heus niet dood hoor... mest stinkt ook en je gaat ook niet met een boer daarover discussieren....
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 18:55
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
birthmark schreef:
bla
ja... je hebt een punt...
maar als het 1 van je vrienden is kan dat best vervelend zijn.
als je dan weet dat zij het zo ziet... das best wel lullig :/
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:06
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:
ja... je hebt een punt...
maar als het 1 van je vrienden is kan dat best vervelend zijn.
als je dan weet dat zij het zo ziet... das best wel lullig :/
als het 1 van je vrienden is moet ie het ook kunnen accepteren.... en zodra je te ver gaat zal hij je daar ook voor waarschuwen...

( mjah... dat verschilt nogal per drug, om wiet kunnen mij niet-blowende vrienden zich niet druk maken ( dat is er 1), als het gaat om harddrug zou ik het zeer fijn vinden als ze me met de neus op de feiten drukken)

maar dan nog.... moet iedereen voor zichzelf beslissen
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:42
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
iemand is er een keer heel boos om geworden omdat ik heel erg ziek en lijkbleek werd door ephedra en ik had geblowd... maar dat kon ik wel begrijpen want op het potje van die ephedra stond dat ik het niet mocht gebruiken met precies dezelfde medicijnen als die ik toen slikte :/
en blowen mocht ook niet...

dat begrijp ik wel... maar het blijft toch niet leuk als het 1 van je vrienden is...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:14
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:
iemand is er een keer heel boos om geworden omdat ik heel erg ziek en lijkbleek werd door ephedra en ik had geblowd... maar dat kon ik wel begrijpen want op het potje van die ephedra stond dat ik het niet mocht gebruiken met precies dezelfde medicijnen als die ik toen slikte :/
en blowen mocht ook niet...

dat begrijp ik wel... maar het blijft toch niet leuk als het 1 van je vrienden is...
ehm.... ephedra kun je wel i.c.m blowen gebruiken hoor... k vraag me dan af wat voor medicijnen je dan had...

maar door ephedra en blowen is nog nooit iemand ziek geworden ( tenzij die persoon al ziek was)
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:41
ApocAngelslayer
ApocAngelslayer is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik ben ook fel anti drugs als 't over 13 jarige gaat.
ik ook, als je het mij vraagt is dat veel te jong, het is natuurlijk een eigen keuze maar dat is gewoon dom, gaat volgens mij over dat eenzame jongetje in groningen of ergens
__________________
catch ya on the flip side, greetz Tempest-Apoc Angelslayer
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:45
Rhinus
Rhinus is offline
Ik vind 14 en 15 ook te jong hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:47
ApocAngelslayer
ApocAngelslayer is offline
met 15 mag je al keuzes maken voor je 16e vin ik, ok de drummer van onze band is ook nog jong, 13(lolz) en die blowt nog meer dan ik, beter nog hij heeft mij ermee aangestoken, ik heb nou al 3 dagen nix meer gehad
__________________
catch ya on the flip side, greetz Tempest-Apoc Angelslayer
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:47
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
ApocAngelslayer schreef:
met 15 mag je al keuzes maken voor je 16e vin ik, ok de drummer van onze band is ook nog jong, 13(lolz) en die blowt nog meer dan ik, beter nog hij heeft mij ermee aangestoken, ik heb nou al 3 dagen nix meer gehad
k ken maar weinig mensen van 15 jaar waar ik een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren over drugs en alcohol. k vind ook dat je pas moet gaan blowen vanaf je 18e. k deed het zelf ook voor die tijd maar k weet van mezelf dat ik er toen onverantwoordelijk mee omging ( nu ook maar k weet nu waar m'n grenzen liggen)

zo... dit was weer een wijze les
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:05
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
birthmark schreef:
k ken maar weinig mensen van 15 jaar waar ik een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren over drugs en alcohol. k vind ook dat je pas moet gaan blowen vanaf je 18e. k deed het zelf ook voor die tijd maar k weet van mezelf dat ik er toen onverantwoordelijk mee omging ( nu ook maar k weet nu waar m'n grenzen liggen)

zo... dit was weer een wijze les
nja ik vind van niet eigenlijk.
niet iedereen van onder de 18 gaat er onverantwoordelijk mee om.
pff m'n broertje (14) is ook begonnen met blowen sinds een jaar.
dat vond ik dus echt niet leuk. kvond hem veels te jong.
maar ik doe het vaker dan hem.
nja maarja wat niet is kan nog komen

whatever.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2003, 12:20
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
aangezien er hier veel blowers zitten vroeg ik me af hoelang jullie blowen en vanaf welke leeftijd e.d

ik nu 3 jaar.
Heb je daar nu spijt van? Dat je zo vroeg begon?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:27
Zappa
Zappa is offline
Wat ik ook erg vind zijn die mensen die zelf wel op hun 15e ofzo zijn begonnen met wiet of iets anders, maar hun broertje of zusje wel te jong vinden...


Verder over anti-drugs mensen: Maak ze even duidelijk dat er NIKS of NIEMAND is die voor JOU kan uitmaken wat jij wel en niet met je lichaam (of bewustzijn) doet.
En dat het illegaal is is ook geen argument. Zelfmoord is ook niet illegaal en is veel schadelijker voor je...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 11:03
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Zappa schreef:
Zelfmoord is ook niet illegaal en is veel schadelijker voor je...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 13:53
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Ik heb het wel eens met een jahova uit mijn klas over blowen. Die gast is echt lachen hoor. Maar bekeren tot het stoned zijn zal bij hem nooit lukken. Toch kunnen we er normaal over praten. Die gast van jou is gewoon irritant. Zal wel kutouders hebben ofzo.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:46
megas
megas is offline
euhmz... ik kan mij vagelijk een discussie tussen u en ik herinneren, waarin ik er zooow ontzettend van overtuigd was dat ik noooit en te nimmer drugs zou gebruiken omdat het slecht is enz enz...
naja.... van die mening is ook bar weinig meer over...

duzzz laat ze maar lekker (deed je sowieso ook wel, denk ik)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
gekkewoos schreef:
euhmz... ik kan mij vagelijk een discussie tussen u en ik herinneren, waarin ik er zooow ontzettend van overtuigd was dat ik noooit en te nimmer drugs zou gebruiken omdat het slecht is enz enz...
naja.... van die mening is ook bar weinig meer over...

duzzz laat ze maar lekker (deed je sowieso ook wel, denk ik)
tegen wie heb je het? als je het tegen mij hebt, op welk forum was die discussie dan? wat was de titeltopic? heb je een URL?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 07:33
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
wat ik het meest iriitante vind aan die mensen is dat hun mening meestal neit goed onderbouwd is. Ze weten alleen dat drugs slercht is...klaar!

meestal gebruiken ze ook nog liters alcohol per week. neeeeeeej alcohol is niet slecht joh! Dat is toch niet illegaal???



damn hoe dom kan je zijn!

en jongere mensen vinden het altijd nog zo 'cool' en doen het mostly daarom! Ik heb laatst een erg nare ervaring gehad met harddrugs, (xtc) en je moet echt oppassen emt die shit, en neem NOOIT iets zonder dat je er iets vanaf weet....zo dom zijn ze namelijk meestal wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 22:29
megas
megas is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 28-01-2003 @ 21:17:
tegen wie heb je het? als je het tegen mij hebt, op welk forum was die discussie dan? wat was de titeltopic? heb je een URL?
jups, ik had het tegen jou en neej, geen url oid. volgens mij was het een keer op msn, ik zou het niet meer weten. alleen nog dat jij ontzettend slim deed dus...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 07:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
gekkewoos schreef op 25-03-2003 @ 23:29:
jups, ik had het tegen jou en neej, geen url oid. volgens mij was het een keer op msn, ik zou het niet meer weten. alleen nog dat jij ontzettend slim deed dus...
Dat lijkt me stug,aangezien ik geen MSN heb,en maar met 2 mensen op MSN praat, namelijk 2 vriendinnen van mijn zus, en het is dan ook haar MSN.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 07:04
Spanker
Spanker is offline
ik vindt dat iedereen moet zelf weten wat hij/zij er van vindt, en ik ben 15 en ik gebruik ook drugs, maar ik weet waar me grenzen liggen!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 11:16
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
aan wiet kun je wel degelijk verslaafd raken
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 11:16
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
nouja aan het blowen bedoel ik
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 11:46
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
substantial schreef op 26-03-2003 @ 12:16:
aan wiet kun je wel degelijk verslaafd raken
Alleen geestelijk, en geestelijk kun je in theorie aan alles verslaafd raken, bij wiet gebeurt het alleen iets vaker omdat het zo leuk is
__________________
Reality includes everything that is, whether observable, comprehensible, or self-contradictory by science, philosophy, or any other system of analysis
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 17:00
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Thought Alive schreef op 26-03-2003 @ 12:46:
Alleen geestelijk, en geestelijk kun je in theorie aan alles verslaafd raken, bij wiet gebeurt het alleen iets vaker omdat het zo leuk is
idd
Half nederland is geestelijk verslaafd aan internetten.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 17:24
Fly_away
Fly_away is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef op 28-01-2003 @ 14:53:
Ik heb het wel eens met een jahova uit mijn klas over blowen. Die gast is echt lachen hoor. Maar bekeren tot het stoned zijn zal bij hem nooit lukken. Toch kunnen we er normaal over praten. Die gast van jou is gewoon irritant. Zal wel kutouders hebben ofzo.
haha, ja ik heb ook een johova getuige in m'n klas. Fijne discussies altijd.
__________________
Carpe Diemmmm
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 17:52
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Ze moeten zelf een keertje proberen en dan oordelen.
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:01
LyP
Avatar van LyP
LyP is offline
ik ben zwaar geestelijk verslaafd. ik zeg nu al maanden tegen mezelf. niet meer doordeweeks blowen. niet meer in tussenuren. niet meer spijbelen om te kunnen blowen. maar je mist niet zo zeer het wazig zijn maar meer het plezier samen met je vrienden
__________________
-------------------------------------------------
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:28
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
Citaat:
Thought Alive schreef op 26-03-2003 @ 12:46:
Alleen geestelijk, en geestelijk kun je in theorie aan alles verslaafd raken, bij wiet gebeurt het alleen iets vaker omdat het zo leuk is
dus is het verslavend
want geestelijke verslaving is ook een verslaving
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2003, 18:39
LyP
Avatar van LyP
LyP is offline
alleen geestelijk kan je vanaf zonder pijn lichamelijk daar kan je van de pijn vergaan
__________________
-------------------------------------------------
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:11
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
moet je hier dan eens naar kijken
das echt zielig halverwege begint de discussie

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=381995

en nog iets over hoe verslavend wiet is

Citaat:
Kort antwoord:[b/]

Gebruikers die vaak (elke dag), veel (de hele dag door) en langdurig (een aantal jaren) blowen kunnen na stoppen last krijgen van milde onthoudingsverschijnselen als onrust, zweten, trillen, hikken, hitteaanvallen, moeilijke stoelgang en gebrek aan eetlust.

[b]Lang antwoord:

Lange tijd is aangenomen dat hasj en wiet alleen tot geestelijke verslaving zou leiden. Dit nu is niet helemaal juist. Mensen die langdurig veel en vaak gebruiken kunnen bij stoppen milde onthoudingsverschijnselen ervaren zoals: onrust, zweten, trillen, hikken, hitteaanvallen, moeilijke stoelgang en gebrek aan eetlust. Ook blijkt dat bij zwaar gebruik tolerantie kan optreden. Je hebt dan toch meer hasj nodig om de effecten te blijven voelen.
De lichamelijke afhankelijkheid die kan optreden bij hasj is in ieder geval veel milder dan bij alcohol en heroïne maar om te zeggen dat zij in het geheel niet kan optreden is onjuist.
Na hoelang en hoeveel gebruik onthoudingverschijnselen optreden valt niet te zeggen.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:48
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
of dan zitten ze zo van

jah stomme kutjunkies doen het alleen omdat het stoer is. dat zijn de mensen waar jen iet meer kunt praten. die moet je ook maar een dikke whatever geven
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:30
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
substantial schreef op 26-03-2003 @ 19:28:
dus is het verslavend
want geestelijke verslaving is ook een verslaving
Ja, maar beetje onzinnig om dat te zeggen als je in theorie net zo verslaafd aan pinda's (bij wijze van spreken) kunt raken...
Misschien een betere vergelijking: er zijn veel "gokverslaafden" maar als je beweerd dat gokken verslavend is zou dat ook niet echt ergens op slaan.
__________________
Reality includes everything that is, whether observable, comprehensible, or self-contradictory by science, philosophy, or any other system of analysis
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:42
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 27-03-2003 @ 21:28:
Ja dat is er wel: als ik die farmaceutische zooi niet slik wordt ik ziek, en jij neemt die 'genotsmiddelen' om te genieten.
Ziek? Depressie is geen ziekzijn maar gewoon een gevoel.
en dat is wat jij probeert te veranderen, net zoals wij dat doen door zogenaamde drugs,zij het meestal voor een kortere tijd.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:45
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Tha miss Cazzz schreef op 31-01-2003 @ 08:33:
wat ik het meest iriitante vind aan die mensen is dat hun mening meestal neit goed onderbouwd is. Ze weten alleen dat drugs slercht is...klaar!

meestal gebruiken ze ook nog liters alcohol per week. neeeeeeej alcohol is niet slecht joh! Dat is toch niet illegaal???

Ik vind t allebei slecht en ik neem t allebei niet.



damn hoe dom kan je zijn!

en jongere mensen vinden het altijd nog zo 'cool' en doen het mostly daarom! Ik heb laatst een erg nare ervaring gehad met harddrugs, (xtc) en je moet echt oppassen emt die shit, en neem NOOIT iets zonder dat je er iets vanaf weet....zo dom zijn ze namelijk meestal wel!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:53
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Wat probeer je nou met die laatste quote duidelijk te maken?

En ga eens in op inhoudelijke beargumentatie in plaats van dat je 't vermijdt.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:59
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
kende iemand die was anti-alcohol anti-roken en anti-drugs
nu rookt die persoon een pakkie per dag, is geregeld dronken en is aan het 'experimenteren' met drugs...

dat vond ik wel komisch
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:33
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
ja
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 06:19
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 27-03-2003 @ 21:53:
Wat probeer je nou met die laatste quote duidelijk te maken?

En ga eens in op inhoudelijke beargumentatie in plaats van dat je 't vermijdt.
Er stond vaag in vermeld dat ik t allebei slecht vind en t allebei niet neem. Omdat de topicschrijver schreef dat velen liters alcohol wegzopen en dat blijkbaar wel kon.

En ik denk dat ik deze drugsdiscussie een beetje zat wordt.
Ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt.
En ik ga toch inhoudelijk in, ik snap je probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 12:11
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
het gaat erom yam yam. dat je zegt dat het slecht voor ons is. ok dat kan best roken is slecht maar iedereen doet wel iets slechts. jij slikt de pil bijvoorbeeld dat is ook niet gezond.

en jij hebt heel veel vooroordelen over drugs. zoals iedereen die drugs neemt is niet aanspreekbaar of jongeren doen alleen drugs omdat het zo cool is. ik probeer het juist zoveel mogelijk te verbergen ik ga zitten waar nooit iemand komt die ik ken.

maar je hebt je niet verdiept in dat wereldje en daarom kun je daar niet goed over oordelen. het is net zoals je zegt ik houd niet van inktvis of bah dat is vies terwijl je het nooit geproefd hebt. aan de buitenkant lijkt het vies maar als je er in verdiept is dat niet zo. zo is dat ook met drugs
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:53
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 28-03-2003 @ 13:11:
het gaat erom yam yam. dat je zegt dat het slecht voor ons is. ok dat kan best roken is slecht maar iedereen doet wel iets slechts. jij slikt de pil bijvoorbeeld dat is ook niet gezond.

en jij hebt heel veel vooroordelen over drugs. zoals iedereen die drugs neemt is niet aanspreekbaar of jongeren doen alleen drugs omdat het zo cool is. ik probeer het juist zoveel mogelijk te verbergen ik ga zitten waar nooit iemand komt die ik ken.

maar je hebt je niet verdiept in dat wereldje en daarom kun je daar niet goed over oordelen. het is net zoals je zegt ik houd niet van inktvis of bah dat is vies terwijl je het nooit geproefd hebt. aan de buitenkant lijkt het vies maar als je er in verdiept is dat niet zo. zo is dat ook met drugs
Hoe vaak moet ik t nog zeggen: IK SLIK DE PIL NIET!

Ik geloof dat ik idd vooroordelen kan hebben over drugs, maar die 2 toch niet? Ik denk dat er ook mensen zijn die drugs nemen om te experimenteren, of omdat ze er verslaafd aan zijn, of omdat ze iets creatiefs willen bewerkstelligen, willen hallicuneren, of helder (of juist niet) denken om maar wat te noemen.
Ik ZIT niet in dat wereldje dat klopt, en daarom weet ik niet hoe het daar is. En ik ben er toch echt van overtuigd dat als je drugs eerst 'vies' vind, en daarna eigenlijk best lekker, dat dat bv komt omdat je dan verslaafd bent, of je lijf eraan gewend is geraakt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:28
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 16:48:
Genieten is prima, zolang je jezelf of anderen maar niet schaadt. En dat doe jij dus.
1.Het is lang niet zo schadelijk als jij denkt, niet altijd of zelfs vaak niet iig. Boveniden zijn er zoveel dingen die de potentie hebben gevaraalijk en schadelijk te zijn die legaal zijn.
Extreme sports, autorijden, enz.
2.En waarom zou ik niet zelf mogen beslissen om iets te nemen wat mij schaad?
Wanneer is iets schadelijk?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 20:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tha miss Cazzz schreef op 31-01-2003 @ 08:33:
wat ik het meest iriitante vind aan die mensen is dat hun mening meestal neit goed onderbouwd is. Ze weten alleen dat drugs slercht is...klaar!

meestal gebruiken ze ook nog liters alcohol per week. neeeeeeej alcohol is niet slecht joh! Dat is toch niet illegaal???



damn hoe dom kan je zijn!

en jongere mensen vinden het altijd nog zo 'cool' en doen het mostly daarom! Ik heb laatst een erg nare ervaring gehad met harddrugs, (xtc) en je moet echt oppassen emt die shit, en neem NOOIT iets zonder dat je er iets vanaf weet....zo dom zijn ze namelijk meestal wel!
Ik:

-heb nooit echt alcohol gedronken.
-heb nog nooit gerookt.
-heb nog nooit enige soort drugs gebruikt.

En ben het dus volledig met je eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.