Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 12:52
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb sinds gisteren lenzen gekregen en heb een aantal vraagjes:

Hoe snel kun je eigenlijk een zachte lens kwijtraken?

Ik weet dat het beter is om er niet mee te gaan zwemmen omdat je ze er anders uit kunt spoelen. Kan het ook gebeuren als je in je oog wrijft?

Ik voel mijn lenzen amper vandaar dat ik erg bang ben dat ik ze kwijt zal raken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:54
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Eruit wrijven is vrijwel onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:55
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 24-04-2005 @ 13:54 :
Eruit wrijven is vrijwel onmogelijk.
Kun je dit nader toelichten?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:59
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-04-2005 @ 13:55 :
Kun je dit nader toelichten?
Ja, het gebeurt gewoon niet, ze zitten redelijk goed vast. Met zwemmen ben ik wel twee keer een lens kwijtgeraakt en toen besloot ik om maar niet meer met lenzen te zwemmen, maar dat is ook per persoon verschillend.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:17
Verwijderd
je kutn ze er niet uitwrijven nee maar wel in een ooghoek wrijven. en dan lijkt het ook alsof je um kwijt bent. Dus advies als per ongeluk hard gewreven hebt in je ogen, kijk dan goedi n alle hoeken en draai je oog.
ik heb er een keer mee geslapen zo in de hoek van mijn oog
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:19
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
als je flink in je ogen wrijf, mijn ervaring, dan moet je idd oppassen waar je lens heen gaat!
voorzichtig dus
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:37
Verwijderd
Er uit wrijven niet, maar ik heb het wel eens gehad dat als ze vervelend zaten, dat ze er dan na veel knipperen en wrijven uit gingen.

Het hoort juist dat je ze niet voelt , dan zitten ze juist goed (toch?). Ook heb ik er wel eens mee gedouched, geen problemen mee gehad. Het is wel vervelend als er een stofje/vuiltje in zit wat er niet uit gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:43
brynn
brynn is offline
Ik heb nooit problemen met douchen en mijn zachte lenzen. Er uit wrijven komt wel eens voor, wanneer ik een beetje traan ogen heb omdat ik bijvoorbeeld verkouden ben, en ik wrijf een beetje onoplettend in mijn ogen, wrijf ik hem er wel eens uit. Meestal merk ik dat wel, en zit de lens nog op mn wang ofzo. Tegenwoordig kijk ik met in mijn ogen wrijven ontzettend uit, zodat wanneer deze er uit valt ik dat snel merk. Het is niet zo dat als je met je hand een keertje over je ogen gaat, dat ze er dan uit vliegen, maar dus wel bij een beetje jeuk. Ik ben een keer mijn lens daardoor kwijt geraakt. Ik had niets gemerkt bij het er uit wrijven, en kwam er toen ik 1 oog dicht had, achter dat ik mijn lens miste. Lens idd terug gevonden op de plek waar ik gewreven had, maar het was al te lang geleden om hem nog te kunnen redden. Maar goed, wanneer je een beetje uitkijkt, raak je hem echt niet kwijt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik zwem wel met lenzen, met als gevolg dat ik altijd mn ogen dichtdoe bij duiken en onder water zwemmen en op momenten dat ik water in mn gezicht krijg. Dat gaat dan prima. Doe je dat niet, dan ben je ze zo kwijt.
Met wrijven raak ik ze ook niet kwijt. Hoe het met harde lenzen is weet ik niet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:05
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 24-04-2005 @ 13:54 :
Eruit wrijven is vrijwel onmogelijk.
Mij is het een aantal keer gebeurd.
Dat ik dus in mijn oog wreef (even vergat dat ik lenzen in had), knipperde en hoepa daar ging mn lens uit mn oog.

Verder gaat t meestal probleemloos. Behalve als ik erg moe ben en droge ogen heb. Dan gaan ze nog wel eens irriteren en lijk ik ze er bijna uit te knipperen. Voor zulke gevallen kun je altijd een klein flesje lenzenvloeistof meenemen ntl, dan hoef je je eigenlijk nauwelijks ergens zorgen over te maken.

Ik ben ze overigens nog nooit echt kwijtgeraakt, kreeg ze altijd wel weer te pakken.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:15
Verwijderd
Ik kan heel normaal in m'n ogen wrijven, en raak m'n lenzen dan echt niet kwijt. Echt wroeten in m'n ogen kan denk ik niet, maar ja, dat doe ik niet met lenzen in... Douchen is geen probleem, bij mij gaan ze dan alleen maar vaster zitten dus vallen ze er echt niet uit. Zwemmen doe ik nauwelijk, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je niet met open ogen onder water zwemt, je ze echt niet kwijt raakt.
Die dingen zuigen zich als zuignapjes vast, dus laten ze écht niet zomaar los.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:48
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb ze er ook nog nooit uitgewreven, maar zoals Andijvie ook zegt, ik ga niet in mijn ogen liggen wroeten, want dan zitten ze er na precies niet meer goed.
Ik hou ze ook wel in om te zwemmen, maar ik sluit mijn ogen onder water en let op als ik water in mijn gezicht krijg.
Voor de rest heb ik nooit gehad dat ze uitvielen. Enkel met het indoen, als ze niet goed zaten, maar dat merk je direct. Ik krijg die dingen ook niet altijd meteen uit, zo vastgezogen zitten ze soms
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:53
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
als je ze eruit wil wrijven moet je egt heel lang en hard wrijven..dat gebeurd haast nooit..
ik heb zelf maandlenzen en ik bewaar altijd de vorige lenzen, zodat als ik ga zwemmen mijn ouwe lenzen in doe, dan is het ook nie zo erg om ze te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:59
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Nu we er toch even over bezig zijn: hoeveel kosten jullie lenzen?
Die van mij 75 euro het stuk, maar ze blijven een jaar goed (het zijn wel speciale lenzen, iets met bolle cilinder ofzo )
Ik zou graag daglenzen nemen, of maandlenzen. Enig idee hoeveel dit zou kosten?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 24-04-2005 @ 16:59 :
Nu we er toch even over bezig zijn: hoeveel kosten jullie lenzen?
Die van mij 75 euro het stuk, maar ze blijven een jaar goed (het zijn wel speciale lenzen, iets met bolle cilinder ofzo )
Ik zou graag daglenzen nemen, of maandlenzen. Enig idee hoeveel dit zou kosten?
Mijn maandlenzen kosten zo'n €25,- per paar (en met lenzenvloeistof en elke twee maanden een nieuw bewaarbakje). Ik heb ook met cilinder, daarom zijn ze ze duur. Daarnaast heb ik voor 1 oog een lens nodig die vrij speciaal schijnt te zijn, dus dat maakt het nog wat duurder (niet veel merken leveren lenzen met een sterkte van +4,75, vandaar).

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 24-04-2005 @ 16:59 :
Nu we er toch even over bezig zijn: hoeveel kosten jullie lenzen?
Die van mij 75 euro het stuk, maar ze blijven een jaar goed (het zijn wel speciale lenzen, iets met bolle cilinder ofzo )
Ik zou graag daglenzen nemen, of maandlenzen. Enig idee hoeveel dit zou kosten?
Ja, maandlenzen zijn bij Hans Anders volgens mij € 35,- per half jaar. Je krijgt dan 6 paar lenzen, voor elke maand een paar. Daglenzen heeft Hans Anders ook, pas nog een folder over gehad. Over hoeveel dat kost heb ik geen idee.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:38
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Eruit wrijven dat gebeurt bij mij niet zo gauw en ik kan ook wel zwemmen met m'n lenzen maar dan doe ik wel m'n ogen dicht onder water. Ik ben wel eens een lens kwijt geraakt toen ik de verpakking open wilde doen en dat zat nogal goed vast dus moest ik er hard aan trekken en toen schoot ie los en de lens vloog weg

Mijn lenzen kosten ongeveer 120 euro per half jaar met vloeistof, ik heb maandlenzen.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:03
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik betaal €50,- voor- en naslag kosten en per 6 paar lenzen (voor een half jaar dus) €27x2. Daarnaast nog lenzenvloeistof van ongeveer €30,-.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-04-2005 @ 15:23 :
Ik zwem wel met lenzen, met als gevolg dat ik altijd mn ogen dichtdoe bij duiken en onder water zwemmen en op momenten dat ik water in mn gezicht krijg. Dat gaat dan prima. Doe je dat niet, dan ben je ze zo kwijt.
Met wrijven raak ik ze ook niet kwijt. Hoe het met harde lenzen is weet ik niet.
Ik kan met mijn zachte lenzen niet goed zwemmen. Ookal houd ik mijn ogen dicht, toch zitten ze dan vervelend.

Met harde lenzen moet je NIET zwemmen: die lenzen drijven op je oogvocht, en drijven dus zo weg!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:53
Suey
Suey is offline
Ik heb harde lenzen maar ik houd ze soms wel in met zwemmen. Is misschien ook wel geluk maar ik ben nog nooit een lens kwijtgraakt in de 5 jaar dat ik ze heb.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:56
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb zachte lenzen, je kunt er gewoon mee zwemmen, maar kijk wel beetje uit met spattend water, je gaat daardoor in je oog vegen en je kunt m er wel degelijk UIT vegen!!!
vaak kun je wat bewegen met je vinger over je oog, soms kan er ook water achter de lens zitten en dan floept ie weer terug.

ik heb maandlenzen dus gebruik ik oude lenzen om mee te zwemmen en neem ik altijd reserve paar mee
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:39
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik kan gewoon zwemmen met mijn lenzen. Met in het water duiken enzo doe ik dan mijn ogen wel dicht, maar onder water doe ik ze wel es open en behalve dat dat veel meer pijn gaat doen dan zonder lenzen ben ik er nog nooit een kwijt geraakt. Ik kán ze dan niet eens meer uit doen omdat ze vast zitten. Tis wel slecht voor mijn lenzen, ze slijten veel sneller dan..

Als ik last heb van mijn lens en veel knipper en wrijf en droge ogen hebwrijf ik ze er wel es uit btw, maar dat merk je echt wel
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:28
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
je kunt ze niet zo snel verliezen.
je kunt ze er wel uitvrijwen maar dat voel je, meestal gaat je les dan in je wimpers zitten ofzo, maar als je ze eruit kan vrijwen zijn je ogen gewoon droog.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:05
Anijs
Anijs is offline
Ik douche en zwem gewoon met mijn zachte lenzen. Ze schieten weleens tijdens het douchen/zwemmen naar de zijkant van mijn oog, maar echt dat ze eruit 'vallen' gebeurd bijna nooit. Ze vallen er bij mij wel ooit uit als ik heel geconcentreerd aan het computeren ben. Dit komt doordat je dan weinig knippert en je ogen droger worden, maarja dat is geen probleem dan vallen ze gewoon op het bureau en kun je ze weer indoen.

Maar het verschilt inderdaad per persoon, sommige mensen kunnen er wel mee douchen/zwemmen anderen niet.

Maar ze vallen er echt niet spontaan of na een keer wrijven uit!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:06
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
mrboot schreef op 24-04-2005 @ 17:32 :
Ja, maandlenzen zijn bij Hans Anders volgens mij € 35,- per half jaar. Je krijgt dan 6 paar lenzen, voor elke maand een paar. Daglenzen heeft Hans Anders ook, pas nog een folder over gehad. Over hoeveel dat kost heb ik geen idee.
Jup en halfjaar lenzen kosten ook €35,- (maar je hebt er dan ook geen cilinder in zitten)

Hmtja verder zijn mijn lenzen er nog nooit 'uitgevallen' hoor. Tja je kan soms een beetje verkeerd in je ogen wrijven, dan kan ie in een ooghoek gaan zitten, maar verder niet. En tja zoals al gezegd is, moet je een beetje met zwemmen oppassen.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 16:23
Verwijderd
Omdat we het nu toch over lenzen hebben, heeft iemand het ook dat je 's avonds geen lenzen in mag hebben? Ik zit bij de Hans Anders, en die zeggen dat dat niet mag, omdat dan je oog uitdroogt of zo. Hoe dat precies ziet weet ik niet. Ik vind het behoorlijk irritant, en raar omdat andere mensen die lenzen hebben ze wel de hele dag in mogen.

Weet iemand hier meer van?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:05
Tiks
Tiks is offline
Ik mag eigenlijk helemaal geen lenzen omdat ik niet met mn ogen knipper (heel weinig) en mn ogen dus heel droog zijn.
Maar ik ben eigenwijs, en ik heb ze toch gekregen.

Ik moet ze alleen wel al uit zodra ik thuis kom 's middags, dus het zou best kunnen dat jij je lenzen niet 's avonds in mag omdat jij mss ook droge ogen hebt?
Hebben ze bij Hans Anders geen uitleg gegeven?

En oplossing voor degene die deze topic postte:
Neem harde lenzen, die voel je altijd zitten omdat het zulke klote dingen zijn
Als je er 1 kwijt bent, dan voel je dat meteen!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Tiks schreef op 27-04-2005 @ 17:05 :
Ik mag eigenlijk helemaal geen lenzen omdat ik niet met mn ogen knipper (heel weinig) en mn ogen dus heel droog zijn.
Maar ik ben eigenwijs, en ik heb ze toch gekregen.

Ik moet ze alleen wel al uit zodra ik thuis kom 's middags, dus het zou best kunnen dat jij je lenzen niet 's avonds in mag omdat jij mss ook droge ogen hebt?
Hebben ze bij Hans Anders geen uitleg gegeven?

En oplossing voor degene die deze topic postte:
Neem harde lenzen, die voel je altijd zitten omdat het zulke klote dingen zijn
Als je er 1 kwijt bent, dan voel je dat meteen!
Hans Anders heeft iets vaags uitgelegd over je oogvocht, dat moet er aan wennen. Anders droogt je ook uit oid. Morgen moet ik toevallig toch op controle, dus dan zal ik het gelijk even vragen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:00
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
ikzelf kan wel gewoon met lenzen in zwemmen. Kan ook gewoon ogen openhouden enzo. (weet niet of je maandlenzen hebt ofzo? Anders kan je de oude eens meenemen en die indoen als je gaat zwemmen, raak je m kwijt, heb je iig je nieuwe nog )Eruit wrijven is bij mij niet gebeurt, maar ben ze wel een keer vergeten eruit te halen en toen zat ie onder mijn ooglid na het make up eraf halen. ALs je ze niet voelt is juist goed lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:51
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
mrboot schreef op 24-04-2005 @ 17:32 :
Ja, maandlenzen zijn bij Hans Anders volgens mij € 35,- per half jaar. Je krijgt dan 6 paar lenzen, voor elke maand een paar. Daglenzen heeft Hans Anders ook, pas nog een folder over gehad. Over hoeveel dat kost heb ik geen idee.
Citaat:
Erbenda schreef op 25-04-2005 @ 22:06 :
Jup en halfjaar lenzen kosten ook €35,- (maar je hebt er dan ook geen cilinder in zitten)

Hmtja verder zijn mijn lenzen er nog nooit 'uitgevallen' hoor. Tja je kan soms een beetje verkeerd in je ogen wrijven, dan kan ie in een ooghoek gaan zitten, maar verder niet. En tja zoals al gezegd is, moet je een beetje met zwemmen oppassen.
Uh, volgens mij betaal ik bij Hans Anders toch echt €45 per half jaar voor mijn maandlenzen. Dat is dan inclusief controle, en exclusief vloeistof en lenzenhouder. En de vloeistof is €4 voor 250 ml.

Trouwens, ik ging laatst vloeistof halen, en toen vertelde de mevrouw achter de kassa me dat ze nu een nieuwe vloeistof voor zachte lenzen hebben: No Rub. Het is zo goed als hetzelfde als de gewone vloeistof voor zachte lenzen, alleen hoef je hierbij je lenzen niet meer schoon te wrijven na het uithalen, ze hoeven alleen nog maar in de houder met vloeistof gedaan te worden. Een fles kost dan wel ruim zes euro. Zijn er al mensen die dit hebben uitgeprobeerd en zo ja, bevalt het? Persoonlijk heb ik geen probleem met dat schoonwrijven, zo gedaan, dus ik heb niet de behoefte om daar ruim twee euro meer voor te gaan betalen, maar zijn er nog mensen die hier anders over denken?
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 02:43
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 27-04-2005 @ 21:51 :
Uh, volgens mij betaal ik bij Hans Anders toch echt €45 per half jaar voor mijn maandlenzen. Dat is dan inclusief controle, en exclusief vloeistof en lenzenhouder. En de vloeistof is €4 voor 250 ml.

Trouwens, ik ging laatst vloeistof halen, en toen vertelde de mevrouw achter de kassa me dat ze nu een nieuwe vloeistof voor zachte lenzen hebben: No Rub. Het is zo goed als hetzelfde als de gewone vloeistof voor zachte lenzen, alleen hoef je hierbij je lenzen niet meer schoon te wrijven na het uithalen, ze hoeven alleen nog maar in de houder met vloeistof gedaan te worden. Een fles kost dan wel ruim zes euro. Zijn er al mensen die dit hebben uitgeprobeerd en zo ja, bevalt het? Persoonlijk heb ik geen probleem met dat schoonwrijven, zo gedaan, dus ik heb niet de behoefte om daar ruim twee euro meer voor te gaan betalen, maar zijn er nog mensen die hier anders over denken?
Ik doe m'n lenzen altijd gewoon in de houder, zonder te wrijven. M'n lenzen zijn dan altijd hartstikke schoon. Nooit problemen mee gehad.
Useless dus om daar speciaal iets voor te kopen.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 08:19
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Citaat:
En oplossing voor degene die deze topic postte:
Neem harde lenzen, die voel je altijd zitten omdat het zulke klote dingen zijn
Als je er 1 kwijt bent, dan voel je dat meteen!
Nou dat valt bij mij dus heel erg mee. Ik ben een van mijn harde lenzen eens kwijt geraakt en daar heb ik eigenlijk helemaal niets van gemerkt.
Bij mij voel ik ze gewoon ook helemaal niet zitten.
Dus of harde lenzen de oplossing is...
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 09:10
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 27-04-2005 @ 21:51 :
Trouwens, ik ging laatst vloeistof halen, en toen vertelde de mevrouw achter de kassa me dat ze nu een nieuwe vloeistof voor zachte lenzen hebben: No Rub. Het is zo goed als hetzelfde als de gewone vloeistof voor zachte lenzen, alleen hoef je hierbij je lenzen niet meer schoon te wrijven na het uithalen, ze hoeven alleen nog maar in de houder met vloeistof gedaan te worden. Een fles kost dan wel ruim zes euro. Zijn er al mensen die dit hebben uitgeprobeerd en zo ja, bevalt het? Persoonlijk heb ik geen probleem met dat schoonwrijven, zo gedaan, dus ik heb niet de behoefte om daar ruim twee euro meer voor te gaan betalen, maar zijn er nog mensen die hier anders over denken?
Schoonwrijven heb ik nog nooit gedaan... Ik stop ze altijd gewoon in het bakje.
Als ze overdag trouwens verkeerd zitten haal ik ze eruit, doe ze even in mn mond en daarna gewoon weer in.

Eruitwrijven kan wel, maar dan moet je wel heel lang wrijven. Ik heb ze wel eens achter mn ogen gehad zeg maar... Ik heb echt een half uur staan draaien met mn ogen voordat ze weer aan de voorkant zaten
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 13:28
catootje
Avatar van catootje
catootje is offline
Citaat:
mrboot schreef op 26-04-2005 @ 17:23 :
Omdat we het nu toch over lenzen hebben, heeft iemand het ook dat je 's avonds geen lenzen in mag hebben? Ik zit bij de Hans Anders, en die zeggen dat dat niet mag, omdat dan je oog uitdroogt of zo. Hoe dat precies ziet weet ik niet. Ik vind het behoorlijk irritant, en raar omdat andere mensen die lenzen hebben ze wel de hele dag in mogen.

Weet iemand hier meer van?
Als je ze de hele dag al ingehad hebt van af sochtends vroeg is het volgens mij wel slecht voor je ogen. maar wanneer je ze later/smiddags in gedaan hebt, kun je ze natuurlijk wel gewoon savonds in houden.
__________________
________________
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
catoolyntje schreef op 28-04-2005 @ 14:28 :
Als je ze de hele dag al ingehad hebt van af sochtends vroeg is het volgens mij wel slecht voor je ogen. maar wanneer je ze later/smiddags in gedaan hebt, kun je ze natuurlijk wel gewoon savonds in houden.
Ja, dat zeiden ze gister op m'n controle ook.
Ze legden uit dat je oog iets is wat ademt, en door de lens gaat dat minder goed. Zo heb je kans dat je na 10 jaar geen lenzen meer kunt dragen. Als je, zoals je zei, ze een keer 's middags indoet en 's avonds ook nog kan dat wel. Of als je bijvoorbeeld 's avonds uit gaat en geen zin hebt om een bril op te zetten kan het ook wel een keertje, maar elke dag de lenzen hele dag in houden is dus niet goed.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 15:40
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
mrboot schreef op 29-04-2005 @ 14:50 :
Ja, dat zeiden ze gister op m'n controle ook.
Ze legden uit dat je oog iets is wat ademt, en door de lens gaat dat minder goed. Zo heb je kans dat je na 10 jaar geen lenzen meer kunt dragen. Als je, zoals je zei, ze een keer 's middags indoet en 's avonds ook nog kan dat wel. Of als je bijvoorbeeld 's avonds uit gaat en geen zin hebt om een bril op te zetten kan het ook wel een keertje, maar elke dag de lenzen hele dag in houden is dus niet goed.
Oeps, ik hou ze eigenlijk elke dag de héle dag in. Ik doe ze in meteen als ik opsta, en doe ze uit vlak voor ik in m'n bed lig. Nuja, soms lees ik daarna nog een kwartiertje of halfuurtje, met mn bril, maar das ook niet zoveel.
Is dit dan zo slecht voor mijn ogen? Nuja, niet dat ik daardoor meer een bril ga dragen ofzo hoor lenzen zijn zoveel leuker en gemakkelijker (vind ik dan).
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 29-04-2005 @ 16:40 :
Oeps, ik hou ze eigenlijk elke dag de héle dag in. Ik doe ze in meteen als ik opsta, en doe ze uit vlak voor ik in m'n bed lig. Nuja, soms lees ik daarna nog een kwartiertje of halfuurtje, met mn bril, maar das ook niet zoveel.
Is dit dan zo slecht voor mijn ogen? Nuja, niet dat ik daardoor meer een bril ga dragen ofzo hoor lenzen zijn zoveel leuker en gemakkelijker (vind ik dan).
Volgens de Hans Anders is dat slecht ja (bij zachte maandlenzen die ik heb tenminste, ik weet niet of het bij alle lenzensoorten zo is). Die man daar liet me ook een plaatje zien van een goed oog, en een oog waar hele dagen lenzen mee is gedragen. Daarvan was volgens mij de pupil iets groter, en er zaten meer bloedvaatjes rond je oog. Volgens die man zou je dan al na 10 jaar geen lenzen meer kunnen dragen.

En inderdaad vind ik lenzen veel gemakkelijker dan een bril.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 16:32
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
mrboot schreef op 29-04-2005 @ 17:27 :
Volgens de Hans Anders is dat slecht ja (bij zachte maandlenzen die ik heb tenminste, ik weet niet of het bij alle lenzensoorten zo is). Die man daar liet me ook een plaatje zien van een goed oog, en een oog waar hele dagen lenzen mee is gedragen. Daarvan was volgens mij de pupil iets groter, en er zaten meer bloedvaatjes rond je oog. Volgens die man zou je dan al na 10 jaar geen lenzen meer kunnen dragen.

En inderdaad vind ik lenzen veel gemakkelijker dan een bril.
Ik heb ook zachte maandlenzen, ja.
Nou ja, mijn oogarts heeft er in ieder geval nooit iets van gezegd, ik mocht ze de eerste dag zelfs meteen al de hele dag inhouden. 'k Hoop dat het geen kwaad kan maar dan zou de oogarts er vast wel wat van gezegd hebben. Of ik moest een slechte oogarts hebben
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:27
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Ik heb ook zachte lenzen. Als je een beetje oppast kan je er makkelijk mee zwemmen. Ik heb t alleen wel ns gepresteerd om ze te verliezen i.c.m. een niesbui
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Arcades schreef op 01-05-2005 @ 13:27 :
Ik heb ook zachte lenzen. Als je een beetje oppast kan je er makkelijk mee zwemmen. Ik heb t alleen wel ns gepresteerd om ze te verliezen i.c.m. een niesbui
een niesbui
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 13:09
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 27-04-2005 @ 21:51 :


Trouwens, ik ging laatst vloeistof halen, en toen vertelde de mevrouw achter de kassa me dat ze nu een nieuwe vloeistof voor zachte lenzen hebben: No Rub. Het is zo goed als hetzelfde als de gewone vloeistof voor zachte lenzen, alleen hoef je hierbij je lenzen niet meer schoon te wrijven na het uithalen, ze hoeven alleen nog maar in de houder met vloeistof gedaan te worden. Een fles kost dan wel ruim zes euro. Zijn er al mensen die dit hebben uitgeprobeerd en zo ja, bevalt het? Persoonlijk heb ik geen probleem met dat schoonwrijven, zo gedaan, dus ik heb niet de behoefte om daar ruim twee euro meer voor te gaan betalen, maar zijn er nog mensen die hier anders over denken?
Nieuw ? Ik heb deze vloeistof al sinds ik lenzen draag (zo een goeie 4 jaar)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 01-05-2005 @ 14:09 :
Nieuw ? Ik heb deze vloeistof al sinds ik lenzen draag (zo een goeie 4 jaar)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:57
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Multilot schreef op 28-04-2005 @ 10:10 :
Schoonwrijven heb ik nog nooit gedaan... Ik stop ze altijd gewoon in het bakje.
Als ze overdag trouwens verkeerd zitten haal ik ze eruit, doe ze even in mn mond en daarna gewoon weer in.

Eruitwrijven kan wel, maar dan moet je wel heel lang wrijven. Ik heb ze wel eens achter mn ogen gehad zeg maar... Ik heb echt een half uur staan draaien met mn ogen voordat ze weer aan de voorkant zaten
Lenzen in je mond stoppen is echter niet aan te raden. Speeksel is vrij agressief spul. Wordt altijd afgeraden.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:22
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 24-04-2005 @ 16:59 :
Nu we er toch even over bezig zijn: hoeveel kosten jullie lenzen?
Die van mij 75 euro het stuk, maar ze blijven een jaar goed (het zijn wel speciale lenzen, iets met bolle cilinder ofzo )
Ik zou graag daglenzen nemen, of maandlenzen. Enig idee hoeveel dit zou kosten?
bij mij kosten lenzen 130 euro per half jaar (maandlenzen), dus zes paar en drie maal vloeistof. best wel duur als ik de rest zo lees, maar ze waren ook extra zuurstofdoorlatend ofzo? Ik ben voor dat soort onzin ook best gevoelig . Wel wil ik nog een keer dag-en-nacht lenzen proberen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:58
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik moet iets van € 17,- per maand betalen. Zijn ook wel speciale lenzen, ook iets van zuurstof doorlatend. Eigenlijk 14 geloof ik, maar omdat me ene lens een cilinder lens is, is het duurder.

Ik krijg wel gratis lenzenvloeistof + houder bij.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe is het gesteld met jouw ogen?
Signy
136 16-10-2006 19:31
Lichaam & Gezondheid kunnen jullie wat over lenzen vertellen?
*zingzing*
23 19-05-2005 20:15
Lichaam & Gezondheid Hoe zit het precies met zachte lenzen en zwemmen?
telluriet
11 05-08-2003 20:56
Lichaam & Gezondheid lenzen
Verwijderd
27 29-03-2002 12:54
Lichaam & Gezondheid Lenzen.... (kwijtraken!)
Snufje
28 23-12-2001 18:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.