Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2008, 19:36
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Recyclen. Doe je daar aan? Doe je aan afval scheiden? Dus alle papier netjes apart, groente/planten/fruit resten apart of alles bij elkaar? Of laat je je afval gerust op straat achter?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2008, 19:38
Verwijderd
Heb ik mijn ouders voor.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 19:41
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nee, ik ben tegen! Boo!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 19:42
Verwijderd
Ja, als het niet te veel moeite kost.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 19:43
Verwijderd
Boeit me niet zoveel, geen zin om er meer moeite voor te doen. En verder:

Citaat:
Heb ik mijn ouders voor.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 19:45
Verwijderd
Ik doe aan afval scheiden, ja, want het niet doen is ghey. En ik vind het lame dat we hier niet van die fijne prullenbakken hebben zoals in Duitsland, daar zijn alle prullenbakken op straat van die dingen met aparte vakjes voor papier/glas/plastic/overige zut.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 19:47
Verwijderd
Nou, dit topic komt op het juiste moment. Vanmiddag tijdens het opruimen heb ik nog een kilo folders in de container gegooid omdat ik er vanaf wilde.

Wat afval op straat betreft was ik vooral vroeger heel fanatiek. Ik ging een middag met mijn vriendinnetje met een prikstok al het straatafval opruimen.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:05
Verwijderd
Ik weet niet hoe het er in Nederland aan toe gaat, maar hier in Vlaanderen (Wallonië niet, heb ik mij eens laten vertellen) sorteren wij thuis groen afval, plastiek, papier en karton, PMD, glas en restafval. Vergeet ik nog iets? Ja, en echt vieze troep als batterijen en computeronderdelen enzo gaan ook apart naar het containerpark.

Aja, en al het radioactief afval van België ligt hier een paar kilometer verder onder de grond .

Laatst organiseerde onze gemeente een actie waarbij je in ruil voor je groene bak 3 kippen kreeg. En ik maar denken: ja, dan heb je wel goed gegeten, maar wat moet je dan met je groen afval? (soms ben ik echt wel 'ne simpele')
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:05
Verwijderd
Ik heb een papierbak, ik heb ook een tijdje gft afval verzameld, maar dit bleek zinloos omdat de vuilnismannen hier alles in dezelfde wagen gooien,
Glas gooi ik uiteraard in de glasbak en batterijen worden hier in het portiek verzameld en naar een chemisch afvaldepot gebracht.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een papierbak, ik heb ook een tijdje gft afval verzameld, maar dit bleek zinloos omdat de vuilnismannen hier alles in dezelfde wagen gooien,
Glas gooi ik uiteraard in de glasbak en batterijen worden hier in het portiek verzameld en naar een chemisch afvaldepot gebracht.
Dan nog is het niet zinloos, GFT-afval heeft een veel hogere dichtheid, waardoor je minder vaak moet lopen als je het afval scheidt.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Nou, dit topic komt op het juiste moment. Vanmiddag tijdens het opruimen heb ik nog een kilo folders in de container gegooid omdat ik er vanaf wilde.

Wat afval op straat betreft was ik vooral vroeger heel fanatiek. Ik ging een middag met mijn vriendinnetje met een prikstok al het straatafval opruimen.

Spoiler
Lulz, ik ruimde op straat ook weleens troep van anderen op. Hoewel daar nooit spandoeken aan te pas kwamen.

En ik heb al m'n vrienden net zo lang gedresseerd tot ze ook braaf al hun troep bij zich hielden tot ze bij een prullenbak waren
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Dan nog is het niet zinloos, GFT-afval heeft een veel hogere dichtheid, waardoor je minder vaak moet lopen als je het afval scheidt.
wat bedoel je met 'minder vaak lopen'?
Het zou in principe opgehaald moeten worden door een speciale gftwagen, zo staat het ook in de gemeentefolder. Ik zie ook niet in wat er zinvol aan is het te scheiden als het toch weer bij elkaar wordt gegooid.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:20
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Glas in de glasbak, papier gaat aan de straat, batterijen in de batterijenbak. Vroegah ging ik elke 2 weken oid met mijn broertje op de skelter bij de hele buurt glas ophalen en naar de glasbak brengen. :')
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:26
Verwijderd
Citaat:
wat bedoel je met 'minder vaak lopen'?
Het zou in principe opgehaald moeten worden door een speciale gftwagen, zo staat het ook in de gemeentefolder. Ik zie ook niet in wat er zinvol aan is het te scheiden als het toch weer bij elkaar wordt gegooid.
Minder vaak lopen voor jou, van de vuilnisbak in je huis tot de kliko.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 20:55
Verwijderd
Gft gaat in de gft-container, papier gaat op een stapeltje en dan aan straat, glas gaat naar de glasbak, batterijen gaan ook netjes naar de batterijbak.. Dat was 't wel. Alle andere dingen gaan in de restzak (waar eigenlijk geen drankkartons, blik, textiel en kunststofflessen in mogen...).
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 21:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik ging op vierjarige leeftijd al met mijn plastic kruiwagentje de straat rond omdat ik op het nieuws iets gehoord had over milieuvervuiling.

Thuis scheid ik niets, afgezien natuurlijk van glas en batterijen, dat soort zooi. Het wordt dan ook allemaal in één keer opgehaald, daar hoef ik geen moeite voor te doen. Bij mijn vriend scheiden we afval wel. Blik, papier, groen, glas, overige zooi en zo nu en dan een ritje voor chemisch.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 22:00
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
ik ben geen fanatieke afvalscheider maar ik doe het wel als in, dingen die in groenbakken horen in groenbakken doen en niet bij andere dingen. En mijn moeder heeft me aangeleerd om kartonnen dozen en oud papier bij elkaar te houden en niet in de gewone vuilnisbak te gooien.
Voor de rest zorgen mijn ouders meer voor de afvalverwerking dan ik.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 22:42
Verwijderd
ik breng al mijn papier weg, mijn glas en batterijen en dergelijke, maar gft gooi ik gewoon bij het gewone afval. als er namelijk heel weinig organische producten tussen het vuilnis liggen duurt het veel langer voordat vuilnis wordt verteerd/verwerkt, etc. dus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2008, 22:43
Verwijderd
ow, en kleren gaan naar de retourette of het leger des heils. meubels op de vuurkorf of naar de kringloopwinkel en de rest geef ik weg via vrienden/kennissen/internet
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 22:46
Verwijderd
Ik gooi papier, glas en restafval in verschillende bakken. Hier heeft het geen zin om GFT-afval te scheiden, want we hebben geen GFT-bakken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 23:01
Ford Prefect
Avatar van Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Ik breng oud papier weg, glas naar de glasbak en batterijen bij de chemische zooi. GFT doe ik gewoon bij al het andere afval, volgens mij wordt dat in Utrecht sowieso niet apart opgehaald.
__________________
Dear Enemy: I curse you, and hope that something slightly unpleasant happens to you, like an onion falling on your head.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Minder vaak lopen voor jou, van de vuilnisbak in je huis tot de kliko.
de gftbak stond naast de gewone prullenbak hoor
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 10:19
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik doe er eigenlijk niet zoveel aan. Maar ik woon dan ook nog gewoon thuis dus heb ik een moeder die zich daar mee bezig houdt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 18:49
Verwijderd
Bij mijn ouders thuis doen ze het met een groene container met scheiding tussen GFT en huisafval/plastic.

Waar ik woon is dat niet, dus ik gooi alles bij elkaar in een vuilniszak.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 18:57
Verwijderd
Ik scheid GFT, papier en restafval.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2008, 19:00
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Kranten, folders en dergelijke bundelen we voor het oud papier. Een los blaadje verdwijnt gewoon in de prullenbak. Chemisch afval gaat wel naar de juiste plek op de afvalverwerking.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 20:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
We hebben een papierenbak. Daar gaan alle folders/kranten/papier in. Twee vuilnisbakken: groente en overige. Batterijen gooi ik bij mijn werk erin.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Recycle/schoonmaak tips
Verwijderd
3 14-06-2014 17:08
Werk, Geld & Recht recycle fabriek
JustSaying
4 26-10-2012 22:23
Algemene schoolzaken Enquete recycling
Phie.
13 20-03-2006 18:43
Muziek Waardeloze songteksten
bracelance
55 17-05-2005 10:10
Software & Hardware Recycle Bin
^Rambo^
3 11-09-2003 22:57
Software & Hardware Is het mogelijk de bureaublad icoontjes onzichtbaar te maken???
Asswhoopin
17 25-05-2003 04:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.