Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2008, 12:51
Verwijderd
puur hypothetisch; hoe zou jij je bruiloft willen hebben, mocht de dag ooit komen? en geen geblaat over dat het huwelijk onzin is en dergelijke, dat vind ik ook allemaal, maar stel: stél dat je wel gaat trouwen. hoe wil je dat dan doen?
en ja, tuurlijk mag katje ook antwoord geven hoor


ik heb het zelf nog helemaal niet uitgewerkt in mijn hoofd, omdat het dus eigenlijk niet echt in mijn toekomstplannen ligt, maar ik weet wel een paar dingen die er sowieso bij horen.
- een muziek: een leuke blije feestband met snelle folkmuziek, zodat de altootjes kunnen dansen en de ouwetjes ook iets te lachen hebben.
- de gasten: mijn familie en vrienden, het liefst iedereen die ik kan verzinnen om er gewoon echt een zo groot mogelijk feest van te maken. misschien dat bij de ceremonie zelf niet iedereen aanwezig is, enkel de liefste vrienden en de liefste familie, maar later op de dag is echt iedereen welkom.
- tijd en plaats: ergens buiten als het semi-lekker weer is, het liefst ergens in april/mei, zodat het overal nog fris is, in plaats van dat halfdode nazomergedoe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2008, 12:55
Verwijderd
Citaat:
en ja, tuurlijk mag katje ook antwoord geven hoor
yeah

Ik wilde een bescheiden bruiloft met familie+vrienden. Plechtigheid, wat eten en drinken met iedereen, en daarna de kroeg in met de liefhebbers. Heel simpel, maar het was geweldig <3

Mijn jurk is trouwens nog steeds te koop, dus als iemand trouwplannen heeft..

edit: (omdat ik dat van Andijvie lees) zijn broertje en mijn broertje waren onze getuigen

Laatst gewijzigd op 10-09-2008 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:17
Verwijderd
Ik ben niet van plan ooit te trouwen, maar als ik bij iemand ben die het superbelangrijk vindt, zou ik het wel overwegen, maar dan zeker niet in gemeenschap van goederen. Zij moet dan verder alles betalen en regelen, en het moet mij niet veel moeite kosten. Als aan die voorwaarden is voldaan boeit het me verder ook weinig hoe het er allemaal uitziet, als ik maar niet in een konijnenpak o.i.d. rond moet gaan lopen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Trouwens zit wel in mijn toekomstplannen, maar alsnog heb ik het totaal niet uitgewerkt.
Ik denk dat ik gewoon een cliché bruiloft wil.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:40
Verwijderd
Twee jaar geleden alweer
Bescheiden huwelijk. We waren in totaal met z'n tienen. Mijn zus en zijn zus waren onze getuigen. Simpele ceremonie op 't stadhuis (met z'n allen rond een tafel, kort verhaaltje, ja-woord, ringen geven, tekenen, etc), toen naar een hotel waar we koffie hebben gedronken, véél cadeaus hebben uitgepakt en daarna gingen we al vrij snel eten, tot laat in de avond. Echt mijn soort bruiloft Geen groot gedoe, geen druk gedoe, gewoon écht ontspannen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:43
Verwijderd
ow ja! ook verboden voor andijvie
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:56
Verwijderd
Als ik ooit ga trouwen dan zou ik een spontane bruiloft op vakantie het leukst vinden denk ik, zonder familie en vrienden dus, gewoon met z'n tweeen op een leuke plek.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 17:49
Verwijderd
Extreem klein, óf extreem groot.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 17:55
Sens.
Sens. is offline
Hier heb ik nog nooit echt over nagedacht. Ik wil wel zeker trouwen, maar dat is een plan voor de verre toekomst. (Eerst nog mijn toekomstige man tegenkomen )

Dit schiet me te binnen:
- Een eerder traditionele bruiloft. Met een wit kleed, maar dan wel niet te prinsesachtig. (Geen te lange sleep of een veel te wijde rok. Anders is er veel kans dat ik naar het altaar struikel )
- Geen te groot feest. Enkel familie en hele goede vrienden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 18:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik denk dat trouwen veel te veel gedoe voor mij is, helemaal naar de gemeente bellen en de catering regelen en alles, daar gaat toch zo een behoorlijke tijd in zitten. Maar wat Kazet zegt, als zij dat goed kan is het prima en ik zal ook geen nee zeggen als ik eenmaal door zo'n ambtenaar gevraagd wordt. Geen religieuze bruiloft though. Gewoon op het gemeentehuis, en dan een feestje erna. Mezelf kennende nodig ik naast de familie ook maar zeven mensen uit ofzo. Iain of Jochem mogen mijn getuigen zijn, of mijn broer, dat moeten we dan even zien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 11-09-2008 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 18:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het moet uiteraard groots en misschien zelfs wel heel barok. Met een enorm hoog kapsel en een suikertaartjurk waartegen je geen 'U' maar 'Jesus Christus wat een enorme suikertaart!' zegt. En met passende muziek (Liefst met een altviool bespeeld door de altviolist uit mijn klas uiteraard )
Ik heb het eigenlijk nog niet zo heel erg uitgedacht. Een masquee lijkt me ook gaaf!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat trouwen veel te veel gedoe voor mij is, helemaal naar de gemeente bellen en de catering regelen en alles, daar gaat toch zo een behoorlijke tijd in zitten. Maar wat Kazet zegt, als zij dat goed kan is het prima en ik zal ook geen nee zeggen als ik eenmaal door zo'n ambtenaar gevraagd wordt. Geen religieuze bruiloft though. Gewoon op het gemeentehuis, en dan een feestje erna. Laten we niet te overdreven doen. Mezelf kennende nodig ik naast de familie ook maar zeven mensen uit ofzo. Iain of Jochem mogen mijn getuigen zijn, of mijn broer, dat moeten we dan even zien.
Haha, dat je Iain en Jochem zegt hier. Niemand kent ze alleen ik!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 18:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 08:05
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Sterrenmeisje, ik heb even duidelijk in de titel gezet waar het topic over ging, dan krijgen het topic misschien meer reacties. Want ik ben wel benieuwd!

Ontopic:
Ik weet niet of ik wil trouwen, maar als het zover komt dan wil ik of een echte cliche bruiloft. Maar wat me nog toffer lijkt is ergens in verweggistan op een spectaculaire manier.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 08:28
Verwijderd
Ik wil alleen een feest met mensen die ik leuk vind en belangrijk voor mij zijn (en okee, goed, ook de mensen die voor hém belangrijk zijn en die hij leuk vindt, zelfs al ben ik er niet zo van ondersteboven ), dus héél groot zal het wel niet worden. Gewoon onze vrienden en nabije familie en dat was het wel weer.

De muziek... vind het wel leuk als mijn vader en/of mijn broertje met hun bands optreden, maar liever niet de hele avond want ik wil ook wat meer mainstreammuziek erbij. Zet voor de rest van wel gewoon cd's op ofzo, want zo'n bruiloftsband die dan mensen op het podium gaat roepen, brrr.

En verder moet er lekker eten zijn en dansgelegenheid. En de jurk is een probleem - stiekem vind ik zo'n mooie witte jurk wel tof, maarrr wit staat mij voor geen meter, daar word ik een spook van. Dus we zien wel, misschien een andere kleur of toch gewoon een galajurk net als mijn moeder. Ik ga er in ieder geval héél erg veel passen, dat lijkt me echt geweldig

Edit: Oh ja en taart lust ik niet, dus d'r komt sowieso niet zo'n belachelijke witte toren. En mijn vader gaat mij ook niet 'weggeven', brrr, rare middeleeuwse Amerikaanse gewoontes.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 08:58
Verwijderd
En trouwen is geen rare middeleeuwse gewoonte?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 10:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nee, trouwen stamt van nog langer geleden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 10:16
Verwijderd
Oooooh, ik wil echt wel trouwen! Met een heel mooie jurk en mijn vent in pak (L) In het gemeentehuis, maar ik wil niet roefroefsnelklaaaar getrouwd worden. Ik wil dat mijn vader en zusje wat zingen en dat mijn moeder een stuk voorleest. Liefst zelfgeschreven. Hier mag iedereen bij zijn die dat wil, mits ze zich gedragen. Daarna wil ik met intieme vrienden en familie wat gaan eten, lekker lang tafelen maar wel simpel. Simpel maar goed, zeg maar! 's Avonds eerst receptie en daar mag ook iedereen bij zijn, mits ze zich gedragen. En daarna groot feest met mensen die iets bekender zijn dan 'iedereen'
DJ of band, daar ben ik nog niet helemaal uit....
En ik weet nog niet wie ik als getuigen wil, maar wel wie de peettante van mijn kindje word, dat negen maanden later geboren word.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2008, 10:30
Verwijderd
Citaat:
En trouwen is geen rare middeleeuwse gewoonte?
Daar hebben we het al over gehad en die discussie mag niet hier van Sterrenmeisje Het ligt er maar net wat je er aan ophangt, er zijn genoeg mensen die dat 'weggeven' niet als negatief beschouwen, maar ik vind juist dat soort rituelen er een soort veemarkt van maken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 10:35
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Daar hebben we het al over gehad en die discussie mag niet hier van Sterrenmeisje
Open een nieuw topic zou ik zeggen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik hecht weinig waarde aan trouwen. Heb ik meegekregen van m'n ouders, die eigenlijk niet wilden trouwen, maar het toch maar gedaan hebben omdat het handiger was toen ze mij kregen. Voor mij heeft de hele huwelijksplechtigheid geen enkele betekenis, en ik weet dus ook niet of ik het ooit ga doen. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik wèl hou van mooie jurken, lekker eten en gezellige feesten, dus misschien valt er iets te bedenken
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:07
Verwijderd
Ik weet niet of ik het wel wil, want op zich vind ik het een gekke gedachte, maar als ik het wil, moet het ook van zijn kant komen, hij zou het het liefst moeten vragen En dan de bruiloft zelf met genoeg mensen die ik lief vind, een leuk feest met het liefst een bandje wat ook zeg maar zelf uitgekozen nummers speelt En uhm. Veel taart en drank enzo. En niemand mag gekke presentaties/optredens/liedjes doen om mij voor schut te zetten En jurk ja nou, ik draag geen jurken of rokken maar zou het voor deze gelegenheid dan wel goed willen aanpakken enzo En helemaal meisjesachtig doen op die dag zo van duisentlang opmaken enzo, ja dat lijkt me wel een ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.