Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 11:46
shania
shania is offline
Beste mensen,
Ik zit nu in 4ath en ik denk er serieus over na om psychologie te gaan studeren. Daarom zou ik graag jullie mening willen weten. Is hier iemand die of geinteresseerd is in de opleiding psychologie, of deze opleiding nu doet of misschien zelfs al afgerond heeft? Wat denken jullie dat de belangerijkste eigenschappen zijn die een persoon moet hebben voor dit beroep??
En daarbij vindt ik het ook wel leuk om te weten over welk beroep jullie nu nadenken en waarom?? Ik wil ook wel nederlandse docente worden en dan met name literatuur omdat ik heel graag lees. Reacties please!!!!!!!
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2002, 12:28
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Hey, ik moet binnen n paar maanden al een beslissing nemen en denk er ook over om in de psychologie te gaan en dan liefst iets met kinderen. maar het enige dat me tegenhoudt is dat ik niet echt supersociaal ben dus ik weet niet dat het echt gepast gaat zijn voor mij... Ik pieker mij er gewoon zot over
__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 12:52
Verwijderd
Ik ben ook van plan om psychologie te gaan studeren. Mijn zus studeert het nu ook, en het ziet er ongelofelijk interessant uit.
Daarnaast heeft het mij altijd al geïnteresseerd...
Over een jaartje begin ik, in Maastricht.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 18:38
shania
shania is offline
Tof zeg. Wat heeft jou ervan overtuigd dat je het wil gaan studeren????
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 21:36
sunshine82
sunshine82 is offline
Hey!
Ik weet al zo'n 6 jaartjes dat ik na de middelbare school psychologie wil gaan studeren. En nu is t dan eindelijk bijna zover: om precies te zijn over zo'n 7 maandjes begin ik, in Nijmegen. SUPERveel zin in!! Ik denk dat je gewoon heel erg geinteresseert moet zijn in 't menselijk gedrag en denken. Dat je je echt afvraagt waarom mensen op een bepaalde manier reageren op een situatie. Wat ikzelf 't meest interessant vind is kinderpsychologie, maar dat kan nog altijd veranderen want je kunt er zoveel richtingen mee op...TIP: ga zeker naar wat meeloopdagen en naar verschillende universiteiten, want de opleiding verschilt ook nog wel wat per uni.

greetzzz
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 08:28
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
sunshine82 schreef:
in Nijmegen.
Ja? Ik waarschijnlijk ook. Waarom heb jij voor Nijmegen gekozen?

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 08:33
shania
shania is offline
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik ben geinteresseerd in de manier van denken van mensen en let ook erg goed op reacties maar de grootste vraag waarom ik twijfel is of ik het wel aan kan. Maar ik denk dat daar alleen achter is te komen door het in de praktijk te doen of denken jullie daar anders over???
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:08
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Nijmegen heeft de meest deprimerende universiteit van Nederland. Echt waar, het lijken wel die gebouwtjes van Nazi-architectuur.
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 14:24
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Ik wil ook psych (klinische) gaan studeren.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 14:25
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
(in Leiden BTW)
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Winner schreef:
Nijmegen heeft de meest deprimerende universiteit van Nederland. Echt waar, het lijken wel die gebouwtjes van Nazi-architectuur.

dat was ook mijn indruk toen ik daar kwam, zoveel beton en grijs . toen ik vervolgens de hogeschool (de HAN) bezocht dacht ik meteen van HE wat ziet 't er hier leuk uit!
maarja, behalve deze univ. heb ik nog geen andere gezien...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij mij in de klas (ook 4vwo) wil meer dan de helft van de meiden psychologie gaan studeren...
is dat niet een soort van meisjes-iets... net als dat je als je klein bent prinses wilt worden, rond je 12e beroemd en rond je 15e psychologe? wilde ik namelijk ook vorig jaar!

probeer hiermee het niet af te raden hoor, want het lijkt me echt heel leuk als je nu al weet wat je wilt worden, maar dat vraag ik me gewoon af!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:20
shania
shania is offline
Nee, ik denk dat het bij mij dieper zit. Ik interesseer me er echt voor en ik kijk ook echt naar reacties van mensen en naar onderliggende oorzaken voor die reacties. Ik zit zelf bij een psychologe en ik heb haar hulp hard nodig en ik wil later mensen zoals ikzelf nu ook hulp kunnen bieden want er is een grote behoefte naar... Ik wil weten hoe mensen denken, gedachtesprongetjes maken enzovoorts. Ik zoek er ook serieus informatie over op dus ik denk dat dit niet zomaar een bevlieging is............
Alle informatie is welkom!
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:56
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
dat was ook mijn indruk toen ik daar kwam, zoveel beton en grijs . toen ik vervolgens de hogeschool (de HAN) bezocht dacht ik meteen van HE wat ziet 't er hier leuk uit!
Het jammere daaraan is, dat het een hogeschool is.

Ik geef toe, de campus van de KUN is niet de mooiste, maar wel één van de beste. De collegezalen in Utrecht en Leiden mogen dan wel een gezellige, oude uitstraling hebben - die houten collegebankjes zijn een marteling en de gebouwen zijn door hun ouderdom helemaal niet meer functioneel voor het onderwijs van nu.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 23:06
1337
1337 is offline
Pshycholgie, da lijkt me nou echt een stress beroep, ik denk dat je dan je werk ook mee naar huis neemt, plus je luisterd alleen maar naar de problemen van een ander, ook niet echt pret bevorderend...
__________________
>> Jazeker de hypotheker !
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 08:56
shania
shania is offline
Je moet er tegen kunnen. Waar een wil is, is een weg.
Liefs een overwegend iemand
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat wil je worden als je later grooot bent?/Wat ben je als je al groot bent? :)
Zowieso
144 31-08-2011 10:13
Studeren Psychologie studeren
roosjuh1988
28 05-02-2009 12:33
Psychologie Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief
Lil'Girl
3 04-11-2003 14:57
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 20:43
Psychologie wat willen jullie later???
shania
7 15-01-2002 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.