Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2002, 16:54
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Verkrachting blijkt vaak weer heel erg te zijn. Ik denk er al geruime tijd over... en ik heb er meerdere theoriën voor bedacht in de afgelopen maanden. Ik kan me op dit moment het beste vinden in de derde.

Overigens, mocht dat ergens zo lijken... ik wil het echt helemaal niet goed praten e.d.

vooraf-info:
* tot en ongeveer met de Romeinse Tijd werd onvrijwillige seks helemaal niet als verkrachting bevonden... zeker niet met die langdurige geestelijke schade.
* seksueel misbruik(gezien vanuit ons perspectief) door leraren was in oude Griekenland een eer voor de leerlingen (en werd ook zo door iedereen gezien en ervaren)
* naakt rondlopen was tot en met (plaatselijk ook langer) het Romeinse rijk (geld btw denk ik niet voor niet-westerse geschiedenis) niet als raar en beschamend ervaren

1. (deze had ik als eerste bedacht - en hang ik nu ook niet meer aan om het zo te zeggen)Ligt aan opvoeding enzo. Mensen wordt ahw geleerd dat erg te vinden, op het nieuws, door ouders en opvoeding. Je moet bijvoorbeeld altijd gekleed rondlopen en iedereen doet dat... ongekleed rondlopen is fies, niet netjes, enz (vul in wat je zelf hebt geleerd). Onvrijwillige seks is dan nog vele stappen hoger. Maar basicly toch hetzelfde. - (dit zette me aan het denken) om verkrachting 'vanuit niets' zo erg te laten worden leek met toch dat je ouders veel nadrukkelijker in moesten peperen dat het erg is enzo. En dat is niet het geval. Bovendien neigen kinderen toch vaak niet naar ouders te luisteren en zelfs het tegengestelde te doen en dat zou het mogelijk weer minder erg maken en dat is het beslist niet.

2. Een vervelender gevolg van individualisme en beter zelfbewustzijn. Men is de afgelopen millenia individualistischer en zelfbewuster geworden, individualisme is dus dat je individu van jezelf bent, je bent geen deel van iets anders. Als iemand dan zoiets doet als verkrachten dan is dat daar een enorme inbreuk op, met jou wordt iets erg persoonlijks gedaan wat je helemaal niet wilt. Ook is het een aanslag op je zelfbewustzijn... je zag jezelf altijd als een krachtig individu die deed wat hij/zij wou en dan ineens komt er iemand en die gebruikt je als een voorwerp. - ik heb persoonlijk vet gemaakt... dit is iets wat niet in zit gebouwd (in de mens) lijkt me. Bovendien is ook een klein gat in het bovenstaande dat dat nog niet tot emotionele schade zou moeten lijden.

3. Logisch, no 2 waar de gaten worden opgevuld met no 1. Dan voeg ik er nog aan toe dat van mensen tegenwoordig in sociale situaties toch wel bepaalde emoties lijken te worden geeist. Als er iets ergs (erg volgens de meeste mensen OF volgens de belangrijksten zodat de rest volgt) is gebeurd wordt verdriet geëist, en andersom; als er iets leuks (idem verhaal) gebeurd moet je blij zijn. Als je verkracht wordt wordt van je verwacht dat je het heel erg vindt? - en vanuit individualisme weer dat het ergens misschien toch aan jou lag en dat je het misschien wel wilde en dat daar de emoties meer op verder gaan. - ik zeg niet dat het onterecht of raar is dat je het erg vind maar persoonlijk vind ik het wel fout dat sociale omgevingen dat altijd wel verwachten en voor het vaststellen dat hij/zij het erg vond en in welke mate dat ze dan al doen alsof supersuper-erg is en dan ga je daar toch in mee...


En nogmaals voor de duidelijkheid, ik heb gewoon 'geconstateerd' dat verkrachting erg is en ik denk na over de oorzaak daarvan... ik zeg niet mensen doen dit fout en daarom... (individualisme fout? - dachtutniet )
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.

Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 17:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2002, 17:10
Verwijderd
Interessante vraag, kheb er zelf ook al eens over nagedacht..

Ja, waarom is verkrachting zo erg..

Ik denk ten eerste dat je 1 ding vergeet.. Er zijn een aantal scenario's voor verkrachtig.. zo het scenario dat het door een vreemde gebeurd, vaak gaat dit gepaard met geweld, bedreiging met de dood etc. Dit alles erbij maakt het dus extra traumatisch, zo kan het dus dat elke keer wanneer je daarna seks hebt je een doodsangst voelt zoals je toen deed, en het daardoor een soort psychische schade creëert..

Het tweede scenario is dat het door een bekende gebeurd. Hierin is dan het probleem dat het vertrouwen wordt gebroken. Je kent diegene, en acht je veilig te voelen, vervolgens dwingt diegene je tot iets wat je niet wilt.. je vertrouwen krijgt dus een grote optater, wat ook voor psychische schade zorgt denk ik..

Dan spelen ook inderdaad de dingen die jij opnoemt nog mee, het is een inbreuk op je privacy, het ontkracht je gevoel van een sterk persoon zijn die zelf bepaald wat er gebeurd, van alle kanten hoor je dat het heel erg is etc...

Al die factoren maken het denk ik erg.. Nu heb jij het ook over de romeinse tijd waarin het niet erg was, was het dan wel verkrachting? Was het dan wel tegen de wil van de vrouwen in? Als het niet erg was.. als je het namelijk niet erg vind, protesteer je toch ook niet en is het geen dwang (hiermee wil ik niet zeggen dat mensen die tegenwoordig dichtklappen en daardoor niet protesteren niet onder dwang verkracht worden, maar het uitlokken ofzow.. Dit is nu niet zo aangezien het nu dus wel 'erg' is en de dader dit ook behoort te weten)..
En als het dan dus al verkrachting was.. dan werd dit feit dus geaccepteerd, als een persoon dan zou beweren dat ze het erg vond wordt dit niet geaccepteerd. Misschien vonden slachtoffers het dus wel erg, alleen omdat het algemeen geaccepteerd werd konden ze zich hier niet over uitspreken..


een factor die ook nog meespeelt is dat wanneer je heel erg jong bent en je wordt verkracht of aangerand of misbruikt je hier nog helemaal niet klaar voor bent en geen idee hebt wat er met je gebeurd, dit schaadt je dus ook omdat je niet begrijpt wat er gebeurd en er iets met je wordt gedaan waar je nog niet klaar voor bent en je weet dus niet wat je ermee moet etc.

Nja.. dat zijn alle dingen die ik kan bedenken die het erg maken enzo, en de dingen waardoor ik het persoonlijk erg zou vinden
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:18
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
In deze tijd zijn we kwetsbaarder, er zijn normen,en het beschadigt de sociale omgang in vele gevallen

Maar eigenlijk is er nog zo veel meer
De dromen nadien, het herinneren van dat moment als iemand je aanraakt, als je iemand nieuw leert kennen, de schaamte,het verlies van zelfrespect, ...
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Frida schreef:
In deze tijd zijn we kwetsbaarder, er zijn normen,en het beschadigt de sociale omgang in vele gevallen

Maar eigenlijk is er nog zo veel meer
De dromen nadien, het herinneren van dat moment als iemand je aanraakt, als je iemand nieuw leert kennen, de schaamte,het verlies van zelfrespect, ...
sja, maar de kwestie is hier dan waarom schaam je je? Wat maakt het dat een verkrachting die gevolgen heeft, dat een verkrachting zorgt voor nachtmerries, schaamte, het verlies van zelfrespect..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:24
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Ik denk dat het ontnemen van controle er veel mee te maken heeft... Je kunt niet meer zelf beslissen, je bent in zekere zin de gevangene van de verkrachter...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:34
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Al die factoren maken het denk ik erg.. Nu heb jij het ook over de romeinse tijd waarin het niet erg was, was het dan wel verkrachting? Was het dan wel tegen de wil van de vrouwen in? Als het niet erg was.. als je het namelijk niet erg vind, protesteer je toch ook niet en is het geen dwang (hiermee wil ik niet zeggen dat mensen die tegenwoordig dichtklappen en daardoor niet protesteren niet onder dwang verkracht worden, maar het uitlokken ofzow.. Dit is nu niet zo aangezien het nu dus wel 'erg' is en de dader dit ook behoort te weten)..
En als het dan dus al verkrachting was.. dan werd dit feit dus geaccepteerd, als een persoon dan zou beweren dat ze het erg vond wordt dit niet geaccepteerd. Misschien vonden slachtoffers het dus wel erg, alleen omdat het algemeen geaccepteerd werd konden ze zich hier niet over uitspreken..
bedankt dat je me op die inconsequentie wees... met Romeinse tijd heb ik dat ff vervangen door onvrijwillige seks.

Tja... het gebeurde daar erg veel en om zo veel mensen hun problemen te laten onderdrukken? - lijkt me moeilijk. Als een klein groepje wel moeilijk gaat doen dan gaat de rest al mee. Bovendien had die bron (discovery; 2 verschillende programma's) dat ook al onderzocht.


Citaat:
Frida schreef:
1) In deze tijd zijn we kwetsbaarder, er zijn normen,en het beschadigt de sociale omgang in vele gevallen

3) Maar eigenlijk is er nog zo veel meer
2) De dromen nadien, het herinneren van dat moment als iemand je aanraakt, als je iemand nieuw leert kennen, de schaamte,het verlies van zelfrespect, ...
Sorry, maar deze reply is niet duidelijk en inconsequent (nee ik zeik je niet af...) een paar vragen/punten...
1) Waarom zouden we kwetsbaarder zijn en waarom zou het sociale omgang beschadigen? En ik zie de functie van het woord 'normen' in deze zin niet echt... (zin is te verward om er iets van te maken zou ik zeggen)

2) Hier noem je gevolgen van het erg vinden van verkrachting... geen oorzaak of watdanook...
3) aah... nu snap ik je post wat beter... Maar je noemt steeds alleen maar gevolgen op... was dat je bedoeling of wou je meer zeggen?
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:35
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:
Ik denk dat het ontnemen van controle er veel mee te maken heeft... Je kunt niet meer zelf beslissen, je bent in zekere zin de gevangene van de verkrachter...
Ja, vandaar dat ik het bij individualisme zet...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:16
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


sja, maar de kwestie is hier dan waarom schaam je je? Wat maakt het dat een verkrachting die gevolgen heeft, dat een verkrachting zorgt voor nachtmerries, schaamte, het verlies van zelfrespect..
De normen en waarden die in onze maatschappij heersen
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Frida schreef:


De normen en waarden die in onze maatschappij heersen
Welke normen en waarden dan?

Rerisen Phoenix zegt hierover ook een aantal ware dingen.. namelijk.. binnen die normen en waarden is verkrachting verkeerd, toch? Maar veel groeperingen zetten zich juist af tegen normen en waarden, en doen juist tegenovergestelde dingen... verkrachting is echter voor iedereen erg..

Volgens jou is het dus alleen erg door de normen en waarden die in onze maatschappij heersen.. maar in andere maatschappijen, met andere normen en waarden is het ook erg..

Het speelt wel mee, das zeker zo, maar het is niet de enige oorzak denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:54
Desp
Desp is offline
Ik denk dat het komt omdat we nu erg gesteld zijn op het feit dat we mogen kiezen wat we willen. Daardoor houden we sommige dingen privé en daardoor schamen we ons denk ik sneller. (Zo leer je op vroege leeftijd al wat je wel en niet kan zeggen of wel en niet kan doen, als je het wel doet ga je tegen principes in en omdat je hebt aangeleerd dat het niet hoort, schaam je je ook nog eens.)

Daarnaast zijn wij sex gaan zien als iets persoonlijks, iets moois, wat je deelt met iemand waarmee je het wil delen..

Wanneer iemand ongevraagd begint met iets wat heel gevoelig is (sex is behoorlijk gevoelig lijkt me) gaat hij ten eerste dwars tegen de principes in (aangeleerd is immers dat je sex hebt met iemand van wie je houdt, en dat het persoonlijk is en mooi) en ook tegen de keuze van het slachtoffer (het is niet vrijwillig)... Dat geeft je een gevoel van onmogelijke machteloosheid ('Ik wilde het niet, dat was mijn keuze, maar toch gebeurde het...'). Machteloosheid haalt het zelfrespect omlaag ('Het ligt vast aan mij') en zo wordt het alleen maar erger.

Maar vroeger waren er volgens mij ook niet echt mensen die het prettig vonden... Het gaat tegen jezelf in, creëert een machteloos gevoel..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 19:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Bij jongere mensen, daar ga ik nu ff vanuit...

Jonge meisjes (ga ik ook ff vanuit) zijn ten eerste niet toe aan seks. Ze zijn in ontwikkeling en zijn bezig zichzelf te ontdekken. Vaak zijn mensen nog niet zo zeker over zichzelf, en het laatste waar ze behoefte aan hebben is seks. Het fijne is dat ze het ook nog niet hoeven. Worden ze verkracht, dan gaat dat tegen hun zin in. Ze worden gedwongen iets te doen met iemand die ze niet vertrouwen, iemand waarmee ze geen seks willen en het gebeurt vaak met geweld. Men heeft een grens waar iemand niet overheen mag komen, iemand die iemand verkracht gaat over een persoonlijke grens heen...

Om te kijken hoe erg het is, kan je ook kijken naar de gevolgen die verkrachting met zich mee brengen...

Iemand die verkracht is, is vaak erg onzeker, voelt zich vies. Iemand heeft, zonder toestemming, aan je lichaam gezeten. Je vindt je lichaam vies, en dat gaat er niet af door je te wassen. Je kan een hekel krijgen aan je lichaam. Je kan er niet meer tegen als jongens naar je kijken, je bekijken. Je kan niet tegen de minste aanraking. Je bent je vertrouwen kwijt in jongens, die mogen niet eens in de buurt komen, want stel je voor... Je wordt bang voor vanalles, durft geen relatie meer aan te gaan. Zogauw iemand dichterbij komt, krijg je het benauwd, men mag niet meer dichterbij komen, niet met liefde, niet met aanraking.
En dan komt de keer dat je verliefd wordt, je kan het niet meer blijven negeren, en dan begint alles voor diegene opnieuw. Alles wordt herbeleefd. Je weet niet of je ooit nog iemand zult vertrouwen, ooit nog iemand je mag aanraken...

Het is moeilijk te zeggen wat er zo erg is... het is in ieder geval het feit dat je gedwongen wordt het intiemste wat er is te 'delen' met een onbekende, of iig iemand met wie je dat niet wilt delen...

Lastig dit...

[edit]

Ook was je altijd de baas over je lichaam, jij kon bepalen wat je ermee deed. Op het moment dat je verkracht wordt, ben je de controle kwijt. Iets zekers, maar iemand kon zomaar iets tegen je wil doen. Die zekerheid valt ook weg.

Ook denken mensen die verkracht zijn dat het hun eigen schuld is. Ja ik kleedde me misschien te uitdagend. Of ik heb niet genoeg laten merken dat ik het niet wilde. Of ik verdiende het gewoon... als je zelfvertrouwen is op zo'n moment weg.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

bedankt dat je me op die inconsequentie wees... met Romeinse tijd heb ik dat ff vervangen door onvrijwillige seks.

Tja... het gebeurde daar erg veel en om zo veel mensen hun problemen te laten onderdrukken? - lijkt me moeilijk. Als een klein groepje wel moeilijk gaat doen dan gaat de rest al mee. Bovendien had die bron (discovery; 2 verschillende programma's) dat ook al onderzocht.



Neej, neit zoveel mensen onderdrukten hun problemen, maar aangeleerd werd er niet over te praten, het niet erg te vinden. Mensen kwamen dus niet op het idee dat het erg was..

Vrouwen zijn toch ook jarenlang onderdrukt en dergelijke..

In Somalië worden duizenden vrouwen besneden, die vinden dat echt niet prettig.. maar ze zijn het 'gewend' en daarom protesteren ze niet en zullen ze ook niet zeggen dat ze het erg vonden..

Dan vraag ik me ook af wat de bronnen dan waren van discovery, die mensen zelf hebben ze het niet kunnen vragen.. Weet jij dat dan misschien? wat hun bronnen waren?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Bij jongere mensen, daar ga ik nu ff vanuit...



Iemand die verkracht is, is vaak erg onzeker, voelt zich vies. Iemand heeft, zonder toestemming, aan je lichaam gezeten. Je vindt je lichaam vies, en dat gaat er niet af door je te wassen. Je kan een hekel krijgen aan je lichaam. Je kan er niet meer tegen als jongens naar je kijken, je bekijken. Je kan niet tegen de minste aanraking. Je bent je vertrouwen kwijt in jongens, die mogen niet eens in de buurt komen, want stel je voor... Je wordt bang voor vanalles, durft geen relatie meer aan te gaan. Zogauw iemand dichterbij komt, krijg je het benauwd, men mag niet meer dichterbij komen, niet met liefde, niet met aanraking.
En dan komt de keer dat je verliefd wordt, je kan het niet meer blijven negeren, en dan begint alles voor diegene opnieuw. Alles wordt herbeleefd. Je weet niet of je ooit nog iemand zult vertrouwen, ooit nog iemand je mag aanraken...

maar wat maakt het dan dat je je zo vies voelt? En wat maakt het dat je die aanraking niet meer kunt verdragen, omdat het je herinnert aan wat er is gebeurd? Maar aan wat precies dan? Aan de aanraking van je verkrachter.. dus dan herinnert het je waarschijnlijk aan de machteloosheid, angst dat ie je vermoord etc..? ja.. errug moeilijke kwestie..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

1) maar wat maakt het dan dat je je zo vies voelt?
2) En wat maakt het dat je die aanraking niet meer kunt verdragen, omdat het je herinnert aan wat er is gebeurd? Maar aan wat precies dan? Aan de aanraking van je verkrachter.. dus dan herinnert het je waarschijnlijk aan de machteloosheid, angst dat ie je vermoord etc..? ja.. errug moeilijke kwestie..
Vies voelen... iemand waarbij je je niet op je gemak voelde, raakte je aan. Iemand die je niet aantrekkelijk vind, of weet ik het. Jij moet er toch ook niet aan denken met een vreselijk lelijke jongen naar bed te moeten... dat idee van vies.
De aanraking heeft een negatieve gedachte. Aanraking is vies, fout, en negatief. Je enige vorm van aanraking is negatief. Daarom kan je het niet meer verdragen. Je kan ook nog eens de verkrachting herleven, de gevoelens komen weer terug, hoe het voelde tijdes de verkrachting.
Ook kan het natuurlijk terug herinneren aan de angst, bang dat die jongen je nog meer iets aan doet. Machteloosheid ook, want je kan niets, je kan die jongen waarschijnlijk niet van je afkrijgen enz...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


Vies voelen... iemand waarbij je je niet op je gemak voelde, raakte je aan. Iemand die je niet aantrekkelijk vind, of weet ik het. Jij moet er toch ook niet aan denken met een vreselijk lelijke jongen naar bed te moeten... dat idee van vies.
De aanraking heeft een negatieve gedachte. Aanraking is vies, fout, en negatief. Je enige vorm van aanraking is negatief. Daarom kan je het niet meer verdragen. Je kan ook nog eens de verkrachting herleven, de gevoelens komen weer terug, hoe het voelde tijdes de verkrachting.
Ook kan het natuurlijk terug herinneren aan de angst, bang dat die jongen je nog meer iets aan doet. Machteloosheid ook, want je kan niets, je kan die jongen waarschijnlijk niet van je afkrijgen enz...
Hoe zit het dan bij oudere mensen die het overkomt en die daarvoor al wel prettige sekservaringen hebben gehad.. krijgen die ook al die gevoelens en waarom bij hen dan, het is niet hun eerste vorm van aanraking..

En hoe verklaar je dan het verhaal van Rerisen Phoenix over de Romeinse Tijd, heeft dat te maken met de normen en waarden van toen en de normen en waarden van nu?

*vindt dit een erg moeilijke vraag*
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


1) Hoe zit het dan bij oudere mensen die het overkomt en die daarvoor al wel prettige sekservaringen hebben gehad.. krijgen die ook al die gevoelens en waarom bij hen dan, het is niet hun eerste vorm van aanraking..

2) En hoe verklaar je dan het verhaal van Rerisen Phoenix over de Romeinse Tijd, heeft dat te maken met de normen en waarden van toen en de normen en waarden van nu?

*vindt dit een erg moeilijke vraag*
1) Daar zie je hetzelfde, misschien iets anders, maar toch hetzelfde. Het zijn weer grenzen die overschreden worden. Die zullen ook tijdelijk geen behoefte hebben aan seksueel contact. De negatieve ervaring zet de positieve ervaring op de achtergrond. Men zal opnieuw moeten leren dat seksueel contact ook positief kan zijn...

2) geen idee... normen en waarden veranderen, langzaam gebeurt dat... de Romeinen hadden sowieso hoop andere dingen... homosekualitiet was daar nog normaler dan nu... maar ik dwaal af
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:22
Janicha
Janicha is offline
Hey, moeilijke vraag inderdaad.
Ik had verwacht dat hier wel een paar boze reacties tussen zouden zitten door mensen bij wie het gebeurt is. Bij mij is het namelijk ook gebeurd en ik wilde eerst ook boos reageren. maar ik heb er eens over na gedacht.. waarom is het inderdaad zo erg?

Ik denk ten eeste om het het een meer besproken onderwerp is. Iedereen WEET dat het erg is, iedereen is er bang voor. Vroeger werd het niet besproken, was het een taboe. Nu is het niet raar meer om het erg te vinden, snap je?

Verder.. Ik denk dat het grote schade aanricht op de manier waarop je leeft. Een voorbeelde. Een meisje is vanaf haar derde misbruikt door een familie lid. Iedere dag opnieuw. In het begin vind dat meisje het normaal, weet niet beter. Tot ze op een dag, als ze wat ouder is, op een of andere manier te horen krijgt dat het niet normaal is. Het meisje schaamt zich, word bang, durft er met niemand over te praten. Als het misbruiken ophoud als het meisje dertien is, kan je de sporen nog duidelijk zien. Het meisje is bang voor aanraking, is stil, in zichzelf getrokken, onzeker... Langdurig misbruik is natuurlijk anders als verkrachting, maar ik denk dat dit wel de reden is waarom het erg is.. het heeft invloed op wie je bent.. en wat je vind, en wat je wil enz...

Na ja, ik hoop dat ik zo een beetje het uitgelegt wat ik bedoel, maar ik vind het een moeilijke vraag..

Liefs, Janicha
__________________
I love my Friends!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Janicha schreef:
Hey, moeilijke vraag inderdaad.
Ik had verwacht dat hier wel een paar boze reacties tussen zouden zitten door mensen bij wie het gebeurt is. Bij mij is het namelijk ook gebeurd en ik wilde eerst ook boos reageren. maar ik heb er eens over na gedacht.. waarom is het inderdaad zo erg?
Men denkt idd eerst na... eerste reactie is idd: Hoe kunnen ze zich nou afvragen of het erg is, het ís erg... maar ja waarom...


Citaat:
Verder.. Ik denk dat het grote schade aanricht op de manier waarop je leeft. Een voorbeelde. Een meisje is vanaf haar derde misbruikt door een familie lid. Iedere dag opnieuw. In het begin vind dat meisje het normaal, weet niet beter. Tot ze op een dag, als ze wat ouder is, op een of andere manier te horen krijgt dat het niet normaal is. Het meisje schaamt zich, word bang, durft er met niemand over te praten. Als het misbruiken ophoud als het meisje dertien is, kan je de sporen nog duidelijk zien. Het meisje is bang voor aanraking, is stil, in zichzelf getrokken, onzeker... Langdurig misbruik is natuurlijk anders als verkrachting, maar ik denk dat dit wel de reden is waarom het erg is.. het heeft invloed op wie je bent.. en wat je vind, en wat je wil enz...

Na ja, ik hoop dat ik zo een beetje het uitgelegt wat ik bedoel, maar ik vind het een moeilijke vraag..

Liefs, Janicha
Langdurig misbruik is heel anders... Bij 1 verkrachting is het al erg, alles wordt dan al onderuit geschopt... hoe dat bij langdurig misbruik heb ik geen idee... hoogstens dat het gigantisch veel pijn met zich meebrengt op latere leeftijd...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2002, 23:28
dystopia
dystopia is offline
De eerste keer sex vergeet je nooit. Net als de eerste keer zoenen. Dat ten eerste. Nou zijn dat meestal wel mooie cq. lachwekkende ervaringen.

Ten tweede vergeet je bijzondere gebeurtenissen ook niet zo vlug (hetzij positief, hetzij negatief). Nou vind ik persoonlijk sex al iets bijzonders en het lijkt me iets dat je niet alledaags mee maakt tenzij je een vaste relatie hebt. Gedwongen sex komt echter veeeel minder vaak voor. En dan kom ik weer terug op wat ik eerder zij: bijzondere gebeurtenissen (hetzij positief, hetzij negatief) vergeet je niet gauw.

Vrij abstract gezien dittem.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 10:54
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
De eerste keer sex vergeet je nooit. Net als de eerste keer zoenen. Dat ten eerste. Nou zijn dat meestal wel mooie cq. lachwekkende ervaringen.

Ten tweede vergeet je bijzondere gebeurtenissen ook niet zo vlug (hetzij positief, hetzij negatief). Nou vind ik persoonlijk sex al iets bijzonders en het lijkt me iets dat je niet alledaags mee maakt tenzij je een vaste relatie hebt. Gedwongen sex komt echter veeeel minder vaak voor. En dan kom ik weer terug op wat ik eerder zij: bijzondere gebeurtenissen (hetzij positief, hetzij negatief) vergeet je niet gauw.

Vrij abstract gezien dittem.
maar waarom wanneer je eerste keer gewdongen is hou je daar trauma's aan over, en wanneer het vrijwillig is niet?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 11:35
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


1) maar waarom wanneer je eerste keer gewdongen is hou je daar trauma's aan over,
2) en wanneer het vrijwillig is niet?

1) wel, ik denk precies om de reden die JIJ noemt: Gedwongen
2) deze ook: Vrijwillig


Iets dat gedwongen, of geforceerd wordt is nooit (misschien zijn er uitzonderingen, maar die laat ik even buiten beschouwing) leuk,
Terwijl dat iets dat je vrijwillig mag en kan doen, juist weer wel leuk is (ook hier zijn vast uitzonderingen voor te bedenken).

Hoe het komt dat dit vroeger (in de Romeinse Tijd 'normaal' was?
Ik denk omdat het geen werkelijke verkrachting was, ze deden het niet misschien wel tegen hu zin van: "Sjee, moet ik nou alweer op m'n rug..." . Maar het hoorde er gewoon bij, niemand keek er naar om. Nu is dit anders, omdat inderdaad de normen en waarden zijn veranderd, net als De Wet.
Vroeger werden ook mensen opgehangen, dit doen ze nu ook niet meer, omdat men heeft bevonden dat dit onmenselijk is.
Ik denk dat zoiets het zelfde is geweest met onvrijwillige sex. Lang geleden hebben ze dus ook bevonden dat dit werkelijke niet goed, maar fout is om sex te hebben met iemand die er niet achter staat.

Dit is niet echt een goede verklaring ervoor nee, een betere kan ik even niet bedenken eigenlijk. 'k snap de vraag wel, maar het is moeilijk te bepalen wát precies de normen en waarden van vroeger waren als je er zelf té weinig vanaf (kan) weet/weten.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 15:45
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Dat met die Romeinse tijd maakt het inderdaad erg moeilijk...

En die normen en waarden leken er weinig mee te maken te hebben omdat bij ons ook alle bevolkingsgroepen, ook die zich tegen onze normen en waarden, verkrachting erg vinden (als zij degenen zijn die worden verkracht). Dus dit is moeilijk... maar misschien dat het net zoiets is als met griekse leraren (oude griekenland)... - neej... want veel vaders doden hun dochter als ze was verkracht om haar eer te redden, het laatste zeggen ze zelf als verklaring - in werkelijkheid omdat de dochter dan niks meer waard is. Want dochters waren geschenken bij uitstek...

aah, ja, individualisme en dan in het speciaal bij de vrouw. - als de positie van de vrouw stijgt en ze daarbij individualist ipv 'slaaf' worden... - want in Romeinse tijd was vrouw dus ondergeschikt aan de man en zoals eerder ook gezegd 1 van de volgende twee:
1) Ze is een dochter, dus een geschenk, bezit van de vader
2) Ze is een getrouwde vrouw, bezit van de man
Ik denk dus (meer dan eerst) dat het dus individualisme is met opvoeding...

[leeft zich ff in]
het is idd nogal een ontering... je bent individu, bezit van niemand - en dan gebruikt iemand je alsof je zijn bezit bent... - flashback idee. Btw daar zei laatst een meisje op seksualiteit nog iets over... ze wou een slavin zijn... bezit van iemand anders dus. - zo'n slavin, zou die nog verkracht kunnen worden? (dus uit eigen wil)
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 02:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


maar waarom wanneer je eerste keer gewdongen is hou je daar trauma's aan over, en wanneer het vrijwillig is niet?
Niet per definitie. Ook als je eerste keer sex niet helemaal aan je verwachtingen voldeed kan ik me voorstellen dat je er niet nog 'ns zin in hebt.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:13
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Verkrachting is erg omdat het gebeurt zonder dat jij het wilt.
En ik denk trouwens niet dat de mensen in de Romeinse Tijd zoals de starter van dit topic zegt, men het wel vrijwillig deed. Ik denk dat men ook toen zich vies voelde enzo.
Het enige verschil is (denk ik) dat het nu niet normaal gevonden wordt en toen wel/meer.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 17:23
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Popputjuh schreef:
Net als andere mensen, wilde ik eerst heel boos reageren, ik ben zelf een aantal jaren misbruikt, en had wel zoiets van WTF?!???
Maar nu ik erover nadenk...
Ik snap de vraag wel, maar voor mij is t toch wel duidelijk waarom t zo erg is...
Mijn hele leven was/is niet meer leuk, altijd maar de angst dat ie weer komt, altijd de angst dat hij me zou slaan ofzo als ik t zou doorvertellen....
en idd, het 'vieze' gevoel is toch wel 1 vd ergste dingen, ik kon mn eigen lichaam niet meer accepteren...
Was eerst klein toen t gebeurde, wist niet wat ik ermee moest.
Kreeg later sexuele voorlichting, en d8 eerst, nee dit kan niet tzelfde zijn als wat ik meemaak...
Ik heb er nog steeds nachtmerries over, reageer vaak niet normaal als iemand me aanraakt, en ben nog steeds niet in staat een normale relatie te hebben, en kan nog steeds niet mijn lichaam accepteren
Heb met psychologen gepraat (oa dit, en mijn thuissituatie)
maar had later zoiets van: ze snappen me niet.
Ik heb niet helemaal een antwoord gegeven op de vraag, maar t ergste is - voor mij - dat jejezelf niet kan accepteren en eigenlijk gewoon bang bent voor reacties van mensen die t horen....
(dat ze je niet geloven ed)
Laat ik je verzekeren dat jouw indruk dat die psychologen jou niet snappen niet terecht is. Iedere hulpverlener weet dat sexueel misbruik emotioneel gezien ernstige gevolgen heeft voor het slachtoffer, en dat zo iemand dan ook op de juiste wijze begeleid moet worden zodat zo iemand de gelegenheid heeft om te verwerken wat er is gebeurd.
Ik heb zelf een Belgische mailvriendin, een zekere Marika, van 37 die op haar twaalfde door haar broer en haar vrienden sexueel is misbruikt en nu nog steeds met een onverwerkt trauma rondloopt. Ze schaamt zich vermoedelijk voor wat er toen is gebeurd, maar ik heb haar verteld dat dat niet haar schuld was, maar die van haar broer en haar vrienden en dat het voor haar belangrijk is om hulp te zoeken. Ik kan haar wel moreel ondersteunen door haar via e-mail met mij te laten praten over wat er is gebeurd, maar de echte vewerking zal onder professionele begeleiding plaats moeten vinden.
Als je het moeilijk vindt om je eigen lichaam te accepteren zou je eens kunnen proberen om, als je alleen thuis bent, je eigen lichaam te strelen en te bekijken om er zo vertrouwd mee te raken. Misschien vind je dit een vreemd voorstel van me, maar een vrouw kan alleen maar een intieme relatie met iemand aangaan als ze zelf voldoende met haar eigen lichaam vertrouwd is doordat ze weet waar en hoe ze het liefste wil worden aangeraakt en gestreeld. Misschien is het een idee om dit eens met een sexuoloog te bespreken, zodat je met zijn of haar hulp alsnog in staat bent om je eigen lichaam te accepteren en ook meer zekerheid krijgt om alsnog een relatie met iemand aan te kunnen gaan.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2002, 19:35
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Waardoor is verkrachting zo erg?
Omdat iemand heeft besloten zomaar inbreuk te maken op je privacy en je lichaam, sterker is als jou waardoor jij machteloos en tegen je zin in gegrepen word, je dingen worden toegeschreeuwt, je geknepen, geslagen word, je geminacht word, en omdat je waarschijnlijk ook nog al je spieren aanspant, je pijn hebt, en vervolgens achteraf ook nog de angst om zwanger te zijn of om aids te hebben.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Omdat iemand heeft besloten zomaar inbreuk te maken op je privacy en je lichaam, sterker is als jou waardoor jij machteloos en tegen je zin in gegrepen word, je dingen worden toegeschreeuwt, je geknepen, geslagen word, je geminacht word, en omdat je waarschijnlijk ook nog al je spieren aanspant, je pijn hebt, en vervolgens achteraf ook nog de angst om zwanger te zijn of om aids te hebben.
kort maar krachtig.

ik voor de straf om verkrachters te castreren

zonder verdoving.

met botte hakbijl.

en een beul die niet sterk is en veel gedronken heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 12:40
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
Popputjuh schreef:
Net als andere mensen, wilde ik eerst heel boos reageren, ik ben zelf een aantal jaren misbruikt, en had wel zoiets van WTF?!???
Maar nu ik erover nadenk...
Ik snap de vraag wel, maar voor mij is t toch wel duidelijk waarom t zo erg is...
Mijn hele leven was/is niet meer leuk, altijd maar de angst dat ie weer komt, altijd de angst dat hij me zou slaan ofzo als ik t zou doorvertellen....
en idd, het 'vieze' gevoel is toch wel 1 vd ergste dingen, ik kon mn eigen lichaam niet meer accepteren...
Was eerst klein toen t gebeurde, wist niet wat ik ermee moest.
Kreeg later sexuele voorlichting, en d8 eerst, nee dit kan niet tzelfde zijn als wat ik meemaak...
Ik heb er nog steeds nachtmerries over, reageer vaak niet normaal als iemand me aanraakt, en ben nog steeds niet in staat een normale relatie te hebben, en kan nog steeds niet mijn lichaam accepteren
Heb met psychologen gepraat (oa dit, en mijn thuissituatie)
maar had later zoiets van: ze snappen me niet.
Ik heb niet helemaal een antwoord gegeven op de vraag, maar t ergste is - voor mij - dat jejezelf niet kan accepteren en eigenlijk gewoon bang bent voor reacties van mensen die t horen....
(dat ze je niet geloven ed)
I know how you feel
__________________
I love my Friends!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 13:20
Verwijderd
ja.. we hebben nu wel aardig geconstateerd waarom het erg is volgens mij, en ook wat nu de gevolgen zijn voor de rest van iemands leven die verkracht of misbruikt is..

Vinden jullie dan niet ook, dit alles afwegend, dat de straffen vaak veeeel te laag zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:50
Desp
Desp is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
ja.. we hebben nu wel aardig geconstateerd waarom het erg is volgens mij, en ook wat nu de gevolgen zijn voor de rest van iemands leven die verkracht of misbruikt is..

Vinden jullie dan niet ook, dit alles afwegend, dat de straffen vaak veeeel te laag zijn?
Ik ben zelf verkracht, duurde ten eerste heel lang voor ik aangifte durfde te doen (ik gaf mezelf de schuld etc etc). Toen ik eindelijk de stap durfde te zetten en aangifte deed, werd hij opgepakt, kreeg een straf... en echt, ik stond te kijken: hij moest in therapie... dat was alles... Ik ben toen als een gek aan het zoeken gegaan om meer bewijzen tegen die idioot te vinden, en ik vond 3 meisjes die hij ook had verkracht, die nog géén aangifte hadden gedaan..
Nu mag hij niet langer zelfstandig wonen, hij woont dus in een groep, onder begeleiding en gaat naar serieuse therapie.. Dat is nu al zo'n 5 jaar zo...

Blijkt wel dat de straffen te laag zijn... pas als er echt achteraan wordt gezeten, gooien ze de straffen omhoog...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 17:32
Verwijderd
ja, zo weet ik een geval van een meisje, Tessa, zwakbegaafd, 13, beide ouders verloren (moeder ziekte, vader zelfmoord).. ze werd gepest, mishandeld, aangerand en uiteindelijk verkracht door groep van 14 jongens in de leeftijd van 9 (!) t/m 15 jr.. allen minderjarig dus.. taakstraffen (!) kregen ze!! En Tessa werd bij haar enige familie, haar oom en tante, weggehaald door de overheid en in een inrichting gestopt. Nu wil de overheid in een rechtzaak de voogdij overnemen en Tessa dus het laatste ding wat ze liefheeft wegnemen..

1 van die jongens is in herhaling vervallen, hij heeft een 10jarig jongetje misbruikt en beroofd in een park.. maar hij is nu wel meerderjarig, dus een hogere straf.. maar nog steeds extreem laag..

zo triest
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:38
Verwijderd
stel dat ze zoiets met mijn zusje/vriendinnen zouden flikken... dan denk ik dat die lui maar beter zo ver mogelijk bij mij vandaan blijven, cuz i'll kill them...

zou ik echt geen probleem mee hebben, doet de overheid het niet, dan doe ik het wel
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:48
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
die straffen zijn wel erg laag zeg...

die castratie vind ik te ver gaan... - maar meer dan een taakstrafje zou wel gepast zijn.


En er was gezegd dat we nu wel weten waardoor het komt... en dan worden dus die dingen opgenoemd van ontering, vies enz... maar dat is een onnodig grote lijst. Ik zou het liever in termen van individualisme, opvoeding enz. doen.
Ik denk dat het dus individualisme is en opvoeding (waarbij het individualisme dus niet wordt gerespecteerd door een verkrachter).
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:



Ik denk dat het dus individualisme is en opvoeding (waarbij het individualisme dus niet wordt gerespecteerd door een verkrachter).
+ de normen en waarden van nu
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
die straffen zijn wel erg laag zeg...

die castratie vind ik te ver gaan... - maar meer dan een taakstrafje zou wel gepast zijn.


En er was gezegd dat we nu wel weten waardoor het komt... en dan worden dus die dingen opgenoemd van ontering, vies enz... maar dat is een onnodig grote lijst. Ik zou het liever in termen van individualisme, opvoeding enz. doen.
Ik denk dat het dus individualisme is en opvoeding (waarbij het individualisme dus niet wordt gerespecteerd door een verkrachter).
castratie gaat beslist niet te ver. Door een verkrachting kan iemand voor jaren, zelfs voor een heel leven problemen hebben met sex en intimiteit. Dat mag je best terugdoen. Er is *nooit* een excuus voor verkrachting. 'ja maar het was zelfverdediging!'
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:


castratie gaat beslist niet te ver. Door een verkrachting kan iemand voor jaren, zelfs voor een heel leven problemen hebben met sex en intimiteit. Dat mag je best terugdoen. Er is *nooit* een excuus voor verkrachting. 'ja maar het was zelfverdediging!'
Ik ben van mening dat je iets nooit terug moet doen, omdat ik vind dat het je dan net zo laag maakt als diegene zelf.. eigenlijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2002, 19:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Morgan schreef:


castratie gaat beslist niet te ver. Door een verkrachting kan iemand voor jaren, zelfs voor een heel leven problemen hebben met sex en intimiteit. Dat mag je best terugdoen. Er is *nooit* een excuus voor verkrachting. 'ja maar het was zelfverdediging!'
Ben je het met me eens dat mensen die iemand sexueel misbruiken niet helemaal 100% bij hun hoofd zijn? Mooi. Overigens kan een jongen ook sexueel misbruikt zijn. Hoe wil je dat aanpakken. Clit eraf hakken?

Ik vind jouw gedachtegang net zo ziek, ja ziek, als de gedachtegang dat de moordenaar van Fortuyn lekker moet lijden. Lekker honger moet lijden. Levenslang. Hangen moet-ie. En weet ik 't wat voor zieke dingen ik heb gelezen. Sadistisch, dat is het. Vol met haat. En haat is nou juist het probleem hier. Liefde is de oplossing.

Het is veel beter deze mensen psychisch te begrijpen. Begrijpen wat er in hen omgaat. Zodat een omgeving ze kan herkennen voor ze tot dit soort acties overgaan. Of zodat voorkomen kan worden dat ze het weer doen. Want daar zit hem momenteel het probleem. En dat los je niet op door net zo primitief te doen als men in Arabie te werk gaan: stelen? Handje eraf. Nog 'ns? Nog een handje eraf.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:51
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:


Ben je het met me eens dat mensen die iemand sexueel misbruiken niet helemaal 100% bij hun hoofd zijn? Mooi. Overigens kan een jongen ook sexueel misbruikt zijn. Hoe wil je dat aanpakken. Clit eraf hakken?

Ik vind jouw gedachtegang net zo ziek, ja ziek, als de gedachtegang dat de moordenaar van Fortuyn lekker moet lijden. Lekker honger moet lijden. Levenslang. Hangen moet-ie. En weet ik 't wat voor zieke dingen ik heb gelezen. Sadistisch, dat is het. Vol met haat. En haat is nou juist het probleem hier. Liefde is de oplossing.

Het is veel beter deze mensen psychisch te begrijpen. Begrijpen wat er in hen omgaat. Zodat een omgeving ze kan herkennen voor ze tot dit soort acties overgaan. Of zodat voorkomen kan worden dat ze het weer doen. Want daar zit hem momenteel het probleem. En dat los je niet op door net zo primitief te doen als men in Arabie te werk gaan: stelen? Handje eraf. Nog 'ns? Nog een handje eraf.
pffff, je hebt overschat de goedheid van de mens.... niet iedereen is een heilige zoals jij.... zoals ik al zei, als de overheid er niet mee afrekent doe ik het wel... (als het slachtoffer een kennis -ofzo- van mij is)...

ik zweer het

mes kopen @ dumpstore.... de rest verzin je zelf maar.... alhoewel, met mes is wat opvallend, denk dak beter zijn nek in een onnatuurlijke stand kan zetten
je kan je de mens zo verbeelden, dan moet dat ook wel lukken....

noem me psycho, noem me een klootzak, noem me een ongevoelig persoon... kan allemaal kloppen maar hij zal boeten
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Havock schreef:


pffff, je hebt overschat de goedheid van de mens.... niet iedereen is een heilige zoals jij.... zoals ik al zei, als de overheid er niet mee afrekent doe ik het wel... (als het slachtoffer een kennis -ofzo- van mij is)...

ik zweer het
Eigen rechtertje spelen wordt niet gewaardeerd in deze maatschappij. Je bent een paar honderd jaar te laat geboren (of op een verkeerde plaats).

Nederland heeft een vrij goed rechtssysteem. Zeker in vergelijking met de meeste andere landen kun je dat vrij gemakkelijk stellen.

Citaat:
mes kopen @ dumpstore.... de rest verzin je zelf maar.... alhoewel, met mes is wat opvallend, denk dak beter zijn nek in een onnatuurlijke stand kan zetten
je kan je de mens zo verbeelden, dan moet dat ook wel lukken....

noem me psycho, noem me een klootzak, noem me een ongevoelig persoon... kan allemaal kloppen maar hij zal boeten
Wat is je doel van deze post? Vind je het stoer? Even bewijzen hoe groot je bent? Klein, heel klein: dat je het op wraak gooit..

Zoek hulp.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:11
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Havock schreef:

pffff, je overschat de goedheid van de mens.... niet iedereen is een heilige zoals jij....
dystopia heeft nooit beweerd dat hij een heilige is omdat hij dat niet is, net zo min als de rest van de bezoekers van dit forum trouwens. Het mag misschien zo zijn dat hij de goedheid van de mens overschat, maar dat is in ieder geval beter dan dat hij het zou onderschatten. Verder ben ik het met hem eens dat het veel beter is om plegers van een sexueel misdrijf psychisch te begrijpen om zo te weten wat er in hen omgaat en er voor te zorgen dat ze door een behandeling op een zodanige manier met hun sexuele gevoelens leren omgaan dat ze geen gevaar meer vormen door anderen. Mensen die een sexueel misdrijf plegen kunnen namelijk niet op een goede manier met hun sexuele gevoelens omgaan, bijvoorbeeld doordat hun impulscontrole, en dan met name hun sexuele impulscontrole, is verstoord, waardoor hun gedrag zowel voor hen als voor hun omgeving schadelijk is. Mede daarom is het van belang dat ze zodanig worden behandeld dat ze geen gevaar meer voor anderen kunnen vormen. Uiteraard is het van belang dat ook de slachtoffers een goede behandeling krijgen om zo te kunnen verwerken wat hen is overkomen, maar dat lijkt me ook niet meer dan vanzelfsprekend.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:33
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ik ben het ook met dystopia eens (zoals wel bleek). die mensen moeten hulp hebben zodat ze weer kunnen functioneren. Want zoals we hier ook wel kunnen opmaken is het grootste probleem denk ik dat ze het recht op zelfbeschikking van de ander niet respecteren... dat kan 3 redenen hebben:
1) Erg egoïstisch, moet gewoon zwaar worden bestraft, en dan nog, hoe egoïst je ook bent. Het dient je belangen eigenlijk niet om erg lang de bak in te gaan. - en dit wordt btw ook zwaar bestraft.
2) Snapt zelfbeschikking niet, heeft nooit geleerd te respecteren, beseft niet dat andere mensen ook mensen zijn... - als zo'n persoon wist wat hij zou gaan doen dan zou hij het niet doen. Hij moet worden geleerd wat hij doet, en uiteraard, gestraft voor zijn daad. En die straf is ook constructief, zeker als hij begrijpt wat hij heeft gedaan.
3) Wil mensen kwaad doen, wil iemand terugpakken... ook zware straf.

En over een idiote post van Morgan hier. Dit maakt alles alleen maar erger... ik doe het maar per categorie als je iemand op die manier straft...
1) is heel erg pissed, zijn/haar lul/clit is eraf gehaald op onzachtzinnige wijze. Die personen zullen extreem kwaad zijn en het zal het meest waarschijnlijk zijn dat hij echt gruwelijke dingen gaat doen. Seks maakt voor deze persoon kennelijk al zoveel uit dat die straf er niet toe doet. Als hij/zij dus geen seks meer kan hebben dan heeft hij ook geen lol meer in zijn leven... en wat? - als wraak onschuldige mannen of vertegenwoordigers van het recht (politieagenten?) hun lul afhakken? - vrouwen met iets anders verkrachten of mensen bruut vermoorden?
Dit is dus echt geen oplossing
2) deze personen begrepen alles al niet en nu nog minder. Ze hebben geen respect meer voor andere mensen en zullen soortgelijke dingen doen als no 1.
3) Als deze geen kwaad meer kan doen met geslachtsorgaan en extreem pissed is omdat hij hem kwaad is wat is dan het volgende stadium om mensen nog kwaad te kunnen doen?

Ow, en als je eigen rechtertje speelt dan kun je nog gemakkelijker nagaan wat er gebeurt. Ga naar de videotheek en haal een horrorfilm waar een gestoorde gek vrouwen afmaakt en je begrijpt wat hij met je gaat doen als je zijn/haar ding eraf hakt.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:


pffff, je hebt overschat de goedheid van de mens.... niet iedereen is een heilige zoals jij.... zoals ik al zei, als de overheid er niet mee afrekent doe ik het wel... (als het slachtoffer een kennis -ofzo- van mij is)...

ik zweer het

mes kopen @ dumpstore.... de rest verzin je zelf maar.... alhoewel, met mes is wat opvallend, denk dak beter zijn nek in een onnatuurlijke stand kan zetten
je kan je de mens zo verbeelden, dan moet dat ook wel lukken....

noem me psycho, noem me een klootzak, noem me een ongevoelig persoon... kan allemaal kloppen maar hij zal boeten
En wanneer jij dat doet ben je net zo ziek en laag als de verkrachter.. dus moet er vervolgens weer iemand komen om jouw handen af te hakken want daarmee heb je hem gecastreerd..

Kom op.. waarom gaat die oorlog in Israel nu eeuwig door, elke keer wordt er weer een vergeldings oftewel wraakactie uitgevoerd.. Je gaat zo in een kringetje..

Je moet jezelf boven die verkrachter kunnen stellen en je hersens erbij houden. Wat hij heeft gedaan is vreselijk en gruwelijk, maar psychische behandeling is veel effectiever dan castreren, aangezien hij dan vervolgens alleen maar heel erg veel woede voelt, net als jij voelde, dit kan nooit tot een oplossong leiden..

Ik begrijp de woede van mensen als er zoiets gebeurd, en het verlangen hebben is ook niet fout. Maar er is een verschil tussen willen en doen. Je moet die woede kunnen beheersen, anders ben je zelf net zo erg als de dader..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 13:10
DarkCat
DarkCat is offline
Ik wil nog een keer reageren op het hoofdonderwerp: waarom verkrachting zo vreselijk is. Een paar dingetjes / feitjes.

1) Vroeger (en dan hebben we het over zo'n 2000 jaar geleden) en misschien nog steeds wel in bepaalde beschavingen, was het een eer als een hoogstaande man seks met jou wou. Of je die persoon nu aantrekkelijk vond of niet. Ik heb er zo'n vermoeden van dat er in de romeinse tijd nogal op los werd geneukt en dat bijna niemand daar echt problemen mee had.

2) Je kan zeggen dat er tegenwoordig open word gedaan over seks, ik vind van niet. Verkrachtingen zijn vaak niet bespreekbaar. Als je verkracht bent zullen er vaak mensen zijn die zeggen: het was je eigen schuld, had je maar niet.. (zulke hoerige kleren moeten dragen, met hem mee moeten lopen, je had je beter moeten verdedigen). Vooral door de omgeving en de instelling van de samenleving gaat een verkrachtingsslachtoffer zich achteraf alleen maar 'viezer' voelen.
En bij kinderen die jarenlang worden misbruikt, komt er ook nog eens bij dat ze vaak bedreigd worden en dus hun hele 'onbezorgde' jeugd lang met een geheim rondlopen en bang zijn. En dat dat effect heeft op je latere leven, lijkt me logisch.

Het lijkt wel of het niet zo hoort, nette meisjes worden niet verkracht, en als ze al verkracht worden dan moeten ze het voor zich houden want het is niet netjes, het is vies.

Het is dus ook de hele samenleving en de manier van doen die ervoor zorgt dat het zo erg is.. en nee dat kan je niet veranderen.. dat is zo gegroeid.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:51
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Verkrachtingen zijn vaak niet bespreekbaar. Als je verkracht bent zullen er vaak mensen zijn die zeggen: het was je eigen schuld, had je maar niet.. (zulke hoerige kleren moeten dragen, met hem mee moeten lopen, je had je beter moeten verdedigen). Vooral door de omgeving en de instelling van de samenleving gaat een verkrachtingsslachtoffer zich achteraf alleen maar 'viezer' voelen.
En bij kinderen die jarenlang worden misbruikt, komt er ook nog eens bij dat ze vaak bedreigd worden en dus hun hele 'onbezorgde' jeugd lang met een geheim rondlopen en bang zijn. En dat dat effect heeft op je latere leven, lijkt me logisch.

Het lijkt wel of het niet zo hoort, nette meisjes worden niet verkracht, en als ze al verkracht worden dan moeten ze het voor zich houden want het is niet netjes, het is vies.

Het is dus ook de hele samenleving en de manier van doen die ervoor zorgt dat het zo erg is.. en nee dat kan je niet veranderen.. dat is zo gegroeid.
Ik denk dat een verandering, en dan met name een mentaliteitsverandering ten opzichte van het fenomeen sexueel misbruik in algemene zin, wel degelijk mogelijk en ook wenselijk is, ook al is dat misschien niet op korte termijn te realiseren. Als mensen inderdaad het lef hebben om dingen tegen een verkrachtingsslachtoffer te zeggen in de trant van: het was je eigen schuld, had je maar niet zulke hoerige kleren moeten dragen, met hem mee moeten lopen, je had je beter moeten verdedigen en dergelijke, dan dienen deze mensen zich wat mij betreft zeer diep te schamen. Laten we eerlijk zijn: als een vrouw of een meisje een kort rokje draagt is dat geen uitnodiging voor jongens of mannen om sex met haar te hebben, maar doet ze dat gewoon omdat ze dat toevallig prettig vindt, en dat is iets wat alle jongens en mannen zich heel goed dienen te realiseren. Sexueel misbruik is iets waar alleen de dader van het misbruik schuld aan heeft, en niet het slachtoffer zelf, en ik denk dan ook dat dit aspect duidelijk tot onze huidige samenleving dient door te dringen.
Ik heb zelf e-mailcontact met een Belgische vrouw van 37 die op haar twaalfde door haar broer en vrienden van haar broer sexueel is misbruikt en nu nog steeds met een onverwerkt trauma rondloopt. Ze was toen niet in staat om zich tegen het misbruik te verdedigen omdat haar broer, nadat hij zich door zijn vrienden had laten betalen zodat ze sex met zijn zus konden hebben, haar zodanig vasthield dat ze niet wegkon, zodat zijn vrienden haar konden misbruiken. In haar geval gaat het argument dat ze zich had moeten verdedigen niet op omdat ze dat misschien wel wou, maar dat niet kon. Het mag duidelijk zijn dat het argument dat het haar eigen schuld was al helemaal niet opgaat, en ik heb haar dat ook regelmatig verteld. Het was niet haar schuld, maar die van haar broer en zijn vrienden. Ik probeer haar nu zover te krijgen dat ze hulp gaat zoeken zodat ze eindelijk de mogelijkheid krijgt om te kunnen verwerken wat er is gebeurd, maar dat heeft tot nu toe helaas nog niets opgeleverd.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:


En wanneer jij dat doet ben je net zo ziek en laag als de verkrachter.. dus moet er vervolgens weer iemand komen om jouw handen af te hakken want daarmee heb je hem gecastreerd..

Kom op.. waarom gaat die oorlog in Israel nu eeuwig door, elke keer wordt er weer een vergeldings oftewel wraakactie uitgevoerd.. Je gaat zo in een kringetje..

Je moet jezelf boven die verkrachter kunnen stellen en je hersens erbij houden. Wat hij heeft gedaan is vreselijk en gruwelijk, maar psychische behandeling is veel effectiever dan castreren, aangezien hij dan vervolgens alleen maar heel erg veel woede voelt, net als jij voelde, dit kan nooit tot een oplossong leiden..

Ik begrijp de woede van mensen als er zoiets gebeurd, en het verlangen hebben is ook niet fout. Maar er is een verschil tussen willen en doen. Je moet die woede kunnen beheersen, anders ben je zelf net zo erg als de dader..
ik castreer hem niet.

nee....

psychologisch geweld (laten weten dat ie gaat sterven) met kisten trap op ze borstkas geven... op de manier dat die krak zegt.... vervolgens een mes in ze hersenstam.

ik hoef hem neit te laten lijden of verder terecht te stellen, ik regel dan alleen de ontmoeting met degene die dat wel doet.


ik zou je eerder naïef en zwak noemen als je die gast in een psychiatrisch gesticht wordt gestopt waar die over het algemeen goed ordt behandeld en verzorgd....

heh, als ik echt kwaad ben en jij bent in de burt... dan ga jij rennen, zeker weten...
als ik echt kwaad ben, ben ik 'eng'.
niet overdreven hyper ofzo.

kalm... te kalm... (en dat was ik eens toen me broertje in elkaar was geslagen door een ouwere gast), ik heb dan gewoon een blik waarin duidelijk is dat als die persoon wat uithaalt, ik alle haat ed. tegen hem ga gebruiken.

zo zit ik in elkaar, over het algemeen rustig, maar flik niks met vrienden of familie, want dan kan je beter heel ver weg zijn

is dat slecht?
nee

in jouw ogen, ja.

jouw mening noem ik zwak, zonder ruggegraat, te geciviliseerd, gedogend (wat al zuigt opzich) en vooral; te goed voor de dader.

je bent te goed...

ik ben dat al lang niet meer.
maken anderen alleen maar misbruik van.
justitie is ook te zwak, dus meot ik het zelf maar doen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:49
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Havock schreef:

heh, als ik echt kwaad ben en jij bent in de burt... dan ga jij rennen, zeker weten...
als ik echt kwaad ben, ben ik 'eng'.
niet overdreven hyper ofzo.

kalm... te kalm... (en dat was ik eens toen me broertje in elkaar was geslagen door een ouwere gast), ik heb dan gewoon een blik waarin duidelijk is dat als die persoon wat uithaalt, ik alle haat ed. tegen hem ga gebruiken.

is dat slecht?
nee

in jouw ogen, ja.

jouw mening noem ik zwak, zonder ruggegraat, te geciviliseerd, gedogend (wat al zuigt opzich) en vooral; te goed voor de dader.

je bent te goed...

ik ben dat al lang niet meer.
maken anderen alleen maar misbruik van.
justitie is ook te zwak, dus meot ik het zelf maar doen.
jee.... - toen ik dit las... - ergens helemaal ondersteboven... heb hem al 3 keer gelezen...

mijn excuses aan iedereen dat ik hier offtopic ga

ow, tis niet dat ik het erg vind... maar... dat ik iets van mezelf herken... wat ik nooit had gedacht elders te zien... niet helemaal... - maar...

Havock, je zegt dus dat je op momenten alleen maar haat voelt "als ik echt kwaad ben, ben ik 'eng', je voelt zoveel haat en agressie dat je in een soort bui komt... "kalm... te kalm..."...

De menselijke geest is een beetje een slagveld waar behoeften, emoties, en rationele verstand met elkaar strijden, in verschillende stadia (zo zie ik het ongeveer)... behoeften zijn helemaal onderaan en die zijn er gewoon of niet en als ze er zijn proberen ze gerealiseerd te worden. Emoties zijn gebaseerd op gebeurtenissen om je heen en zetten bepaalde stempels op behoeften (behoefte om iemand te vermoorden krijgt stempel [BAD], behoefte om iemand te helpen [GOOD]) - en uiteindelijk is het rationele verstand ahw een soort president die er zegmaar boven staat en de uiteindelijke handelingen laat plaatsvinden *, het baseert zijn handelingen op behoeften met stempel van emoties, emoties, omgeving, en eerdere handelingen. Maar vanwege zijn positie zou het ook dingen kunnen doen die strijdig zijn met de behoeften, emoties, alles...

Wat jij denk ik bedoelt, en ik ook eens ervaren heb is volgens mij een frenzy... waar je geest normaal een slagveld is is het het dan niet meer... alleen haat en agressie... - daar komt die rust vandaan. Je emoties en behoeften vechten niet meer met elkaar... 1 ding. - erg kalme ervaring he? - bij mij het kalmste, geconcentreerste moment dat ik ooit heb meegemaakt.
Hierbij stijgt je kracht e.d. ook tot exceptionele niveaus (vol gebruik). - ik weet niet hoe maar ik stopte net voordat ik zijn gezicht kapot sloeg...

Maar ok, dat domme gedoe aan begin is niet alleen verbazing... ook schrik... ...voor mezelf. - ik hoop dat ik het helemaal verkeerd zie of dat je maar wat lult... maar zo erg ben ik nog nooit geschrokken eigenlijk... denk ik...
Citaat:
Havock schreef:
jouw mening noem ik zwak, zonder ruggegraat, te geciviliseerd, gedogend (wat al zuigt opzich) en vooral; te goed voor de dader.

je bent te goed...

ik ben dat al lang niet meer.
maken anderen alleen maar misbruik van.
justitie is ook te zwak, dus meot ik het zelf maar doen.
met rationele overwegingen ben ik op ongeveer hetzelfde uitgekomen als zij zeggen alleen met zwaardere straffen... - domme goedheid is inderdaad slecht en daar maken anderen misbruik van.
Maar hoe ik het zie... is er geen goed en kwaad. Alleen rationele handelingen (ik draag goed en kwaad van opvoeding mee). Waar dusjcrib 'goed' is ben jij 'slecht'. Zeg je eigenlijk zelf...
Sinds wanneer ben jij 'slecht'?

Ow, en ik leg niet meer uit over wat me zo liet schrikken.

ow, iedereen vind me vast weird... maar als je me niet volledig begrijpt en me weird vind dan kan ik maar 1 ding zeggen:
"This is far too much for your tiny human mind, to comprehend"
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

jee.... - toen ik dit las... - ergens helemaal ondersteboven... heb hem al 3 keer gelezen...

mijn excuses aan iedereen dat ik hier offtopic ga

ow, tis niet dat ik het erg vind... maar... dat ik iets van mezelf herken... wat ik nooit had gedacht elders te zien... niet helemaal... - maar...

Havock, je zegt dus dat je op momenten alleen maar haat voelt "als ik echt kwaad ben, ben ik 'eng', je voelt zoveel haat en agressie dat je in een soort bui komt... "kalm... te kalm..."...

De menselijke geest is een beetje een slagveld waar behoeften, emoties, en rationele verstand met elkaar strijden, in verschillende stadia (zo zie ik het ongeveer)... behoeften zijn helemaal onderaan en die zijn er gewoon of niet en als ze er zijn proberen ze gerealiseerd te worden. Emoties zijn gebaseerd op gebeurtenissen om je heen en zetten bepaalde stempels op behoeften (behoefte om iemand te vermoorden krijgt stempel [BAD], behoefte om iemand te helpen [GOOD]) - en uiteindelijk is het rationele verstand ahw een soort president die er zegmaar boven staat en de uiteindelijke handelingen laat plaatsvinden *, het baseert zijn handelingen op behoeften met stempel van emoties, emoties, omgeving, en eerdere handelingen. Maar vanwege zijn positie zou het ook dingen kunnen doen die strijdig zijn met de behoeften, emoties, alles...

Wat jij denk ik bedoelt, en ik ook eens ervaren heb is volgens mij een frenzy... waar je geest normaal een slagveld is is het het dan niet meer... alleen haat en agressie... - daar komt die rust vandaan. Je emoties en behoeften vechten niet meer met elkaar... 1 ding. - erg kalme ervaring he? - bij mij het kalmste, geconcentreerste moment dat ik ooit heb meegemaakt.
Hierbij stijgt je kracht e.d. ook tot exceptionele niveaus (vol gebruik). - ik weet niet hoe maar ik stopte net voordat ik zijn gezicht kapot sloeg...

Maar ok, dat domme gedoe aan begin is niet alleen verbazing... ook schrik... ...voor mezelf. - ik hoop dat ik het helemaal verkeerd zie of dat je maar wat lult... maar zo erg ben ik nog nooit geschrokken eigenlijk... denk ik...
[/B]
uhm, ja, zoals jij het zegt is goed, zo een "frenzy" ja, maar dat heb ik slechts 1 keer gehad.

wist alleen neit pcies hoe he je dat gevoel moet omschrijven.

kwaadheid past er niet meer bij, dat ben je dan al ver gepasseerd.

meer een gevoel van, "ok, now you've done it, now ur fucked"

maar dat is, zoals ik al zei, slechts 1 keer gebeurt, op vakantie.
(het betroffen een paar personen die mij vanachter een bierflesje "cadeau" gaven), en vervolges erg veel interesse hadden mij op een andere manier dan zonnebrand rood te laten lijken)

maar ik ben over het algemeen niet een type dat een gevecht opzoekt (tenzij voor de sport), ik wordt er alleen vrij vaak in gedwongen.....

en die ene keer kwam het er dus allemaal uit.

het voelt gewoon vreemd ja, denk niet dat veel mensen zo "ver" komen.

tis geen blinde woede, was perfect bij de wereld, ook aanspreekbaar, maar slechts op 1 ding gebrand...

en die haat is dus dan echt gebrand tegen die persoon...

maar ik denk dat je gelijk hebt ja.

alleen ergens voelde het wel goed
voelde sterker aan, adrenaline gaat gewoon met een bloedgang door je heen.

maar ik ben neit goed, of slecht, das niemand.

ok, BIJNA niemand *kuch* kleine snor *kuch*

maar nogmaals: ik ben geen psycho, ik ben gewoon in die positie gedwongen, ik verdedigde mezelf, maar ja, 4 man is een no win situatie.

no win situaties kan ik neit accepteren, is er geen uitweg? dan forceer ik die

btw. @ ur sig...
een vuurkip braden?
krijg je dan vlammetjes?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 22:35
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Havock schreef:


uhm, ja, zoals jij het zegt is goed, zo een "frenzy" ja, maar dat heb ik slechts 1 keer gehad.

wist alleen neit pcies hoe he je dat gevoel moet omschrijven.

1) kwaadheid past er niet meer bij, dat ben je dan al ver gepasseerd.

meer een gevoel van, "ok, now you've done it, now ur fucked"


maar dat is, zoals ik al zei, slechts 1 keer gebeurt, op vakantie.
(het betroffen een paar personen die mij vanachter een bierflesje "cadeau" gaven), en vervolges erg veel interesse hadden mij op een andere manier dan zonnebrand rood te laten lijken)

2) maar ik ben over het algemeen niet een type dat een gevecht opzoekt (tenzij voor de sport), ik wordt er alleen vrij vaak in gedwongen.....

en die ene keer kwam het er dus allemaal uit.

3) het voelt gewoon vreemd ja, denk niet dat veel mensen zo "ver" komen.

tis geen blinde woede, was perfect bij de wereld, ook aanspreekbaar, maar slechts op 1 ding gebrand...

4) en die haat is dus dan echt gebrand tegen die persoon...

maar ik denk dat je gelijk hebt ja.

5) alleen ergens voelde het wel goed
voelde sterker aan, adrenaline gaat gewoon met een bloedgang door je heen.


6) maar ik ben neit goed, of slecht, das niemand.

ok, BIJNA niemand *kuch* kleine snor *kuch*

7) maar nogmaals: ik ben geen psycho, ik ben gewoon in die positie gedwongen, ik verdedigde mezelf, maar ja, 4 man is een no win situatie.

8) no win situaties kan ik neit accepteren, is er geen uitweg? dan forceer ik die

9) btw. @ ur sig...
een vuurkip braden?
krijg je dan vlammetjes?
1) Ja, je denkt nog steeds na, maar alles in dienst van het doel om hem af te maken (bijvoorbeeld).
2) Tuurlijk niet, en een frenzy kan je ook niet echt dwingen. Het komt gewoon bij een te grote ophoping van haat en agressie... niet als je voor de gein iemand in elkaar wilt meppen.
3) Nee... ik dacht dus ook dat ik erg zeldzaam was op dat punt. Maar het hangt ook samen met je manier van leven denk ik... ik denk dat jij de emoties die je ahw moet uiten niet constant ahw laat lekken maar loslaat op momenten dat het beter uitkomt?
4) Ja, - bij mij had ik dus erg slechte maand (ouders heel vervelend) en op dat moment waren frustraties al erg hoog. Begint die klojo me ineens over vanalles lastig te vallen en hij had al een spaarrekening bij me lopen (gevuld met haat en agressie). En... ik weet niet waar maar een beetje alsof alles weg werd geduwt en vervangen door 'kill'.
5) Beslist ja - normalitair is hij sterker, sneller enzovoorts in gevechten enzo - hehehe - met 1 arm smeet ik hem tegen de kluisjes.... hij kon me amper raken (1 keer, volgens mij hard, maar ik voelde het niet echt) - en gelukkig hield het op toen ik hem klem had en hem keihard op gezicht wou gaan meppen... (en dan bedoel ik de klasse, gebroken neus, kaak, enz...)
6) Ik zei volgens wat ik ooit heb geleerd... ergens heb ik idee dat de haat je rationeel verstand overheerst... - en dan hoe dat komt - die frenzy was zo lekker eigenlijk, dat ik het nog wel eens zou willen... maar ik vraag me dus af... een verslaving aan zoiets, vergroot dat je haat, vervangt rationele verstand op permanentere basis door haat? (ik onderdruk veel emoties (bewust converteren naar agressie, ik wil geen emotiebom zijn, maar ik moet agressie dus wel vaak genoeg afreageren om te voorkomen dat ik plots erg agressief naar iemand uit kan vallen)
7) Tuurlijk geen psycho, gewoon ff lekker een frenzy
8) Frenzy's zijn hier niet zo algemeen als je zou denken... er moet een zware emotionele lading zijn op haat en/of agressie... als je met dood wordt bedreigd maar die spelen geen rol dan kan je geen reddende frenzy krijgen.
9) Tijdje geleden ingesteld toen ik nogal wat dingen postte waarop ik hevige flames verwachtte... dus ga je gang maar... maar je kunt een phoenix (brandend vogeltje enzo) toch niet bakken. (iaw die flames branden me hier niet weg).
maar ik moet wel een nieuwe hebben ja...

Maar met het ergens bestaande verlangen naar nog zo'n frenzy ben ik bang voor verslaving eraan enzo en dat de haat eruit mij gaat controleren.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 22:47
Verwijderd
hmmm, zoals ik al zei, als ik er diepr over nadenk, het is geen haat.... daar ben je al ver overheen...

het is meer een wil, je leeft op een moment, en dat moment heeft als doel hem uit te schakelen.

en het voelt best fijn ja, maar dat komt, waarschijnlijk, door de adrenaline, das verslavender als.... noem maar wat oliebollen met mayonaise ofzo

en je kan er wel wat controle over krijgen, maar dat is dan meer jezelf opfokken zodat die adrenaline begint te stromen.
(tip, adrenaline verhoogt meeste fysieke eigenschappen, zoals reflexen ed., works good)

en ik krop ook heel veel op...
zeg maar bijna alles.

Laatst gewijzigd op 17-07-2002 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:


ik castreer hem niet.

nee....

psychologisch geweld (laten weten dat ie gaat sterven) met kisten trap op ze borstkas geven... op de manier dat die krak zegt.... vervolgens een mes in ze hersenstam.

ik hoef hem neit te laten lijden of verder terecht te stellen, ik regel dan alleen de ontmoeting met degene die dat wel doet.


ik zou je eerder naïef en zwak noemen als je die gast in een psychiatrisch gesticht wordt gestopt waar die over het algemeen goed ordt behandeld en verzorgd....

heh, als ik echt kwaad ben en jij bent in de burt... dan ga jij rennen, zeker weten...
als ik echt kwaad ben, ben ik 'eng'.
niet overdreven hyper ofzo.

kalm... te kalm... (en dat was ik eens toen me broertje in elkaar was geslagen door een ouwere gast), ik heb dan gewoon een blik waarin duidelijk is dat als die persoon wat uithaalt, ik alle haat ed. tegen hem ga gebruiken.

zo zit ik in elkaar, over het algemeen rustig, maar flik niks met vrienden of familie, want dan kan je beter heel ver weg zijn

is dat slecht?
nee

in jouw ogen, ja.

jouw mening noem ik zwak, zonder ruggegraat, te geciviliseerd, gedogend (wat al zuigt opzich) en vooral; te goed voor de dader.

je bent te goed...

ik ben dat al lang niet meer.
maken anderen alleen maar misbruik van.
justitie is ook te zwak, dus meot ik het zelf maar doen.
Sorry hoor, maar wat is er nu zwak? Je laten overwelmen door je haat en daardoor iets ondernemen waar helemaal niemand beter van wordt, of die haat kunnen beheersen en rationeel gaan nadenken wat de beste oplossing is..

Die daders zijn ziek in hun hoofd.. Bij heel veel gevallen valt dit te genezen. Via opgesloten psychiatrische behandeling is dit mogelijk.. zo kan de dader genezen, en is hij niet langer een gevaar voor de maatschappij.. Kom op zeg, wees es ff reeel.. Ga jij maar es ff tegen mensen in een psychiatrische inrichting zeggen dat dat makkelijk is! Die dader wordt geconfronteerd met zijn eigen gruwelijke daad, die ws weer voortkomt uit iets waar hij ook mee geconfronteerd wordt.. Wees er maar zeker van dat die gast ook door een hel gaat daar..

Wie is er nu in godsnaam bij gebaat als jij die gast zelf van kant maakt? Jij zal ervoor veroordeeld worden, je eigen leven ermee verpesten. Hij zal toch dood zijn, en verder niet meer lijden. Het slachtoffer zit altijd nog met de gevolgen van wat hij heeft gedaan.. Dus wat is er nu zwak man?

Ik heb echt wel ruggegraat hoor. Ik vind de straffen voor verkrachting veel te laag, vindt dat ze een stuk hoger moeten, want boeten moet ie wel.. Het is echt niet dat ik tevreden ben met hoe het nu gaat.. Oh wat haat ik sommige mensen.. Maar ik ken ook een dader, heel goed, heel persoonlijk.. en hierin zie ik dat hij niet in en in slecht is, maar neej.. hij is ziek.. Oja, ik veracht hem om wat hij heeft gedaan, ik ben woedend op hem.. maar die woede kan ik controleren, want niemand is erbij gebaat als ik hier iets mee doe..

Ach weet je, ik ga dr ook niet verder op in gewoon.. Maar ga me niet zwak lopen noemen terwijl jij degene bent die je woede niet kan beheersen en niet kan inzien dat je woede controle over jou laten nemen niet de juiste oplossing is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit omgaan met verkrachting vriendin
Haagent
54 12-11-2013 16:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 19:33
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Beetje dagboek
Vlooienband
30 29-06-2003 18:25
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.