Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2014, 14:12
chucky12
chucky12 is offline
Dag vriendjes

-Ik ben 16 jaren oud en zit op een autistenschool en kzal eens uitleggen hoe dat da gebeurde: dus ik ging zoals iedereen die normaal is naar het 1ste middelbaar naar een gewone school (technisch secundair onderwijs) maar daar was ik niet echt ''the king of the school' . ik kon me nooit echt concentreren op school maar toch behaalde ik 60 procent in het jaartotaal. Toen ging ik over naar het 2de en volgde 1 trimester nog tso maar toen moest ik lager en ging ik naar bso de laatste 2 trimesters en moest ik een paar keer per week bij zo'n gon-begeleidster maar onlangs zag ik op internet dat dit voor autisten bedoelt is maar toen indertijd wist ik dit natuurlijk niet. . Ik volgde dus 2 jaar een nijverheidsrichting en moest dan naar het 3e jaar kantoor e & dat was 6 uur informatica en 6 uur boekhouden op een week . Daar zat trouwens een lekkere chick bij maar swat ik durde toch nooit m'n mond opendoen & ik ga al van in het 6de leerjaar of 1ste middelbaar naar een kinderpsychiater om te praten over m'n overleden vader maar eigenlijk ging het altyd over school en zegt die pscyhiateresse (niet persoonlijk tegen mij) dat ik autisme heb??? & door die drel zit ik op zo'n mongolschool en moest ik m'n 3e jaar opnieuw doen maar nu in tuinbouw omdat ik die richting nooit heb gevolgd en anders niet mee ging kunnen. Dus nu ga ik normaal naar het 5e maar ga naar het 4e middelbaar. En m'n vraag is wat is autisme want ik heb al zoveel opgezocht en ik kan me zelf er niet in zien. ik heb 100 procent geen autistische trekken ofz alleen beetje stresss voor vanalles maarja ik zei nie veel teegn die psychiateresse. zijn er aub tips??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2014, 15:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Allereerst zou je autisten kunnen zien als gewone mensen, want "mongolschool" klinkt niet erg respectvol

Heb je je ergernis al tegenover een volwassene uitgesproken? (Je mentor op je huidige school, of je moeder bijvoorbeeld.) Kan je niet via de huisarts om een second opinion vragen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 17:48
Verwijderd
Je klinkt een beetje autistisch.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 22:09
Verwijderd
Autisme heeft meerdere 'symtomen' die niet allemaal op elke autist van toepassing zijn. Voorbeelden zijn: het moeilijk kunnen inleven in wat een ander voelt of beleeft of het nodig hebben van een vast dagritme om goed te kunnen functioneren. Dit zijn slechts voorbeelden en het wil dus niet perse zeggen dat je dit wel of niet hebt wanneer je dit dus wel of niet zo hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 12:38
chucky12
chucky12 is offline
alsj zelf in die sgool zit zul je het wl weetn dat e mongolschool is dusja ik zit daar 1 jaar ;(
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 16:01
chucky12
chucky12 is offline
Citaat:
Je klinkt een beetje autistisch.
FACK YOU
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 17:13
Verwijderd
Daarom, gewoon aan wennen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 13:34
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
. En m'n vraag is wat is autisme want ik heb al zoveel opgezocht en ik kan me zelf er niet in zien. ik heb 100 procent geen autistische trekken ofz alleen beetje stresss voor vanalles maarja ik zei nie veel teegn die psychiateresse. zijn er aub tips??
Er zijn tientallen, zo niet honderden, kenmerken van autisme. Net als dat je geen autisme hebt maar een vorm van autisme. Want autisme is een verzamelnaam voor meerdere stoornissen waarvan jij er dus waarschijnlijk eentje hebt.
En misschien is niet tegen je psychiater praten wel je probleem idd, anders had je nu wel geweten wat ze precies bedoelde toen ze zei dat je een vorm van autisme hebt(dat had je dan kunnen vragen) en dan was je hopelijk nu ook niet zo respectloos geweest als je nu bent.

En btw, hoort dit niet op psychologie? Aangezien het toch vooral over autisme gaat en niet echt over school?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.