Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2015, 17:25
eagles12345
eagles12345 is offline
Ik ga bijna elk weekend op stap nu wil ik dit weekend eens een xtc pil nemen?
Voor ik op stap ga ga ik ook bierpongen dus ik denk eraan om de pil erna te nemen ? Na de beerpong gaan we naar een fuif.
En weet dat het al heel vaak gevraagd is maar ik krijg geen duidelijk antwoord op mijn vraag.
Ik heb gelezen dat wel bier mag drinken maar liefst niet omdat het je uitdroogd etc maar als ik bv 2 pintjes drink en dan ertussen eens een watertje drink kan dat kwaad? Op een avond drink ik meestal ongeveer 10-15 pintjes dan word ik ook een stuk sociaaler want ben normaal erg verlegen. Ik heb gewoon bang dat ik op de grond ga vallen met schuim in mijn bek ofz. Of is dat alleen als je teveel pillen pakt ? Omdat het de eerste keer is wil ik gewoon een halve nemen dat ik zeker ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2015, 19:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kijk eerst eens hoe je reageert op drugs, zonder dat je al alcohol in je lijf hebt zitten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-10-2015, 21:23
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Alcohol zwakt het effect van xtc af en droogt je inderdaad sneller uit. Ik zou zeker de eerste keer zeker geen grote hoeveelheden bier drinken voordat je de pil inneemt, en tijdens je trip ook niet teveel drinken. 1 of 2 biertjes drinken kan best, (ik vind een ijskoud pilsje op pillen ook gewoon heel lekker) en meer kan ook best goed vallen. Maar ik raad aan om zeker de eerste keer eens te kijken hoe je reageert op de xtc en als het bevalt een eventuele vormde keer te kijken of je er ook bij kan drinken en hoe dat valt. Ik heb twee vrienden die het heel slecht trekken, maar ook genoeg vrienden bij wie het werk goed valt.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2015, 21:47
Verwijderd
En ik kan juist geen bier ruiken als ik een pil heb gehad maar zoef heeft gelijk. Gewoon eerst voorzichtig kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 16:01
rensend
rensend is offline
Ik hoorde laast dat je ok niet teveel water moet drinken als xtc op heb hoogtens 1glas per uur
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 02:27
Fool_
Fool_ is offline
Het lijkt mij raadzaam om bij een eerste keer XTC daar nuchter aan te beginnen. Enkele biertjes kunnen wel, maar overdrijf hier niet mee. Extra alcohol zal meer vocht uit je lichaam onttrekken met alle gevolgen van dien.

Houd daarnaast ook de richtlijn van 1-2 glazen water of fris per uur aan. Zo loop je de minste kans op problemen door een uitdroging of watervergiftiging. Tussendoor nog een hapje eten is ook alleen maar goed.

Laatst gewijzigd op 25-10-2015 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 18:57
blaches
blaches is offline
Zoals Fool_ hierboven beschrijft

Ik zelf combineer helemaal geen alcohol met xtc of mdma. Paar biertjes kunnen geen kwaad maar als je het echt veilig wilt gebruiken raad ik je het af.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 08:28
Verwijderd
Watervergiftiging treedt echt alleen op bij achterlijke hoeveelheden water. Tenzij je nieren kapot zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 16:22
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
Watervergiftiging treedt echt alleen op bij achterlijke hoeveelheden water. Tenzij je nieren kapot zijn.
Met drugs gebeurd dit alleen met iets minder achterlijke hoeveelheden. MDMA(de actieve stof in XTC) zorgt ervoor dat een lichaam minder plast dan normaal en dansen in een hete omgeving(met stimulerende drugs) zorgt voor extra zoutverlies door middel van zweten.
De combinatie van deze twee factoren maakt iets erg ongebruikelijk een waarschijnlijker risico.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 20:00
Verwijderd
http://www.maps.org/research-archive/mdma/podraza.html

Onderkoeling zorgt voor vertraagde nierfuncties, het is dus niet aantoonbaar een direct effect. Alcohol heeft hier wel een versterkend effect op (je denkt dat het warmer is dan het daadwerkelijk is). Dus nee, het is geen waarschijnlijk risico, nog steeds loopt veruit het grootste gedeeltes van de MDMA-trips met goed gevolg af. Je kan hooguit zeggen dat de kans verhoogd is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 20:04
Verwijderd
Oh en over het zoutverlies: Zout is in alle lichaamsvloeistoffen in ongeveer dezelfde hoeveelheid aanwezig, helemaal in urine en in zweet. Je verliest er niet direct meer van. Zie het als werken in de zon of in een warme ruimte. Zorg ervoor dat je genoeg vocht binnenkrijgt, als je een normale maaltijd hebt gegeten voordat je eraan begint dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 20:05
Verwijderd
Ik vind het vrij jammer dat je het zelf over slordigheidsfoutjes hebt en dan zelf met urban legends komt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 21:26
blaches
blaches is offline
Zulke dingen worden toch erg onderschat. Je kan nog beter een dubbele dosis mdma nemen dan geen water drinken of 3 of meer glazen drinken per uur.

Bijna alle ziekenhuisopnamens / doden komen toch van uitdroging en watervergifting. Een overdosis zal niet snel gebeuren met mdma maar op je hydratering letten is belangerijker dan je denk. Tuurlijk het zal je niet de kop kosten maar beter voorkomen dan genezen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 21:56
Verwijderd
Bron?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 22:50
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
http://www.maps.org/research-archive/mdma/podraza.html

Onderkoeling zorgt voor vertraagde nierfuncties, het is dus niet aantoonbaar een direct effect. Alcohol heeft hier wel een versterkend effect op (je denkt dat het warmer is dan het daadwerkelijk is). Dus nee, het is geen waarschijnlijk risico, nog steeds loopt veruit het grootste gedeeltes van de MDMA-trips met goed gevolg af. Je kan hooguit zeggen dat de kans verhoogd is.
Je bron onderzoekt de toxiciteit van MDMA op de nieren en heeft vrij weinig te maken met de (tijdelijke) verhoging van de hoeveelheid ADH, die voor verminderde urine-aanmaak zorgt?

Maar je hebt gelijk, met "waarschijnlijker risico" bedoel ik zeker niet dat het waarschijnlijk is dat je er last van krijgt. Ik had het beter kunnen verwoorden als een verhoogd risico.

Citaat:
Oh en over het zoutverlies: Zout is in alle lichaamsvloeistoffen in ongeveer dezelfde hoeveelheid aanwezig, helemaal in urine en in zweet. Je verliest er niet direct meer van. Zie het als werken in de zon of in een warme ruimte. Zorg ervoor dat je genoeg vocht binnenkrijgt, als je een normale maaltijd hebt gegeten voordat je eraan begint dan komt het wel goed.
Als je méér zweet zul je meer vocht plus zout uitscheiden. Je zweet zelf zal inderdaad niet zomaar zouter worden, maar als je meer zweet kan het totale verlies wel groter worden.

Daarnaast is urine juist een voorbeeld waarbij de zoutconcentratie wél kan wisselen, ADH
heeft juist als effect dat het door water uit de voorurine opnieuw op te nemen de concentratie zouten kan afwisselen. Zonder dit mechanisme zou het lichaam je osmotische waarde niet kunnen handhaven. Maar inderdaad, goed eten en níet belachelijk veel water drinken en dan zullen de risico's wel meevallen.

Citaat:
Ik vind het vrij jammer dat je het zelf over slordigheidsfoutjes hebt en dan zelf met urban legends komt.
Welke urban legends?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 09-02-2017 23:04
Drugs & Alcohol Drugs en je ouders
Verwijderd
99 05-12-2008 13:16
Drugs & Alcohol wiet+hasj illigaal?
Günther
91 11-04-2004 16:11
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.