Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 18:10
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
hey

op dit forum lees ik wel eens dat mensen 2 of soms wel meerdere studies doen,

ik wil wel eens weten, hoe je dat dan doet..
heb je gewoon met je ene studie teveel tijd over zodat je die er gewoon nog bij kunt doen?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2004, 18:17
Verwijderd
Ik doe het nog niet, komend jaar wel, is de planning iig. Ik heb bij de eerste studie idd (behoorlijk veel) tijd over en ook de tweede studie lijkt geen weekvullend programma te hebben, dus ik denk dat die combinatie op zich best mogelijk is. 't is alleen soms een beetje schuiven met lessen, stages, buitenschoolse dingen, enz.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:44
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Dat hangt heel erg af van welke twee studies je wilt volgen. Sommige studies hebben inderdaad een redelijk lage werkdruk waardoor combineren makkelijke wordt.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 20:15
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Sommige technische studies kun je dubbel doen.
Wiskunde+Informatica is een bekende, omdat heel veel stof overlapt. Maar of je dan nog voor wiskunde informatica als minor mag kiezen, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:18
Verwijderd
en combinaties als 'wiskunde en toepassingen' + pedagogische wetenschappen ?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 18-08-2004 @ 13:18 :
en combinaties als 'wiskunde en toepassingen' + pedagogische wetenschappen ?
Dat zijn onzincombinaties.

Je kunt inderdaad twee studies tegelijk doen in sommige gevallen. De makkelijkste manier is een studie te kiezen die al standaard dubbel is uitgevoerd, zoals bijvoorbeeld Recht en Management, of Wiskunde en Informatica.

Je kunt ook op eigen houtje twee studies gaan volgen. Dus gewoon bij een universiteit inschrijven voor twee volledige studies. Dat is goed mogelijk als je de roosters op elkaar afstemt en het gaat om twee studies die allebei niet al te moeilijk zijn, zoals bijv. rechten en bestuurskunde.

Op eigen houtje twee moeilijke studies gaan combineren is niet slim. Je gaat niet tegelijkertijd geneeskunde en technische natuurkunde studeren.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:25
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dat kan gemakkelijk. Ik ken bijv ook een aantal beta's die daarnaast ook nog een vak als Rechten of een taal oid ernaast doen. Het is vaak gewoon een kwestie van plannen. Het kan zijn dat je langer bezig zal zijn dan met 1 studie, maar dat zal 1 misschien 2 jaar meer zijn. Maar dan heb je wel twee diploma's !!!!!!!!!!!
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 18-08-2004 @ 14:25 :
Dat kan gemakkelijk. Ik ken bijv ook een aantal beta's die daarnaast ook nog een vak als Rechten of een taal oid ernaast doen. (...)
Een vak als rechten? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:30
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
En 3 studie's?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-08-2004 @ 14:30 :
En 3 studie's?
Zou je niet eens met een beginnen, hooguit twee?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:09
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-08-2004 @ 15:02 :
Zou je niet eens met een beginnen, hooguit twee?
was niet serieus bedoelt alleen , benieuwd of het kon( lees of mensen zo gek zijn). Ik ga voorlopig nog niet studeren, pas over een jaartje of 3.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-08-2004 @ 15:09 :
was niet serieus bedoelt alleen , benieuwd of het kon( lees of mensen zo gek zijn). Ik ga voorlopig nog niet studeren, pas over een jaartje of 3.
Ik denk dat als je drie studies tegelijk wil doen je ontiegelijk veel discipline moet hebben om te werken. Ook vind ik het onverstandig omdat je dan denk ik, je aandacht aan te veel dingen moet besteden en daardoor misschien hele lage cijfers gaat halen. (je richt je niet op 1 specifiek of 2 specifieke dingen)

mgoed ik spreek niet uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-08-2004 @ 14:30 :
En 3 studie's?
hier staat er wel wat over
http://www.observant.unimaas.nl/jrg19/obs20/art18.htm
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:14
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-08-2004 @ 14:28 :
Een vak als rechten? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
bedoel natuurlijk studie
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:25
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
citroen schreef op 18-08-2004 @ 16:13 :
hier staat er wel wat over
http://www.observant.unimaas.nl/jrg19/obs20/art18.htm
4 studies sommige O my god!
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 18-08-2004 @ 14:25 :
Dat kan gemakkelijk. Ik ken bijv ook een aantal beta's die daarnaast ook nog een vak als Rechten of een taal oid ernaast doen. Het is vaak gewoon een kwestie van plannen. Het kan zijn dat je langer bezig zal zijn dan met 1 studie, maar dat zal 1 misschien 2 jaar meer zijn. Maar dan heb je wel twee diploma's !!!!!!!!!!!
je had 't tegen mij denk ik?
als ik twee studies zou doen ga ik dat echter niet puur voor diploma's doen maar omdat ik het leuk vind .
Maar dank je voor je reactie

en de combinatie die ik noemde is idd niet de meest nuttige.. maar 't lijkt me wel leuke combi
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:33
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Maar wat moet je er mee met 2 verschillende studie's zoals citroen noemde. Eerts 10 jaar werken als de eerste studie en dan 10 jaar een beroep met de tweede studie .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-08-2004 @ 16:33 :
Maar wat moet je er mee met 2 verschillende studie's zoals citroen noemde. Eerts 10 jaar werken als de eerste studie en dan 10 jaar een beroep met de tweede studie .
Als je twee studies kiest die een beetje overlappen moet het ook wel mogelijk zijn om een baan te vinden die beide vakgebieden betreft lijkt me, anders is het idd vrij nutteloos om twee studies te doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-08-2004 @ 16:46 :
Als je twee studies kiest die een beetje overlappen moet het ook wel mogelijk zijn om een baan te vinden die beide vakgebieden betreft lijkt me, anders is het idd vrij nutteloos om twee studies te doen.
de overlap in dit geval is dat je bij wi&toepassingen in je major wiskundige vakken kan volgen aan de sociale faculteit.
en ik dacht dat 't misschien nuttig was als je later 't onderzoek in zou gaan of zou dat niet het geval zijn?

maar iets anders; moet studeren dan altijd nut hebben? (in de zin van, dat je er op je werk wat mee doet)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:29
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 18-08-2004 @ 14:25 :
Dat kan gemakkelijk. Ik ken bijv ook een aantal beta's die daarnaast ook nog een vak als Rechten of een taal oid ernaast doen. Het is vaak gewoon een kwestie van plannen.
De meesten maken een tweede studie niet eens af, dit staat ook wel bekend onder het fenomeen "spookstudent".
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:38
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 18-08-2004 @ 21:29 :
De meesten maken een tweede studie niet eens af, dit staat ook wel bekend onder het fenomeen "spookstudent".
Bij de rechtenfaculteit van de VU schijnen ook een stel spoken rond te lopen naar ik heb gehoord.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
citroen schreef op 18-08-2004 @ 21:09 :
maar iets anders; moet studeren dan altijd nut hebben? (in de zin van, dat je er op je werk wat mee doet)
Ik vind niet dat je een studie perse voor je werk nodig moet hebben. Soms heb je er in je dagelijks leven gewoon wat aan of in je sociale leven bijvoorbeeld en dat vind ik ook wel wat waard.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 00:33
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
En iedere universiteit het maar best vinden, omdat ze uitbetaalt krijgen per ingeschreven student.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:01
NN
NN is offline
Ik begin dit jaar ook aan een tweede studie.

Mijn eerste studie is Nederlands Recht, mij tweede studie Recht & Bestuur. De tweede heeft nogal wat overlap met de eerste, ik zie het dan ook meer als een aanvulling. Wat politicologische, beleids&bestuurskundige vakjes zitten niet in het Nederlands Recht curriculum en lijken me wel interessant.

Aangezien ik toch graag een juridisch/bestuurskundig baantje bij een overheid wil, lijkt het me ook nog wel nuttig...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 15:40
Go
Avatar van Go
Go is offline
Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben: is het verstandig om bijvoorbeeld direct met de studies economie en rechten te beginnen, of kan je beter eerst aan de ene studie beginnen en dan bijv. een jaar later met de tweede beginnen? Of maakt het niet zoveel uit?
Ik zou eigenlijk wel economie en rechten willen gaan studeren. Maar ik neem aan dat dat niet altijd uitkomt wat betreft de roosters. Is het dan mogelijk om bij bepaalde lessen/colleges niet op te komen dagen en dat van je andere studie te volgen, zegmaar wat afwisselen? Of is het verplicht om bij elk college aanwezig te zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2004, 16:29
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
gerwin schreef op 19-08-2004 @ 16:40 :
Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben: is het verstandig om bijvoorbeeld direct met de studies economie en rechten te beginnen, of kan je beter eerst aan de ene studie beginnen en dan bijv. een jaar later met de tweede beginnen? Of maakt het niet zoveel uit?
Ik zou eigenlijk wel economie en rechten willen gaan studeren. Maar ik neem aan dat dat niet altijd uitkomt wat betreft de roosters. Is het dan mogelijk om bij bepaalde lessen/colleges niet op te komen dagen en dat van je andere studie te volgen, zegmaar wat afwisselen? Of is het verplicht om bij elk college aanwezig te zijn?
Het is gewoon het handigs om met 1 studie te beginnen. Je voorkomst daarmee dat je meteen struikelt door de hoge werkdruk van twee studies en bovendien heb je de kans om te wennen aan die ene studie. Ik doe rechten aan de VU en ik had er niet aan moeten denken dat ik er in het begin al meteen nog een studie bij had gehad. Ik had namelijk best wel wat opstart problemen.

Met roosters hangt het er gewoon net vanaf. Je hebt natuurlijk het probleem dat zaken elkaar gaan overlappen, maar dat weet je in zo'n geval. Je hoeft bij de meeste colleges in ieder geval niet verplicht aanwezig te zijn.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 19-08-2004 @ 01:33 :
En iedere universiteit het maar best vinden, omdat ze uitbetaalt krijgen per ingeschreven student.
En elke universiteit maar mooi toezicht houden op de studievoortgang, omdat het voorschot dat je krijgt voor een ingeschreven student niets is vergeleken bij de bonus die een instelling krijgt als er een student afstudeert.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 15:42
kraagje
kraagje is offline
@ gerwin
je kunt aan de erasmus universiteit in Rotterdam de studie economie en recht volgen, de doet er dan 6 jaar over. Het zogenaamde MrDr-programma.


lees hier meer erover


ik zit er zelf over te denken om het volgend jaar te gaan doen. De stad rotterdam spreekt me alleen niet zo aan en er zijn nog genoeg andere studies die ik interessant vind. ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:47
NN
NN is offline
Citaat:
gerwin schreef op 19-08-2004 @ 16:40 :
Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben: is het verstandig om bijvoorbeeld direct met de studies economie en rechten te beginnen, of kan je beter eerst aan de ene studie beginnen en dan bijv. een jaar later met de tweede beginnen? Of maakt het niet zoveel uit?
Ik zou eigenlijk wel economie en rechten willen gaan studeren. Maar ik neem aan dat dat niet altijd uitkomt wat betreft de roosters. Is het dan mogelijk om bij bepaalde lessen/colleges niet op te komen dagen en dat van je andere studie te volgen, zegmaar wat afwisselen? Of is het verplicht om bij elk college aanwezig te zijn?
Het lijkt mij onverstandig om direct met twee studies te willen beginnen. Je moet toch wel even wennen aan alles wat anders is en dan is een drukker programma niet erg ideaal.
Het is vaak al een prestatie als je van één studie je hele eerste jaar (propedeuse) in een jaartje haalt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:50
NN
NN is offline
Citaat:
kraagje schreef op 24-08-2004 @ 16:42 :
@ gerwin
je kunt aan de erasmus universiteit in Rotterdam de studie economie en recht volgen, de doet er dan 6 jaar over. Het zogenaamde MrDr-programma.
Wat voor raar programma is dat? Kun je daar meester en doctor mee worden? Is het geen mr drs-programma? En eigenlijk ben je dan master master.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:02
kraagje
kraagje is offline
srry S-je vergeten!! het is mr drs programma
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 2 studies
rubenblom
9 16-05-2010 17:22
Studeren 2 studies tegelijk?
JulietteD
8 10-05-2010 13:49
Algemene schoolzaken 2 studies op 2 verschillende universiteiten?
Mus
14 14-03-2005 10:11
Algemene schoolzaken 2 studies; geneeskunde en .... ?
duivelaartje
31 31-05-2004 21:36
Algemene schoolzaken 2 studies, veel werk?
Mark47299
27 10-08-2003 13:14
Algemene schoolzaken 2 studies tegelijk
sublime
4 13-11-2001 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.