Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 09:41
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja toch? Of zijn daar toch lotingen voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 09:47
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
In Groningen niet (ik bedoel wel aangenomen, geen lotingen ) in ieder geval, hoe het elders in het land is, weet ik niet.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 09:50
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Volgens mij hoef je voor recht in Nederland (bijna) nergens te loten.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 09:55
)Vampje(
)Vampje( is offline
Maar dat raakt toch ook vol? Of is het aantal plaatsen vrijwel onbeperkt? Ik ga btw in Maastricht.

Waaah, ik wil nu al rechten gaan studeren!! *
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:20
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Je wordt altijd aangenomen, en als het 'vol' raakt dan is dat de verantwoordelijk van de uni om er voor te zorgen dat je gewoon onderwijs kunt volgen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:31
)Vampje(
)Vampje( is offline
Hm ja, maar volgens mij moet je dan op een andere school onderwijs volgen. Dus als het in maastricht vol is, kunnen ze je wel bijv. in Eindhoven plaatsen. Toch?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Hm ja, maar volgens mij moet je dan op een andere school onderwijs volgen. Dus als het in maastricht vol is, kunnen ze je wel bijv. in Eindhoven plaatsen. Toch?
Eindhoven is een technische universiteit, dus dat lijkt me moeilijk

Maar goed, volgens mij is het ook niet zo dat je naar een andere universiteit word verplaatst, de meeste universiteiten proberen juist zo veel mogelijk studenten binnen te halen...

En rechten is
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:29
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


En rechten is
Studeer jij dat dan ook?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:05
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Hm ja, maar volgens mij moet je dan op een andere school onderwijs volgen. Dus als het in maastricht vol is, kunnen ze je wel bijv. in Eindhoven plaatsen. Toch?
Nee hoor, als er geen numerus fixus is moeten ze gewoon iedereen aannemen die zich aanmeldt. En rechten, tjah, het kan leuk zijn .
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 17:44
Verwijderd
Ik heb nog nooit gehoord dat er loting was voor rechten dus..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:47
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
er zijn maar voor zeer beperkt aantal studies lotingen. medicijnen, fysiotherapie e.d. rechten valt zeker niet in die categorie dus je hoeft je echt nergens druk om te maken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:54
NN
NN is offline
Voor zo ver ik weet is nergens op universiteiten een numerus fixus op rechten. Ik doe het in Groningen en, zoals Boogie als aangaf kan dat zonder problemen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 19:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Studeer jij dat dan ook?
Ja
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 23:01
Verwijderd
Er zijn geen criteria voor...volgens mij kun je het tegenwoordig het beste profiel E&M hebben.

Er zijn wel enkele vakken waarvan de beheersing zéér belangrijk is, wil je een beetje 'serieus' rechten gaan studeren. Je moet goed zijn in Nederlands, Engels en Frans (jurisprudentie van het HvJEG en het ERHM is in het Engels/Frans). Verder is het wel handig als je Latijn hebt gehad, omdat vrijwel al ons burgerlijk recht geënt is op het Romeinse recht en je dus ook Romeins recht krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 09:29
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
nare man schreef:
Er zijn geen criteria voor...volgens mij kun je het tegenwoordig het beste profiel E&M hebben.

Er zijn wel enkele vakken waarvan de beheersing zéér belangrijk is, wil je een beetje 'serieus' rechten gaan studeren. Je moet goed zijn in Nederlands, Engels en Frans (jurisprudentie van het HvJEG en het ERHM is in het Engels/Frans). Verder is het wel handig als je Latijn hebt gehad, omdat vrijwel al ons burgerlijk recht geënt is op het Romeinse recht en je dus ook Romeins recht krijgt.
Hmm, dan Nederlands, Engels en Frans gaat prima lukken, heb alleen geen Latijn omdat ik op het atheneum zit. Maar dat zal toch geen problemen opleveren denk ik?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 10:56
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Hmm, dan Nederlands, Engels en Frans gaat prima lukken, heb alleen geen Latijn omdat ik op het atheneum zit. Maar dat zal toch geen problemen opleveren denk ik?
Nee, dat maakt echt niet uit. Je krijgt wel wat Latijnse begrippen maar die leer je snel genoeg.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:41
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Nee, dat maakt echt niet uit. Je krijgt wel wat Latijnse begrippen maar die leer je snel genoeg.
Mooi zo, ik ben gerustgesteld
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 15:12
Thor
Avatar van Thor
Thor is offline
Rechten is wel de laatste studie waar je niet 'zomaar' voor aangenomen wordt.
__________________
Wat weg is raak je nooit meer kwijt...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2002, 15:35
Angeles
Angeles is offline
Als een studie geen numerus fixus heeft dan betekent dat toch niet dat dat niet kan veranderen? Op een bepaald moment kunnen ze wel besluiten om lotingen in te voeren, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:10
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Als een studie geen numerus fixus heeft dan betekent dat toch niet dat dat niet kan veranderen? Op een bepaald moment kunnen ze wel besluiten om lotingen in te voeren, volgens mij.
Maar dat moeten ze dan wel ruim van tevoren aankondigen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:35
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, dat dacht ik niet.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 16:09
stepje2
stepje2 is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Nee, dat dacht ik niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 16:41
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Maar dat moeten ze dan wel ruim van tevoren aankondigen.
Hmm, toen ik me voor mijn studie inschreef was het volgens mij allemaal onder voorbehoud, dan staat er een lijst in die brochure van de Informatie Beheer Groep met opleidingen die in het vorige jaar een numerus fixus hadden, ter indicatie, en dan krijg je pas in mei een brief of het in dat jaar ook het geval is bij de opleiding die jij gekozen hebt. Dat is dus niet echt ruim van tevoren. Ik weet nog dat de kans bij mijn opleiding toen echt heel klein was en dat ik me niet zo druk maakte, maar zo ging het toen in elk geval wel.

Ik weet niet of dat inmiddels allemaal anders is geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:02
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef:
Er zijn geen criteria voor...volgens mij kun je het tegenwoordig het beste profiel E&M hebben.

Er zijn wel enkele vakken waarvan de beheersing zéér belangrijk is, wil je een beetje 'serieus' rechten gaan studeren. Je moet goed zijn in Nederlands, Engels en Frans (jurisprudentie van het HvJEG en het ERHM is in het Engels/Frans). Verder is het wel handig als je Latijn hebt gehad, omdat vrijwel al ons burgerlijk recht geënt is op het Romeinse recht en je dus ook Romeins recht krijgt.
Naast het beheersen van talen zijn vakken als maatschappijleer, als basis voor o.a. staatsrecht, en filosofie, voor het makkelijker begrijpen van verbanden en reacties en het herkennen van bekende wetenschappers ook wel handig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.