Oud 19-08-2008, 18:12
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Graag zou ik via dit forum ervaringen willen delen over verhuur organisaties van huurwoningen in en rondom Amsterdam.

Mijn vriend van 25 en ik (20) zijn al een tijdje op zoek naar een betaalbare huurwoning in Amsterdam. Hij staat nu +/- 15 maanden ingeschreven bij Woningnet, dus dat is (nog) geen grote kansmaker.

Momenteel woont hij nog op kamers...

Maar wat kun je verder met een netto salaris van zo'n 1200 euro per maand? Veel particuliere verhuurders stellen eisen aan je inkomen om in aanmerking te komen en dan verdient hij vaak net te weinig.

Verder hebben wij wel eens gekeken op Yourspot.nl, Marktplaats.nl, Directwonen.nl en dat soort sites. Maar ook daar schiet je niet veel op met reageren.
Volgens mij heb je daar een kans van 1 op de zoveel 1000...

Wat zijn jullie ervaringen met aanbieders van huurwoningen in Amsterdam? En als je al een woning hebt, hoe ben je hier aan gekomen?

Dit zou ik graag willen weten om misschien wat verder te komen met mijn zoektocht!

P.S. een koopwoning willen wij liever niet.
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.

Laatst gewijzigd op 19-08-2008 om 18:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2008, 18:22
Osmoian
Osmoian is offline
Je kan natuurlijk in de vrije sector gaan huren, maar heb je het gemis van huurtoeslag.

Ook zit je dan al gauw rond de 650 euro per maand, en of dat haalbaar is met jullie huidige netto inkomen betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 18:44
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Nee daar komt hij ook niet echt voor in aanmerking...
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 19:41
fractuur
fractuur is offline
Amsterdam is echt een hel wat dat betreft.. Kamers worden al amper aangeboden, laat staan redelijke apartementen. Hebben jullie jullie eisen al een beetje bijgesteld wat betreft de wijk?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 21:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Hij staat nu +/- 15 maanden ingeschreven bij Woningnet, dus dat is (nog) geen grote kansmaker.
Ha-ha, veel plezier. Ik sta al sinds mijn 18e ingeschreven en ben nooit verder gekomen dan plaats 20 (nu 24 jaar). De gemiddelde wachttijd is 7 jaar, dus wacht daar maar niet op.

Via-via is nog altijd de beste manier, zeker in Amsterdam. Ik heb sinds kort een woning op A-lokatie via vriendjespolitiek. Ik heb lang genoeg gewacht.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 10:29
_Marije_
Avatar van _Marije_
_Marije_ is offline
Via Studentenwoningweb kun je nu als student (ouder dan 23) leuke appartementjes krijgen bij het Science Park. En niet zo heel duur, zeker als je met zijn 2'en gaat wonen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 11:38
Verwijderd
Ik vind die appartementen bij science park niet echt geschikt voor twee personen, ik vraag me ook af of je daar wel met z'n tweeën mag wonen... Plus dat studentenwoningweb met campuscontracten werkt en je er dus alleen mag wonen als je studeert. Om voor een dergelijk appartement in aanmerking te komen moet je ook al best wel een tijdje ingeschreven staan bij studentenwoningweb, dus als je dat nog niet bent heb je er sowieso niks aan.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 11:51
ganralph
ganralph is offline
verschillende woningbouwverenigingen bieden jaarcontracten aan voor woningen die op termijn gesloopt gaan worden. een jaar zekerheid in een eengezinsflatje (voor niet te veel geld) is geen slecht begin in Amsterdam.

ik weet niet hoe dit precies werkt met wachtlijsten, omdat dit maar tijdelijke woningen zijn.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 22:36
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Amsterdam is echt een hel wat dat betreft.. Kamers worden al amper aangeboden, laat staan redelijke apartementen. Hebben jullie jullie eisen al een beetje bijgesteld wat betreft de wijk?
Ja, dat maakt nu niet zoveel meer uit. Want als we wat zouden vinden is dat toch maar totdat we iets via Woningnet kunnen krijgen. En als dat (ooit) zover is kunnen we onze eisen weer omhoog gooien...

Maar wat is nou het beste? Toch maar op zoek gaan naar makelaars? Via via dus?
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 23:48
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Via woningnet duurt jááááááááááren, dus ik zou daar niet teveel hoop op vestigen. Het wordt zoeken naar malafide makelaars en/of viavia.
__________________
put on your red shoes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Naar Amsterdam
teundewacht
8 04-10-2012 08:47
Werk, Geld & Recht Samenwonen in Amsterdam
IAmTheCross
17 01-11-2010 09:36
Werk, Geld & Recht waar in amsterdam wel of niet wonen en waarom
schuls
3 06-02-2010 04:33
Werk, Geld & Recht anti-kraak vraagjes
gijsss
44 08-10-2008 17:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rotterdam wordt snel allochtoon
*Burning water*
365 01-09-2003 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.