Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2015, 16:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Omdat:

Citaat:
Wat is jullie lievelingsboek en waarom?;?;?
Citaat:
Ik heb geen absoluut favoriet boek, want ik heb aardig wat boeken die ik op hun eigen manier allemaal fantastisch vind.
Citaat:
Noem dan die maar!
Hier gaan we dan maar!

De boekendief - Markus Zusak
Allereerst vind ik het perspectief briljant (het verhaal wordt namelijk verteld door 'de dood'). Het taalgebruik is simpel, maar verveelt niet en ondanks de ernstige gebeurtenissen in het boek, komt alles heel onschuldig over. En het leest als een trein.

Omwentelingen-J.M.G. Le Clézio
Een prachtig verhaal vol flashbacks, filosofische overpeinzingen en geraffineerd taalgebruik. Heerlijk om bij weg te dromen. Leest niet heel vlot; ik vond het een perfect boek om af en toe te pakken en me dan twee uur te verzuipen in het verhaal.

Middlesex - Jeffrey Eugenides
Een verhaal over de drie generaties familiegeschiedenis van een hermafrodiet. Over immigranten en het verloederen van de stad Detroit. Ik heb weinig verhalen gelezen die zo doordacht waren als deze. Ook heel invoelend geschreven, bij alle personages.

De tragische lotgevallen van de familie Mikolajenko - Shandi Mitchell
Ik ben echt een sucker voor goedgeschreven (historische) familieverhalen en dit is er één. Een boek om bij te zuchten <3
(Ja, Het lot van de familie Meijer staat ook al klaar in mijn kast om gelezen te worden)

Eén voet verkeerd - Sofia Laguna
Een dramaverhaal over een gestoord meisje dat wordt misbruikt door haar vader en op een dag besluit weg te lopen. Het lijkt in het begin vrij cliché, maar dat is het helemaal niet. De beschrijvingen zijn fantastisch en ik deed echt WTFWTFWTF bij de plottwist

Ik heb er nog wel mer, maar misschien komen die later nog. Wat zijn jouw lievelingsboeken? Vertel!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2015, 16:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De boekendief vond ik eerst vooral een heel vreemd boek, maar toen ik het uit had ook wel heel mooi
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 16:45
df
Avatar van df
df is offline
Hersenschimmen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 17:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Alles van Gabriel Garcia Marquez is

Verder hou ik van Kafka met zijn mindfucks
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 17:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
De boekendief vond ik eerst vooral een heel vreemd boek, maar toen ik het uit had ook wel heel mooi
Ja, ik ook Ik dacht eerst een beetje van 'okeeeej', maar daarna werd ik er heel erg verliefd op!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 17:21
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Pinkeltje.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:29
Cootje01
Avatar van Cootje01
Cootje01 is offline
Net in wat voor bui ik ben.

Maar ben nu bezig met de Millenniumserie van Stieg Larsson, denk morgen dat deel 2 uit is om aan de 3e te beginnen.
Baantjer is lekker ontspannen voor tussendoor.
De vliegeraar van Khaled Hosseini vond ik een heel mooi boek.
De kameleon reeks van H. de Roos is gewoon lachen.
__________________
Puber-tijd is de tijd dat je ouders vervelend beginnen te doen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:39
Verwijderd
De Spin Sebastiaan en alle Pinkeltjes. Dan misschien op nummer 3 The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Pinkeltje.
Wow
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:43
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
De Spin Sebastiaan en alle Pinkeltjes. Dan misschien op nummer 3 The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Had ik je verteld wat ik vorig jaar op de koninginnendagmarkt op de kop heb getikt voor 8 ekkies?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Had ik je verteld wat ik vorig jaar op de koninginnendagmarkt op de kop heb getikt voor 8 ekkies?
Nee?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:45
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
20 pinkeltje boeken Ik mis er nu nog maar 2
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Omdat:







Hier gaan we dan maar!

De boekendief - Markus Zusak
Allereerst vind ik het perspectief briljant (het verhaal wordt namelijk verteld door 'de dood'). Het taalgebruik is simpel, maar verveelt niet en ondanks de ernstige gebeurtenissen in het boek, komt alles heel onschuldig over. En het leest als een trein.

Omwentelingen-J.M.G. Le Clézio
Een prachtig verhaal vol flashbacks, filosofische overpeinzingen en geraffineerd taalgebruik. Heerlijk om bij weg te dromen. Leest niet heel vlot; ik vond het een perfect boek om af en toe te pakken en me dan twee uur te verzuipen in het verhaal.

Middlesex - Jeffrey Eugenides
Een verhaal over de drie generaties familiegeschiedenis van een hermafrodiet. Over immigranten en het verloederen van de stad Detroit. Ik heb weinig verhalen gelezen die zo doordacht waren als deze. Ook heel invoelend geschreven, bij alle personages.

De tragische lotgevallen van de familie Mikolajenko - Shandi Mitchell
Ik ben echt een sucker voor goedgeschreven (historische) familieverhalen en dit is er één. Een boek om bij te zuchten <3
(Ja, Het lot van de familie Meijer staat ook al klaar in mijn kast om gelezen te worden)

Eén voet verkeerd - Sofia Laguna
Een dramaverhaal over een gestoord meisje dat wordt misbruikt door haar vader en op een dag besluit weg te lopen. Het lijkt in het begin vrij cliché, maar dat is het helemaal niet. De beschrijvingen zijn fantastisch en ik deed echt WTFWTFWTF bij de plottwist

Ik heb er nog wel mer, maar misschien komen die later nog. Wat zijn jouw lievelingsboeken? Vertel!
Deze post is trouwens de reden waarom ik een kotshekel heb aan het programma 'boeken'. Pretentieuze nonsens. Alsof het niet goed is als het niet gecompliceerd en diepgaand is.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:46
Verwijderd
Citaat:
20 pinkeltje boeken Ik mis er nu nog maar 2
Wooooooow Welke mis je nog? Ik heb drie gesigneerde exemplaren bij Pa op zolder
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:47
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Pinkeltje en de gouden pen & Pinkeltje en de ijsheks.

Eigenlijk wil ik ook heel graag alle Wipneus&Pim boeken. Die heb ik als kind echt letterlijk stukgelezen. Maar die zijn echt onvindbaar voor een leuk prijsje.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:51
Verwijderd
Hey die heb ik niet gelezen!

Oh ik kan wel even vragen of Jappie die heeft, volgens mij was dat een van de weinige dingen die hij las?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:53
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ooh dat zou echt awesome zijn! Maar misschien moet hij ze voor J bewaren
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 18:54
Verwijderd
Nee daar kopen we wel nieuwe plaatjesbundels voor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-11-2015, 18:56
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hmmm ook goed Ik duikel dit soort boeken vooral op zodat m'n koters ze ooit kunnen lezen
Behalve Kruistocht in Spijkerbroek & de Heksen, die lees ik nog elk jaar een keer
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:00
Verwijderd
Ik heb alle Evert Hartman-boeken hier ook nog liggen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:01
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Oorlog zonder vrienden <3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:13
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Deze post is trouwens de reden waarom ik een kotshekel heb aan het programma 'boeken'. Pretentieuze nonsens. Alsof het niet goed is als het niet gecompliceerd en diepgaand is.
Hoe is mijn mening over mijn lievelingsboeken pretentieus
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Hoe is mijn mening over mijn lievelingsboeken pretentieus
Het zijn alleen maar zogenaamde literaire hoogstandjes terwijl zoiets als Jip en Janneke mijlenver boven dit soort bagger uitsteekt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh, maar ik houd ook van sprookjes enzo hoor (ik heb niet voor niets een J&J avater en Winnie-the-Pooh is mijn lievelings). Ik vergeet ze meestal gewoon te noemen als het over het onderwerp 'boeken' gaat. Ik lees de boeken van Rien Poortvliet ook stuk, maar die vergeet ik ook altijd te noemen. Ik schaar het meestal onder andere dingen, ofzo. 'Kunst' of 'jeugdsentiment'.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:26
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Het zijn alleen maar zogenaamde literaire hoogstandjes terwijl zoiets als Jip en Janneke mijlenver boven dit soort bagger uitsteekt.
Wat zou het als ze het liefst graag dit soort boeken leest? Dat weerhoudt anderen er niet van om Jip en Janneke te lezen hoor.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2015, 19:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Het zijn alleen maar zogenaamde literaire hoogstandjes terwijl zoiets als Jip en Janneke mijlenver boven dit soort bagger uitsteekt.
1) Als Miek die boeken tof vindt, dan is dat haar goed recht.
2) Als je niet, op z'n minst, een passage uit die boeken hebt gelezen, slaat je mening dat het bagger is nergens op en moet je gewoon je bek houden.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Wat zou het als ze het liefst graag dit soort boeken leest? Dat weerhoudt anderen er niet van om Jip en Janneke te lezen hoor.
Citaat:
1) Als Miek die boeken tof vindt, dan is dat haar goed recht.
2) Als je niet, op z'n minst, een passage uit die boeken hebt gelezen, slaat je mening dat het bagger is nergens op en moet je gewoon je bek houden.
Ja en dáárom mag ik mijn mening niet geven natuurlijk Omdat het háár mening is en dan is het goed
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:36
Verwijderd
En ik heb meer boeken gelezen dan iedereen die in deze topic gepost heeft bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Superstoer.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:44
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ja en dáárom mag ik mijn mening niet geven natuurlijk Omdat het háár mening is en dan is het goed
Nee, omdat je mening nergens op gebaseerd is. Je roept altijd maar wat shit zonder onderbouwing.

Citaat:
En ik heb meer boeken gelezen dan iedereen die in deze topic gepost heeft bij elkaar.
Good for you, kid.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Nee, omdat je mening nergens op gebaseerd is. Je roept altijd maar wat shit zonder onderbouwing.
De copy-pastes van 1000-in-een-dozijn boekenreviews moeten we daarentegen voor waarheid aannemen. Guess again.

Citaat:
Good for you, kid.
Zakjedoekje erbij?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:56
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Hoezo? Ik ben de huilie niet hier.

Zeer waarschijnlijk hebben Miek en ik niet dezelfde smaak en vind ik de boeken die zij goed vindt kut en vice versa, maar dan roep ik nog niet dat het dan maar pretentieuze onzin en bagger is. Want dat weet ik niet. Dus dan gedraag ik me niet als een puber die net de Hot Topic heeft ontdekt en alles maar kut vindt omdat dat cool is.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 19:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind de Frieda Klein serie van Nicci French gewoon heel tof
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Ik ben de huilie niet hier.
Waar loop ik te huilen precies?

Citaat:
Zeer waarschijnlijk hebben Miek en ik niet dezelfde smaak en vind ik de boeken die zij goed vindt kut en vice versa, maar dan roep ik nog niet dat het dan maar pretentieuze onzin en bagger is. Want dat weet ik niet. Dus dan gedraag ik me niet als een puber die net de Hot Topic heeft ontdekt en alles maar kut vindt omdat dat cool is.
Ik heb er drie gelezen uit de lijst die Miekje heeft gepost en alhoewel ik het goede boeken vond was er verder weinig bijzonders aan. Als je het echt op de man wil gaan spelen dan heb ik nog wel een paar leuke opmerkingen bedacht!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dan kun je toch ook gewoon zeggen dat je die boeken niet zo bijzonder vond, in plaats mijn mening meteen als pretentieuze nonsens te bestempelen?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Dan kun je toch ook gewoon zeggen dat je die boeken niet zo bijzonder vond, in plaats mijn mening meteen als pretentieus geneuzel te bestempelen?
Nee, ik bestempelde het programma boeken als pretentieuze nonsens.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-11-2015, 20:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb het aangepast, hoor, want ik wist al dat ik deze reactie zou krijgen. Nu dan:
Citaat:
Dan kun je toch ook gewoon zeggen dat je die boeken niet zo bijzonder vond, in plaats mijn mening meteen als pretentieuze nonsens te bestempelen?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:11
Verwijderd
Oh jah, nee dan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:13
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
MINDER GENEUZEL MEER BOEKEN!!!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:17
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb er drie gelezen uit de lijst die Miekje heeft gepost en alhoewel ik het goede boeken vond was er verder weinig bijzonders aan. Als je het echt op de man wil gaan spelen dan heb ik nog wel een paar leuke opmerkingen bedacht!
Dat had je dan idd ook gewoon zo kunnen zeggen. En als je opmerkingen over mij hebt, dan moet je die ook gewoon geven. Met onderbouwing dan, niet van die ongenuanceerde kutopmerkingen die je normaal altijd geeft. Denk je dat je me dingen kan vertellen over mezelf die ik nog niet weet? Ik hoor het graag.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Dat had je dan idd ook gewoon zo kunnen zeggen. En als je opmerkingen over mij hebt, dan moet je die ook gewoon geven. Met onderbouwing dan, niet van die ongenuanceerde kutopmerkingen die je normaal altijd geeft. Denk je dat je me dingen kan vertellen over mezelf die ik nog niet weet? Ik hoor het graag.
Nee maar ik denk wel dat als we naar tegen elkaar gaan doen jij er met een veel vervelender gevoel uitkomt dan ik.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Go Bas
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:26
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik kom wrs overal met een veel vervelender gevoel uit dan jij, maar dat is een hele andere discussie. Ik doe niet zomaar vervelend tegen je, ik geef commentaar op het feit dat je altijd maar overal tegenaan lijkt te schoppen en dat dat fucking irritant is.
Sorry dat ik niet zo ver in je hol zit als de rest van het forum.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik kom wrs overal met een veel vervelender gevoel uit dan jij, maar dat is een hele andere discussie. Ik doe niet zomaar vervelend tegen je, ik geef commentaar op het feit dat je altijd maar overal tegenaan lijkt te schoppen en dat dat fucking irritant is.
Sorry dat ik niet zo ver in je hol zit als de rest van het forum.
Ja, dat zitten ze massaal inderdaad. Jij bent echt de enige die tegengas durft te geven.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
MINDER GENEUZEL MEER BOEKEN!!!
Van Jeanette Walls vind ik The Glass Castle en The Silver Star echt prachtige boeken!

The Glass Castle gaat over haar eigen jeugd, hoe ze als klein meisje in een trailer park woonde, en hoe ze later als volwassen vrouw haar ouders in New York als zwervers tegenkomt. Ik vind het een prachtig boek en ik ken delen van de eerste hoofdstukken ook uit mijn hoofd

The Silver Star gaat over de jeugd van twee meisjes en hun moeder die vastbesloten is een wereldster te worden. De zusjes worden al vroeg op zichzelf aangewezen, en wanneer hun moeder niet meer thuiskomt besluiten ze te vertrekken naar een eenzame oude oom die ver van hen vandaan woont. Ik vond het een boek geweldig, de verhaallijn was fijn, maar ook de schrijfstijl van Jeannette Walls bevalt me heel goed
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:39
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ja, dat zitten ze massaal inderdaad.
Ligt eraan of het figuurlijk of letterlijk bedoeld wordt door Trimm
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Van Jeanette Walls vind ik The Glass Castle en The Silver Star echt prachtige boeken!

The Glass Castle gaat over haar eigen jeugd, hoe ze als klein meisje in een trailer park woonde, en hoe ze later als volwassen vrouw haar ouders in New York als zwervers tegenkomt. Ik vind het een prachtig boek en ik ken delen van de eerste hoofdstukken ook uit mijn hoofd

The Silver Star gaat over de jeugd van twee meisjes en hun moeder die vastbesloten is een wereldster te worden. De zusjes worden al vroeg op zichzelf aangewezen, en wanneer hun moeder niet meer thuiskomt besluiten ze te vertrekken naar een eenzame oude oom die ver van hen vandaan woont. Ik vond het een boek geweldig, de verhaallijn was fijn, maar ook de schrijfstijl van Jeannette Walls bevalt me heel goed
Ik heb er een boek bij op mijn verlanglijstje
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik probeer al tijden die boeken fysiek in het Engels in mijn bezit te krijgen, maar dat blijkt dus behoorlijk moeilijk. Bol.com heeft ze niet, AmericanBookCentre ook niet, Book Depository ook niet
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Amazon?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 20:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Amazon?
Amazon.nl heeft ze ook niet (alleen ebooks), waar kan ik dan het beste kijken? (dank voor het meedenken )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Noem ter plekke 10 boeken die indruk op je hebben gemaakt.
Verwijderd
15 09-01-2015 22:15
Algemene schoolzaken interview nederlandse literatuur
sweetm
6 29-10-2007 00:30
Verhalen & Gedichten Ook tijd voor een Tolkien topic
Blood Fire Rage
23 01-01-2007 15:28
Verhalen & Gedichten De mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Ceridwen
12 01-08-2006 13:48
Lifestyle Wat is de meest voorkomende lifestyle op scholieren.com?
sayang-steelo
161 25-05-2003 10:26
Films, TV & Radio Oesters van nam kee
xx
105 11-10-2002 13:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.