Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2017, 13:10
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Ik heb via internet een meisje uit Duitsland leren kennen(en alles wat ik hier schrijf is dus van gesprekken uit whatsapp)Eerste contact was gewoon een beetje leuk praten enzo. Later ben ik een keer nachtje over gaan doen en mochten we elkaar toch onwijs en klikten we heel goed. We hebben toen op een gegeven moment een beetje persoonlijke dingen aan elkaar verteld en elkaar geprobeerd te helpen dus eigenlijk zijn we dan close geworden naar mijn idee. Ze woont in Bonn en ik woon aan de kust van zuid holland. dus meeten gaat niet echt pp dit moment(mijn ouders weten niet eens dat ik met haar praat).

En ik zit een beetje op t punt dat als ik te weinig conatct op een dag heb ik me gwn kut begin te voelen. En als we dan weer ff praten is het ook weer goed(maar ik praat vgm echt te veel terwijl zij totaal vind van niet en tis dan moeilijk te weten waar de grens ligt). Gister vertelde ze dat ze een kutdag had en geen profielfoto had enzo. Maar ze had het druk met huiswerk tot 1.00 en toen sliep
Ik al en is zij ook gaan slapen. Heb ik niet gehoord wat er aan de hand was en dan begin k m bijna te stressen.

Ik denk dat ik echt verliefd op dit meisje ben, maar dat wil ik haar niet vertellen voordat we elkaar echt fysiek hebben gezien enzo. En ik heb het gevoel dat ze er niet veel aan kan doen, maar tegelijkertijd voelt het slecht als ik niet dagelijks ff een leuk gesprek met der heb. En het is gewoon fckn kut dat ik het niet los kan laten. Tis bijna alsof mn hele leven om haar draait, terwijl dat gestoord is want er is veel meer

Wat doe ik, hoe kan ik zeg maar de internetrelatie verbeteren ? Minder vaak praten ? Juist meer aandringen ? En hoe kom ik van dat kut gevoel af
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2017, 15:06
Solith
Solith is offline
Persoonlijk zou ik niet te veel aandringen in het begin. Ik ken jouw gevoel want ik heb hetzelfde meegemaakt met een nederlands meisje.
Probeer met haar te skypen voordat je gaat proberen afspreken in het echt en ga je niet te hard afsluiten van de buitenwereld door/voor haar.
Door te skypen kan je haar gezichtsuitdrukkingen aflezen en zie snel hoe ze reageerd op jouw teksten/verhalen. Hoe ze naar jou kijkt zegt extreem veel.

Eens dat een beetje gaat en je bent nogsteeds positief erover. Zou ik gewoon eerlijk tegen haar zeggen wat je voeld en of zij dat ook voeld.

Ik wens je veel succes maar blijf uiteraard altijd voorzichtig!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2017, 22:21
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Thanks. Dat klinkt als een goed idee.

Maar hoe zou ik bijvoorbeeld dit aan mn ouders uitleggen, hoe ik haar heb leren kennen en dat ik haar wil meeten ? mn ouders zijn nogal erg anti internetvrienden enzo
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 16-06-2017, 06:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Thanks. Dat klinkt als een goed idee.

Maar hoe zou ik bijvoorbeeld dit aan mn ouders uitleggen, hoe ik haar heb leren kennen en dat ik haar wil meeten ? mn ouders zijn nogal erg anti internetvrienden enzo
Eerst Skypen is een goed idee. Via tekstberichten zeg je vrij makkelijk dingen, terwijl je op Skype met beeld en geluid veel moeilijker je ware intenties en gevoelens kunt verbergen. Het helpt ook om vast aan elkaar te wennen voor je elkaar ziet.

Je kunt eerlijk zijn tegen je ouders, of een excuus bedenken en zeggen dat je haar via iemand kent. Proberen om allebei naar hetzelfde evenement te gaan is misschien ook een optie, dan zie je haar in het echt en kun je doen alsof je haar daar hebt leren kennen. Wil je eerlijk zijn, maar vertrouwen je ouders het niet, Skype dan een keer samen met je ouders met haar, zodat ze zien dat zij niet liegt over wie ze is. Bij internetvrienden die ik in het verleden had heb ik dat ook wel eens gedaan en dat hielp heel goed. Zodra mijn moeder had gezien dat deze persoon geen vies oud mannetje was vond ze het wel prima dat we contact hadden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-06-2017, 09:05
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Maar is samen met ouders skypen niet heel akward ? like daar voel k me gwn beetje oncomfortabel bij ofzo, maar misschien ben ik dat gewoon ?
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 17-06-2017, 09:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar is samen met ouders skypen niet heel akward ? like daar voel k me gwn beetje oncomfortabel bij ofzo, maar misschien ben ik dat gewoon ?
Dat is ook best een beetje ongemakkelijk, maar hoeft ook niet heel lang te duren. In 5 a 10 minuten kunnen je ouders ook even kennismaken via Skype, dan weten ze 100% zeker dat degene waarmee jij praat geen vies oud mannetje is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 14:37
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Dat is ook best een beetje ongemakkelijk, maar hoeft ook niet heel lang te duren. In 5 a 10 minuten kunnen je ouders ook even kennismaken via Skype, dan weten ze 100% zeker dat degene waarmee jij praat geen vies oud mannetje is
ja oké maar weetje wat het is. stel nou dat ze het daarna alsnog niet goed vinden en dan bijvoorbeeld mijn hele whatsapp aan controleren steeds. dat is ook pittig kut. en het verpest ook meteen elke kans om het misschien stiekem te doen
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 20:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ja oké maar weetje wat het is. stel nou dat ze het daarna alsnog niet goed vinden en dan bijvoorbeeld mijn hele whatsapp aan controleren steeds. dat is ook pittig kut. en het verpest ook meteen elke kans om het misschien stiekem te doen
Je kunt het ook nog een tijdje geheim houden, maar er komt wel een moment dat je het moet gaan vertellen. Waarom pols je ze niet eerst voorzichtig, door eens in een gesprek in het algemeen te praten over internetvrienden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 20:23
Solith
Solith is offline
ik deed het ook niet graag mijn internetvriendin voorstellen aan mijn ouders.
ik skypte eerst met haar zodat ik haar gezicht kon zien en zo elkaar beter leren kennen en vervolgens stiekem afgesproken (vertellende dat ik naar vrienden was met een appartementje aan zee.) Dat ging nog in mijn geval omdat ze ook van belgie was en belgie is niet heel erg groot en ze was ook van de kustregio.

ik zou haar eerst persoonlijk beter leren kennen enzo en zodra het meer serieus wordt zou ik het mijn ouders vertellen. ik vertelde het mijn ouders zelf ook niet graag, vond het awkward en moeilijk uit te leggen hoe elkaar ontmoet te hebben. en vervolgens een paar foto's van haar laten zien.

maar ik kan je alleen maar uit ervaring aanspreken... ga niet te snel.. iemand over het internet is niet hetzelfde als iemand in werkelijkheid. over internet kan je gemakkelijk een heel ander persoonlijkheid hebben dan in werkelijkheid. (zelfs nu bij mij, toen het eigenlijk goed klikte is er nog een heleboel bij komen kijken en we kenden elkaar niet voldoende om elkaar altijd te begrijpen wat dus uiteindlijk ook slecht afloopt. okeja er is meer fout gelopen bij mijn situatie)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2017, 19:41
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Je kunt het ook nog een tijdje geheim houden, maar er komt wel een moment dat je het moet gaan vertellen. Waarom pols je ze niet eerst voorzichtig, door eens in een gesprek in het algemeen te praten over internetvrienden.
waarmee zou ik dan zo'n gespreek beetje kunnen starten, zonder dat ik ineens uit het niets begin over internetvrienden xD lol
like wat zou ik kunnen zeggen om het bespreekbaar te maken ?
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 26-06-2017, 20:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
waarmee zou ik dan zo'n gespreek beetje kunnen starten, zonder dat ik ineens uit het niets begin over internetvrienden xD lol
like wat zou ik kunnen zeggen om het bespreekbaar te maken ?
Vertellen over andere mensen die elkaar via internet hebben leren kennen (wel een positief verhaal vertellen natuurlijk), Catfish kijken in de woonkamer?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-07-2017, 13:12
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Vertellen over andere mensen die elkaar via internet hebben leren kennen (wel een positief verhaal vertellen natuurlijk), Catfish kijken in de woonkamer?
mmm ja dat is wel een goed idee. Alleen ken ik niet echt mensen die hier ervaring mee hebben dus moet ik wel ff een goed verhaal verzinnen
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit How to: zoenen
Ashley BVBarmy
13 11-06-2013 15:01
Liefde & Relatie Vluchtig contact
Dminor
264 04-03-2003 19:19
Levensbeschouwing & Filosofie Heb jij je testament al opgesteld?
Gaia
31 07-12-2002 16:10
Psychologie Bericht aan alle mensen die geestelijke problemen hebben
ShoarmaSchaap
21 23-11-2002 11:36
Liefde & Relatie zoenen verplicht?
Tha White Eagle
55 04-11-2002 20:53
Lifestyle Analyseer je medeforummers.
kaleidoscope
454 23-05-2002 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.