Oud 24-12-2006, 22:34
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Om maar eens even in de Oudejaarssfeer te blijven. ^^

En dan natuurlijk voornamelijk de positieve punten noemen!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2006, 22:48
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
TS begint.

Wel, ik had daarnet een zelfreflectiebui en toen ging ik eerst opschrijven wat er allemaal gebeurd was en daarna wat er allemaal aan mij veranderd was. En ik vind dat ik best trots mag zijn op mezelf ook al hebben veel te weinig mensen dat door. ^^ Dus ben ik maar trots op mezelf al is dat misschien niet genoeg.

Mijn lijstje was als volgt:
- Als ik in de spiegel kijk, vind ik mezelf best mooi. (Ik walg niet meer.)
- Ik heb geleerd om te doen wat goed voelt, niet waarvan ik wil dat het goed is.
- Ik heb mijn eigen stijl ontwikkeld.
- Ik heb om leren gaan met situaties vol onbekende mensen.
- Ik durf al bijna iedereen op te bellen.
- Ik heb geleerd mensen te vertrouwen.
- Ik neem mijn leven in eigen hand.
- Ik houd me alleen bezig met mensen die leuk voor me zijn.
- Ik sta achter mijn eigen mening.
- Ik heb geleerd me over te geven aan de goedheid van mensen.
- Ik ben gelukkig geworden.
- Ik zeg enkel nog die dingen die ik wil zeggen.
- Ik heb leren leven.

Tot zover mijn innerlijke verandering. Die zich voornamelijk voltrokken heeft in de afgelopen twee maanden, maar als ik er nu op terug kijk, zat het er al veel langer aan te komen.
Er waren ook teveel negatieve punten maar die zijn min of meer allemaal geneutraliseerd dus die ga ik maar niet opnoemen.

De positieve gebeurtenissen:
- De Gymnasiumdagen aan het begin van het jaar.
- Mijn vakantie in april op Corsica (maar gedeeltelijk).
- Naar Schiermonnikoog met mijn papa, mama, broertjes en zusjes. <33
- Die ene avond in de zomervakantie dat ik heel lang opbleef met mijn ramen wijd open en heel hard muziek aan. Want alleen thuis zijn is lief.
- Mijn werkweek in Berlijn!
- Dat ik het uitmaakte met mijn toenmalige vriendje en dat klinkt misschien een beetje lomp maar het is wel.
- Toen ik plotseling besloot om gelukkig te worden en
- toen ik plotseling ging doen wat ik wilde omdat ik dat leuk vond. ^^ (*doelt op het eerste weekend van november*)
- De toneelweekends die ik heb gehad (begin februari, eind november).
- Mijn vriendje. En dat is misschien geen gebeurtenis maar wel onmogelijk positief. <3

En waarom alleen maar positieve dingen?

Omdat ik het idee heb dat veel mensen zich alleen de negatieve/nare dingen herinneren. En ik denk dat het goed is als mensen gaan beseffen dat er ook heus wel leuke dingen zijn geweest, hoeveel shit er ook was.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 24-12-2006 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 00:02
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
positief:
- februari met de vrienden groep mid weekje weg geweest
- ik werd zomaar ergens aangenomen (heb dr maar 2 maanden gewerkt maar dat ter zijde
- 2 vriendinnen hebben hun huwelijksplannen aangekondigd

negatief:
- ben gestopt met hbo-v omdat het niet ging
- ben na 1.5 week tijdelijk gestopt met de luchtmacht opleiding omdat het niet ging
- ik slik medicijnen voor een depressie die maar niet willen aanslaan
- ik voel me nog altijd lelijk en rot
- mijn vader heeft steeds meer huidkanker plekjes

verder weet ik t even niet..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 01:15
Verwijderd
positief: leuke stage, verdieping van relaties, meer geld, leuke kleren...

negatief: gezeik op alle fronten en een kerstdepressie
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 01:42
Verwijderd
Ik ben het helemaal met TS eens om het positief te houden . Vooral om de goede moed erin te houden!

Mijn zelfreflectie lijstje:
- ik neem meer dingen in eigen hand
- ik durf het makkelijk uit te spreken als iets mij niet bevalt en daarmee bereik ik ook meer, dan met mijn mond dichthouden en van binnen mezelf opvreten
- ik luister naar mijn hart en niet alleen naar mijn verstand (het is nu meer een gulden middenweg)
- ik leef het leven en ik kan dingen makkelijker met een positieve blik bekijken, hoe rottig iets ook is
- ik ben tevreden
- ik twijfel minder, ik weet wat ik wil en vooral ook wat ik niet wil
- ik schaam me minder voor mezelf, wat zich uit in dat ik minder makkelijk rood wordt (eigenlijk nooit meer), ik neem mezelf zoals ik ben
- ik kan goed voor mezelf zorgen en dat is fijn om te merken, want dat betekent dat ik zelf gezond ben en alleen te kampen heb met de belastingen van problemen van anderen die daardoor mijn problemen worden

Mijn positieve gebeurtenissen:
- de eindexamenreis
- de diplomauitreiking; ik besefte achteraf dat ik vroeger super rood was geworden voor zo'n menigte mensen en nu is dat niet gebeurd, heb ik daar niet eens bij stilgestaan, ik was alleen maar blij. Verder sloot ik die dag een belangrijk deel van mijn leven af, mijn jeugd. Het laatste deel van school was aan de ene kant fantastisch, maar aan de andere kant één groot diep donker gat zonder uitzicht (en dan met name alles wat niet met school te maken had)
- mijn eigen reis naar Athene; ik heb alles zelf geregeld, bepaald, etc. Ik kon mezelf in een ander land met een vreemde taal redden. Alles is goed gegaan. Dat was een boost voor mijn zelfvertrouwen
- dat ik met mijn huidige studie ben begonnen
- dat ik bij mijn studentenvereniging ben gegaan
- dat ik uit huis ben gegaan; hierdoor heb ik meer rust gekregen en meer vrijheid.

Voor volgend jaar heb ik natuurlijk nog wel een lijstje van wat ik graag wil dat er gebeurd, maar die dingen zijn vrij beperkt:
- er mag wat van mijn lichaamsomvang en gewicht af door gezonder te eten (kan hopelijk nu ik wat meer rust en minder spanningen in mijn leven heb) en meer sporten
- ik hoop dat ik al mijn vrienden blijf zien en dat er nog meer bij komen
- ik wil gewoon met alles net zo door gaan zoals het nu gaat

Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 01:50
Verwijderd
Dit jaar heeft me veel onnodige drukte gebracht. Het heeft me een diploma opgeleverd en een leuke vervolgopleiding, maar goed. Daarnaast zie ik een stijging op sociaal gebied. Ook wat betreft persoonlijke ontwikkeling. Rationeel zijn er een boel dingen verandert, wat ook zijn voordelen en nadelen heeft gehad en nog heeft. Ik hoop dat dit jaar me nog liefde zal brengen in de vorm van een vriendin. En dat ik binnen niet al te lange tijd een passen baantje heb.

En een bonk ervaring. Zowel positief als negatief.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 03:53
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
- mensenkennis
- zelfvertrouwen
- zelfkennis
- acceptatie van n hele hoop dingen
- 2 korte "psychoses" door opeens n belachelijk veel verwarrende info en experiences
- Een afgekapte relatie waar ik heel veel van heb geleerd
- gezeik met de justitie, van n daad uit 2005 en tevens mijn laatste gezeik met justitie.
- spiegeldelische ervaringen en wat experimenten met nieuwe kruiden
- een onafgemaakte schildersopleiding, wegens hoogtevrees
- het hopelijk alles verwerkt te hebben met oud en nieuw
- heel erg positief gaan denken over alles
- zin om anderen te infecten met n glimlach
- liefde liefde en nog eens liefde in het land der doden.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 10:31
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
veel ontwikkeling door training, maar vooral realisatie hoe belangrijk training voor me is. En dus heeft het me meer ontwikkeling gebracht.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 12:20
Mariekje*
Mariekje* is offline
Goed idee om deze lijstjes voornamelijk eens positief te houden!

Ik heb in 2006 nogal wat negatieve dingen tot iets positiefs weten te maken, en daar ben ik best een beetje trots op. Uiteraard zijn er ook genoeg dingetjes die ik liever anders had gezien, maar ik geloof dat ik mezelf prima gered heb dit jaar.

Positieve veranderingen:
- Ik begin assertiever te worden
- Ik ben beter in staat mijn gevoel te volgen, zonder mijn verstand uit te schakelen
- Ik begin te beseffen dat ik meer voor mezelf moet doen, en misschien eens wat minder voor anderen
- Ik ken minder twijfel, doordat ik precies weet wat ik wil
- Mijn zelfkennis is wederom vergroot
- Ik heb gekozen voor eerlijkheid
- Ik heb geen moeite meer met mensen bellen
- Zelfvertrouwen is gegroeit, waardoor ook mijn faalangst minder vaak tot uiting komt
- Het besef dat je (sommige) dromen tastbaar kunt maken
- Op sociaal vlak heb ik veel ontwikkelingen doorgemaakt
- Het besef dat je verandering zelf in de hand hebt, als je er maar hard genoeg voor werkt
- Dat ik met mijn rug naar de toekomst sta, als ik blijf staren naar het verleden. Ik heb gekozen voor acceptatie, en heb velen kunnen vergeven

Positieve gebeurtenissen:
- Het contact met mijn vader na 6 jaar weer hervatten. Veruit de meest positieve gebeurtenis.
- Mijn diploma-uitreiking in juni, waar ik tot beste leerling van het jaar uit werd geroepen. Dat heeft mijn faalangst toch wel sterk doen verminderen.
- Het gedoe rondom mijn broer en zijn zwangere vriendinnetje, die er maar vanuit gingen dat het geld voor het kindje en henzelf wel aan zou komen vliegen. Na een boze, zware email wist ik eindelijk hun ogen te openen - al kostte mij dat mijn band met mijn broer - Ze gingen eindelijk aan het werk, en deden ze van alles om ervoor te zorgen dat het kindje een redelijk goede toekomst zou krijgen.
- De Spaanse asielhond die ik half-juli in huis heb genomen, en er weer helemaal bovenop heb gekregen. Dat deed me inzien dat je dromen tastbaar kunt maken (als je maar graag genoeg wilt...) en dat met veel doorzettingsvermogen vrijwel alles mogelijk is.
- Een gesprek met een goede vriend over mijn toekomst, is me enorm bijgebleven. Met dat gesprek heeft hij gek genoeg blijvend voor een glimlach weten te zorgen, en heeft hij veel 'druk' weten te verminderen. En dat allemaal door een paar dood eenvoudige woorden.
- De velen ruzies met mijn vriend, die gek genoeg niet alleen leerzaam zijn geweest... Maar uiteindelijk misschien toch nog een heel positief gevolg krijgen, doordat we ons beide mogelijk wat bewuster zijn geworden van onze gevoelens voor elkaar e.d.
- Mijn 'goede' cijfers in mijn 1e tentamenweek, die toch wel goed zijn geweest voor mijn zelfvertrouwen en mij een wat beter beeld hebben gegeven van dat wat ik kan.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 13:15
Verwijderd
- Het goede gevoel dat gebleven en versterkt is (even een dipje gehad maar de tel ik niet mee )
- Op kamers gaan, ik ben veel zelfstandiger geworden
- De goede punten die ik tot nu toe gehaald heb (Ik ben er wel trots op dat mijn lerares mij waarschuwde dat ik wel eens de beste van de klas kon worden )
- Mijn sociale leven dat, vooral ook omdat ik nu in de stad woon, gegroeit is. Meer contacten en hechtere banden.
- Voor het eerst alleen op vakantie die zeer geslaagd was.
- De week in Taizé waar ik mezelf en mijn geloof heb leren kennen.
- Ik heb zelf de regie in handen gehad toen het slecht ging en ben er relatief snel weer bovenop gekomen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 14:28
Verwijderd
Goed om het postief te houden

- Zomer 2006, Naar een feest geweest, met een echte vriendin, wat heel tof was!
- Een vriendschap verbroken ( ja dat is postief in mijn opzicht)
- Veel meer met jongens opgetrokken, die ik echt kon vertrouwen!
- Mijn vriend.. ( nu ex)
- Pfeiffer gehad, maar ondanks dat toch wel lekker kunnen meekomen op school.
- Bewuster gaan leven
- Iemand ontmoet die me volledig begrijpt
- Minder sociale ''verplichtte'' activiteiten doen.
- Minder contact met vrienden, eigenlijk is dit toch negatief, maar ik vind het wel fijn..

Dat was het wel, denk ik..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 21:10
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Moeilijk. Want ik ben nu heel gelukkig en heb daardoor de neiging om alle rotte dingen en het verdriet aan het begin van het jaar op een positieve manier uit te leggen. Terwijl het toen alleen maar kut was en het misschien helemaal geen reden of positieve uitwerking heeft gehad. Maar die wil ik zien en het is mijn leven .

Begin dit jaar (3 januari) ging het uit met mijn exvriendje en daar heb ik het nog een hele tijd heel moeilijk mee gehad. We bleven maar contact houden, kwamen niet van elkaar af. Ik voelde me zwak omdat ik hem niet los kon laten en werd beurtelings bevestigd in de bijzondere band die we hadden (en hebben) waardoor dat nog moeilijker werd en dan weer gekwetst omdat het natuurlijk wel uit was. Vicieuze cirkel, veel verdriet en vervelende situaties en op een gegeven moment had ik het er zó mee gehad.

En toen ging ik naar Finland. Ontzettend spannend om een nieuw leven op te bouwen in een vreemd land en het is heel goed voor me geweest. Hoewel het wel anders is geworden dan ik verwacht had en er ook wel moeilijke momentenzijn geweest, ben ik er sterker van geworden of heb in ieder geval mijn kracht weer teruggevonden. Hoewel ik hem nog steeds miste, merkte ik hier wel dat ik ook heel erg gelukkig kan zijn in m'n eentje, dat ik niet zoveel nodig heb. En dat voelt fijn. Daarbij heb ik één héél goede vriendin gemaakt en veel leuke mensen leren kennen, reizen gemaakt, feestjes gevierd, gelééfd en niets uitgesteld.
Bovendien heb ik hier weer een beetje ingezien dat jongens me best leuk vinden . Ik kon er wat meer mee, zonder dat het meteen een negatieve bijsmaak had.

En na een periode van minder contact spreek ik nu toch ook veel meer met mijn exvriendje. Het is veel positiever, het meeste verdriet is er nu wel af. Ik sta er weer in als mezelf, onafhankelijk, en dat voelt heel goed . Ik weet dat hij me mist en we kunnen het nog steeds ontzettend goed vinden, dus ik ga als ik terug ben toch eens kijken of we het niet een nieuwe kans moeten geven.
Maar ik kies nu in de eerste plaats voor mezelf. Mocht het niets meer worden dan weet ik dat ik verder ga, dan is het ook goed.

Het is gek, mijn ervaring hier en het jaar zijn allebei bijna afgelopen en als ik terugkijk is het een heftig jaar geweest waarin ik 't moeilijker heb gehad dan daarvoor maar ook veel heb geleerd. K ben blij dat het weer positief is geworden, dat ik zie dat ik weer boven kom.

Raar om toe te geven dat mijn jaar zo beinvloed is door een jongen maar het is zo. Hij hoorde bij mij en bij dit jaar en het afgelopen jaar, hoewel op een totaal verschillende manier. Maar ik ben de hoofdpersoon, ik moet mezelf gelukkig maken. Dat heeft dit jaar me geleerd, en niet alleen dat ik het moet, maar ook dat ik het kán . Heb veel vertrouwen. We zullen zien.
__________________
All that is solid melts into air.

Laatst gewijzigd op 25-12-2006 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 00:06
Verwijderd
-Een nieuwe therapie begonnen, hier veel geleerd, als enige álle bijeenkomsten geweest en deze ook afgerond.
-Drie-en-een-halve maand eetbui en braakvrij geweest, hier trots op zijn.
-Mn P. gehaald.
-Weer contact gekregen met E.
-Terug viool gaan spelen, weggaan bij mijn oude lerares.
-Veel geld aan mezelf uit durven geven.
-Solliciteren voor mn eerste bijbaantje en aangenomen worden.
-Veel schrijven.
-Iets aardiger voor mezelf worden, af en toe voor mezelf opkomen, mezelf iets belangrijker gaan vinden.
-Een band opgebouwd met mn schoonzus.
-Besloten medicatie af te gaan bouwen en een intake te gaan doen bij Novarum (in het nieuwe jaar beide).
-Gestart met de Bow therapie.
-Mijn grootste geheim gedeeld.

Ja, er is wel het één en ander gebeurt het afgelopen jaar. Ik heb het idee toch wel meer inzicht te hebben gekregen in mijn problemen, mezelf meer zijn gaan kennen en ook wel meer doen wat ík wil, ík belangrijk vind etc. Ik ben er nog niet, dat besef ik heel goed, maar de eerste stapjes zijn genomen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 01:59
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
positief.

Eindelijk werk langer dan 3 maanden.
Niet meer elke dag depressief.
Niet meer elke weekend me kapot zuipen.


negatief.
Redelijk gokverslaafd geworden.
Gestopt met school na 2 weken, in januari weer opnieuw proberen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 02:17
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 26-12-2006 @ 01:59 :
positief.

Eindelijk werk langer dan 3 maanden.
Niet meer elke dag depressief.
Niet meer elke weekend me kapot zuipen.


negatief.
Redelijk gokverslaafd geworden.
Gestopt met school na 2 weken, in januari weer opnieuw proberen
pas op met gokken ! ik heb n paar keer gepokert met me dronken kop, eerst hele tijd verloren toen opeens binnen 2 potjesDIKKE DIKKE WINST!!!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 11:21
Nyawa
Positieve veranderingen:

- Ik heb bewezen dat ik best zelfstandig kan zijn. Dat ik op mezelf kan wonen, alleen door een vreemd land kan reizen waarvan ik de taal niet eens spreek. Maar het belangrijkste is dat ik me heb gerealiseerd dat ik zelf degene ben die bepaalt of ik dat nu al wil. Het hoeft niet, maar de mogelijkheid is er wel.
- De relatie met mijn vriendje, wat begon als een ik-zie-wel-wat-er-gebeurt, is uitgegroeid tot een hechtere en diepere relatie dan ik vantevoren had durven dromen.
- De vriendschap met mijn vriendinnen is veel hechter geworden.
- Ik ben in een commissie gegaan.
- Ik ben weer piano gaan spelen.
- Het laatste deel van mijn verlegenheid, angst om mensen te bellen en nieuwe mensen ontmoeten en daarmee praten, is langzamerhand aan het verdwijnen, hoewel heel traag, maar het gebeurt wel.

Positieve gebeurtenissen:

- Mijn gymnasiumdiploma halen met een acht gemiddeld.
- Sinterklaas vieren met mijn schoonfamilie, en al die andere dingen die laten zien dat ik er echt bij hoor.
- Alle avondjes en leuke dingen met mijn vriendje en mijn vriendinnen.
- Eindelijk de oorzaak van mijn maagklachten gevonden en medicijnen gekregen die wél hielpen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 15:55
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Leuk topic zeg
Ik vergeet vast enorm veel positieve dingen, er zijn er gewoon te veel.
In willekeurige volgorde:

- mijn havo diploma met supergoede cijfers
- Met mijn vriendje op fietsvakantie - "gebroken" met een "vriendin" die achterlijk veel energie opslurpte en waar ik gek van werd.
- studie begonnen, tot nu toe toetsen gehaald, een goede vriend gemaakt.
- Op kamers, bevalt prima, nog wel een beetje wennen maar tot nu toe erg leuk.
- Ik heb een hamster gekocht en vind hem onwijs cool.
- Leuk festival geweest in de zomer
- nouja vast wel meer
- dreads afgeknipt, durfte niet omdat ik bang was dat ik ze zou missen maar ze jeukten zo ziek hard
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 16:57
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
negatieve ervaringen / karaktertrekken dit jaar
- de dood van mijn hondje
- beseffen dat mijn ziekte dan toch mijn hele leven beheerst
- het feit dat ik mij niet kan loskoppelen van mijn zeer dominante vader
- dat ik voor iedereen goed wil doen en mijzelf wegcijfer
- dat ik door op kamers te gaan, nog maar héél weinig vrienden heb
- dat ik niet sociaal durf zijn wegens mijn ziekte en slecht gevoel
- dat ik het gevoel heb in een depressie te zitten
- dat iedereen altijd maar kwaad op mij wordt als ik zeg dat ik niet goed in mijn vel zit
- mijn verliefdheid, die ik niet durf tonen
- het gevoel dat niemand mij begrijpt of moeite wil doen
- dat ik altijd de functie van luisterend oor heb, maar amper een schouder terugkrijg
- het feit dat sommige vrienden eigenlijk geen vrienden zijn maar ik ze niet durf zeggen dat ze geen vrienden zijn (wat een zin)
- dat ik mij nergens op mijn gemak voel
- de inbreker die ik op de hal tegenkwam

postieve ervaringen
- eindelijk een verhoging qua pijnstilling gekregen (klinkt misschien absurd maar nu kan ik mij 1 keer in de maand menselijk voelen )
- mijn moeder
- het feit dat ik terug puzzelstukjes kan vasptakken na vele ergotherapie
- mijn nieuwe kinesiste, die echt een schat van een mens is
- het feit dat ik een zeer leuke studierichting heb gevonden

nou, hopen dat 2007 beter is
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2006, 18:34
Verwijderd
leuk topic!

Positieve gebeurtenissen
- Op eigen kracht, zonder middeltjes of iets dergelijks, uit mn toch wel uit de hand gelopen winterdepressie weten te komen.
- Rijbewijs gehaald, na veel bloed zweet en tranen
- nu ook best redelijk kunnen rijden
- een aantal nieuwe vrienden gemaakt, waar ik er een paar van nu écht goede vrienden kan noemen
- meer met jongens zijn gaan omgaan
- hard gewerkt voor mijn eindexamen en het ontzettend goed afgesloten
- veel feestjes gehad, van mensen die me allemaal van hárte hadden uitgenodigd
- op een super toffe vakantie met zeven lieve meisjes geweest
- mee met mijn vaders werk en daar mn eerste vakantievriendje gehad
- begonnen aan mn studie rechten, gemerkt dat ik niet tot de slechtsten behoor
- op kamers gegaan
- gaan werken bij het filmhuis zodat ik naar héél veel films kan
- eindelijk een hobby gevonden die ik écht leuk vind: bij de studententoneelvereniging gegaan. Gemerkt dat ik het én durf, én kan.
- nieuwe kennissen/vrienden kunnen maken

qua persoonlijkheid/karakter
- veel liever geworden
- nog meer eigen smaak ontwikkeld
- doorzettingsvermogen ontwikkeld
- veel opener/spontaner geworden, praat véél makkelijker met mensen die ik (nog) niet goed ken.
- durf meer: bellen, mensen aanspreken, voor een klas staan, opvallende kleren aan.
- ben mn ouders meer gaan waarderen (door het op kamers gaan)
- langzaam aan het accepteren dat ik dingen in het leven nou eenmaal op mijn eigen tempo (= langzaam) doe en ontdek, en dat ik nou eenmaal anders ben ik veel opzichten, maar dat dat niks negatiefs hoeft te zijn.

Laatst gewijzigd op 26-12-2006 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 19:44
Verwijderd
positief:
* gestopt met blowen, zolang k dat niet zou doen zou k door blijven kutten met m'n leven
* besloten dat k het toch niet allemaal zelf kan en daar ook wat mee gedaan
* een stukje van mezelf gaan laten zien aan bepaalde mensen
* gestopt dingen te doen omdat mensen dat van me verwachten, zoals stoppen met studeren
* dingen gaan doen omdat k het wou zonder bang te zijn voor wat er zou kunnen gebeuren of wat anderen er van zouden denken
* niet meer altijd voor de makkelijkste oplossing op korte termijn gekozen, al blijf k het vaak wel doen

negatief:
* door 4,5 maand niet te werken vanaf januari m'n baan kwijt te zijn
* denken mezelf te helpen door domme dingen te doen en achteraf mezelf er juist niet mee te helpen
* stoppen met hockey omdat k dacht dat alles anders zou lopen dan het uiteindelijk is gelopen

tis vooral positiever geworden, al voelt het niet zo..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 16:41
Miss Naive
Miss Naive is offline
positief:
- [nieuwe] vrienden
- betere relatie met mijn broer (?)

negatief:
- gescheiden ouders
- langdurige dipjes
- vervolg op onverklaarbare liefde
- onduidelijkheid over mijn omgeving/mezelf
__________________
Just a chance that maybe we'll find better days..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 16:54
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Een hoop stress
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 26-12-2006 @ 18:34 :
leuk topic!

Positieve gebeurtenissen
- Op eigen kracht, zonder middeltjes of iets dergelijks, uit mn toch wel uit de hand gelopen winterdepressie weten te komen.
Hoe?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 17:37
light fighter
light fighter is offline
2006 was een vreemd jaar voor mijn gevoel maar wel positief.

Het mooiste van dit jaar vind ik toch wel het zien groeien van 'm'n neefje, van baby tot echt een bewust persoontje. Zijn karakter is voor mij heel belangrijk geworden, het vrolijke een glimlach van hem doet mij ook glimlachen.

De belangrijkste gebeurtenissen van 2006 zijn voor mij wel omtrent school geweest. De klap van de afwijzing bij de kindertelefoon waar ik achteraf heel blij mee ben geweest. Anders had ik nu niet een van mijn grootste angsten overwonnen en was ik niet op die manier met mezelf geconfronteerd. Dit was wat ik nodig had. Hierdoor kon ik weer verder bouwen. Die stage was zo leerzaam, ik hoop dat ik daar nog veel meer kan leren en dan niet voor school maar voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 15:13
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Positief:
- m'n vriend
- afgevallen
- taalreis naar Florence

Negatief:
- depressie erger dan ooit
- soort van eetproblemen
- gezakt voor vwo
- eindeloze ziekenhuisbezoeken zonder resultaat
- last van mn zo ongeveer al mn organen in mn buik

Volgend jaar gaat het vast beter. niet dat ik dat zelf nog geloof
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2006, 16:24
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
pfft, volgens mij is dat heel moeilijk.. alle positieve dingen njaa toch maar een begin maken.

- sterker geworden door alle negatieve dingen te overwinnen
- weer kunnen lachen na alles
- Alles verteld aan iedereen
- papa's tumor in zijn nek weggehaald (wat nu wel weer terug is, maar dus een zorg voor na december wordt om het jaar mooi af te sluiten)
- Een vriendje gekregen (al weet ik niet of dat zo positief is)
- Iets heel leuks wat ik niet op kan schrijven en dat x5
- R. eindelijk in het echt gezien en wezen slapen bij haar
- in de zomer een dag naar Y. geweest
- L. even kort gezien <333
- naar Sara Kroos geweest <33333333333333333333333333333333 (en in 2007 nog een paar keer hopelijk, nou ja in maart sowieso)
- Goede hulp gekregen (ja dat mag ook wel positief genoemd worden nu)
- weggetrokken bij het spoor. Ja dat is positief, want mijn leven krijgt weer nut
- de pillen die gelukkig niet dodelijk bleken te zijn
- niet opgenomen zijn
- plusles Frans mogen geven aan havo 3 en er ook nog betaald
voor krijgen
- 2 baantjes gehad en 2 januari eerste dag bij nieuwe baan
- Mensen verteld dat ik (ook?) op meiden val
- Hele leuke laarzen gekocht met extra brede kuit wat nu hardop gezegd mag worden.
- PARIJS 2 keer dit jaar, 1 dagje op 15 april en 4 dagen van 8 tot 11 december, dat was zoo positief want daarna ben ik me eigenlijk zo goed gaan voelen.
- geruild van kamer met mijn zus en nu eindelijk een kleine kamer hebben met allemaal parijs spulletjes <3
- De kermis dit jaar was ook zo super leuk
- Zwarte piet spelen en daardoor een ontzettend mooie vrouw ontmoeten en daarover roddelen met je oom *hihi*
- Vinger gewoon net niet gebroken
- Een piano gekocht en les genomen <33
- weer trompet gaan spelen en de stomme bugel weg gedaan
- naar een ander orkest gegaan
- Weer rokken dragen <3
- Stoppen met dagboek schrijven waardoor ik niets meer teruglees en vooruit kijk
- Gerookt en toch maar niet en weer wel en niet en wel en niet en nu niet.
- kleding met decolotee* kopen *hoe schrijf je dat in hemelsnaam?
- mijn haar afknippen tot heel kort maar nog wel vrouwelijk <33
- samen met mijn zus armbandjes gekocht met onze naam erin en een hartje
- 160 euro bij de Ikea uitgegeven en onzin spulletjes die wel heel mooi op mijn kamer staan

volgens mij was dit het wel.

Alles staat een beetje door mekaar, maar als je eenmaal begint met positieve dingejtes komen alle kleine positieve dingen ook weer terug, tja en dan krijg je een warboel.

whaaah hier word ik gelukkig van, zo'n topic, als je ziet hoeveel positieve punten dit nog opbrengt zo
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:40
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
2006 heeft mij gebracht:

- heel veel zelfstandigheid
- zekerheid binnen mijn thuissituatie
- leuke nieuwe huisgenoten
- een nieuw schooljaar
- een superfijne zomervakantie
- rechtvaardigheid
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 21:00
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Leuk topic!!!

Oké bij mij staan veranderingen en karakterdingen een beetje door elkaar.. maar goed:

- Onwijs leuke baan gevonden, ik vind het leuk om te doen, heb leuke collega's, heb er nu al onwijs veel geleerd, en krijg er nog voor betaald ook!!
- Zoveel nieuwe mensen leren kennen, steeds meer open gaan staan voor nieuwe contacten en nieuwe gebeurtenissen, kortom sta veel meer open voor nieuwe dingen.
- Kan mezelf nu redelijk uit een 'dal' redden. Heb geleerd om niet meteen het ergste te denken, maar kan nu redelijk positief/objectief zijn.
- Kan nu veel beter omgaan met zelfbeschadiging, doe het steeds minder vaak, met steeds grotere tussenpozen en de drang ertoe is ook veel minder
- Sowieso veel beter inzicht gekregen in mijn problemen, en zie nu dat ik moet gaan graven naar oorzaken en niet naar oplossingen omdat die dan al vaak met de oorzaak mee komen.
- Overgegaan naar 5VWO met een superrapport en sterstatus
- Mijn eerste rapport gekregen van dit jaar, dat buitengewoon geweldig was, één zes en voor de rest alleen maar zevens en achten
- Ontslag bij Altrecht, waar ik een therapie volgde die het laatste jaar al geen zak meer betekende voor mij, omdat ik een kutpsycholoog had.
- Ben met een nieuwe therapie gestart, die voor mij echt veel beter werkt, en veel meer effect heeft.
- Naar het concert van Evanescence geweest, waar ik jaren naar uitkeek en het feit dat ik me erna een weeklang in een gelukkige roes heb bevonden.
- Ben heel veel sterker geworden, kan nu ook beter inzien wat mijn problemen zijn en wat problemen van anderen zijn die ik me gewoon heel erg aantrek.
- Reis naar Parijs afgelopen 22 december, wat wederom geweldig was + de reis naar Berlijn in oktober, wat nog 10x geweldiger was!
- Zomervakantie, die slecht begon maar zéér goed eindigde. Ik begon in een heel diep dal, en blowde véél en véél te veel. Na mijn vakantie in Frankrijk, die echt geweldig was, voelde ik me wel veel beter. Heb daardoor kunnen stoppen met blowen, en me meer dan ooit los kunnen maken van zogenaamde 'vrienden' die me steeds weer met het slechte pad in contact lieten komen.
- Heb mijn echte vrienden leren onderscheiden van 'andere'vrienden
- Gehoord dat mijn moeder kanker heeft, klinkt misschien helemaal niet positief, maar ik doel meer op het feit dat dat mij en mijn moeder véél dichter bij elkaar heeft gebracht, en dat ik nu zo gelukkig ben als ik eraan denk dat ze nu nog enkel nabehandeling heeft, en de kanker binnekort echt helemaal over is.
- Veel meer mijn eigen stijl gekregen. Ik schommelde altijd een beetje tussen hippie, alto, gothic, enz enz in. Nu heb ik ontdekt dat ik gewoon mijn eigen ding helemaal heb gevonden, waardoor ik me veel beter/mooier voel over mezelf.
- Veel duidelijker beeld gekregen van een vervolgstudie die ik wil gaan doen. De opties voor mij liggen nu niet meer mijlenver uit elkaar, en ik word er steeds enthousiaster over.
- Veel meer hoogtepunten gehad dan dalen, en die hoogtepunten blijven ook langer aanhouden, en ik blijf ze steeds beter herinneren.
- Kamer gerestyled, nu is het echt helemaal mijn eigen plekje is geworden.


Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.. Best heel erg veel eigenlijk, waarschijnlijk heb staan er een paar die met elkaar samenhangen en ben ik er ook een paar vergeten. Ik heb er express geen negatieve dingen bij gezet, al zijn die ook voorgekomen, maar ik heb helemaal geen zin om daar nog langer bij stil te staan. Als ik er zo op terug kijk, was 2006 best een goed jaar!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 23:07
amor
Avatar van amor
amor is offline
pff volgens mij heeft 2006 mij meer negatieve dan positive dingen gebracht

Negatieve:
- kreeg 5 keer flinke keelonsteking en nog een keer griep
- mijn amandelen gingen eruit maar kreeg een vervelende nabloeding waardoor ik in 5 dagen 2keer geopereerd ben
- werd van school getrapt omdat ik te weinig punten had. School wilde geen rekening houden met het feit dat ik zo vaak ziek was geweest en moeite had met alles bij te houden.
- mijn broer wordt steeds gekker

Positief
- had een supervakantie in juli
- relatie uit na 1 jaar en 3 maanden ( ja in dit geval positief)
- Ben nu eindelijk weer op vakantie op de plek waar ik meer thuis hoor dan nederland (chili)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 00:59
butterflyonfire
Mijn 2006:

* Mijn ouders zijn eindelijk gescheiden, na jarenlang gezeur en gedoe. Ik was inmiddels al op kamers gaan wonen, omdat ik er geen zin meer in had. Maar zo zijn ze stukken beter af. Ik heb mijn moeder weer zien opbloeien en voel me zelf ook veel beter.
* Gaan samenwonen met mijn vriend. We zijn nu 2 jaar bij elkaar en wonen sinds september samen. 95% van de tijd voel ik me de gelukkigste vrouw van de wereld.
* Een nieuwe studie begonnen, waarvan ik nog altijd niet weet of het iets is.
* Nog altijd geen zelfdiscipline ontwikkeld qua schoolwerk en dingen die ik eigenlijk zou moeten doen. Simpele dingen als koken en de was doen doe ik wel, maar huiswerk heb ik nooit zin in. Ik blijf uitstellen en uitstellen en wordt er constant mee geconfronteerd, terwijl ik daar een hekel aan heb. Dit kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik geen idee heb of ik wel echt verder wil met de opleiding.
* Mijn sociale leven opnieuw op aan het bouwen en het voelt heerlijk...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 17:29
Verwijderd
wat een leuk topic

ik ga mee in de positieve dingen
- ik ben directer geworden, zeg wat ik vind, ben niet meer bang om afgerekend te worden op mijn mening
- ik ben begonnen aan een nieuwe studie wat me supergoed bevalt
- ik heb een aantal dingen gedaan die niemand verwacht had, maar gewoon omdat ik het zelf goed vond voelen en ik het niet belangrijker vond wat die anderen daarvan vonden (samenhangend met punt 2)
- ik heb er een superlieve vriendin bijgekregen
- ik heb weer een paar x met mijn ex gezoend en leuke dingen gedaan, iets waar ik al tijden op hoopte, maar wat ik niet verwachte; juist dáárdoor heb ik me over hem heen kunnen zetten, ben ik in gaan zien dat we niet bij elkaar passen en dat ik heel veel gelukkiger ben zonder hem in mijn leven
- ik heb een onwijs leuke zomer gehad
- ik heb een dip gehad maar voel me nu weer redelijk goed
- ik heb een aantal problemen aangepakt, vooral tegenover andere mensen en heb verteld wat ik er van vond en hoe ik me erbij voelde en het werd er beter door ipv slechter
- de laatste dagen voor oud en nieuw deed zich nog een kleine ramp voor maar we zijn erin geslaagd die nog op te lossen voor het nieuwe jaar, tenminste in grote lijnen
- met bijna al mijn vrienden en vriendinnen heb ik goed contact, ik heb een superleuke en grote groep mensen om me heen, heb altijd wat te doen en hoef me geen moment te vervelen. Maar mocht ik daar geen behoefte aan hebben vind iedereen dat ook prima. Ik word in mijn waarde gelaten.

Whoej op naar 2007

Laatst gewijzigd op 01-01-2007 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 02:25
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Veel toffe mensen ontmoet, eindelijk een actieve band gejoined, 5 jaar samen met mn vriendin, veel nieuwe muziek, platen etc, een P, fucking gave feesten. Door blijven raggen maar.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 11:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Haha, ik word helemaal vrolijk van alle positieve dingen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 11:13
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
jeeej blij dat iedereen (de meesten iig ) blij is met zijn eigen ontwikkeling dit jaar! veel positieve stuff

voor mij geldt hetzelfde btw:
- ik doe wat goed voelt
- ik ga om met mensen bij wie ik me goed en mezelf voel
- ik heb gebroken met wat me niet bevalt
- ik ben trots op mezelf en wat ik allemaal kan
- ik ben een héél stuk minder gevoelig voor wat andere mensen misschien wel eens zouden kunnen denken over me
- en daardoor ben ik opgehouden met invullen wat 'ze' allemaal denken
- ik heb mijn eigen stijl en zal niets meer aantrekken of kopen waarvan ik het niet écht wil.
- de spiegel is mn op één na beste vriend.

negatief:
- ik heb een oprechte hekel gekregen aan testosteron-gedrag en mannen-mannen.
- ik kan daar veel te gefrustreerd over raken.
- depressies die terugkomen zijn veel erger geworden, hoewel minder vaak. en daar tegenover staat dat goede periodes ook veel heftiger zijn geworden.
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 22:15
Redhair
Redhair is offline
Leuk topic!
Ik begin met negatief, omdat ik veel negatieve dingen uiteindelijk positief heb gekregen.

Negatief
- Het overlijden van mijn vader
- De band met mijn moeder die na het overlijden van mijn vader drastisch verslechterde.
- Mijn drugsgebruik wat totaal uit de hand liep
- Het afbranden van een kraakpand van vrienden
- Hoe die vrienden er na de brand aan toe waren en ik ze aan het verliezen was
- Een vriend die, deels door mijn drugsgebruik, na een periode in een afkickkliniek weer aan de drugs ging
- Toen ik in het voorjaar instortte

Positief
- Het overlijden van mijn vader. Ja, dat is ook positief. Hij was al jaren te ziek om normaal te leven. Hij heeft eindelijk rust, wij hebben eindelijk rust.
- Dat ik doorkreeg dat de drugs me uiteindelijk niet gelukkig maakten
- Hulp zoeken en krijgen bij een verslavingszorginstantie
- Langzaam het drugsgebruik onder controle krijgen
- Riant slagen voor mijn examens
- De maanden dat ik met iemand scharrelde. Ook veel pijn gehad die maanden, maar toch was het een mooie tijd.
- Na jaren weten waarom ik niet slaap, een diagnose krijgen, medicijnen krijgen en na een medicijnenkuur van zes weken weer normaal slapen.
- In mijn eentje in Noorwegen backpacken. Het was heel moeilijk, een week zonder drugs, maar ik heb het toch mooi geflikt.
- De week met mijn beste vriendin in Berlijn
- Dat de vriend die aan de drugs was gegaan weer terug ging naar de afkickkliniek, na negen maanden geen contact hem weer zien. Clean, gelukkig en gezond.
- De vrienden van het kraakpand zien veranderen. Een naar een afkickkliniek, een na maanden rondzwerven eindelijk een nieuw thuis vinden samen met zijn vriendin
- Na eerst wat rommelen, daarna maanden niets, toen weer wat rommelen en uiteindelijk wat krijgen met mijn vriend
- Hoe gelukkig ik kan zijn met mijn vriend
- Door hem inzien dat seks niet alleen negatief is, dat je er ook van kan genieten


Wow, ik schrik hier best van. 2006 was een hectisch jaar, maar ik kan zo veel meer positieve punten opnoemen. Terwijl ik toch zo veel moeilijke momenten heb gehad. De ruzies met mijn ouders over mijn drugsgebruik. Het gedoe met vrienden, hoe we elkaar hebben laten vallen, weer naar elkaar toe trokken, om later weer uit elkaar te groeien. De zorgen om drugsgebruik van vrienden, de angsten, de haat, het was een raar jaar. Maar de negatie dingen zijn dan ook vooral gevoelens, terwijl de postieve dingen echt gebeurtenissen of ervaringen waren.

Was het een mooi jaar? Dat vraag ik me echt af. Ik voelde me vaak gelukkig ja, maar dat kwam door de drugs. Mijn vader is overleden. Ook al is het beter zo, het blijft mijn vader. Ik kan niet zeggen of het een mooi jaar was, maar kan ook zeker niet beweren dat het een verschrikkelijk jaar was. Ik denk dat ik in 2006 toch vaak gelukkig ben geweest, vaker dan in de jaren ervoor. Ach, wat maakt het uit of het een mooi of slecht jaar was, het jaar is voorbij, er zijn veel dingen gebeurd, ik heb er van geleerd, ik leef door, met geluk en verdriet, maar ik denk steeds meer geluk.
__________________
Digital ash in a digital urn.

Laatst gewijzigd op 03-01-2007 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 22:53
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
2006 was voor mij vooral ook een heel druk jaar. Daarom heb ik geprobeerd van de positieve momenten te genieten en dat is wel gelukt. Het was een super intens jaar en niet voor niets eindigde het met oververmoeid thuis zitten en kortere werktijd maken.

Positief:
- Rijbewijs, na al die tijd!
- Weer begonnen met sporten
- Geleerd meer voor mezelf op te komen, meer dingen voor mezelf te doen en eigenlijk gewoon assertiever geworden
- Een mooie vakantie gehad
- Veel geleerd over mezelf

Negatief:
- Rijbewijs heeft veel geld gekost
- Oververmoeid geraakt
- Teveel inzet voor het steeds net niet halen van dingen. En dan bedoel ik niet zomaar eens een keer maar het hele jaar lang.
- Weinig waardering gekregen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2007, 23:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Mja, 2006...

Positief:
Een vriendje, eindelijk.
Seks, eindelijk.
Een kamer, eindelijk.
Een baan, twee zelfs, eindelijk, en daardoor heb ik opeens heel veel geld.

Negatief:
Datzelfde vriendje die me op een achterlijke manier dumpte. Het kwijtraken van zo ongeveer al mijn vrienden. En die twee dingen die de aanleiding waren tot de kutste periode in mijn leven, die zo'n 9 maanden heeft geduurd en misschien nog wel bezig is. Ondertussen: enorme ruzie met mijn vader waar ik nu zo ongeveer geen contact meer mee heb, nog meer mensen die me lieten vallen, het mislukken van mijn tweede studie, het realiseren dat ik een enorme hekel heb aan mijn leven...

Nee, over het algemeen vond ik 2006 niet zo'n leuk jaar.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 23:29
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
2006 was voor mij een mix tussen leuke en niet leuke dingen.
Het leukste is toch wel geweest dat ik in mei 2006 mijn Havo-diploma heb gehaald met super goede cijfers.

Daarnaast ben ik ook steeds meer gaan uitgaan waardoor ik echt veel meer zelfvertrouwen heb gekregen en dat bovendien ook altijd erg gezellig was. Door te beginnen aan mijn studie heb ik ontzettend veel mensen leren kennen en ben ik daardoor ook veel opener en spontaner geworden.

Ik ben mezelf in 2006 echt enorm tegengekomen en heb mezelf ook echt leren kennen. Daarnaast heb ik ook echt heel veel geleerd. Ik zal dit jaar denk ik nooit vergeten.

Zelfs op het eind van 2006, rond kerst, heb ik nog wat geleerd. Vooral qua liefde en relaties. Ik ben er achtergekomen wat ik op dat gebied nu eigenlijk echt wil. Ik kan daarom denk ik nu ook beter aan relaties beginnen en kan ik beter aan jongens duidelijk maken wat ik in een relatie wil.

Ik weet niet echt of 2006 een leuk jaar was. In ieder geval wel ontzettend belangrijk en ook wel een jaar waarin ik veel heb geleerd, maar écht veel plezier gemaakt? Dromen waargemaakt? Nee.. mijn studie is ook niet helemaal wat ik ervan had verwacht, en ik ben toch een beetje aan het twijfelen ik ben benieuwd wat 2007 me gaat brengen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 06:50
Verwijderd
Een kans gehad om mezelf goed te leren kennen.
Bepaalde dingen te accepteren.
Meer mezelf zijn.
Closer met me vrienden dan ooit tevoor.
Een nieuwe start.
Onvergetenlijke angst.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 03-01-2007 @ 22:15 :
Was het een mooi jaar? Dat vraag ik me echt af. Ik voelde me vaak gelukkig ja, maar dat kwam door de drugs. Mijn vader is overleden. Ook al is het beter zo, het blijft mijn vader. Ik kan niet zeggen of het een mooi jaar was, maar kan ook zeker niet beweren dat het een verschrikkelijk jaar was. Ik denk dat ik in 2006 toch vaak gelukkig ben geweest, vaker dan in de jaren ervoor. Ach, wat maakt het uit of het een mooi of slecht jaar was, het jaar is voorbij, er zijn veel dingen gebeurd, ik heb er van geleerd, ik leef door, met geluk en verdriet, maar ik denk steeds meer geluk.
Wow, dat is een indrukwekkend lijstje dat je daar neertypt.
Ik heb ontzettend veel respect voor de manier waarop je met je ervaringen omgaat, echt super. (F)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 22:46
Verwijderd
positieve dingen:

- Absolute topper: mijn reis naar Taizé, waar ik een heleboel inzicht kreeg.
- De beslissing te stoppen met mijn studie
- Leuk vakantiewerk
- Een nieuwe vriend (nog altijd gelukkig mee)
- Mijn rijbewijs
- Het boeken van mijn reis die ik over 2 weken start.
- Geleerd grenzen aan te geven.

negatieve dingen
- Het inzicht dat het in het nieuwe huis niet werkte
- De diagnose in het ziekenhuis
- De behandelingen die ik nu nog onderga
- de bevestiging dat het even gewoon nietzo goed gaat
- Het gevoel dat het tussen mij en vrienden gewoon even niet wil.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 00:21
Verwijderd
Positieve dingen:

- Ik ben ingegaan op de avances van Simon. En nu is hij al 8 maanden mijn vriendje
- Ik heb mijn schulden afbetaald.
- Ik heb mijn kamer helemaal opgeknapt en het is nu prachtig.
- Ik heb interessante mensen ontmoet die mijn visie verbreed hebben.
- Ik heb grenzen leren stellen.
- Ik heb mezelf leren verdedigen.
- Ik heb een positievere kijk op de toekomst verkregen.
- Ik ben niet zo snel bang meer.
- Ik heb geleerd dat niet zomaar iedereen het vertrouwen en de moeite waard is.
- Ik heb geleerd mensen te respecteren zonder hiervoor mezelf weg te moeten cijferen.
- Ik heb geschreven.
- Ik heb bijna iedere dag een appel gegeten.
- Ik heb gezongen.
- Ik heb mensen mijn muziek laten horen.
- Ik ben eerlijker en directer geweest dan ooit tevoren.

Vooral dat laatste is voor mij ontzettend belangrijk. Hoewel ik eigenlijk altijd wel een positieve kijk op mijn leven heb gehad, zijn er toch een aantal dingen die ik niet positief vind aan het afgelopen jaar.

Negatieve dingen:
- Ik ben nog steeds niet gestopt met roken.
- Ik ben 6 kilo aangekomen.
- Ik heb mijn studieachterstand nog steeds niet ingehaald (slechts gedeeltelijk).
- Ik heb Robert niet kunnen helpen. Sterker nog, hij maakt me het leven hier in huis ontzettend zuur.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 02:39
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 04-01-2007 @ 13:57 :
Wow, dat is een indrukwekkend lijstje dat je daar neertypt.
Ik heb ontzettend veel respect voor de manier waarop je met je ervaringen omgaat, echt super. (F)

Daar ben ik het mee eens. Tuurlijk ben je niet altijd even verantwoordelijk geweest; maar je neemt wel je verantwoordelijkheid voor alle shit die mis ging, en natuurlijk; wat ik zo van je lees; het zat niet altijd mee. Ik wil er ook nog bij zeggen dat ik weinig mensen, of eigenlijk geen mensen ken, die zoveel bedorven dingen hebben meegemaakt, maar toch in staat zijn om zichzelf te analyseren met een "interne locus of controll" zoals ze dat met psychologie zo mooi uit hebben gelegd.
xx
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 02:51
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Vriendin
Sex
Eindelijk klaar zijn met een ex
Overlijden oudtante
Supervakanties
Over gaan
Eindelijk echt bezig met mijn vervolgopleiding.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 11:34
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik ben het krijgen van onze twee konijntjes helemaal vergeten erbij te zetten
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 16:03
Redhair
Redhair is offline
Dank jullie wel NuncaMas en IcedEarth.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 18:38
Verwijderd
Een dynamisch sociaal leven.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 22:46
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
HAVO-diploma
3x zakken voor rij-examen
fijne gesprekken en ontmoetingen met vriendin/mama
nog meer verbeterde band met broertje
Uh...meer het gevoel de dingen zelf in de hand te hebben
meer geluk door geen nieuwe vrienden/relaties te maken
afgebouwd met seroxat
terug naar hoe ik was voor de seroxat
duizend nieuwe ideetjes
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."

Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 23:39.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 23:44
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
dit is wel een heel vrolijk topic trouwens.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 22:56
XsharonX
Avatar van XsharonX
XsharonX is offline
2 vriendjes gehad en daarna 2 exen!
En van school gewisselt. Dat is de ene kant positief de andere kant negatief. Ik zit nu beter in me vel. Maar ik ben wel 2 niv's gezakt. Dat doet er dan ff niet toe. Begonnen met zoloft en afgebouwd. En in 2007 gestopt.
En gewoon weer 2 leuke vakantie's gehad.
Gestopt met rijles! (in 2007 weer begonnen)
En heel erg depressief geweest met zelfmoordgedachtens enzo (Wil er niet meer aandenken)


Maar volgens mij wordt 2007 MIJN JAAR
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe schrijf je een betoog?
SchoIier
6 10-10-2012 20:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Somalie - Ethiopie: oorlog?
Gatara
111 30-03-2007 20:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politicus van het jaar
Politiker
244 09-01-2007 16:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslimziekenhuis
WärteR
501 14-10-2006 02:57
Beleidszaken Samenvoeging Onzin en De Kantine
Ieke
500 23-03-2006 22:35
Lichaam & Gezondheid Enquête Toekomst, Diabetes Type I.
Ieke
1 22-12-2002 16:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.