Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2009, 17:49
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Greenpeace, de Nederlandse Hartstichting, Unicef, allemaal goede doelen. Geef jij maandelijks geld aan goede doelen? En bij collectanten? Hoeveel geld geef je dan? Ben je lid van een goed doel? Wat vind je van die mensen die je op straat aanspreken of je lid wil worden van een goed doel? Vind je bepaalde goede doelen nutteloos? Of sommige juist heel effectvol?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 17:52
Verwijderd
De weduwe van mijn oom heeft een stichting in Zimbabwe, en hier geef ik elk jaar geld aan. Niet omdat ik een voorstander ben van geven aan goede doelen, maar omdat zij het anders niet overleven. En omdat ik hier jaarlijks ook al genoeg geld aan kwijt ben geef ik niet aan collectanten en andere goede doelen.

En mensen die op straat rond lopen om mij te overtuigen zijn vrij nutteloos, want ik ga ze echt geen geld geven.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 17:54
Verwijderd
Ik geef nooit aan goede doelen, collectanten geef ik soms 2 euro ofzo, als het iets zinnigs is (kankerfonds o.i.d.). De overheid is veel efficiënter dan NGO's. Ik was wel bloeddonor, maar nadat ik verhuisd ben heb ik niets meer van ze gehoord, ook al heb ik mijn nieuwe adres doorgegeven. Misschien als ik terug ben weer eens informeren.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 17:56
Verwijderd
Mensen die in Utrecht wonen weten het wel; op het plein daar bij de Broese staan ze altijd, de smiechten.

Ik ben een keer gezwicht omdat het voor het Wereld Natuurfonds was, en maar voor 2 euro per maand, dus dat doe ik dan wel.

Ik geef verder geen geld aan goede doelen of collectanten.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:06
Verwijderd
Het WNF is opgericht door Prins Bernhard. Dat is reden genoeg om er geen geld aan te geven.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb workshops knopen leggen gegeven bij Greenpeace, en toen ik vier was heb ik in de winkel gestaan. Maar die is er niet meer. En er kwamen duisent reorganisaties bij Greenpeace en het werd steeds ongeregelder en toen ging mijn moeder er weg en ik ook. Ik geef verder niet aan goede doelen. Ik heb amper genoeg geld om zelf van rond te komen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:34
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Als er collectanten aan de deur komen geeft mijn moeder altijd wat geld. Als zij er niet is pak ik meestal wat kleingeld uit mijn portemonnee. Ik ben ook niet lid van een goed doel.

Mensen die je op straat aanspreken hebben geen nieuwe donateur aan mij, want ik luister altijd braaf het verhaaltje en dan zeg ik dat ik geen interrese heb.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:34
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik geef maandelijks aan Greenpeace, WNF, Amnesty en uhm nog iets

Misschien moet ik dat laatste maar eens opzeggen..
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:35
Verwijderd
Binnenkort ga ik mijn portemonnee opgeven als goed doel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:36
Verwijderd
Greenpeace is tegen kernenergie en dus voor dure stroom die het broeikaseffect verergert.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:39
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja Kazet, ik ben het helemaal met je eens.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Het WNF is opgericht door Prins Bernhard. Dat is reden genoeg om er geen geld aan te geven.
Geweldige vent toch!

Daarnaast zijn ze bij ons thuis wel lid van WNF en Greenpeace volgens mij. Ik niet. Geef wel altijd aan mensen die aan de deur komen mits zinvol.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Geweldige vent toch!

Daarnaast zijn ze bij ons thuis wel lid van WNF en Greenpeace volgens mij. Ik niet. Geef wel altijd aan mensen die aan de deur komen mits zinvol.
Ja, als nazisme en corruptie geweldig zijn was het inderdaad een topper.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, als nazisme en corruptie geweldig zijn was het inderdaad een topper.
Nazisme is ronduit overdreven, corruptie natuurlijk altijd ten goede van Nederland. En hij heeft nog een hele hoop goede dingen gedaan.

Interessante man
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:31
Verwijderd
Ik ben tegen ontwikkelingshulp zoals die nu plaats vindt en ik heb geen zin om me in alle fonsen die iets anders doen te verdiepen, maar ik wil niet de kans lopen bij te dragen aan iets waar ik niet achter sta, dus ik geef uit principe nooit iets aan ''goede'' doelen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:40
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Ik geef nooit geld ofzo want ik heb geen geld Soms wel eens een broodje aan de lokale zwerver maar daar blijft het bij.

Sorry lieve kleine hongerige negertjes, ik ben in gedachten bij jullie dat wel.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 22:06
Verwijderd
Ik ben PETA-donateur en dat blijf ik alleen omdat ik te lui ben om het op te zeggen en ik krijg altijd """gave"""adresstickers enzo. Ik geef ook maandelijks wat aan de WSPA Collectanten geef ik altijd wel wat kleingeld, maar die sukkels die op straat mensen lastig vallen nooit. NOOIT
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 22:52
Verwijderd
Ik geef maandelijks een klein bedrag WNF en aan One men. Ik heb stage gelopen in Bolivia in een opvanghuis voor straatjongens. Ik wist dat 1 van de pioniers van One men daar goede dingen deed en heb hem ook ontmoet.
Later las ik op de site dat de bus van het opvanghuis door One men is geschonken. Hierdoor weet ik zeker dat mijn geld op de goede plekken terecht komt .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2009, 12:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik geef een bedrag aan Big Cat Rescue en heel vroeger ook aan het WNF.

Aan goede doelen voor mensen geef ik uiteraard niets. Nou ja, voor de collectant aan de deur wil ik nog wel een uitzondering maken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:04
Verwijderd
Ik heb wel eens brieven geschreven voor Amnesty International omdat mijn tante dat een tijdje coördineerde. Verder ben ik eerlijk om te zeggen dat ik een redelijke egoïst ben die nooit stil staat bij zielige diertjes of hongerige kindjes
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:11
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
Mensen die je op straat aanspreken hebben geen nieuwe donateur aan mij, want ik luister altijd braaf het verhaaltje en dan zeg ik dat ik geen interrese heb.
Daar neem ik geneens tijd voor. Zeg ook vaak genoeg tegen die lui op straat dat ik nog geen 18 ben en dan lopen ze weer weg.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Daar neem ik geneens tijd voor. Zeg ook vaak genoeg tegen die lui op straat dat ik nog geen 18 ben en dan lopen ze weer weg.
Ik kijk ze gewoon boos aan en dan durven ze me niet eens meer aan te spreken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:19
Verwijderd
Vroeger wilde ik heel graag bij het wnf-kids ding horen. Dus ik heb 2 keer zo'n aanmeldbrief ingestuurd en een keer me aangemeld op straat. Maar ze wilden me volgens mij niet hebben want ik heb er nooit wat van gehoord . Nu ben ik persoonlijk boos op hen want ik wilde zo graag.

Ik geef altijd een paar euro aan collectanten, als ik het doel een beetje nuttig vind en koop ook altijd wafels van de bakkerschool omdat ik weet dat ze echt al het geld uitgeven aan dingen voor een weeshuis in Zimbabwe ofzo.

Ik heb zelfs een keer collecte gelopen omdat de oude buurvrouw dat normaal doet, maar ziek was geworden! Dus het was meer voor haar dan voor het fonds zelf, maar ik heb wel veel geld binnengehaald (zo'n jong meisje doet wonderen).

Verder organiseer ik op mijn werk een avond ter financiering van een bekende die elk jaar een vrachtwagen vol dekens, kleding en engelstalig leermateriaal rijdt naar een weeshuis van haar zus.

Ik geef niet altijd omdat veel goede doelen slecht en inefficient zijn!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:21
Verwijderd
Ik geef nooit geld, ik zou alleen misschien geld geven aan een collectant voor medisch onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:35
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
Ik kijk ze gewoon boos aan en dan durven ze me niet eens meer aan te spreken.
Tijdens bevrijdingsfestival kwam ook zo'n kereltje naar me toe. Vroeg of hij wat mocht vragen en dat mocht van mij alleen als ik een vuurtje kon lenen van hem. Toen vroeg hij dus of ik lid wou worden, want hij had nog maar 2 nieuwe leden en het was zijn 1e dag. Eerst een beetje zijn verhaal aangehoord en toen riepen 2 vrienden dat we weer verder gingen, omdat we een band wilden zien. Loop ik zo weg en zeg dat ik geen interesse heb en muziek wil luisteren, zegt hij zo: Ah komop! Dat is echt lelijk!
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2009, 13:46
Verwijderd
Er staan de laatste tijd weleens mensen van het WNF voor de universiteit. Op de een of andere manier vinden ze mij altijd een goed slachtoffer en daar word ik een beetje moe van. Tegenwoordig ga ik gewoon mensen bellen op het moment dat ik naar binnen of naar buiten loop. Laf, ik weet het.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:06
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik geef nada. zeker niet aan dieren, derdewereld en groene organisaties.

mocht ik ooit de behoefte voelen om mijn geweten af te kopen dan zal mijn geld richting stamcelonderzoek gaan
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:34
Verwijderd
6 euro per maand aan Care. Ben ook op straat aangevallen door een leuk meisje met een goed verhaal Donateurs aan de deur of in winkels als het zo uitkomt en ik kleingeld heb. Ik heb het vooralsnog echt nog niet gemist. Oh en ben bloeddonor.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:38
Verwijderd
Ik geef collectanten aan de deur wel wat, en als een oud meneertje van het Leger des Heils staat te rammelen en ik ben te voet krijgt hij mijn kleine muntjes. Ik word niet meer lid van goede doelen die me op straat aanspreken, want ik vind het irritant dat ze me op straat aanspreken. Behalve laatst een keer want die jongen kon het echt heel goed en maakte er een heel theater van, dus ik gunde het hem, maar toen heb ik thuis meteen opgezegd zodat ik maar 1 maand doneerde, want anders wordt het ineens 60 euro per jaar. En soms ben ik in een goede bui en dan maak ik vijf euro over naar het een of ander.

En ik organiseer een diner voor artsen waarbij ze in een erg goed restaurant eten met live muziek en het dubbele betalen van wat dat kost, en kunnen bieden om liedjes aan te vragen, en geld kunnen bieden voor zut die wij gratis van sponsoren hebben gekregen. Het geld dat dat oplevert gaan we gebruiken om een team van chirurgen enzo een maand naar Nigeria te laten gaan die daar kindjes met noma gaan opereren.

En op zich ben ik sinds twee maanden bloeddonor maar ik heb nog nooit bloed gedoneerd.

Ik vond eerst de cliniclowns maar stom want als je in het ziekenhuis ligt heb je toch geen behoefte aan geschminkte blijhoofden, maar ze zijn niet geschminkt en doen alleen blij als het kind ook blij doet. Wat ik er nog wel stom aan vind is dat ze zo ontzettend veel geld uitgeven aan tv-reclames. Dat geldt ook voor het WNF trouwens.
Sommige goede doelen vind ik nuttiger dan anderen, maar ik ken geen goede doelen waar ik echt tegen ben.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:55
Verwijderd
Cliniclowns zijn wat mij betreft een zeer zieke vorm van decadentie. Alsof er geen belangrijker dingen zijn dan of kinderen in ziekenhuizen zich vervelen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Het WNF is opgericht door Prins Bernhard. Dat is reden genoeg om er geen geld aan te geven.
Dit.
Ik heb het niet zo op 'goede' doelen.
Nadat ik me eerst 10 keer zelf heb aan moeten melden om donor te zijn en ik uiteindelijk een keer zo'n pasje kreeg en nadat ik me aangemeld heb voor bloeddonor, maar ik alleen zo'n buisje met bloed heb afgestaan voor onderzoek en alleen nog een brief heb gekregen dat ik in orde was en dat ik later een brief zou krijgen voor een dag, maar ik heb er nooit meer wat van gehoord, ben ik er nu wel een beetje klaar mee.

Naar die mensen op straat kijk ik altijd boos en als ze me toch aanspreken onderbreek ik ze en zeg ik nee. Als er mensen aan de deur komen collecteren doe ik niet open (we hebben een kijkgat, dus je kan zien wie er voor je deur staat).

Af en toe stort ik een bedrag voor het borstkankerfonds of voor de KWF. Maar dan zit ik tenminste nergens aan vast en kan ik het zelf bepalen ook wanneer ik wil. Ik heb een tijd vrijwilligerswerk gedaan en als ik het minder druk heb met mijn studie wil ik dat weer gaan doen. En daar zie je tenminste wat er gebeurt en dat is sowieso veel leuker dan geld overmaken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:59
Verwijderd
Ze zijn ook niet zozeer tegen de verveling, meer tegen de zieligheid van kindjes die ernstig ziek zijn en/of binnenkort doodgaan, om die afleiding te bieden van de "harde waarheid" (die kinderen overigens vaak veel makkelijker accepteren dan volwassenen). Nu hebben ziekenhuizen ook gewoon pedagogisch medewerkers, die doen dat ook, maar die doen er weer zo professioneel over.

Nah, dan eerder DutchyPuppy. Dan ga je naar een land waar een kwart van de mensen aids heeft en de helft honger en de rest fraude. En wat ga je dan doen... zieke zwerfhonden behandelen.

Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 19:35
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wat aan belt krijgt een beetje kleingeld, maar verder ben ik geen lid en wil ik het ook niet worden. Er zijn een hele hoop doelen in het buitenland en over het milieu die me echt zeer weinig doen, voor onderzoek naar ziekten en dingen in nederland heb ik wat meer gevoel maar die collecteren en dan zit ik iig nergens aan vast.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 20:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
En ik organiseer een diner voor artsen waarbij ze in een erg goed restaurant eten met live muziek en het dubbele betalen van wat dat kost, en kunnen bieden om liedjes aan te vragen, en geld kunnen bieden voor zut die wij gratis van sponsoren hebben gekregen. Het geld dat dat oplevert gaan we gebruiken om een team van chirurgen enzo een maand naar Nigeria te laten gaan die daar kindjes met noma gaan opereren.

.
dat klinkt tof
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Cliniclowns zijn wat mij betreft een zeer zieke vorm van decadentie. Alsof er geen belangrijker dingen zijn dan of kinderen in ziekenhuizen zich vervelen.
Ooit van medeleven gehoord?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Ooit van medeleven gehoord?


Ik geef in principe niet echt wat aan goede doelen. Als er iemand aan mijn deur komt om te werven (waar ik een hekel aan heb, net als op straat) vraag ik of ik een eenmalige donatie kan maken. Maar nee, dat mag natuurlijk niet, je moét lid worden! Ja, als het zo moet, dan niet, eikels.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2009, 00:30
Verwijderd
Ik geef nooit geld want dat heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 09:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik geef altijd aan collectanten. Meestal 1 of 2 euro.

En in januari geef ik ongeveer 90 euro uit aan giften. Meestal deel ik het in 3 en geef ik aan KiKa, KWF en het Aids fonds.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 09:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ooit van medeleven gehoord?
Gekkie, kijk eens even tegen wie je het hebt.

Ik doe in de zomer vrijwilligerswerk in de vorm van het begeleiden van een kinderkamp, niet omdat die kinderen normaal gesproken zielig zijn, maar wel omdat het leuk is voor hen en voor mij, en omdat ze de ouders dan even niet aan de kop kunnen zeuren. Ik geef bloed (en ik heb niet drie keer hoeven vragen, dat ging in één keer goed) en ik geef maandelijks wat aan stop aids now en vertel mezelf dat het geld naar wetenschappelijk onderzoek gaat, want daar sta ik achter. Maar dat ga ik binnenkort opzeggen want ik vind het zo wel genoeg. Misschien zoek ik een ander doel, misschien ook niet.
Oh, en collectanten komen hier bijna niet, maar ik heb ook niet zo vaak kleingeld.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 09:50
Alyssia
Alyssia is offline
Alleen het Astmafonds, vroeger ook het WNF tot ik er achter kwam dat die baas veel te veel verdiend. Ik weet niet meer hoeveel, maar als hij zijn jaarsalaris zou inleveren zouden er een hele hoop dieren gered kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 10:51
Allure
Allure is offline
Citaat:
Cliniclowns zijn wat mij betreft een zeer zieke vorm van decadentie. Alsof er geen belangrijker dingen zijn dan of kinderen in ziekenhuizen zich vervelen.
En alsof het leuk is, zo'n clown aan je bed.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 11:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk niet dat jij nog tot de doelgroep behoort
En misschien werkt zo'n clown (mits je er niet zo'n afkeer tegen hebt ) wel genezingsbevorderend. Immers, positieve en/of gelukkige mensen schijnen sneller te genezen dan mensen met een minder positieve instelling. Het idee van een cliniclown is dat je er hartelijk om moet lachen, als kind zijnde. Alleen weet ik weer niet hoeveel positieve stoffen worden aangemaakt tijdens zo'n kortdurend moment en of het dus wel voldoende effect heeft
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 11:01
Verwijderd
Het idee dat een kind spontaan gelukkig of positief wordt van 10 minuten clinic clown, vind ik erg triest.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 11:02
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik vind Cliniclowns echt misselijke dingen.

Ik geef verder niks aan goede doelen, kan mijn geld zelf wel gebruiken op het moment.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Stemmen voor het goede doel!
Ruben&Sam
1 04-03-2011 23:18
Werk, Geld & Recht Geef jij als scholier al een goede doelen?
shuraa
36 05-11-2009 14:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Misbruik door Goede doelen onder de loep
Gatara
12 05-09-2007 22:21
Werk, Geld & Recht Welke goede doelen steun jij?
Konijn
61 16-03-2007 15:29
De Kantine goede doelen?
snoopy
59 05-09-2006 15:56
De Kantine Goede doelen
Mea Culpa
62 16-05-2004 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.