Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2002, 15:17
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
ik ben supergevoelig, als iemand maar een opmerking makat voel ik me al klote, ik neem ook alles serieus al is het een grapje maar ik er gelijk een drama van, van kleine problemen maak ik ook een drama, en zie dingen die er niet zijn ik dnek dus altijd dat mensen at hebben gezegt over mij wat niet waar is bijv, ook ben ik best onzeker.
als ik bijv iets over me ex hoor dan raakt het me steeds enzo en al ie dan een stomme opmerking over mij zegt dan vindt ik dat heel erg, ik weet niet , ik kan gewoon niet veel hebben tis echt raar tlijkt wel of ik alles naar me toetrek, ik ben ook zo paniekerg in alles en neem alles serieus en ga dan heel diep nadenken over de stomste dingen dan maak ik me eigen helemaal gek en wordt ik heel bang voor alles...
vrienden van me ex zitten in de klas en maken constant opmerkingen bijv dat het mijn schuld was dat het uit is gegaan enzo en ik kan dan wel janken ik vindt het zo erg, al zeggen ze dat ik een trut ben ben ik al overstuur...ze jennen mij dan best vaak door opmerkingen te maken omdat ze weten dat ik dr niet tegen kan wat moet ik nou doen...
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2002, 16:34
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Interpunties gebruiken.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 17:57
Rioto
je zou is een dagje in mijn schoenen moeten staan dan word je denk gek..

grapjes moet je niet serieus nemen ..en als iemand een rot opmerking maakt....maak je er gewoon een terug ..gewoon van je af bijten .
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 21:13
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
Kheb juist het tegenovergestelde...ik ben juist heel ongevoelig...maar soms ook niet...het leven is gewoon hel ingewikkeld...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 21:25
~ice~
~ice~ is offline
Citaat:
**~yvie~** schreef:
ik ben supergevoelig, als iemand maar een opmerking makat voel ik me al klote, ik neem ook alles serieus al is het een grapje maar ik er gelijk een drama van, van kleine problemen maak ik ook een drama, en zie dingen die er niet zijn ik dnek dus altijd dat mensen at hebben gezegt over mij wat niet waar is bijv, ook ben ik best onzeker.
als ik bijv iets over me ex hoor dan raakt het me steeds enzo en al ie dan een stomme opmerking over mij zegt dan vindt ik dat heel erg, ik weet niet , ik kan gewoon niet veel hebben tis echt raar tlijkt wel of ik alles naar me toetrek, ik ben ook zo paniekerg in alles en neem alles serieus en ga dan heel diep nadenken over de stomste dingen dan maak ik me eigen helemaal gek en wordt ik heel bang voor alles...
vrienden van me ex zitten in de klas en maken constant opmerkingen bijv dat het mijn schuld was dat het uit is gegaan enzo en ik kan dan wel janken ik vindt het zo erg, al zeggen ze dat ik een trut ben ben ik al overstuur...ze jennen mij dan best vaak door opmerkingen te maken omdat ze weten dat ik dr niet tegen kan wat moet ik nou doen...
Je moet bij jezelf nagaan waaróm je zo reageert. Slaap je slecht? Veel stress op school of thuis? Ruzie met dierbaren? Iets uit het verleden? Zoek naar dingen waar je (misschien wel onbewust) mee zit.
Het kan heel goed komen door je onzekerheid. Ik weet niet in welke mate je het hebt, maar het zou kunnen dat je die grappig bedoelde opmerkingen meteen als belediging ziet. Waardoor je nog onzekerder wordt en zo blijft reageren. Als het dat is kom je er dus niet uit. Dan moet die onzekerheid aangepakt worden. Als er iets anders is waarmee je zou kunnen zitten, dan zou ik proberen om het op te lossen.
Misschien is er iemand waarmee je het er over kan hebben? Ouder, leraar, vriend(in)... Iemand die je steun kan bieden als je in vervelende situaties komt. Waarin je bijvoorbeeld in paniek raakt of moet huilen.
Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 22:30
Verwijderd
Je kunt er vrij weinig aan doen, ben ik bang. Er zwerft hier ergens nog een topic over Hyper-sensitieve personen rond ... daar heb je misschien wat aan.

Ik herken het zelf ook wel, te goed zelfs. Ik kan bij wijze van spreken midden in de bios gaan huilen bij Monsters Inc., gewoon omdat ik het op een bepaald moment zo zielig is. Ik trek me echt alles aan, dingen die helemaal niet tegen mij bedoeld zijn...muziek, kan ook bepaalde herinneringen oproepen waardoor ik bijna spontaan moet huilen (en soms zelfs écht )

Heel kut allemaal...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 08:42
Verwijderd
Ga elke keer als zoiets gebeurd na:

hoe schaadt het jou persoonlijk echt? Welke invloed (afgezien van jouw reactie) zal het daadwerkelijk hebben op je leven?

Voorbeeld: Iemand noemt jou een trut. Jij weet hierbij dat diegene ongelijk heeft. Het feit dat iemand jou een trut noemt heeft geen verdere invloed op jou leven, het zal niets veranderen. Het feit dat iemand jou een trut noemt veranderd aan jouw persoon ook niets. Hoeveel waarde dan daadwerkelijk te hechten aan zo'n opmerking. Waarom noemt die persoon jou zo? Is daar een gegronde reden voor? Dat zal vaak niet zo zijn..

Probeer te relativeren wat zo'n opmerking nu daadwerkelijk voor gevolgen heeft, wie weet helpt dat je een beetje.

Verder denk ik dat je ook gewoon maar moet accepteren dat je op dingen nogal emotioneel reageert. Accepteer het als een deel van jezelf, en laat het maar toe op zo'n moment. Wat is er nu erg aan als je ergens moet huilen omdat het je raakt? Wat is er nu erg aan als jij eventjes van de kaart bent voor iets. Laat het maar toe, en daarna los..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 22:59
sandertje
sandertje is offline
Hai yvie,

het is erg lastig als je zo gevoelig bent,
soms kan je al in de war raken van harde geluiden zoals een
toeterende auto.
Ik heb zelf wisselend last van gevoeligheid, mijn vriendin heeft
er eigenlijk meer last van dan ik maar vandaar dat ik er wel wat over kan zeggen..
Als je echt omhoog zit kan je een meel sturen..

Ik merk dat ik er ook erg veel aan heb, ik ben van nature gevoelig maar heb er voor het grootste gedeelte mee leren omgaan, nu kan ik het gebruiken.
Zo voel ik erg makkelijk aan hoe anderen zich voelen, wat ze eigenlijk bedoelen maar ook hoe de sfeer in een ruimte is of kan veranderen..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 01:40
dystopia
dystopia is offline
Weet niet echt wat je zelf bedoeld.
Misschien heb je iets aan dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=211161

Dusjcrib reactie vind ik trouwens wel een goeie, maar dat gaatover de eigen situatie. Je kunt je toch ook druk maken om anderen, dat je iets niet gaaf vind wat hen overkomt?

Citaat:
nare man schreef:
Je kunt er vrij weinig aan doen, ben ik bang. Er zwerft hier ergens nog een topic over Hyper-sensitieve personen rond ... daar heb je misschien wat aan.

Ik herken het zelf ook wel, te goed zelfs. Ik kan bij wijze van spreken midden in de bios gaan huilen bij Monsters Inc., gewoon omdat ik het op een bepaald moment zo zielig is. Ik trek me echt alles aan, dingen die helemaal niet tegen mij bedoeld zijn...muziek, kan ook bepaalde herinneringen oproepen waardoor ik bijna spontaan moet huilen (en soms zelfs écht )

Heel kut allemaal...
Niks van gemerkt zondag.. maar ik heb ditwel een tijdje gehad, ging vanzelf over toen..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 09:48
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:


Dusjcrib reactie vind ik trouwens wel een goeie, maar dat gaatover de eigen situatie. Je kunt je toch ook druk maken om anderen, dat je iets niet gaaf vind wat hen overkomt?

Maar dan moet je je altijd blijven beseffen dat dat iets is wat die ander overkomt. Door je er ook kut over te gaan voelen, help je die ander helemaal niks verder. Je kunt dan beter bekijken wat je kunt doen om die ander te helpen. Maar blijf het in ieder geval los zien van je eigen problemen/emoties enz. Ik bedoel, laat je er niet in meeslepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.