Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 13:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hallo Allemaal,
Ik heb dus bijna elke dag wel hoofdpijn. Het is gelukkig met vlagen, de ene week gaat het best goed, terwijl het soms gewoon niet om uit te houden is. Nu heb ik alweer 2 weken achter elkaar bijna de hele tijd hoofdpijn. Ik slik veel pijnstillers daarvoor en dat helpt soms ook wel, maar lang niet altijd en het is volgens mij ook niet goed om zoveel te slikken. Doordat het spanningshoofdpijn is kan de huisarts er verder ook niks aan doen (me moeder wil wel dat ik nog een keer ga, maar dat heeft volgens mij helemaal geen zin). Zelf word ik er helemaal gek van, het belemert m'n dagelijkse dingen en ik word er niet veel vrolijker van.
Ik heb het vaak 's ochtends bij het opstaan en ik ben daardoor vaak 's ochtends niet goed te pas. Vanochtend had ik het niet (ik heb dan ook uitgeslapen, dus dikke kans dat het daaraan ligt), maar nu ben ik net bezig geweest met schoolwerk en krijg ik dus weer hoofdpijn.
Heeft iemand een idee hoe ik hier af kan komen of zijn er mensen die het herkennen?

ik wist niet zeker of dit op l&g hoort, tis psychisch maar voor het psychologie forum vond ik het ook weer niet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:36
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
heey dreen,
ik herken dit erg, ik heb zelf ook veel last van hoofdpijn veelal stress of spanning...erg vervelend!
ik probeer me altijd te ontspannen als er hoofdpijn op komt, ff terug trekken en relaxen (slapen masseren) ik word er altijd heel rusitg van en dan neemt de hoofdpijn ook iets af
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
rare kwast schreef:
heey dreen,
ik herken dit erg, ik heb zelf ook veel last van hoofdpijn veelal stress of spanning...erg vervelend!
ik probeer me altijd te ontspannen als er hoofdpijn op komt, ff terug trekken en relaxen (slapen masseren) ik word er altijd heel rusitg van en dan neemt de hoofdpijn ook iets af
Hey, gelukkig dat ik niet de enige ben. Maare hoe ontspan jij precies. Dat lukt mij namelijk totaal niet. Ik heb al veel geprobeert, maar het lijkt voor mij steeds te gefoceert en dan werkt het niet. Ik ga soms liggen op de bank met een boek, of in bed met rustige muziek ofzow, maar doordat ik zo graag wil ontspannen lukt het vaak toch niet
Of heeft iemand anders nog tips om te ontspannen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:42
poesiefox
poesiefox is offline
Het kan op den duur juist door de pijnstillers komen. Net als een verstopte neus door neusdruppels. Afkicken dus. 4 weken lang.

Zorg voor ontspanning, het is een spierenkwestie. Heb je een hoofdkussen wat goed genoeg is? Die speciale nekondersteunende anatomisch gevormde kussens helpen echt wel. Ga daar mee experimenteren. En zakt je matras niet te ver door? Ik was met een binnenvering in een nacht van mijn rugpijn af, en ook meteen van de hoofdpijn.

Nekmassage, warme douche, lekkr zwemmen en daarna een turks stoombad.

En minder stressen. Maar ja, da's makkelijker gezegd dan gedaan. Wat zit er dwars in je leven? Los dat op, en je hoofdpijn verdwijnt.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:44
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Misschien komt het ook van school ofzo.... Ik heb het iig ook heel vaak (maar gelukkig niet elke dag). Bij mij komt het denk ik doordat ik veel stress op school. Ik zit nu in examenjaar (havo5) en ik ben echt zo bang dat ik het niet haal. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat je moet doen om er tegen te gaan, want al die pilletjes (asperine enzo) werken dan niet goed. Het enige wat bij mij helpt is slapen en rustig aan doen.....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb het ook erg lang gehad. Ik kon daardoor zelfs maar halve dagen naar school. Wat ik ertegen gedaan heb is veel slapen. Probeer zeker 10-11 uur per nacht te halen. En het belangrijkste, wordt gelukkig, los je problemen op, doe er iets aan... heb je geen problemen, dan moet je om leren gaan met stress, evt. faalangst en leren dingen los te laten ook als je bv gaat slapen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:22
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
jah ik ontspan meestal door een hete douche of muziek.
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:23
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
he, ik herken het ook.
Heb al jaren last van spanningshoofdpijn en de dokter heeft me uiteindelijk doorverwezen naar fysiotherapie, waar ik dan ontspanningsoefeningen moet doen.
Ik kan je niet vertellen of dat helpt, want ik ben nog niet geweest.
Voor de rest slik ik zo weinig mogelijk pijnstillers, (alleen als het echt te erg wordt), ik ga gewoon altijd slapen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij mij dachten ze dat ik hoofdpijn kreeg van de spanning toen ik een aantal jaren terug elke dag weer hoofdpijn had, niet normaal.
de dokter liet me een hoofdpijnkaart ofzo invullen (elke dag opschrijven waar en hoe je hoofdpijn hebt en wat je gedaan hebt enz.) en hij dacht dat ik het vast te druk had ofzo.

Later kwamen we d'r achter dat het waarschijnlijk door te weinig ventilatie op school kwam... Dus pin je niet alleen maar vast op dat het komt door te veel stress enzo, blijf ook openstaan voor andere dingen waar het door zou kunnen komen en kijk of je het daarmee kan verlichten/veranderen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:47
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb ook spanningshoofdpijn. rpecies het zelfde als jij..

heetf je huisarts je nerit doorverwezen voro een fysiotherapeut??? Ik zou er alsnog even om vragen.. Ja ik kan je nu ookwel agan lopen uitleggen hoe ik me precies ontspan en wat zij me precies geleerd heeft maar het is beter als je het zelf ook voelt..

verder heb ik niet te lang achter elkaar stress per dag en ook niet te vaak.. Ik ga maar halve dagen naar school en soms helemaal niet.. Verder slaap ik gem tussen de 8 en 10 uur per nacht.. Veel meer dan de gemiddelde mens. Ik heb ook speciaal kussen dat je nek ondersteunt zodat het snachts kan ontladen zeg maar en het overdag beter tegen de verhoogde spanning in je nek kan (die spanning zorgt voor stress-->> hoofdpijn--->> meer stress--->>meer hoofdpijn) Zo n kussen is alleen wel erg duur. Mijne kostte 80 euro, het is even wennen maar het helpt wel..

Verder neem ik nooit paracetamol of andere pijnstillers als ik spanningshoofdpijn heb, simpel omdat het niet werkt..Als ik hoofdpijn heb ga ik gewoon even een half uurtje tv kijken en daarna is de hoofdpijn meestal weg.

en als er geen tv in e buurt is wil slapen vaak ook wel helpen, neit altijd maar wel vaak./. hangt er vanaf hoe erg de hoofdpijn is, als hij heel erg is lukt slapen vaak niet meer, en tv kijken ook niet meer en moet je het uitzitten maar soms wel..

Verder helpen massages ookwel.. En je lichaam loskrijgen.. je voelt het verchil ook echt..

Na een tijdje al die spanningen te hebben gehad bijv op je schouders en je nek word je nek/schouders helemaal vast. Alles doet pijn (voelt zelfde als spierpijn) zodat je nog meer stress en daarna hoofdpijn krijgt... Daarom moet je ervoor zorgen dat je niet te lang achter elkaar spanningen hebt.

Verder moetje niet vergeten dat niet alleen de negatieve dingen (bijv school) maar ook de positieve dingen (bijv winkelen met een vriendin) voor spanningen zorgen

Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Het kan op den duur juist door de pijnstillers komen. Net als een verstopte neus door neusdruppels. Afkicken dus. 4 weken lang.
ik hoop/denk het niet. Ik probeer het allemaal zo goed mogelijk af te wisselen. (iboprufen/paracetamol/aspirine) en 4 weken afkicken lijkt me echt verschrikkelijk. Dat doe ik wel weer in de vakantie, nu red ik dat echt niet

Citaat:
Zorg voor ontspanning, het is een spierenkwestie. Heb je een hoofdkussen wat goed genoeg is? Die speciale nekondersteunende anatomisch gevormde kussens helpen echt wel. Ga daar mee experimenteren.
hm, ik zal eens kijken of ik m'n ouders zover kan krijgen
Citaat:
En zakt je matras niet te ver door? Ik was met een binnenvering in een nacht van mijn rugpijn af, en ook meteen van de hoofdpijn.
het zou kunnen, ik heb wel een zachte matras, we hebben genoeg matrassen in huis. dus ff kijken of ik een hardere kan vinden. ik vond het zelf altijd prettig zo'n zacht ding. ik heb btw bijna nooit rugklachten.

Citaat:
En minder stressen. Maar ja, da's makkelijker gezegd dan gedaan. Wat zit er dwars in je leven? Los dat op, en je hoofdpijn verdwijnt.
tja, ik denk dat het wel daarmee te maken heeft.. Maar het oplossen gaat niet zo 'even'.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~Chyca~ schreef:
Misschien komt het ook van school ofzo.... Ik heb het iig ook heel vaak (maar gelukkig niet elke dag). Bij mij komt het denk ik doordat ik veel stress op school. Ik zit nu in examenjaar (havo5) en ik ben echt zo bang dat ik het niet haal. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat je moet doen om er tegen te gaan, want al die pilletjes (asperine enzo) werken dan niet goed. Het enige wat bij mij helpt is slapen en rustig aan doen.....
het heeft idd veel met stress te maken.. en ik weet ook wel dat ik m'n leven moet veranderen.. maar liever hoofdpijn dan andere dingen
ik wil het liefst dit school jaar afmaken en dan kijken hoe ik m'n leven rustiger krijg.
btw: de pijnstillers werken soms wel.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik heb het ook erg lang gehad. Ik kon daardoor zelfs maar halve dagen naar school. Wat ik ertegen gedaan heb is veel slapen. Probeer zeker 10-11 uur per nacht te halen.
Ik heb met m'n moeder afgesproken dat ze me gaat helpen met genoeg slapen. Ik probeer alles zo te plannen dat ik 's avonds niet meer weg moet, of huiswerk moet maken. Ik denk/hoop dat het wel gaat helpen
Citaat:
En het belangrijkste, wordt gelukkig, los je problemen op, doe er iets aan... heb je geen problemen, dan moet je om leren gaan met stress, evt. faalangst en leren dingen los te laten ook als je bv gaat slapen.
tja, ik weet dat ik er iets aan moet doen. maar tis zo moeilijk. ik ben nu met zoveel andere dingen bezig die ik even belangerijk vind dan mezelf (gezondheid, problemen)
Ik probeer die dingen te vergeten, om me op andere dingen te kunnen storten. Ik hoop dat ik het zo dit jaar nog vol hou. en dan zie ik wel weer verder..

@ de rest: Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik daarvoor naar m'n huisarts ben geweest. en toen vertelde hij (dat herinnerde ik me opeens) dat als het te erg zou worden ik misschien moest denken aan yoga (?). Maar het is dus met vlagen. Ik hoop dan ook dat deze vlaag snel weer over gaat. misschien dat als het nog langer aanhoud ik wel weer naar de huisarts ga (ik ben er 4 weken geleden nog geweest ). Om te overleggen of het slim is om naar een fysio te gaan, of yoga te gaan doen

@dyfusica: veel dingen die jij opnoemde helpen bij mij niet zo. Bijv. tv kijken en slapen daar gaat de hoofdpijn vaak niet van over helaas. Ik moet gewoon een manier vinden waarop ik wel kan relaxen.. volgens mij is dat vrij persoonlijk
btw bedankt voor de rest van de tips
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:36
AngelofSilence
Avatar van AngelofSilence
AngelofSilence is offline
Heb er zelf al vanaf m'n 8e last van. Liep constant bij de huisarts, kreeg te horen dat het spanning was en het enige dat ik kreeg van een kuur die 3 weken duurde. Dat ging dan een maand goed en begon het weer van voor af aan.

Toen ik 15/16 was had ik 't echt wekenlang achter elkaar, waardoor school er onder leed. Heb er bewust voor gekozen om zo min mogelijk pijnstillers te gebruiken, omdat ik er niet van afhankelijk wilde worden. Heb erg veel homeopatische middelen geprobeerd, vaak zonder resultaat (op de langere termijn).

Een half jaar geleden was ik het zo zat. Ik kon op een gegeven moment niet eens meer gewoon staan als ik hoofdpijn had (evenwicht werd verstoord) dat ik weer naar de huisarts ben gegaan en een verwijsbriefje voor de fysio heb geeist (wat ze me al jaren niet wilde geven, omdat ik me waarschijnlijk aanstelde). Heb 4 mnd daar gelopen en ik heb nu nog sporadisch hoofdpijn.
Wat bij mij helpt is minstens een keer per dag ontspanningsoefeningen doen (soort yoga-oefeningen).

In ieder geval veel succes en sterkte met je hoofdpijnen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:41
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
dreen schreef:

@dyfusica: veel dingen die jij opnoemde helpen bij mij niet zo. Bijv. tv kijken en slapen daar gaat de hoofdpijn vaak niet van over helaas. Ik moet gewoon een manier vinden waarop ik wel kan relaxen.. volgens mij is dat vrij persoonlijk
btw bedankt voor de rest van de tips
fysio heeft me ook geleerd om de hoofdpijn weg te krijgen (helpt btw alleen bij spanningshoofdpijn) spieren aanspannen, ontspannen, weer aanspannen, ontspannen.. en zo de hele tijd.. dat hielp ook wel

verder heb ik eerst ook spierontspanners gekregen.. die zijn daar ook voor bedoeld voor als het echt erg is.. niet dat het hielp bij mij, maar goed. meeste medicijnen helpen bij mij niet
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:31
Verwijderd
Ik herken het wel.
Niet van mijzelf maar van mijn zusje.
We zijn echt heel veel artsen afgeweest, maar allemaal zeggen ze dat het spanningshoofdpijn is, maar daar kan je weinig mee.
Als je wat meer wilt weten van haar... haar account op het forum is _TiggaH_
Sterkte
kus
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-03-2003 @ 18:31:
Ik herken het wel.
Niet van mijzelf maar van mijn zusje.
We zijn echt heel veel artsen afgeweest, maar allemaal zeggen ze dat het spanningshoofdpijn is, maar daar kan je weinig mee.
Als je wat meer wilt weten van haar... haar account op het forum is _TiggaH_
Sterkte
kus
Ik ben idd ook naar veel dokters geweest... Heeft geen nut, als je eigenlijk een psycholoog nodig hebt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmmz, ik heb veel (vooral) goede tips gekregen in dit topic. en daar ben ik ook heel blij mij. Maar wat adviseren jullie mij? moet ik naar de huisarts? of red ik het zonder ook wel?
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-03-2003 @ 21:29:
Hmmz, ik heb veel (vooral) goede tips gekregen in dit topic. en daar ben ik ook heel blij mij. Maar wat adviseren jullie mij? moet ik naar de huisarts? of red ik het zonder ook wel?
zonder red je het misschien wel even alleen die spanningshoofdpijn blijft de rest van je leven... ik bedoel, als dit over is krijg je weer een nieuwe aanval van hoofdpijn.. en als je nu gaat kan je er wat aan doen voor al die keren die nog gaan komen..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:06
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik heb ook dagelijks last van hoofdpijn waardoor ik niks meer kan doen, ga meetal op de bank liggen of ff op bed en dan wordt het meetal wat minder, of neem asperientje maar dat doe ik zovaak dat het bijna niets meer helpt. ik zou ook graag een oplossing voor dit probleem hebben....

aan de ene kant denk ik dat het komt door te veel aan me hoofd hebben, stress op school enz...

maar mijn oma heeft migraine misschien is het erfelijk...

mijn moder denkt dat er op mijn school geen goeie ventilatie is, zit op een school waar nog al veel geverft wordt, mischien door die verf lucht die hoofdpijn... maar ja heb er ook last van als ik niet op school ben of in de vakantie
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mijn leven.... graag een paar tips en reacties?
Verwijderd
15 09-01-2004 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.