Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 16:59
#BitCh182
Avatar van #BitCh182
#BitCh182 is offline
Hoe bereiden jullie je voor op HET exame?
__________________
¤fuck me I'm Famous_
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2004, 17:09
Verwijderd
ik heb nederlands waar ik leer hoe ik moet spellen....
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:13
Verwijderd
Niet, ik heb namelijk geen examen dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:33
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
leren?
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:15
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
leren leren, braaf opdrachtjes maken, goed opletten in de les. Examenvragen oefenen.

Saai. Maar het werpt vruchten af.
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:15
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Koop nu alvast een examenbundel. Werkt goed. Goede samenvattingen. Je hebt ook een soort van proeftoetsenexamenbundelboekje, met veel opgaves, die overigens ook nog wel eens voor tentamens worden gebruikt, handig.

Ik heb er vooral voor Economie en M&O veel aangehad.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:16
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Vooral rustig blijven en natuurlijk braaf leren.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:17
The0
The0 is offline
Nou jij bent 14 dus de kans dat jij exameN gaat doen lijkt mij vrij klein. Examenbundels doorkijken en hier en daar wat leren wil wel werken denk ik.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:06
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Citaat:
The0 schreef op 26-02-2004 @ 19:17:
Nou jij bent 14 dus de kans dat jij exameN gaat doen lijkt mij vrij klein. Examenbundels doorkijken en hier en daar wat leren wil wel werken denk ik.
hoezo klein?
ik was ook 14 toen ik examen deed
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:20
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Cosmo Kramer schreef op 26-02-2004 @ 20:06:
hoezo klein?
ik was ook 14 toen ik examen deed
Hoeveel klassen heb jij wel niet overgeslagen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:12
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 26-02-2004 @ 20:20:
Hoeveel klassen heb jij wel niet overgeslagen
Daar hoef je geen klassen voor overgeslagen te hebben als je een hele vroege leerling bent of 1 misschien maar meer ook niet, ik was zelf ook 15 toen ik examen deed zonder dat ik klassen overgeslagen heb ofzo.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:20
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Als je in 4 mavo zit kan je wel 15 zijn.. en als je dan 1 klas hebt overgeslagen ben je dus 14 (joh).. maar goed, dan ga je ook weer geen mavo (vmbo-t ofzo) doen
Maarja, even ontopic: veel leren en oefenen en vooral goed plannen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
#BitCh182 schreef op 26-02-2004 @ 17:59:
Hoe bereiden jullie je voor op HET exame?
Nederlands nog een keer doorlezen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:38
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Jadie schreef op 26-02-2004 @ 21:35:
Nederlands nog een keer doorlezen?
ik wilde net zeggen ja...
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:49
frozenfountain
frozenfountain is offline
Examenbundels zijn altijd handig. En ruim om tijd beginnen met leren, vooral voor leervakken!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:11
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 26-02-2004 @ 21:20:
Als je in 4 mavo zit kan je wel 15 zijn.. en als je dan 1 klas hebt overgeslagen ben je dus 14 (joh).. maar goed, dan ga je ook weer geen mavo (vmbo-t ofzo) doen
Maarja, even ontopic: veel leren en oefenen en vooral goed plannen
Citaat:
Liss schreef op 26-02-2004 @ 21:12:
Daar hoef je geen klassen voor overgeslagen te hebben als je een hele vroege leerling bent of 1 misschien maar meer ook niet, ik was zelf ook 15 toen ik examen deed zonder dat ik klassen overgeslagen heb ofzo.
Je slaat toch een klas over als het niveau je te laag is? Op de mavo een klas overslaan lijkt me raar, dan ga je toch naar havo? En als je daar een klas over kan slaan hoor je dan niet thuis op het vwo?
En op het vwo op je 14e examen doen moet je wel enkele klassen hebben over geslagen hoor ^^.

Maar ff ontopic: als het goed is heb je je de afgelopen 5-4-3 (afhankelijk van welk niveau je doet) jaar je voor bereid op je examen dus hoef je in principe niet veel voor te bereiden. Als je echt zeker van je zaak wil zijn kan je je helemaal dood oefenen aan de oefen-examens en die allemaal laten nakijken door je docent. Dikke als je dat volhoudt hoor, want die oefenexamens komen je toch snel je strot uit
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:54
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 26-02-2004 @ 20:20:
Hoeveel klassen heb jij wel niet overgeslagen

wel 1
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik oefen wat met de examenbundels, zorg dat ik samenvattingen heb en verder ga ik tegen die tijd wel leren.
Maak me d'r nog totaal niet druk om.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2004, 22:00
the tourist
the tourist is offline
Ik ben van plan goed te gaan oefenen met examenbundels en samenvattingsboekjes. Volgende week, in de vakantie, wil ik alvast gaan oefenen met Engelse en Franse teksten (niet dat dat er van komt, maar goed ).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:02
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
pfff ik zie wel

leren waarschijnlijk

t lukt wel
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 07:24
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 26-02-2004 @ 22:11:
Je slaat toch een klas over als het niveau je te laag is? Op de mavo een klas overslaan lijkt me raar, dan ga je toch naar havo? En als je daar een klas over kan slaan hoor je dan niet thuis op het vwo?
En op het vwo op je 14e examen doen moet je wel enkele klassen hebben over geslagen hoor ^^.
En de basisschool dan? En ik heb ook een klas overgeslagen en ben op mijn 16e geslaagd voor de havo. Geen vwo.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!

Laatst gewijzigd op 27-02-2004 om 07:27.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:24
vivelafete!
Avatar van vivelafete!
vivelafete! is offline
ik heb al wat examenbundels.. en ben al panisch aan het worden.. maar ja gewoon veel oefenen en optijd beginnen is denk ik het belangrijkst
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:55
Verwijderd
Alsof het CSE iets anders is dan gewoon een groot proefwerk. Jezelf finaal in de stress helpen is de beste manier om voor je examen te zakken. Gewoon even rustig doen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:31
Dannemann
Dannemann is offline
Ik heb me destijds niet voorbereid, en het ging perfect. Het eindexamen stelt eigenlijk niet zoveel voor, dus jullie moeten je niet te ongerust gaan maken, ik persoonlijk vond het goed te doen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:06
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Tja.. als het goed is weet je alles al.. dus gewoon nog wat herhalen van zaken waar je nog moeite mee hebt.. samenvattingen maken etc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2004, 17:41
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Veel oefenen voor vakken als wiskunde/natuurkunde/scheikunde (als je de laatste 2 hebt).

Als je biologie hebt zou ik alles goed doorlezen en korte samenvattingen maken (echt wat je niet weet want anders schrijf je bijna het boek over *ervaring*).

Voor Nederlands kan je niet superveel doen. Oefen met samenvattingen schrijven en maak gewoon wat opdracten.

Examenbundels zou ik veel uitwerken. Je oefent met de vraagstelling en je komt veel dingen tegen die je vaak nog moet leren/oefenen.

En koop/huur van die samenvattingsboekjes waar de leerdoelen van de examens worden beantwoord.

En vraag je docent naar veel gemaakte fouten van vorige examens .
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 18:53
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 26-02-2004 @ 22:11:
Je slaat toch een klas over als het niveau je te laag is? Op de mavo een klas overslaan lijkt me raar, dan ga je toch naar havo? En als je daar een klas over kan slaan hoor je dan niet thuis op het vwo?
En op het vwo op je 14e examen doen moet je wel enkele klassen hebben over geslagen hoor ^^.
Dat hoeft niet, als je op de basisschool een klas overgeslagen hebt kan je nog gewoon naar de mavo.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 18:56
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Eerst mijn profielwerkstuk nog ff afmaken. En gewoon examenbundels een beetje doorwerken idd. En ikd enk dat als je netjes naar de les gaat en je huiswerk maakt en je toetsjes altijd goed leert dat je al een heel eind komt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:47
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Liss schreef op 27-02-2004 @ 19:53:
Dat hoeft niet, als je op de basisschool een klas overgeslagen hebt kan je nog gewoon naar de mavo.
Dat snap ik niet . Je slaat toch ook op de basisschool een klas over omdat je "te slim" bent voor je leeftijd? Waarom zou je dan naar de mavo gaan?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:40
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
1e keer heb ik er alles aan gedaan om dat diploma te krijgen.. Toen ben ik gezakt.
2e keer heb ik er heel weinig aan gedaan (eigenlijk niets onder het motto, het komt wel goed, zo niet dan niet) en toen ben ik dik geslaagd...

(Bij mij was het het beste wat me is overkomen, dat zakken)
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:45
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 27-02-2004 @ 21:47:
Dat snap ik niet . Je slaat toch ook op de basisschool een klas over omdat je "te slim" bent voor je leeftijd? Waarom zou je dan naar de mavo gaan?
Tsja, zo iemand zou ik ook niet snappen, denk ook niet dat het veel gebeurt maar het kan wel
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 22:44
Verwijderd
Gewoon goed voorbereiden en er dan maar het beste van maken denk ik
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 22:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben blijkbaar een uitzondering: bij mij werkt oefenen met examenbundels dus voor geen meter (aldus mijn docente: 'je kan oefenen tot je erbij neervalt maar het helpt bij jou echt niets'). Ik ga dus in eerste instantie maar gewoon op tijd beginnen met leren en toch ook nog maar veel oefenen, misschien helpt het net iets. Tis wel een rot idee dat ik al mijn examens voldoende moet maken omdat ik al een onvoldoende heb voor Duits 1 en waarschijnlijk ook geen voldoende haal voor Frans 1.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:55
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-02-2004 @ 23:54:
Ik ben blijkbaar een uitzondering: bij mij werkt oefenen met examenbundels dus voor geen meter (aldus mijn docente: 'je kan oefenen tot je erbij neervalt maar het helpt bij jou echt niets'). Ik ga dus in eerste instantie maar gewoon op tijd beginnen met leren en toch ook nog maar veel oefenen, misschien helpt het net iets. Tis wel een rot idee dat ik al mijn examens voldoende moet maken omdat ik al een onvoldoende heb voor Duits 1 en waarschijnlijk ook geen voldoende haal voor Frans 1.
ach, het lukt vast wel. Ik hoor van iedereen dat de examens veel makkelijker zijn dan de gewone toetsen... En met een beetje voorbereiding...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-02-2004 @ 23:54:
Ik ben blijkbaar een uitzondering: bij mij werkt oefenen met examenbundels dus voor geen meter (aldus mijn docente: 'je kan oefenen tot je erbij neervalt maar het helpt bij jou echt niets'). Ik ga dus in eerste instantie maar gewoon op tijd beginnen met leren en toch ook nog maar veel oefenen, misschien helpt het net iets. Tis wel een rot idee dat ik al mijn examens voldoende moet maken omdat ik al een onvoldoende heb voor Duits 1 en waarschijnlijk ook geen voldoende haal voor Frans 1.
examenbundels leren je ook niet extreem veel, maar ze leren je wel wat voor vragen er worden gesteld en hoe je die moet beantwoorden. Veel open vragen worden namelijk fout beantwoord door slechte formulering. Door die examenbundels kun je leren hoe je dus wél moet formuleren om de punten binnen te halen. Verder helpt het idd weinig, want je krijgt toch compleet andere teksten enzo. Je kan dus alleen testen of je het al voldoende kent en die beantwoording oefenen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:36
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
RayMania schreef op 27-02-2004 @ 18:41:
Veel oefenen voor vakken als wiskunde/natuurkunde/scheikunde (als je de laatste 2 hebt).

Als je biologie hebt zou ik alles goed doorlezen en korte samenvattingen maken (echt wat je niet weet want anders schrijf je bijna het boek over *ervaring*).

Voor Nederlands kan je niet superveel doen. Oefen met samenvattingen schrijven en maak gewoon wat opdracten.

Examenbundels zou ik veel uitwerken. Je oefent met de vraagstelling en je komt veel dingen tegen die je vaak nog moet leren/oefenen.

En koop/huur van die samenvattingsboekjes waar de leerdoelen van de examens worden beantwoord.

En vraag je docent naar veel gemaakte fouten van vorige examens .
Zonde van je tijd, zorg liever dat je ontspannen en goed uitgerust het examen ingaat, het gaat toch vooral om het toepassen van vaardigheden die je hebt geleerd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-02-2004, 16:32
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb er niet veel extra's voor gedaan.
Ik ging netjes naar de lessen en maakte mn huiswerk (Voor bepaalde vakken altijd wel, en voor andere vakken minder)
Gewoon opletten en meedoen tijdens de lessen scheelt al heel veel, wat je dan al niet oppikt!
Verder ben ik een week voor mn eindexamens een keer begonnen met leren.. Te laat eigenlijk, maarja..
Heb alles met prima punten gehaald..
slechts 1 zesje en de rest allemaal daarboven.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 08:43
Susanne
Susanne is offline
Ik heb nu alleen nog maar schoolexamens en tentamens, dus nog niet echte maar ik moet natuurlijk wel leren.. tsja ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat doe, op het huiswerkinstituut plannen ze alles voor mij eigenlijk en dat volg ik gewoon op, de voldoendes komen vanzelf binnen op de 1 of andere manier
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Voorbereiden op staatsexamens 2009, waar ?
Matsh
9 14-07-2008 10:42
Eindexamens 2008 Voorbereiden op je examen via internet?
LuckyLips
7 08-04-2008 12:07
Algemene schoolzaken voorbereiden op examens
fluf
5 19-03-2007 18:19
Huiswerkvragen: Exacte vakken Scheikunde oefenprogramma voor op de pc!
Anonimi
4 25-09-2006 11:00
Eindexamens 2004 wat voor een voorbereiding?
Freule
2 02-05-2004 18:45
Eindexamens 2004 Goede voorbereiding?
heavinly
30 02-04-2004 14:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.