Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2007, 15:05
AngelTrash
Avatar van AngelTrash
AngelTrash is offline
Ik ben een meid, ik zie er ook uit als een echte vrouw, hou van make-up. Maar ik voel me van binnen man en vrouw tegelijk. Ik draag ook vaak mannen broeken en schoenen maar wel altijd stijl vol en gewoon strakke topjes en make-up. Ik heb mooie borsten, alleen ik wil geen borsten!! ik denk er al vanaf dat ik ze heb, eraan 'van ik wil ze niet', ik denk er nu serieus over na om ze weg te laten halen. Ik voel me, man en vrouw tegelijk namelijk. Ik wil geen man worden ik wil ook vrouw blijven. Ik zou het een belediging vinden als iemand me een manwijf zou noemen. Ik hou er namelijk van om er stijl vol als een vrouw er uit te zien, maar te gelijke tijd ook mannelijk.

Ik kom denk ik nu vaag over. Er zijn ook bijna geen mensen die de zelfde gevoelens als mijn hebben. Ik wil weten wat er precies met mij aan de hand is, ik denk dat ik een soort androgynie ben of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2007, 15:29
Punkt Null
Punkt Null is offline
Er zijn veel meer mensen die dit soort gevoelens hebben, die zich geestelijk tussen man en vrouw invoelen zitten.

Tis ook niet zo raar want het begrip "vrouw" of "man" zijn en alles wat daar mee komt kijken is voor een groot deel maatschappelijk bepaald. Daarmee bedoel ik van make-up houden of stoere dingen doen. Mannen die niet huilen, je kent het wel . In werkelijkheid zitten de meeste mensen veel meer in het midden.

Maar ik denk dat er op scholieren.com niet zoveel mensen zitten die echt van androgenie (sp ?) verstand hebben. Er zijn op internet echter wel communities enzo te vinden, als je wilt kan ik wel ff voor je zoeken en ze pm'en?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 15:35
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Als je je er prettig bij voelt om er in jongeskleren bij te lopen, modieus of niet, dan moet je dat lekker doen. Misschien voel je je dan wat meer jongen?

Zijn er niet ergens een soort bh's te koop die je borsten plat drukken? (Je hebt ook van die dingen die bij mannen de penis en ballen plat drukken zodat ze vrouwelijk lijken). Ja, ik weet niet precies of dit een soort middenweg is, maar ik kan me voorstellen dat je je dan wat minder vrouw voelt en meer man?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:31
AngelTrash
Avatar van AngelTrash
AngelTrash is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 12-02-2007 @ 16:35 :
Als je je er prettig bij voelt om er in jongeskleren bij te lopen, modieus of niet, dan moet je dat lekker doen. Misschien voel je je dan wat meer jongen?

Zijn er niet ergens een soort bh's te koop die je borsten plat drukken? (Je hebt ook van die dingen die bij mannen de penis en ballen plat drukken zodat ze vrouwelijk lijken). Ja, ik weet niet precies of dit een soort middenweg is, maar ik kan me voorstellen dat je je dan wat minder vrouw voelt en meer man?
Het is niet alleen dat ik mannenkleding wil dragen, ik wil graag zowel vrouwelijke geslacht kenmerken hebben als mannelijke. Daarom wil ik geen borsten ik wil mannelijke borsten hebben.

Over die bh's, ik kan ze niet vinden bh's die je borsten platdrukken, en het lijkt me ook niet lekker zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:36
AngelTrash
Avatar van AngelTrash
AngelTrash is offline
Je heb mensen die worden geboren als meisje, en zitten in het verkeerde lichaam die willen graag een man zijn. Ik ben een meisje die half in het verkeerde lichaam zit, ik ben wel vrouw maar ook man. Ik wil dus beide geslacht kenmerken hebben. Het word door de maatschappij en de samenleving niet geaccepteerd, dat er naast mannen en vrouwen ook mensen zijn die het allebei zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:45
Verwijderd
Ik wil ik wil ik wil...sommige dingen heb je maar gewoon te accepteren, hoor. Je kunt niet allebei zijn. Nou ja, misschien als je als man begint, dan kun je eventueel nog eindigen met borsten en een penis. Maar andersom? Volgens mij schiet het nog niet zo op met de plastische penischirurgie.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:53
AngelTrash
Avatar van AngelTrash
AngelTrash is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-02-2007 @ 17:45 :
Ik wil ik wil ik wil...sommige dingen heb je maar gewoon te accepteren, hoor. Je kunt niet allebei zijn. Nou ja, misschien als je als man begint, dan kun je eventueel nog eindigen met borsten en een penis. Maar andersom? Volgens mij schiet het nog niet zo op met de plastische penischirurgie.
Waarom een man wel en een vrouw niet?

Ik kan er ook niks aan doen dat ik zo ben, je hebt je biologische geslacht kenmerken en je hersenen hebben kunnen je ook vertellen wel geslacht je hebt. Daarom zijn er mensen die in het verkeerde lichaam zitten. Mijn hersenen vertellen mijn dat ik het allebei ben, ik zit dus half in het verkeerde lichaam.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 17:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
AngelTrash schreef op 12-02-2007 @ 17:53 :
Waarom een man wel en een vrouw niet?
Ik denk niet dat de evolutie daar heel goed over heeft nagedacht.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:16
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
maar zou het niet kunnen dat je heel erg spijt gaat krijgen als je je borsten eraf haalt? dat je je dan weer te weinig vrouw voelt ofzo? Ik denk dat je eens met een psycholoog moet praten en accepteren dat je niet 'beide' kan zijn. Ik denk dat je een keuze moet maken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:21
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik denk dat je beter eens met een psycholoog kunt praten dan je borsten verbergen en daarnaast makeup te dragen, of ik heb geen idee hoe je dat uberhaupt zou willen "combineren". dat gaat biologisch een beetje moeilijk. er zijn mensen die zich wel enigzins in jou herkennen. je bent vrouw, in jouw geval behoorlijk duidelijk, maar het manzijn spreekt je ook aan. dat uit zich dan alleen meestal in makeup dragen en stoere kleren, of er overdag mannelijk/seksloos bij te lopen en zich op een feestje heel vrouwelijk te kleden. jij spreekt wat sterkere ideeen uit.

ik denk dat het aan jou is te bepalen in hoeverre jouw ideeen uitzonderlijk zijn en in hoeverre ze je leven beinvloeden. gaat dat te ver en kun je geen oplossing vinden (dat probleem heb je volgens mij zelf al gevonden): praat er dan eens met een deskundige over. ik vind je idee in principe niet raar. maar als jij een oplossing zoekt en niet op deze manier tweedelig door wilt/kunt gaan, moet je wel bij iemand zijn die je oplossingen kan bieden.
als je geen oplossing zoekt voor óf je hoofd óf je lichaam, dan moet je imo niet spreken over daadwerkelijke lichamelijke veranderingen (wat je volgens mij toch ook direct vast doet lopen); maar puur accepteren, (praktische!) oplossingen zoeken en een actiegroep oprichten. voor mij zou accepteren zwaar vallen, en ik zou er dan ook over nadenken hulp te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik herken het wel, als je meer wilt weten, mag je me pb'en.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:54
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb toevallig de laatste tijd het een en ander gelezen over transseksualiteit/genderdysforie omdat iemand die ik ken genderdysforie heeft en ik heel nieuwsgierig naar het verschijnsel was. Ik heb het een en ander gelezen op deze site:

http://www.europeants.org/WTPS/

Het gaat vooral over transseksualiteit, maar er staan ook wat artikelen over interseksualiteit op.

Edit: http://home.hetnet.nl/~mikage/roadmap.htm
Onder Multi dimensionaliteit 1 t/m 4 staat denk ik voor jou wel nuttige informatie. Verder is de site ook erg interessant.

Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
AngelTrash schreef op 12-02-2007 @ 17:53 :
Waarom een man wel en een vrouw niet?

Ik kan er ook niks aan doen dat ik zo ben, je hebt je biologische geslacht kenmerken en je hersenen hebben kunnen je ook vertellen wel geslacht je hebt. Daarom zijn er mensen die in het verkeerde lichaam zitten. Mijn hersenen vertellen mijn dat ik het allebei ben, ik zit dus half in het verkeerde lichaam.
Omdat je van een penis gemakkelijker een vulva kan maken dan omgekeerd, en omdat borsten maken vrij gemakkelijk is. Ik weet niet of je uberhaupt borsten kan laten weghalen terwijl je de tepels behoudt. En als je ze alleen maar weg laat halen, zie je er niet uit als een man, maar als een ex-kankerpatiënt. Kortom, je kunt eigenlijk weinig tot niets op fysiek gebied.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:58
Verwijderd
Ik ken wel iemand die met zo'n beetje hetzelfde probleem zit. Zij 'stel beide geslachten tevreden' door van allebei wat te gebruiken. Wanneer ze zich bijv wil kleden in rokje, hogen hakken enz dan gebruikt ze een mannenluchtje. Wanneer ze een wijde trui draagt met daaronder een strak truitje om haar borsten wat platter te drukken, draagt ze make-up. Haar haar is ook in een kort model geknipt dat ze zowel 'mannelijk' als 'vrouwelijk' kan modeleren...

Tsja, weet niet of jij er iets aan hebt, maar voor haar werkt het en wie weet is het voor jou een tussenweg zo.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:06
AngelTrash
Avatar van AngelTrash
AngelTrash is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-02-2007 @ 20:04 :
Omdat je van een penis gemakkelijker een vulva kan maken dan omgekeerd, en omdat borsten maken vrij gemakkelijk is. Ik weet niet of je uberhaupt borsten kan laten weghalen terwijl je de tepels behoudt. En als je ze alleen maar weg laat halen, zie je er niet uit als een man, maar als een ex-kankerpatiënt. Kortom, je kunt eigenlijk weinig tot niets op fysiek gebied.
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Ik heb het trouwens niet gehad over me dat ik me vulva zou laten ombouwen tot een penis, dat zie ik niet zitten (zitten ook heel veel risico's aan). Als ik mannelijke borsten zou hebben zou ik er dus echt wel meer mannelijk uit zien. Waarom haal je überhaupt ex-kankerpatiënt erbij. Voor hun bestaat er nog altijd een optie om protheses te nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:12
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
AngelTrash schreef op 12-02-2007 @ 21:06 :
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Ik heb het trouwens niet gehad over me dat ik me vulva zou laten ombouwen tot een penis, dat zie ik niet zitten (zitten ook heel veel risico's aan). Als ik mannelijke borsten zou hebben zou ik er dus echt wel meer mannelijk uit zien. Waarom haal je überhaupt ex-kankerpatiënt erbij. Voor hun bestaat er nog altijd een optie om protheses te nemen.
Nee, het lijkt me vrij logisch dat ze er weinig to geen verstand van heeft, dit probleem komt niet vaak voor.

Ik denk dat Morgan met die ex-kankerpatiënt bedoelde/of zo vat ík het op: misschien wordt het gewoonweg lelijk als je je borsten weghaalt (i.v.m. littekens ed). Ik heb wel eens een vrouw met een geamputeerde borst gezien, en zo geweldig ziet dat er nou ook weer niet uit.

@Morgan, als je het anders bedoelde, ik wil je geen woorden in de mond leggen!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 07:51
Verwijderd
Citaat:
AngelTrash schreef op 12-02-2007 @ 21:06 :
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Ik heb het trouwens niet gehad over me dat ik me vulva zou laten ombouwen tot een penis, dat zie ik niet zitten (zitten ook heel veel risico's aan). Als ik mannelijke borsten zou hebben zou ik er dus echt wel meer mannelijk uit zien. Waarom haal je überhaupt ex-kankerpatiënt erbij. Voor hun bestaat er nog altijd een optie om protheses te nemen.
Jij zegt dat je geslachtskenmerken van beide wilt hebben, ik zeg dat dat niet gaat. Waar heb ik dan geen verstand van?

'Mannelijke borsten' kun je volgens mij dus niet laten maken. Als je gewoon je borsten laat weghalen, heb je een zelfde borstkas als iemand die borstkanker heeft (gehad) en haar beide borsten heeft moeten laten weghalen. Ik bedoel niet dat dat per se lelijk is, hoewel er niet veel mensen zullen zijn die het mooi vinden, van die grote littekens - ik bedoel dat je dan geen 'mannelijke borsten' hebt. Je hebt dan enkel grote littekens en géén borsten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 08:35
Verwijderd
Misschien moet je zoals hiervoor al aangegeven eens contact opnemen met de hulpverlening. Wellicht kan de Rutgers Nisso Groep hier iets mee?

Laatst gewijzigd op 13-02-2007 om 09:01.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2007, 16:28
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hmm, ja er zullen vast méér mensen zijn die hier last van hebben . Misschien helpt het wat om te praten met mensen die hetzelfde hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Levensbeschouwing & Filosofie bekeerd naar de islam
merels
199 04-10-2005 21:10
Verhalen & Gedichten De ondraaglijke lichtheid van Zwart
Reynaert
7 01-03-2005 21:57
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.