Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2008, 18:01
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Hmm, dit topic lijkt me een leuk spelletje respectievelijk een leuk hulpmiddel voor bij t koken

Het idee is dit:

Forumer 1:
* Geeft een aantal eisen voor een maaltijd

Forumer 2:
* Geeft een optie die aansluit bij de eisen van forumer 1
* Geeft een aantal eisen voor een maaltijd

Forumer 3:
* Geeft een optie die aansluit bij de eisen van forumer 2
* Geeft een aantal eisen voor een maaltijd

etc.

Voorbeeld:
Forumer 1:
Ik wil iets koken met veel groente, maar geen rijst

Forumer 2:
Een vegetarische lasagna (+recept)
Ik wil iets maken met tomatensaus, maar heb geen zin in pasta of pizza





TS begint:

Ik wil iets koken wat makkelijk klaar te maken is, nauwelijks afwas geeft en gezond is. Ik wil geen diepvriesmaaltijd.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2008, 18:06
Verwijderd
neem vegetarische quorn saté blokjes, wokgroenten en een lepel olijfolie en rijst. kook de rijst, wok de quorn met olijfolie en gooi de groenten erbij. 2 pannen en binnen 10 minuten klaar.


ik wil iets met leuke kleurtjes, zonder kip en vis, met kaas en het moet met veel groente zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 18:09
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
@ Trophus: Wraps met kip en salade.
(kip kruiden en braden, salade maken van rauwkost, mais, bonen, feta enz, wraps in magnetron en daarna besmeren met roomkaas of guacamole. Besmeerde wraps en beleg ze met de salade en kip.)


@ Sterrenmeisje: Ravioli rosso met tomaten, gele paprika, spinazie, mozarella en geraspte kaas.
Ravioli koken, spinazie roerbakken in pan/wok en daarna mengsels van spinazie, ravioli, paprika, tomaat (extra pesto eventueel) in de pan/wok mengen. Op laatste moment de mozarella toevoegen en lekker veel geraspte kaas.

Ik wil een ovenschotel maken voor 6 personen, vegetarisch en gezond.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 21-02-2008 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 09:05
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
moussaka, met linzen plaats van gehakt. Precieze recept weet ik niet, daarvoor moet je bij mijn moeder zijn. Het zijn in ieder geval laagjes van aubergines, tomatensaus, linzen en kaas/bechamelsaus (wel veel kaas in doen.)

ik zoek een wokgerecht met noodles, maar niet het gebruikelijke kip/rundvlees + wokgroenten.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:06
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Omdat ik vegetarisch ben:

Noodles met gekruide tofu, oosterse roerbakmix, taugé, omeletreepjes en cassavekroepoek.

Ik wil een gerecht met paddestoelen (shii-take) en aardappelpuree uit de oven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:11
Black Soul
Black Soul is offline
edit: te laat. en geen inspiratie voor de shii take met aardappelpuree.
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 11:37
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
paddestoelen (shii-take) en aardappelpuree

oh dan moet ik meteen denken aan de receptkaartenbak die ik net zag bij de albert heijn:
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...ngs=&id=470860
(Dan de gebakken aardappelen inruilen voor aardappelpuree met noten uit de oven en kaas&paneermeel bovenop!)
Mocht je het als één overschotel willen maken zou ik laagjes maken van spinazie, champignons, notenpuree, spinazie, champignons, notenpuree en kaas bovenop.
Eventueel met soort creme fraich anders is het vast droog..

Ik wil iets maken voor de verjaardag van een vriendin, wat lekker/zoet is maar niet te machtig (iets bakken, taart/koekjes oid dus)
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 14:25
Verwijderd
mon chou taart

ik wil een lekker gerecht met peren erin, en geen stoofpeertjes.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 14:40
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Warm winterfruit in kaneelroom
voor 4 personen

Ingrediënten: 2 appels, 2 peren, 1 eetlepel citroensap, 1 ei, 1 pakje soja cuisine (250 ml), 2 theelepels kaneelpoeder, 2 eetlepels suiker, 50 g pecannoten, 3 eetlepels rozijnen
Materialen: eenpersoonsovenschaaltjes (inhoud ca. 150 ml)
Bereiden:
Oven op 200 °C voorverwarmen. Appels en peren schillen, klokhuis verwijderen en in stukjes snijden. Fruit met citroensap mengen. Ei loskloppen en met cuisine, kaneel en suiker mengen. Noten hakken. Rozijnen met fruit mengen en over schaaltjes verdelen. Room erover schenken. Noten erover strooien. Schaaltjes in oven zetten en in 15-20 minuten gaar en goudbruin laten worden. Lekker met een bol kaneelijs.
____

Ik wil graag een vegetarisch recept met pasta
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 16:56
Verwijderd
Pasta hoe ik het gisteren nog gemaakt heb.

Nodig:
pasta naar eigen keuze
ui
tofu of quorn stukjes
champignons
paprika (geel of rood)
evt tomaten
courgette
tomatenpuree
bouillon
soyasaus/shoyu
ketjap
kerrie
basilicum
oregano
evt maizena


Pasta koken. Grote koekenpan, genoeg olie. Ui snijden, niet te fijn, en fruiten. Tofu in blokjes of quorn toevoegen, goed aanbakken. Champignons snijden, erbij. Kerrie erbij, evt nu al de shoyu en ketjap (kan ook later). Paprika snijden (evt tomaten snijden), courgette snijden (niet te groot!). Als de ui/tofu/champignons goed gebakken zijn, paprika en even later de courgette erbij. Goed doorroeren. Basilicum en organo erbij. Een deksel op de pan doen, als je die niet hebt, gebruik dan een omgekeerde koekenpan, dat helpt ook. Op die manier de groente stomen. Zo nodig een heel klein beetje water toevoegen. Af en toe omscheppen.
Ik gebruik altijd een leeg jampotje of iets dergelijks, maar het kan vast ook anders: blikje tomatenpuree + lepel bouillon + scheut water, schudden. Als alles zo'n beetje gaar is, dit toevoegen. (nu niet meer de deksel erop) (evt nu pas soyasaus + ketjap toevoegen). Goed omroeren en door laten koken. Als het niet dik genoeg wordt, neem je een half kopje water waarin je een vork maizena vermengt, toevoegen als de saus kookt, vuur laag draaien, dan dikt het vanzelf in.
Naar smaak (parmezaanse) kaas erover.




Ik wil graag een vegetarisch recept met verse bladspinazie. Maar, niet gestoomd/gebakken, want dat heb ik vandaag al gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 22:53
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Nodig:
half pak bladspinazie uit de diepvries
5 plakjes bladerdeeg
5 eieren
nootmuskaat, peper en zout
125 ml slagroom
200 gr geitenkaas
100 gr amandelen (amandelschaafsel kan ook)
boter
bloem
ovenschaal van ca. 26 cm doorsnede

bladerdeeg en spinazie laten ontdooien. Oven voorverwarnen op 200 graden. aan recht bestuifen met bloem en de plakjes bladerdeeg tot 1 grote plak rollen. Ovenschaal in vetten en bekleden met die lap.
Eieren loskloppen met een beetje nootmuskaat, zout en peper en de slagroom. kaas verkruimelen en dat met de spinazie er doorheen gooien. taart 20 minuten in de oven, dan fijn gehakte amandelen erover heen en nog een 15 minuten.
Eet smakelijk ^^

Ik wil graag een recept met lekker veel groente en kip of kalkoen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 11:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Nodig:
half pak bladspinazie uit de diepvries
psstt, er staat verse bladspinazie . hoewel het volgens mij net zo goed met verse kan dus veel zal het niet uitmaken.

verder heb ik even geen inspiratie dus dat was mijn bijdrage even.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 11:55
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
psstt, er staat verse bladspinazie . hoewel het volgens mij net zo goed met verse kan dus veel zal het niet uitmaken.

verder heb ik even geen inspiratie dus dat was mijn bijdrage even.
Ik moet eens leren lezen maar idd, met verse bladspinazie lukt het ook goed, je krijgt dan alleen een wat minder glad mengsel dus moet je het in de vorm wat gladder maken
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 13:26
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik wil graag een recept met lekker veel groente en kip of kalkoen
Couscous met kip, courgette, aubergine, paprika, tomaat en feta.
Je kunt er ook nog wat 'zoets' doordoen zoals dadels, rozijnen, tutti frutti etc. Of noten!
Edit, zoiets dus: http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...ngs=&id=430936

Ik zoek een recept voor eenpersoons maaltijdsalade, vegetarisch, wel goed vullend en niet standaard (A).
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 14:03
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
Ik zoek een recept voor eenpersoons maaltijdsalade, vegetarisch, wel goed vullend en niet standaard (A).
moho, een vriend van me maakt een hele bijzondere vegetarische maaltijdsalade zal m t recept eens voor je vragen.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 00:30
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Couscous met kip, courgette, aubergine, paprika, tomaat en feta.
Je kunt er ook nog wat 'zoets' doordoen zoals dadels, rozijnen, tutti frutti etc. Of noten!
Edit, zoiets dus: http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...ngs=&id=430936

Ik zoek een recept voor eenpersoons maaltijdsalade, vegetarisch, wel goed vullend en niet standaard (A).
Rucola melange
Krieltjes
Radijsjes
Komkommer/tomaat/andere groenten naar believen
Eventueel bakje gegrilde stukjes (vleesvervanger van de AH), anders iets van kaas oid
Olijfolie
Zwarte peper & zout

Heel simpel: krieltjes bakken/koken/gaarstomen en het allemaal door elkaar doen.


Ik zoek een lekkere vegetarische ovenschotel die niet teveel afwas veroorzaakt!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 02:32
Verwijderd
Deze heb ik een aantal weken geleden verzonnen en hij is heel lekker.

Achterdochtige ovenschotel.
Ingrediënten voor 2 personen:
- prei (400 gram)
- aardappelpuree (600 gram ofzo) (je kan het zelf maken, maar je kunt ook de kant-en-klare aardappelpuree van de AH halen - die is 2,50 per 800 gram oid en wordt daadwerkelijk gemaakt van aardappelen, dus 't is niet van dat ranzige poeder)
- een handje gebakken uitjes (die van de oosterse afdeling van de AH, in een doorzichtig bakje met een rood dekseltje, het kost 1,90 oid en je hebt best weinig nodig dus je doet heel lang met zo'n bakje)
- een pak oorsterse wokblokjes (wederom de AH - wat ben ik een trouwe klant - van de vegetarische afdeling)
- kaas

Ik ga er even van uit dat je de AH-aardappelpuree haalt, want je wil weinig afwas. En die puree is bijzonder lekker in vergelijking met alle andere makkelijke oplossingen, dus.

Vervolgens doe je ongeveer dit:
Oven voorwervarmen op iets van 200/220 graden. Ondertussen tekenfilms kijken en roken. Als de oven bijna klaar is, kook je de prei een minuut of tien (wel eerst wassen en in stukjes snijden maar dat spreekt voor zich) in water met een klein beetje zout. Terwijl dat allemaal bezig is, bedek je de bodem van de ovenschaal met plakjes kaas. Daar doe je een laag aardappelpuree op, waar je wat gebakken uitjes doorheen doet. (Na een tijdje in de oven worden ze heerlijk zacht en gaan ze helemaal door de aardappelpuree zitten, wat uber is.) Op de aardappelpuree doe je de oorsterse wokblokjes. Je kunt ze er op zich gewoon zo op leggen, maar ik kneed of snijd ze meestal kapot, zodat het meer de structuur van gehakt krijgt. Niet alleen omdat het makkelijker eet, maar ook omdat het dan meer één geheel wordt met de rest. Wat lekkerder is.
Inmiddels is je prei allang gaar, dus die giet je af en legt daar de volgende laag mee. Als je wil kun je daar ook kaas bovenop doen, want dat gaat smelten en krijgt een andere structuur dan alle andere kaas in dit gerecht. Hoe dan ook, dan doe je nog een laag aardappelpuree met uitjes op en het geheel maak je af door enkele 'stroken' kaas. Zoals bij appeltaart.

Zo'n 45 minuten in de oven, daarna is het klaar. De prei is te vervangen door willekeurige andere groente. Je kunt ook broccoli maken en daar een simpel kaassausje bij knutselen, dan heb je de groente 'los'. Als je niet van kaas houdt kun je het ook weglaten, maar het voegt wel wat toe en het ziet er mooi uit. Bovendien is kaas vet, dus door de kaas op de bodem hoef je je ovenschaal niet in te vetten, wat werk scheelt. Zout hoef je ook niet toe te voegen, want dat wordt het vanzelf door de kaas. Oja, als je de kaas weglaat kun je ook bladerdeeg op de bodem leggen, volgens mij is dat ook wel lekker.

Verder is dit een recept voor heel erg luie mensen, want het daadwerkelijke werk is nog geen tien minuten. Tenzij je zelf aardappelpuree gaat maken natuurlijk, maar daar heb ik zelden tijd voor. De afwas is een pan en een ovenschaal, beiden zijn makkelijk te doen want er hebben makkelijk afwasbare dingen in gezeten. Oke, en bestek en een bord (of twee), maar dat is altijd zo, tenzij je uit de ovenschaal gaat eten.

- - -

Ik wiiiiill iets veganistisch, maar zonder paprika, courgette, aubergine, scherpe kruiden, rozijnen of tomatensaus. Ennnn het moet weinig moeite zijn.

Als dat te moeilijk is wil ik ook wel iets vegetarisch met mie, maar dan ook zonder bovenstaande groentedingen. En ook weinig moeite.

Of iets makkelijks en vegetarisch met snijbonen of andijvie want daar wil ik binnenkort wat mee gaan maken.

Ik moet echt een kookboek gaan uitbrengen, 'Recepten voor luie kieskeurige vegetariërs.'
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 12:33
Black Soul
Black Soul is offline
Milde champignonnencurry! (2 personen: )
champignons (500g), prei, geperst teentje knoflook bakken, daar kokoscreme (100g) bij doen en vervolgens een theelepel milde currykruiden (te verkrijgen in de dichtsbijzijnde toko). Lekker met rijst of tarly.

Toch te veel kruiden? --> Risotto à la Black Soul: met ui, knoflook, bladspinazie, zongedroogde tomaatjes, eventueel champignons en walnoten

-------

Ik zoek een vegetarisch gerecht met peulvruchten, maar niet de standaard chili sin carne oid
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2008, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek een vegetarisch gerecht met peulvruchten, maar niet de standaard chili sin carne oid
Dit sluit ook een beetje aan op Paranoïdes vraag, want het is extreem lui. Als ik helemaal geen zin heb om te koken maar toch iets warms wil maak ik dit.

Eierpasta
Tuinbonen (uit vriesvak, nog luier)
Veel pesto, ''aanlengen'' met olijfolie.

Alles koken en door elkaar mixen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 17:34
Black Soul
Black Soul is offline
psst...nu moet je er wel bijzetten wat voor gerecht je zelf zoekt
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 18:10
Verwijderd
Oh Quis en Black Soul, ik heb iets wat bij jullie dingen aansluit.

Extreem lui én vegetarisch.

De ingrediënten:
- Penne/rigatoni/willekeurige andere grove pasta met zo'n soort van buis-vorm
- Alpro soja cuisine (smaakt exact hetzelfde als culinaire room, is even duur, maar wel diervriendelijker en gezonder - te vinden bij de koffiemelk-afdeling van de AH)
- Kaas
- Pesto
- Pijnboompitten
- Zout/peper/etc naar smaak

Het werk:
Pasta koken, afgieten. Direct daarna, met de pasta nog in de pan, een zooi kaas er op/tussen doen. Eventjes laten staan met het deksel op de pan, zodat de kaas mooi smelt. Na enkele minuten flink wat pesto erbij, soja cuisine of culinaire room erbij, beetje roeren zodat het allemaal een soort saus wordt die fijn in die buisjes kruipt. Op een bord leggen, handvol pijnboompitten er overheen, eten.

Tijd besteed aan koken:
Hooguit twee minuten moeite, tien tot vijftien minuten 'bereidingstijd'.

De afwas:
Eén pan, bord(en), vork(en).

Alleen heb je dan geen groente, meestal eet ik dan gewoon een paar tomaten of later op de avond een extra stuk fruit of eerder op de dag een broodje met kaas en veel sla er op oid.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 10:05
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Nja, dan begin ik wel weer Ik zoek namelijk nog steeds het zelfde, aangezien ik de vorige al wel kende die ik als antwoord kreeg(A)

Ik zoek een recept voor eenpersoons maaltijdsalade, vegetarisch, wel goed vullend en niet standaard.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
psst...nu moet je er wel bijzetten wat voor gerecht je zelf zoekt
oooohja. Nou bij deze. Ik zoek een alternatief ontbijt want ik eet te veel zuivel naar mijn zin en ik houd 's ochtends niet zo van brood.
Dus, een goedvullend ontbijt dat niet bestaat uit brood, crackers en/of muesli + zuivel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 13:58
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
oooohja. Nou bij deze. Ik zoek een alternatief ontbijt want ik eet te veel zuivel naar mijn zin en ik houd 's ochtends niet zo van brood.
Dus, een goedvullend ontbijt dat niet bestaat uit brood, crackers en/of muesli + zuivel.
Hmz handig, nu staan dr 2 maaltijden-gezocht boven elkaar.
Maar dan doe ik deze. Misschien kun je roggebrood nemen met kaas of met jam? Tja. Pannenkoeken anders? Of een omelet, alhoewel je daar wel een boterham bij doet vaak.
Off je gooit het helemaal om en neemt 's ochtends (uit Glamour Living): "Zoete couscous"

Benodigheden
5 dadels
150 ml melk (oeps zuivel)
zout
kaneel
couscous
klontje boter
25 g blanke amandelen
25 g rozijnen

Bereiding
Halveer de dadels, ontpit en snijd in reepjes. Verwarm de melk (oeps zuivel) in een kleine pan. Haal de melk van het vuur en voeg zout, kaneel en couscous toe. Roer en laat afgedekt wellen. Voeg boter (oeps zuivel), dadels, amandelen en rozijnen toe. Verwarm op zeer laag vuur nog 4 minuten en roer. Serveer met glas melk (oeps zuivel) of thee.

Citaat:
Nja, dan begin ik wel weer Ik zoek namelijk nog steeds het zelfde, aangezien ik de vorige al wel kende die ik als antwoord kreeg(A)

Ik zoek een recept voor eenpersoons maaltijdsalade, vegetarisch, wel goed vullend en niet standaard.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 15:12
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Leuk topic!

Couscous + olijf in plakjes + olijfolie + stukjes (gedroogde) tomaat + fèta + verse gesneden basilicum + kruiden naar smaak. [edit:] en komkommer

Ik zoek een recept voor een simpel en lekker voorafje dat er uit ziet of je er veel werk aan gehad hebt maar eigenlijk heel gemakkelijk is.

Laatst gewijzigd op 08-03-2008 om 14:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2008, 14:50
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Misschien een quiche maken? Kost je 15-20 minuutjes en verder gewoon wachten.

Voorbeeld, een kaasquiche.
Nodig:
1 pak mix voor quiche naturel (210 g)
50 g boter of margarine
500 g broccoli
75 g Goudse belegen komijnekaas (stukje)
75 g Maaslander mild groen geel (stukje)
100 g gemalen oude kaas (zakje a 150 g)
1.5 dl melk
3 eieren

Bereiden
Taartbodem met mix (uit pak) en boter bereiden volgens gebruiksaanwijzing. Deeg 10 minuten laten rusten. Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4. Broccoli wassen, in roosjes verdelen en ca. 2 minuten koken. Komijnekaas en Maaslander in kleine blokjes snijden. Taartvorm invetten en bekleden met deeg. Broccoli en kaasblokjes over taartbodem verdelen. Gemalen kaas erover strooien. Saus maken van sausmix (uit pak), melk en eieren en over vulling schenken. Taart in midden van oven in ca. 40 minuten gaar bakken.


Ik zoek een eenpersoons vegetarisch recept met aubergine, zonder kaas(soorten).
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 16:33
Black Soul
Black Soul is offline
vegetarische moussaka: http://www.donderdagveggiedag.be/rec...ische_moussaka

@quis: ik eet zelf wel eens muesli met een geprakte banaan en multivitaminesap. dat is lekkerder dan het klinkt (wel vrij zoet)

ik zoek een recept om tofu lekker klaar te maken
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 16:41
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Het is niet echt een recept. Maar een blok tofu eerst invriezen. De tofu krijgt dan een draderige structuur. Na het ontdooien, laat je de tofu goed uitlekken!
Oh de black-bean sauce is erg lekker. Recept: http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...tofu&id=459706

Ik zoek nog steeds een eenpersoons vegetarisch recept met aubergine, zonder kaas(soorten)
srry moussaka voor 1 persoon maken kwenie...
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 08-03-2008 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 09:09
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Leuk topic!

Couscous + olijf in plakjes + olijfolie + stukjes (gedroogde) tomaat + fèta + verse gesneden basilicum + kruiden naar smaak. En komkommer,

Ik zoek een recept voor een simpel en lekker voorafje dat er uit ziet of je er veel werk aan gehad hebt maar eigenlijk heel gemakkelijk is.
O het was geen basilicum, maar peterselie en munt volgende keer pak ik het recept er bij
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek nog steeds een eenpersoons vegetarisch recept met aubergine, zonder kaas(soorten)
nodig:
bouillon
aubergine
ui
pesto (groene)
pasta
evt salade naar keus

Pasta koken in bouillon. Ui fruiten, op een gegeven moment obergine (in blokjes) er bij. Als het goed gebakken is, schep pesto erbij, goed doorroeren, warm laten worden. Uiteindelijk alles mengen, evt kaas er over raspen.

Ik zoek iets creatiefs (en vegetarisch) met spruitjes. Dus niet het welbekende aardappels, spruitjes, vleesvervanger of spruitenstampot, maar iets ''nieuws''.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 12:54
Larry Flint
Larry Flint is offline
Meer als bijgerecht dan als hoofdgerecht, maar het lijkt me op zich ook lekker in combinatie met risotto ofzo?

Spruitjes met kastanjes (kan denk ik ook met walnoot?)

Nodig voor 4 pers:
- 450 gram spruitjes
- 125 gram boter
- 50 gram bruine suiker
- 125 gram gekookte/gepelde kastanjes

Snijd de onderkant van de spruitjes en verwijder de losse buitenste blaadjes. Breng in een grote pan licht gezouten water aan de kook en kook de spruitjes in 5-10 minuten beetgaar maar niet te zacht. Giet ze af, dompel ze in koud water en laat ze uitlekken. Zet ze op zij.
Laat de boter smelten in een koekenpan met zware bodem op halfhoog vuur. Voeg de bruine suiker toe en roer tot die gesmolten is. Voeg de kastanjes toe en bak ze zachtjes tot ze rondom bedekt zijn en bruin beginnen te worden; roer af en toe.
Voeg de spruitjes toe en schep alles goed om. Draai het vuur laag en bak de groenten nog 3-4 minuten.
Neem de pan van het vuur, schep de spruitjes en kastanjes in een voorverwarme schaal en serveer ze meteen .

Ik zoek een vegetarisch hoofdgerecht, zonder (teveel) kaas en zonder bonen. Italiaans of mediterraans heeft voorkeur . Graag wel met iets van vega vervanging er in. Jeetje wat een eisen!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 14:48
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Lasagne!

Bladeren in water laten weken, spinazie koken met nootmuskaat erdoorheen en een pak nepgehakt door de tomatensaus gooien. Dan de bladeren op elkaar leggen met tussendoor om en om de spinazie / tomatensaus+nepgehakt. Bovenop bechamelsaus met een klein beetje kaas. In de oven!

Graag een lekker toetje zonder lactose (lactosevrije melk kan wel), zonder ei, zonder chocola, zonder koffie, met niet al teveel suiker en vet, zonder ananas en zonder blauwe bessen. En zonder rietsuiker.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 15:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Graag een lekker toetje zonder lactose (lactosevrije melk kan wel), zonder ei, zonder chocola, zonder koffie, met niet al teveel suiker en vet, zonder ananas en zonder blauwe bessen. En zonder rietsuiker.
Zuivel/suikervrije appeltaart van de Natuurwinkel.

Nee, serieus, dat is wel lastig. Er bestaat ook soya-yoghurt, daar kun je zelf mee doen wat je wilt. Vers fruit toevoegen lijkt me wel lekker dus:
Provalamel soya yofu, aardbeien/bananen/zomerfruit in stukjes snijden of met de staafmixer mengen!


Ik wil graag een snel vegetarisch gerecht, zonder vega-burgers of iets in die richting.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 17:14
ikkuh15
ikkuh15 is offline
rijst met doperwten en cashewnoten? (= echt lekker!! Zit ook nog wel vanalles door aan kruiden, ui, knoflook enzo)

Ik zoek een vegetarisch recept met kapucijners..
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 09:14
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Je kunt er bv een soort chili schotel van maken, en dan serveren met rijst.
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...1_02&id=117348 En dan het gehakt vervangen door quorn.
Oh gefeliciteerd ikkuh15

Ik zoek een vegetarisch (bij)gerecht met witlof en zónder kaas (niet te duur).
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 10:52
Larry Flint
Larry Flint is offline
Witlof salade? Witlof snijden, mandarijn, appel, banaan, rozijntjes, walnoten en een yoghurt dressing. Je kan ook dingen weg laten of er nog wat bij doen, in principe kan je het zelf zo duur maken als je wilt.

Of witlof roerbakken met wat gesmolten suiker? Evt dan nog iets van noten er door heen roerbakken om het wat "bijzonderder" te maken.

Ik zoek nog steeds hetzelfde want ik vind lasanga zo "makkelijk" dus ik wil iets wat net een tikkie aparter is ofzo of wat minder doorsnee om je vrienden voor te schotelen. Hoewel ik het recept zeker ga gebruiken om zelf een keer te maken . Dus het was zeker niet voor niets!

Dus:
Ik zoek een vegetarisch hoofdgerecht, zonder (teveel) kaas en zonder bonen. Italiaans of mediterraans heeft voorkeur . Graag wel met iets van vega vervanging er in. Jeetje wat een eisen!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2008, 10:39
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Pestorisotto met spinazie en walnoten. Wel met wat kaas, maar het is erg lekker.
En zoals je voorkeur aangaf: wel italiaans, wel vega vervanging (noten, kaas).

Ingrediënten (3 à 4 personen)
* 1 pak bladspinazie à la crème (diepvries, 450 g)
* 2 pakken risotto pesto (à 250 g)
* 1 ui, fijngesnipperd
* 1 teentje knoflook, geperst
* 2 eetlepels olijfolie
* 1/2 pak tuinerwten (diepvries, 450 g)
* 100 g walnoten, grofgehakt (2 x 50 g)
* 100 g gemalen oude kaas

Bereiden
Spinazie volgens gebruiksaanwijzing ontdooien. In grote pan risotto volgens gebruiksaanwijzing bereiden. In koekenpan ui en knoflook in olie 2 min. fruiten. Spinazie en bevroren tuinerwten toevoegen en op hoog vuur 5 min. doorwarmen. Op smaak brengen met peper en zout. Walnoten en driekwart van kaas door risotto roeren. Risotto over vier borden verdelen, spinaziemengsel erop scheppen en bestrooien met rest van kaas.


Ik zoek een vegetarisch eenpersoons hoofdgerecht, gezond, veel groenten en met noten(melange)
Want ik heb heel een grote hoeveelheid pinda's, cashewnoten en notenmelange liggen.
Ohja, geen stampot (andijvie) of couscous (schotels) enzo en geen ah recepten(A), want dat had ik zelf ook al bedacht.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 09:23
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik zoek een vegetarisch eenpersoons hoofdgerecht, gezond, veel groenten en met noten(melange)
Want ik heb heel een grote hoeveelheid pinda's, cashewnoten en notenmelange liggen.
Ohja, geen stampot (andijvie) of couscous (schotels) enzo en geen ah recepten(A), want dat had ik zelf ook al bedacht.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 12:12
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Kun je zelf pindasaus maken van de noten? Dus dat je ze vermaalt in een keukenmachine en dan verwerkt tot een soort saus. Dat kan je dan bij pasta doen met groente.
Of verwerk ze in een deeg voor notenbrood. Of bak ze in de koekenpan en doe ze door een salade. Of maak pistache-ijs.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 12:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Kun je zelf pindasaus maken van de noten? Dus dat je ze vermaalt in een keukenmachine en dan verwerkt tot een soort saus. Dat kan je dan bij pasta doen met groente.
Of verwerk ze in een deeg voor notenbrood. Of bak ze in de koekenpan en doe ze door een salade. Of maak pistache-ijs.
Pindasaus! Wat een goed idee, dat lijkt me leuk om te doen ook. Maar bij pasta lijkt me dat niet zo lekker haha(A). En door sla ind doe ik al, erg lekker. Dat ijs is wederom goed idee.
Wat zoek jij?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Graag een lekker toetje zonder lactose (lactosevrije melk kan wel), zonder ei, zonder chocola, zonder koffie, met niet al teveel suiker en vet, zonder ananas en zonder blauwe bessen. En zonder rietsuiker.
Ik weet niet of ik nog op je mag reageren, maar: suikervrije appeltaart (met margarine) idd; volgens mij zijn hier veel recepten voor te vinden, anders heb ik er wel één. Andere toetjes: fruit(salade), smoothie, zelfgemaakt ijs, aardbeiensoep (gepureerde aardbeien, wat sinaasappelsap en wat zoetstof door elkaar pureren en koud laten worden, heerlijk ). Verder heb ik hier nog een hele zooi recepten van 'toetjes zonder melk' (en veel van de andere dingen waar je het over hebt en anders kun je het natuurlijk altijd vervangen door iets anders) in een receptenboek, bv. vla, aardbeienvla, custardvla, allerlei soorten pudding, allerlei soorten pap, wentelteefjes, flensjes, poffertjes.

@Calyx: Noten door de pasta is een beetje apart, maar het is goed te eten. Notenbrood is ook erg lekker, helemaal als je er ook rozijnen door heen doet (mueslibrood dan dus ). (Koude) pastasalade met noten is trouwens ook erg lekker.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 09:47
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Fijn dat mijn brainstormen je kon helpen

Wat zoek ik... gezonde koekjes als tussendoortje.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 12:19
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Om zelf te maken dus?
Of standaard sultana's, liga's, fruitkicks, biscuitjes, speculaasjes, mueslirepen enz?

Recept van mueslirepen, héérlijk. Beetje naar smaak veranderen kan natuurlijk. Dit is het orginele recept, zelf had ik geen zonnebloempitten maar meer pompoenpitten gedaan en ipv rice krispies veel meer muesli.
125 g boter of cocosvet
80 g pindakaas
150 g honing
80 g palmsuiker (toko) of bruine suiker
130 g bruine basterdsuiker
160 g havermout (snelkokende)
25 g rice krispies (AH) oid.
120 g muesli
50 g gedroogde kokos
25 g zonnebloempitten
65 g pompoenpitten
80 g abrikozen gedroogde gesneden

Vet een ovenschaal of zo van 23x33 cm in met boter.
Neem een grote diepe koekepan.
Smelt daarin het cocosvet, pindakaas, honing, (palm)suiker en bruine basterd.
Roer totdat de suiker is opgelost.
Voeg overige ingredienten toe en roer en blijf zachtjes verhitten. Als je het roeren zat ben, dat was ik al na 5 minuten (en het moest 10 zijn) .
Doe de massa in de schaal en druk het met iets vlaks goed aan.
Zet het even buiten (s winters) of op koele plek en snijdt met een mes vast de verdeling. Laat het verder afkoelen.
Daarna kan je ze echt goed uitsnijden, eruithalen en in folie verpakken.
Edit: ik had nog ergens een foto, die ik wel kan opzoeken tenzij niemand het ooit gaat maken(A)..


Ik zoek een recept voor gezonde, vegetarische maaltijdsoep.
Eentje die ik snel kan maken en waarbij ik niet meteen 4 porties heb. (en die v/d ah ken ik al(A))
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 18:12
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
^ Up
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 12:27
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
courgettesoep met dille

ingrediënten:
3 kleinere uien
scheutje olijfolie
3 middelgrote courgettes
groentebouillon
1 beker sojamelk
theelepel gedroogde dille
zout en peper

Bereiding:
Bak de gesnipperde uien in een beetje olijfolie. Was en snij de courgettes in plakken. Voeg deze bij de uien en bak even mee. Voeg daarna de bouillon en de dille toe en kook uien en courgettes helemaal gaar. Pureer het mengsel met een staafmixer. Voeg de sojamelk toe en maak het geheel op smaak met peper en zout.
Je kan de soep zowel warm als koud eten, en naar keuze wat zure room toevoegen of peterselie. Heel erg lekker erbij is vers Turks brood met wat olijfolie en knoflook zo uit de oven.


Ik zoek wat kleine gezonde hapjes die niet al te moeilijk zijn en weinig tijd kosten. Voor bijvoorbeeld een verjaardag, of een gezellig babbelavondje met een glas wijn erbij.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 14:39
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik heb helaas geen (staaf)mixer hier op kamers.. Het lijkt me wel erg lekker!

Over jouw hapjes heb ik een tijdje nagedacht en gezocht, ik blijf 'hangen' bij de toch wel standaard dingen en heb ff wat gecopieerd (selectie). Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders hoor ik het wel! (van borrelnootjes, japanse mix, chips en gevulde dadels, toastjes enz tot sushi, stokbroodjes met tapenades/dipsausen en quich)
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=verjaardag http://forum.scholieren.com/showthre...ght=verjaardag http://forum.scholieren.com/showthre...ght=verjaardag http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=hapjes http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=hapjes


Ik zoek een vegetarisch recept voor een salade waarbij ik verse spinazie kan gebruiken.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 15:03
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
O ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Pasta recept gezocht
Daantje_0705
12 29-08-2014 22:44
Algemene schoolzaken Excellente scholieren gezocht
Gamma_RuG
1 09-02-2012 16:44
Eten & Drinken kookgerechten gezocht
AceSpade
2 15-07-2011 08:06
Eten & Drinken Eiwitrijke producten
goeltje
20 05-10-2007 19:22
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Lichaam & Gezondheid Drie maaltijden per dag gezonder dan twee maaltijden per dag?
0fd1ba6bef258b3
10 11-10-2005 19:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.