Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2015, 19:35
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
Hoi! Ik ben 13 en ong. 1.65 en ik weeg 71.4 kilo.... dat is veelste veel.. I know..

ik moet nu echt gaan afvallen! maar ik weet niet goed hoe.. ik ben gestopt met chips
en al die dingen eten maar nu wil ik dus elke dag gaan sporten, gewoon in de buitenlucht
dus niet in de sportschool want daar heb ik geen geld voor...

hebben jullie een trainingsschema voor mij misschien? Ik moet nu wel afvallen... anders krijg ik over een paar jaar obesitas en dat wil ik echt niet..

help mij aub... zo zie ik het leven niet meer echt zitten met dit gewicht...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 21:21
anno2001
anno2001 is offline
hallo , ik ben nu niet persé te dik maar wil wel afvallen
ik loop iedere dag & probeer gezond te eten en zeker 's avonds niets meer te eten!
ik doe ook veel sporten dus val daar ook wel wat van af maar dat is wat ik doe
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 22:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Te veel of verkeerd sporten kan blessures opleveren en is lastig vol te houden.

Probeer echt je eetpatroon aan te passen. Drink water i.p.v. frisdrank. Gebruik minder of geen jus, mayonaise, etc. Neem fruit als tussendoortje. Honger jezelf niet uit, maar zorg wel dat je onnodige suikers en vetten vermijdt. Als dat in je systeem zit is dat prima uit te houden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-05-2015, 10:10
Mirabelle_Sch
Avatar van Mirabelle_Sch
Mirabelle_Sch is offline
Citaat:
Hoi! Ik ben 13 en ong. 1.65 en ik weeg 71.4 kilo.... dat is veelste veel.. I know..

ik moet nu echt gaan afvallen! maar ik weet niet goed hoe.. ik ben gestopt met chips
en al die dingen eten maar nu wil ik dus elke dag gaan sporten, gewoon in de buitenlucht
dus niet in de sportschool want daar heb ik geen geld voor...

hebben jullie een trainingsschema voor mij misschien? Ik moet nu wel afvallen... anders krijg ik over een paar jaar obesitas en dat wil ik echt niet..

help mij aub... zo zie ik het leven niet meer echt zitten met dit gewicht...
Ik heb hier zelf ook last van gehad maar nadat ik op mijn eetpatroon ging letten ben ik 8 kilo afgeval in anderhalve maand. Wat jij wil is dus goed mogelijk.

Let er op dat je niet meer eet dan je nodig hebt. Dus eet als je thuis komt uit school bijvoorbeeld een appel in plaats van een koekje. Eet hartig beleg op je boterham. Niet altijd alleen maar nutella. Zorg ervoor dat je dit langzaam aan verminderd. Anders krijg je afkick verschijnselen en dan wil je alleen maar meer gaan eten.

Sporten is inderdaad een goed idee. Maar kijk hier ook mee uit. Ik sportte bijvoorbeeld een tijdje 7 dagen per week 3 uur per dag. Dat wordt te veel. Hierdoor krijg je blessures en kun je soms maanden niet meer sporten. Niet echt de bedoeling dus.

Ook op tijd gaan slapen helpt. Als je fit bent werkt je immuun systeem beter en kan je meer hebben. Dus ook het (iets) minder eten.
#

en het aller belangrijkste: "Blijf jezelf!!!" Wil je afvallen voor jezelf of omdat je dan meer kans hebt bij de jongens? Als dit rede 2 is denk dan nog eens goed na waarom je dit eigenlijk zou doen! Je bent goed zoals je bent!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 09:42
daantje2001
daantje2001 is offline
Ik heb hetzelfde als jouw gehad, ik ben nu 14 en heb een sixpack, daar durfde ik 2 jaar geleden nog niet eens van te dromen.
Bij mij kwam het door mijn eetpatroon en weinig beweging, ik ben op mijn eten gaan letten, dat zorgde voor veel minder gewicht, ik raakte in een maand ongeveer 3 kilo kwijt, daarna ging het een stuk sneller.
Ik begon met sporten, dit zorgde voor veel gewichtsverlies, maar ik werd met name trots op mezelf, ik werd niet meer lastig gevallen i.v.m. mijn lichaam, dit zorgde er helaas wel voor dat ik veel te veel ging sporten.
Ik liep elke minimaal 3 keer hard en deed (te) veel krachttraining, ik ben daardoor overtrained geraakt, dat duurde vrij lang, ik heb het allemaal weer op orde gekregen, ik ben nu superblij met wat ik heb gedaan.
Ik heb er een goede les aan gehad, als je iets wil kan dat ook gewoon.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2015, 23:58
Verwijderd
Hey ik woog 83 kilo en ik was 1,72 toen heb ik besloten om te gaan afvallen toen ben ik 3/4 dagen in de week gaan sporten geen limonade en andere snacks alleen fruit of slimpie en ontbijt gewoon boterham smiddags ook een boterham met kaas en in de avond veel groenten met een paar aardappeltjes en een stukje vlees kip of vis
Ik ben toen in een paar maanden 9 kilo afgevallen was er erg trots op maar omdat ik in de 2e klas zat en havo vwo deed moest ik fk veel leren om de vwo te halen had geen tijd om te sporten en at wel minder maar niet meer heel gezond toen kwam ook eens nog de ramadan en toen kwam ik nest veel aan ok weeg nu weer 77 kilo wat erg jammer is maar ik ben wel weer gegroeid ben nu 1,74/75 en weeg 77 kilo na de vakantie ga ik er weer helemaal tegenaan het is niet moeilijk alleen de periode nadat je doel hebt bereikt moet je niet gelijk ongezond gaan eten houd het zelfde dieet aan en sport gewoon hetzelfde en bouw het beetje bij beetje af maar blijf vooral sporten en gezond eten en je mag natuurlijk wel een ijsje of een stukje chocola per dag maar houd het daar bij
Met citaat reageren
Oud 06-08-2015, 02:39
RLD Amsterdam
RLD Amsterdam is offline
Citaat:
Hey ik woog 83 kilo en ik was 1,72 toen heb ik besloten om te gaan afvallen toen ben ik 3/4 dagen in de week gaan sporten geen limonade en andere snacks alleen fruit of slimpie en ontbijt gewoon boterham smiddags ook een boterham met kaas en in de avond veel groenten met een paar aardappeltjes en een stukje vlees kip of vis
Ik ben toen in een paar maanden 9 kilo afgevallen was er erg trots op maar omdat ik in de 2e klas zat en havo vwo deed moest ik fk veel leren om de vwo te halen had geen tijd om te sporten en at wel minder maar niet meer heel gezond toen kwam ook eens nog de ramadan en toen kwam ik nest veel aan ok weeg nu weer 77 kilo wat erg jammer is maar ik ben wel weer gegroeid ben nu 1,74/75 en weeg 77 kilo na de vakantie ga ik er weer helemaal tegenaan het is niet moeilijk alleen de periode nadat je doel hebt bereikt moet je niet gelijk ongezond gaan eten houd het zelfde dieet aan en sport gewoon hetzelfde en bouw het beetje bij beetje af maar blijf vooral sporten en gezond eten en je mag natuurlijk wel een ijsje of een stukje chocola per dag maar houd het daar bij
Gast, snap er niks van. Misschien een idee om interpunctie te gebruiken?!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2015, 11:26
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ik verveelde me, dus hier is ie voor RLD amsterdam nog een keer. Zodat jij hem ook kan begrijpen:

Hey ik woog 83 kilo en ik was 1,72 toen heb ik besloten om te gaan afvallen. Toen ben ik 3/4 dagen in de week gaan sporten. Geen limonade en andere snacks, alleen fruit of slimpie. En ontbijt gewoon boterham, smiddags ook een boterham met kaas en in de avond veel groenten met een paar aardappeltjes en een stukje vlees kip of vis.
Ik ben toen in een paar maanden 9 kilo afgevallen was er erg trots op. Maar omdat ik in de 2e klas zat en havo vwo deed moest ik fk veel leren om de vwo te halen. Ik had geen tijd om te sporten en at wel minder, maar niet meer heel gezond. Toen kwam ook eens nog de ramadan en toen kwam ik nest veel aan. Ok weeg nu weer 77 kilo wat erg jammer is, maar ik ben wel weer gegroeid. Ik ben nu 1,74/75 en weeg 77 kilo. Na de vakantie ga ik er weer helemaal tegenaan. Het is niet moeilijk, alleen de periode nadat je doel hebt bereikt moet je niet gelijk ongezond gaan eten. Houd het zelfde dieet aan, sport gewoon hetzelfde en bouw het beetje bij beetje af. Maar blijf vooral sporten en gezond eten. Je mag natuurlijk wel een ijsje of een stukje chocola per dag maar houd het daar bij.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lichaam tijdens afvallen
Denise_kaas
0 16-02-2017 17:26
Psychologie Tot iemand doordringen.... Hoe doe je dat!?
xxx_love22
13 14-02-2016 16:58
Psychologie Ik weet niet hoe...
Sannieee
10 15-12-2005 12:21
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #7
Verwijderd
250 30-08-2005 15:28
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #22
PardonMe
491 30-06-2004 12:45
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic # 17
Verwijderd
250 09-11-2003 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.