Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2005, 19:33
Sannieee
Sannieee is offline
Dit zal waarschijnlijk een beetje een wazig verhaal worden, en ik post het hier niet om aandacht te krijgen maar ik weet ff echt niet meer hoe ik verder moet.
Ik zal bij het begin beginnen... Zo'n 6,5 jaar geleden (was toen 14) heb ik anorexia ontwikkeld. Nadat mijn moeder hier achter kwam toen ik zo'n 10 kilo was afgevallen, is er heel veel gezeik gekomen. Ik moest naar een psycholoog, maar dit werkte niet en toen ging ik van psych naar psych tot ik het huis uitging. Er zijn vroeger veel ingrijpende dingen gebeurd, ouders gescheiden en veel ruzies/rechtzaken gehad, vriendin van me pa die echt niet spoort, mn moeder nog een keer gescheiden, veel depressief geweest en veel voor mn moeder moeten zorgen toen ik heel klein was, ze heeft kanker gekregen en ik ben aangerand. Nooit wist ik dat mn eetprobleem met al deze dingen te maken had, tot ik op mijn vorige school met een super aardige schoolpsych ging praten, en die heeft me zo geholpen om veel dingen een plekje te geven. Maar toch blijf ik mijn eetprobleem houden. Inmiddels voel ik me een stuk beter, ontbijt gewoon, lunch vaak maar zodra ik 's avonds thuis ben en avond eet, gooi ik daarna alles er weer uit, elke dag. Ik wil het echt niet meer, omdat ik me nu verder zoveel beter voel en ik weet hoe slecht het is enzo, maar ik kom er echt niet vanaf. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet overgeef en ik word er gek van want het beheerst mn hele leven. En niemand weet het, ik kan er met niemand over praten en durf het niet te vertellen. Anorexia is dus over gegaan in boulimia. Ik "weet" dat ik niet dik ben, ik ben 1.70m en weeg 56 kilo, maar toch blijf ik zo extreem walgen van mn lichaam en buiten dat hoort overgeven ook bij mijn dag, hoe stom dat ook klinkt. Ik weet echt niet meer hoe ik er vanaf moet komen. Ik wil ook graag nog 4 kilo afvallen, zodat ik me echt beter voel in mn lichaam.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit bericht zeggen wil. Misschien herkent iemand dit of heeft iemand tips voor me. Ik wil zo graag dat ik echt normaal om kan gaan met eten, al is het al zoveel normaler als vroeger. Ik wil gewoon niet elke dag hoeven overgeven en niet helemaal onrustig worden als het niet kan omdat ik ergens anders ben of wat dan ook... Ik word echt gek van mezelf en van mn eigen gedachten....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2005, 19:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Kun je weer contact opnemen met de schoolpsych waar je destijds veel aan had?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 19:55
Sannieee
Sannieee is offline
Dat heb ik na veel twijfelen gedaan, maar das nu 3 weken geleden en heb nog niets gehoord Heel apart want normaal reageerde hij wel... Ik ga miss nog wel een mailtje sturen of hij mijn mail wel gehad heeft... Ik vind het wel heel jammer dat ik moet zeggen dat het niet zo goed gaat, staat zo lomp maar oke...

Citaat:
coopergirl schreef op 13-12-2005 @ 20:51 :
Kun je weer contact opnemen met de schoolpsych waar je destijds veel aan had?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 10:14
l_sandra
l_sandra is offline
Heyhey,

eerste keer dat ik het dan ook maar ga vertellen, ik ben nu bijna 16 jaar en zit al vanaf mijn dertiende met Anorexia. al gaat het bij mij met pieken en dalen. Zo kan ik in een half jaar tijd 8 kilo aankomen, maar ook 10 kilo afvallen. meestal schommel ik nu rond de 45 kilo (ik ben 1.65) maar zo heb ik vorig jaar periodes gehad dat ik slechts 32 kilo woog. ik viel vaak flauw, en was extreem mager, en ik verbaas me erover hoe makkelijk ik mensen om de tuim heb kunnen leiden.
'goh, je bent wel erg mager geworden, je bent toch niet op dieet he?' 'neehoor, ik heb bloedarmoede en daardoor minder trek in eten' Zelfs mijn ouders kon ik zo ompraten dat ik nooit naar een psycholoog hoefde. Op dit moment gaat het redelijk met me, ik weet dat ik niet dik ben, maar eten is gewoon moeilijk.
wat jij doet, goed ontbijten, lunchen en avondeten is heel gezond, dat probeer ik nu ook. Alleen zeg je dat je ook overgeeft na het avondeten. probeer eens bezig te zijn na het avondeten, dwing jezelf niet te spugen. zo kun je het in stapjes afbouwen.

daarbij ben jij nu 20 (toch?) en niet meer minderjarig, als jij echt van je eetstoornis afwilt en er ook helemaal voor wilt gaan kun je je laten opnemen in een eetstoorniskliniek. De ursela is een voorbeeld die patienten opneemt die al lang een eetstoornis hebben. je zit dan met mensen van je eigen leeftijd en krijgt therapieen, groepstherapien enzovoorts, zodat je je eigen lichaam weer leerd accepteren.

Laat anorexia nooit van je winnen meis, dat is het niet waard!
__________________
soentjje :)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 17:04
Sannieee
Sannieee is offline
Citaat:
l_sandra schreef op 14-12-2005 @ 11:14 :
Heyhey,

eerste keer dat ik het dan ook maar ga vertellen, ik ben nu bijna 16 jaar en zit al vanaf mijn dertiende met Anorexia. al gaat het bij mij met pieken en dalen. Zo kan ik in een half jaar tijd 8 kilo aankomen, maar ook 10 kilo afvallen. meestal schommel ik nu rond de 45 kilo (ik ben 1.65) maar zo heb ik vorig jaar periodes gehad dat ik slechts 32 kilo woog. ik viel vaak flauw, en was extreem mager, en ik verbaas me erover hoe makkelijk ik mensen om de tuim heb kunnen leiden.
'goh, je bent wel erg mager geworden, je bent toch niet op dieet he?' 'neehoor, ik heb bloedarmoede en daardoor minder trek in eten' Zelfs mijn ouders kon ik zo ompraten dat ik nooit naar een psycholoog hoefde. Op dit moment gaat het redelijk met me, ik weet dat ik niet dik ben, maar eten is gewoon moeilijk.
wat jij doet, goed ontbijten, lunchen en avondeten is heel gezond, dat probeer ik nu ook. Alleen zeg je dat je ook overgeeft na het avondeten. probeer eens bezig te zijn na het avondeten, dwing jezelf niet te spugen. zo kun je het in stapjes afbouwen.

daarbij ben jij nu 20 (toch?) en niet meer minderjarig, als jij echt van je eetstoornis afwilt en er ook helemaal voor wilt gaan kun je je laten opnemen in een eetstoorniskliniek. De ursela is een voorbeeld die patienten opneemt die al lang een eetstoornis hebben. je zit dan met mensen van je eigen leeftijd en krijgt therapieen, groepstherapien enzovoorts, zodat je je eigen lichaam weer leerd accepteren.

Laat anorexia nooit van je winnen meis, dat is het niet waard!
Het is idd niet moeilijk om mensen zo voor te liegen dat ze je geloven...was bij mij ook zo, tot op een gegeven moment... En toen was ik dus echt DE l*l ! Ik weet idd van de klinieken en daar moest ik eerst ook heen maar wilde dat dus absoluut niet. En ook nu zie ik dat niet zo zitten. Ik wil niet dat mn hele omgeving van mn probleem weet en buiten dat, mn moeder denkt nu dat het heel goed gaat en als ik haar moet vertellen hoe hard ik de laatste tijd weer tegen haar lieg. En opzich wil ik er heel graag van af, aan de ene kant, maar aan de andere kant geeft het me op de een of ander manier ook zo'n steun en zo'n goed gevoel... Het is echt heel tegenstrijdig, ik wil het kwijt, maar wil het houden, het is mijn vijand, maar mn grootste vriend... Ik word alleen zo moe van die strijd iedere keer, met mezelf. En bij mn vrienden voel ik me goed en ben ik gewoon heel vrolijk en hyper, maar zodra ik alleen in me huissie zit voel ik me zo rot en alleen, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet ben. Ik haat mn lichaam alleen zo erg, en overal waar ik heenga, gaat het met me mee... En ik zet weken hele schema's op waar ik me dan aan probeer te houden, en dat gaat vaak wel goed. Het is dan heeeeeeel weinig maar oke. Alleen het overgeven, ik krijg het er niet uit en miss wil ik het ook wel niet genoeg of denk ik dat ik het wil maar wil ik het eigenlijk helemaal niet genoeg... Ja, dit klinkt allemaal miss heel vaag maar dat is het ook. Ik wil het wel maar ben bang om het kwijt te raken, die controle en het afvallen, ben zo bang dat ik weer aankom terwijl er net weer 8 kilo af is. En ik wil er nog sowieso 4. Miss voel ik me dan goed genoeg zodat ik niet meer over hoef te geven, ik weet het niet...

Heb jij ooit hulp gehad en weet iemand uit je omgeving ervan ? Heb jij dat ook, dat het zo tegenstrijdig is, dat het je vriend is maar ook je vijand enzo ? Of ben je er echt alleen blij mee ? Dat was ik vroeger namelijk wel.

Nou, veel sterkte ook voor jou in ieder geval...

Liefs...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 23:04
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
je zegt dat je nog 4 kilo wilt afvallen en dat je daarna tevreden bent met jezelf. Maar geloof je dit nu werkelijk?
Als je 4 kilo bent afgevallen zal je je wel even blij voelen, maar dat is dan weer niet genoeg en wil je er weer een kilo af en weer een en weer een. En op een gegeven moment val je weer terug in anorexia en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Misschien zou je eens kunnen proberen om je avondeten rustig op te bouwen en af te bouwen.
Dek de tafel eens netjes voor jezelf en eet langzaam en rustig.. probeer eens echt te genieten van wat je eet en dan leer je het ook meer waarderen. Als je het gevoel hebt dat je het dan alsnog wil uitspugen ga dan eens wat anders doen. Boekje lezen, muziek luister. Het beste kun je misschien een goede vriend of vriendin bellen. Je hoeft dan nog niet eens te zeggen waarom je belt, maar gewoon voor de afleiding en kijken of het gevoel dat je wilt spugen weggaat.
Succes
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 08:09
Sannieee
Sannieee is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 14-12-2005 @ 22:01 :
Misschien een domme vraag, maar wat gebeurt er nou als je dat eten er eens niet uitgooit? Ik neem aan dat dat niet vanzelf gebeurd en dat je het echt zelf in de hand hebt? Of moet je echt van de stress (etc) overgeven? Ik ben daar benieuwd naar, dus als je dat even kunt uitleggen waarom je het precies doet?
Ik snap je vraag heel goed, maar het gaat dus wel vanzelf. Soms ook niet hoor, dan is het heel bewust. Maar omdat mn lichaam ook niet zoveel meer gewend is komt het vaak vanzelf naar boven. Sowieso hoef ik er niet veel meer voor te doen, niets eigenlijk, en dat maakt het dus moeilijker om het tegen te houden want het tegenhouden is veel minder van zelf sprekend nu voor mij, dan het eruit gooien. En als ik avond eet bijv. dan heb ik al heel snel het idee dat ik te veel gegeten heb en eet dan maar door omdat het toch al te veel is en dan gaat het er weer uit. Het is echt heel moeilijk om het niet te doen, ik kan het begrijpen als dat moeilijk voor te stellen is, ik snap het zelf ook niet altijd en kan het ook moeilijk uitleggen, maar oke....
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 08:16
Sannieee
Sannieee is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 15-12-2005 @ 00:04 :
je zegt dat je nog 4 kilo wilt afvallen en dat je daarna tevreden bent met jezelf. Maar geloof je dit nu werkelijk?
Als je 4 kilo bent afgevallen zal je je wel even blij voelen, maar dat is dan weer niet genoeg en wil je er weer een kilo af en weer een en weer een. En op een gegeven moment val je weer terug in anorexia en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Misschien zou je eens kunnen proberen om je avondeten rustig op te bouwen en af te bouwen.
Dek de tafel eens netjes voor jezelf en eet langzaam en rustig.. probeer eens echt te genieten van wat je eet en dan leer je het ook meer waarderen. Als je het gevoel hebt dat je het dan alsnog wil uitspugen ga dan eens wat anders doen. Boekje lezen, muziek luister. Het beste kun je misschien een goede vriend of vriendin bellen. Je hoeft dan nog niet eens te zeggen waarom je belt, maar gewoon voor de afleiding en kijken of het gevoel dat je wilt spugen weggaat.
Succes
Daar heb je denk ik wel gelijk in, maar toch weet ik zeker dat ik me dan iig een stuk zekerder voel. Echt helemaal tevreden zal ik miss niet snel zijn nee, maar ook niet als ik 30 kilo zou wegen en dat wil ik niet eens... Omdat ik alleen woon is het soms best lastig om helemaal te koken enzo, maar ik probeer dit wel wat vaker te doen. Alleen vaak kom ik dan in een soort van roes waardoor ik maar door blijf eten en als ik dat niet doe, word ik heel onrustig enzo. Het is allemaal zo moeilijk om uit te leggen omdat het eigenlijk zo krom is... Dat vind ik nu gelukkig zelf ook. Wel een goede ja, om dan een vriendin te bellen, doe ik ook best vaak maar ik blijf dan zo onrustig en ook na een uur kan het er nog uit en ook al is het dan miss niet zoveel, pas dan word ik rustig. Ik ben er al zo lang mee bezig en het ging een tijdje wel iets beter maar ik weet gewoon ff echt niet hoe ik verder moet. Ik ga wel weer een heel schema opstellen waar ik me dan aan ga houden. En miss toch weer iets minder koken enzo, want ik heb niet het idee dat dat echt werkt, aangezien ik dan alleen maar meer over moet geven. Naja, sorry voor mn vage verhalen maar ik weet t gewoon ff niet meer zo goed. Thnx voor jullie reacties iig.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 09:23
Sannieee
Sannieee is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 15-12-2005 @ 10:16 :
Het is idd heel moeilijk voor te stellen, vooral als je een fanatiek sporter zoals ik bent die juist als doel heeft om aan te komen. Maar kun je niet gewoon bij het avondeten de hoeveelheid langzaam opvoeren? Eet tot je genoeg hebt gehad en zorg ervoor dat je dan dus niet teveel eet zodat je niet hoeft te kotsen. En natuurlijk dan ook niet zelf opwekken. Als je echt zo walgt van je lichaam, is fitness dan niet gewoon iets voor je? Als je echt zó graag een goed figuur wilt hebben is kotsen echt geen oplossing. Naast dat het je psyichisch kapot maakt is het lichamelijk ook zwaar slecht. Je doet dit nu al 6,5 jaar? Er is meer één mogelijkheid om je lichaam in goede shape te krijgen, en dat is door er wat aan te gaan doen op de goede manier. 3x per week trainen minimaal en een goed voedingsschema erbij. En als je daar geen zin in hebt walg je dus niet zo erg van je lichaam als je zelf zegt, anders heb je er namelijk alles voor over.
Ik denk niet dat jij het helemaal snapt, maar oke... Ik walg niet van mn lichaam op de manier zoals jij denkt, denk ik... En qua sporten zit je ook niet helemaal goed... Ik loop minimaal 2x in de week een uur hard, Fiets 2x in de week een uur, buiten de dagelijkse kleine stukjes die ik moet fietsen en ik rijd 6 dagen per week fanatiek paard. Denk dat de beweging dus wel goed zit... En buiten dat tennis ik ook nog vaak en ben gestopt met fitness na mn verhuizig een paar maanden geleden, omdat ik geen tijd meer heb buiten de dingen die ik al doe... En ik weet zelf ook wel dat het slecht is voor mn lichaam en gezondheid, maar als het allemaal zo makkelijk zat...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 09:47
Sannieee
Sannieee is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 15-12-2005 @ 10:26 :
Misschien een goed plan om uit leggen wat je dan bedoelt met: "maar toch blijf ik zo extreem walgen van mn lichaam"? Ik denk namelijk dat iedereen het zo opvat als ik deed.
Maar als je zoveel sport zit het dus qua beweging wel goed. Dan blijf er dus één ding over en dat is voeding. Heb je al eens iets als een dietiste geprobeerd?
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd en dat ga ik misschien wel doen... Gewoon om iemand achter de hand te hebben die alles weet over voeding en die een goed schema voor mij kan maken... Maar ik weet niet hoe dat zit met kosten e.d. Je moet toch eerst een verwijzing hebben van je huisarts of niet ??

En wat betreft het walgen van mn lichaam, ik denk door dingen die vroeger zijn gebeurd en doordat ik lang een hekel aan mezelf heb gehad. En door dingen die de vriendin van me pa me vroeger heeft ingepepert, waardoor ik me altijd nog lelijker, dikker en eenzamer heb gevoelt dan dat ik me al voelde.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 12:21
Sannieee
Sannieee is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 15-12-2005 @ 12:36 :
Goeie vraag, zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik stel namelijk al mijn eetschema's en voor anderen zelf samen. Dietistes etc. vind ik zelf eigenlijk onzin. Tegenwoordig kun je met goed zoekwerk op internet zelf een goed schema samenstellen. Paar berekeningen loslaten, soorten voedsel erbij selecteren en je kunt iets in elkaar flanzen wat werkt.

Dus je hebt een hekel aan alles van je lichaam? Je bent nergens tevreden over? Misschien is het een goed idee om naast je anorexiaprobleem te werken aan je zelfvertrouwen. Heb je mensen waar je veel mee omgaat, vrienden etc, of ben je alleen?
Ik heb gelukkig veel vrienden en mn zelfvertrouwen wordt beter. Zeker vergeleken bij hoe het vroeger was. En ik ben heus wel ergens tevreden over, maar het algehele beeld is niet je van het. Maar dat hoeft ook niet natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet hoe ik me moet voelen.
jarne55555
5 28-05-2015 16:37
Werk, Geld & Recht Ik weet niet hoe ik moet soliciteren/Vragen of er nog werk vrij is.
Rikje18
8 30-05-2012 16:46
Liefde & Relatie Players
Miichelleee
3 21-05-2009 18:56
ARTistiek ik weet niet hoe ik het moet verwoorden...lees ff....................................
devilcat
19 30-10-2004 22:20
Verhalen & Gedichten Ik weet niet hoe..
Sleepingsun
3 25-09-2003 20:07
Liefde & Relatie ik weet niet zeker en ik weet niet hoe!?
elketje
2 06-06-2003 23:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.