Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 20:26
Verwijderd
Deel 16

Ik voelde me aangesproken een nieuwe te openen.. vandaar
Gaat u vooral verder
Oud 06-10-2003, 21:15
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
is het niet meer BELANGRIJK???
__________________
Lief zijn!
Oud 06-10-2003, 21:29
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Nou ik doe ook maar weer eens mee . Ik neem me voor om geendingen meer te eten met toegevoegde suikers en ik ga meer sporten.

Vandaag een uur gedanst en een uur gejogged dus dat is en mooie start .
__________________
*Doe lief*
Oud 06-10-2003, 21:49
beautyfaux
beautyfaux is offline
ik begin morgen!!

vandaag nog ff bezig geweest, dus morgen een start..
Oud 07-10-2003, 06:28
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 06-10-2003 @ 22:15:
is het niet meer BELANGRIJK???
Mag een forumbaas ook eens slapen en dus niet online zijn?
Oud 07-10-2003, 06:54
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ik zit te ontbijten en heb voor me staan:

Een bakje magere yoghurt met muesli
een beker thee met honing erin
een glas sinaasappelsap
en een kop koffie
(ik vraag me ineens niet meer af warom ik altijd moet piesen als ik op school kom , corfronterend dit ).
__________________
*Doe lief*
Oud 07-10-2003, 10:34
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
sorry wishfuldreaming. ik weet dat ik had gezegd ook wel mee te willen doen, maar ik denk toch dat dit voor mij een probleem wordt, dus ik zie er van af.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 07-10-2003, 10:53
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 07-10-2003 @ 11:34:
sorry wishfuldreaming. ik weet dat ik had gezegd ook wel mee te willen doen, maar ik denk toch dat dit voor mij een probleem wordt, dus ik zie er van af.
is goed
Oud 07-10-2003, 22:30
Basia
Basia is offline
ik HAD hier alleen maar gezong eten in huis....
totdat 2 vriendinnen van me do. langskwamen en mn voorraadkast vulden met koekjes, snoep, chocoladenootjes, chocoladepasta en verwenyoghurt...

ja zo val ik wel af
__________________
blablabla
Oud 08-10-2003, 07:33
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Basia schreef op 07-10-2003 @ 23:30:
ik HAD hier alleen maar gezong eten in huis....
totdat 2 vriendinnen van me do. langskwamen en mn voorraadkast vulden met koekjes, snoep, chocoladenootjes, chocoladepasta en verwenyoghurt...

ja zo val ik wel af
je HOEFT ze niet te nemen . Je kan ook gewoon aan je vriendinnen uitleggen dat je het heel erg lief vindt, maar echt wil afvallen dus al dat lekkers liever niet in huis hebt. Geef het ze mee terug, of deel het uit aan mensen die op visite komen en zorg dat je er zelf niet bijkan of vanaf kan blijven.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 08-10-2003, 11:06
Basia
Basia is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 08-10-2003 @ 08:33:
je HOEFT ze niet te nemen . Je kan ook gewoon aan je vriendinnen uitleggen dat je het heel erg lief vindt, maar echt wil afvallen dus al dat lekkers liever niet in huis hebt. Geef het ze mee terug, of deel het uit aan mensen die op visite komen en zorg dat je er zelf niet bijkan of vanaf kan blijven.
het meeste zit nog dicht en dat wil ik graag zo houden. maar mee terug geven... nee joh. zij hebben er voor betaald en dat is anders ook zo ondankbaar. ik zou het zelf ook niet leuk vinden om weer mee terug te krijgen.
__________________
blablabla
Oud 08-10-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 08-10-2003 @ 12:06:
het meeste zit nog dicht en dat wil ik graag zo houden. maar mee terug geven... nee joh. zij hebben er voor betaald en dat is anders ook zo ondankbaar. ik zou het zelf ook niet leuk vinden om weer mee terug te krijgen.
Dan zou ik ze iig zeggen dat ze het in het vervolg beter niet meer kunnen doen ed...scheelt ze weer geld. Het laten bederven is ook net zo zonde van het geld. Maar idd, dichtlaten...als het eenmaal open is, dan gaat het vaak veel sneller op...
Oud 08-10-2003, 16:30
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik wil graag serieus aan de lijn doen. Ik wil minstens 10 kilo afvallen. Ik ben alleen al zooo vaak begonnen, maar ik krijg het er niet af; steeds weer zie ik wat lekkers en eet ik dat om vervolgens te zeggen; ach, ik doe morgen wel aan de lijn. Ik heb op een een of andere manier niet de motivatie al dat lekkers te laten staan.

Misschien is het daarom handig om een diëtiste raad te vragen. Zij kan me vast tips geven hoe ik het best kan afvallen.
Maar... hoe duur is advies van een diëtiste en hoe gaat dat in z'n werk?
Oud 08-10-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 08-10-2003 @ 17:30:
Maar... hoe duur is advies van een diëtiste en hoe gaat dat in z'n werk?
Dat zal per dietiste verschillen, denk ik. Ik hoor van sommige mensen dat een dietiste niet vergoed wordt, maar bij mij voor zo ver ik weet wel, dus misschien ligt het aan de verzekering of met welke reden je er heen gaat ofzo... Je moet je, denk ik, iig door laten verwijzen door je huisarts, dan heb je de meeste (de enige?) kans op eventuele vergoeding.

Hoe het precies gaat weet ik niet, ik ben er heen geweest vanwege voedselovergevoeligheid. We hadden gewoon een gesprek enzo en toen moest ik een tijdje een eetdagboek bij houden. Daarna keek ze of ik voldoende at en of ik alle voedingsstoffen binnen kreeg enzo en gaf ze tips. (En de rest ging meer over die overgevoeligheid enzo.) Ik denk dat het met afvallen ook een beetje zo zal gaan.
Oud 08-10-2003, 18:22
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
Goh.. ik merk wel dat ik het dit keer redelijk goed vol kan houden (niet meer snoepen)
Ok, ik heb vandaag 2 bonbons + een klein stukje choco-letter gehad, en deze week nog een chocokikker.. Maar ik merk wel dat ik er langer over doe, zodat ik er meer van geniet..
Toch best knap voor iemand die gek is op snoep en waarvan de kast vol ligt met lekkers (voor mn ma + broertje)
Nu alleen nog wat meer sporten.
Eind november begin ik weer met sporten (dansen) en in de herfstvakantie ga ik (denk ik) iedere dag een paar baantjes zwemmen.

En ik voel me goed! Yeah!
__________________
Dreams can come true..
Oud 09-10-2003, 15:37
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Hoe laten jullie al die lekkere dingen staan dan?
Ik zou het echt niet kunnen..
Oud 09-10-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 09-10-2003 @ 16:37:
Hoe laten jullie al die lekkere dingen staan dan?
Ik zou het echt niet kunnen..
Jezelf onder heel ernstige discipline zetten

En dat is moeilijk, weet ik.. maar na een tijdje lukt het je om die lekkere dingen te laten staan
Oud 09-10-2003, 15:49
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Hm.. Ik probeer het ook. Maar die pepernoten onder de griekse les waren toch wel erg lekker...
Oud 09-10-2003, 16:20
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 09-10-2003 @ 16:37:
Hoe laten jullie al die lekkere dingen staan dan?
Ik zou het echt niet kunnen..
Ik dacht eerst ook dat het heel moeilijk zou zijn, ook omdat ik het al een paar keer eerder had geprobeerd, maar dat niet gelukt was..
Maar vrijwel alles wat in de snoepkast ligt zit dicht, dus dan laat je dat ook sneller dichtzitten.
En gewoon af en toe iets kleins nemen.. Een bonbon of een kleine stukje chocola.
Ik vind het ook af en toe wel moeilijk als mensen bij mij in de buurt iets lekkers eten en het is ook vrij lastig te weigeren als je iets aangeboden word..
Maar je moet gewoon sterk in je schoenen staan.
Als je iets écht wil, moet je er gewoon voor gaan.
De kilo's gaan er niet af als je door blijft snoepen.
Ik denk alleen wel dat ik in de maand december een paar keer ga zondigen, want met sinterklaas en kerst enzo wil je wel pepernoten en oliebollen ed nemen.
Achjah.. daarna gewoon nóg gezonder eten en meer sporten
__________________
Dreams can come true..
Oud 09-10-2003, 18:38
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ik voel me echt zwaar kut

ik kan het gewoon niet, ik eet de hele tijd ontzettend ongezond. enminste, niet de hele tijd, overdag lukt het me wel om iig de tussendoortjes te laten zitten. maar nu ook heb ik net weer veel te veel lekkere dingen gekocht, en ik voel me gewoon al kut als ik het koop, maar toch doe ik het. ik snap mezelf echt niet, want ik krijg zo en een hekel aan mezelf en ik val zo nooit af. ben volgens mij wel 4 kilo aangekomen de afgelopen maand

ik haat mezelf echt op t moment, maar hoe kan ik nou sterk zijn???

*is zwakkeling*
Oud 09-10-2003, 19:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ok. ik heb een plan gemaakt. dat is al een begin toch?

"regels en voornemens achtige ietsen":

-niet naar de c1000 oid (of het moet ècht nodig zijn en niemand anders in de buurt die kan gaan)

-sochtends met de bus naar het station, smiddags lopend terug (is een halfuurtje lopen ong)

-in utrecht pas naar het station gaan als er snel een trein komt, zodat ik tijdens het wachten niet in de verleiding kom iets lekkers te kopen

-proberen eerst iig 1x, maar liever 2x in de week te gaan hardlopen of zwemmen

-opschrijven wat ik eet

-nadenken bij wat ik eet, als ik iets eet er ook bij stil staan dat het lekker is, de tijd ervoor nemen enzo. en overwegen wat ik wel en niet ga eten.

_______
idee voor wat ik wil eten op een dag:

ontbijt:
yoghurt met cornflakes
fruit

tussendoor:
plakje ontbijtkoek oid (hoe gezond is sultana ? weet iemand dat?)

smiddags:
2 boterhammen met vlokken
1 geroosterde boterham met een beetje becel

tussendoor:
plakje ontbijtkoek, fruit oid

savond:
eten > we eten sowieso meestal mager thuis

thee met een biscuitje

tegen 10u nog een stukje chocola oid.

en dan 1.5-2 liter water per dag drinken.

is dit een beetje een goed plan? waar moet ik nog op letten?
Oud 09-10-2003, 19:49
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
En hoe gaat het met mijn kindjes?
Oud 09-10-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-10-2003 @ 20:49:
En hoe gaat het met mijn kindjes?
Met dit kindje ff niet zo lekker. M'n eetpatroon is ff van slag + m'n lichaam ook...maar d'r heerst ook griep...'k hoop het snel weer allemaal netjes gestructureerd op de 'rails' te hebben.
Oud 09-10-2003, 20:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-10-2003 @ 20:49:
En hoe gaat het met mijn kindjes?
Het gaat best redelijk, maandag niet best, dinsdag best redelijk (ik had een verjaardag en heb geen gebak gegeten maar wel redelijk veel Chinees), woensdag en vandaag ging het goed, heb vandaag ook twee uur bewegen op muziek gedaan bij gym (vrij fanatiek) en morgen moet ik nog afwachten. Zondag ga ik weer wegen, ben benieuwd.

Ik kan niet ontevreden zijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-10-2003, 21:54
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
OKee dan

Ik heb even een korte vragenlijst voor jullie, alleen is ie naar mijn mening iets te kort en ben ik te lui om te sturen
Oud 10-10-2003, 11:33
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik weeg nu ongeveer 76 kilo. Gezond gewicht lijkt me. Wel 11 kilo afgevallen in een paar maanden. En nu niet zeggen dat het slecht is, want dat weet ik zelf ook wel. Ik ga nu echt normaal eten. En niet meer lijnen.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 10-10-2003, 14:13
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik zou niet een te radicale omslag maken van lijnen naar normaal eten.
Dus eerst een maandje gewoon iets meer eten en daarna pas weer normaal eten.
Anders krijg je misschien yoyo-effect.
Oud 10-10-2003, 18:24
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 10-10-2003 @ 15:13:
Ik zou niet een te radicale omslag maken van lijnen naar normaal eten.
Dus eerst een maandje gewoon iets meer eten en daarna pas weer normaal eten.
Anders krijg je misschien yoyo-effect.
Ja, dat is waar. Ik ken het ook. Tot nu toe lukt het me toch niet, geen trek.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 10-10-2003, 21:32
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-10-2003 @ 22:54:
OKee dan

Ik heb even een korte vragenlijst voor jullie, alleen is ie naar mijn mening iets te kort en ben ik te lui om te sturen
heb je hem al gestuurd?

Lijnen gaat trouwens ok, snoep elke dag nog wel iets, koekje oid, maar dat valt nog te overzien.
Oud 10-10-2003, 21:45
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Narod schreef op 10-10-2003 @ 22:32:
heb je hem al gestuurd?

Lijnen gaat trouwens ok, snoep elke dag nog wel iets, koekje oid, maar dat valt nog te overzien.
Nee

Komt maar gelijk met een ander mailtje denk ik

En zo'n ramp is dat niet nee
Oud 11-10-2003, 18:18
Mara
Mara is offline
Ik heb slankie in huis
Ging vanmiddag naar de c1000, appels halen ( voor mij) en spul om een cake en een boterkoek te bakken (hopelijk blijf ik daar van af).
Heb toen gewoon slankie meegenomen, en tegen m'n ma gezegd "ja heb ik al in geen tijden gehad.. en ik weet dat we eerst goudkuipje hadden maar dit was goedkoper"
Oud 11-10-2003, 18:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Shit, net een halve zak chips leeggegeten, ik moest echt even wat eten en nu ik bij mn vader ben dan eten we ook altijd pas om acht uur ofzo dus dat schiet maar niet op. Gister heb ik me heel netjes gedragen, zeker voor een vrijdagavond, heb alleen een bakje zuivelzacht gegeten maar dat was ipv gewoon toetje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-10-2003, 14:40
Mara
Mara is offline
@Wishful
Ik kan evt. toch meedoen aan eerst 2 weken niet sporten.. dat is nl wat nu gebeurd is
Vorige week niet gesport omdat ik ziek was, nu omdat ik een verjaardag had (waarop ik me trouwens voorbeeldig gedragen heb )
Oud 12-10-2003, 15:11
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-10-2003 @ 15:40:
@Wishful
Ik kan evt. toch meedoen aan eerst 2 weken niet sporten.. dat is nl wat nu gebeurd is
Vorige week niet gesport omdat ik ziek was, nu omdat ik een verjaardag had (waarop ik me trouwens voorbeeldig gedragen heb )
Tis lullig dat je niet hebt kunnen sporten, maar heel graag eigenlijk..
Oud 12-10-2003, 18:39
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik ben weer afgevallen. Ik heb mensen die zeiden dat ze geen hap door hun keel konden krijgen omdat ze verliefd waren nooit geloofd, maar dat doe ik nu wel.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 12-10-2003, 18:42
Verwijderd
Zo lukt het dus niet...komen mijn lieftallige pappa en mamma vandaag langs, nemen een hazelnoot-schuim-taart mee. En als er iets lekker is... En laten ze ook nog een halve taart hier...
Oud 12-10-2003, 18:52
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-10-2003 @ 19:42:
Zo lukt het dus niet...komen mijn lieftallige pappa en mamma vandaag langs, nemen een hazelnoot-schuim-taart mee. En als er iets lekker is... En laten ze ook nog een halve taart hier...
Owjee..
Boeiend, beetje snoepen mag.. maar niet teveel




Hee ik heb iedereen van wie ik een emailadres heb, EINDELIJK een emailtje gestuurd
Oud 12-10-2003, 18:53
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-10-2003 @ 19:42:
Zo lukt het dus niet...komen mijn lieftallige pappa en mamma vandaag langs, nemen een hazelnoot-schuim-taart mee. En als er iets lekker is... En laten ze ook nog een halve taart hier...
Ach, iedereen mag zondigen.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 12-10-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-10-2003 @ 19:52:
Owjee..
Boeiend, beetje snoepen mag.. maar niet teveel
Mjah, maar niet teveel snoepen is ERRUG lastig met zo'n taart... 'k heb dus wel teveel gesnoept...'t gaat ook niet zo denderend, ben er teveel mee bezig. 'k ga er dus maar niet aan denken en weer proberen iig te eten zoals eerst.
Oud 12-10-2003, 18:59
Verwijderd
De antwoorden zijn onderweg.

Leeftijd en gewicht ed moet je natuurlijk weten, maar lengte is, denk ik, ook wel handig.
Oud 12-10-2003, 18:59
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Tjonge jonge, Leonie, je bent geniaal

ik ben inderdaad lengte vergeten lieve kinders
Oud 12-10-2003, 19:08
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het gaat bij mij trouwens echt niet, overdag gaat het wel prima maar savonds heb ik altijd de behoefte om me vol te vreten en dat is dan eigenlijk alleen maar puur uit verveling..
Oud 12-10-2003, 19:54
Carlie
Carlie is offline
Hej Lieve Mensen,

Ik moet ten eerste zeggen dat ik erg veel bewondering heb voor de mensen die kunnen afvallen zonder daarvan problemen te krijgen!! Tiz echt heeeel moeilijk, duz das duz echt een aplausje waard!!!

Daarnaast wil k ff zeggen tegen de mensen waarbij het minder goed lukt, dus mensen die eetbuien krijgen of te streng voor zichzelf zijn of die al dat lekkers niet kunnen weerstaan..
KIJK UIT!!!!

Ikzelf heb nu 2,5jaar boulimia, en tiz echt een drama!!
Ik wil iedereen die hier komt dus zeggen....kijk pleazzzze uit!

Liefs,
Carlie
Oud 12-10-2003, 20:30
Alkazar
Alkazar is offline
Ik ben vanaf januari nu 29 kilo afgevallen.
Toen woog ik 130 kilo en nu 101.

Ik heb/ had een probleem dat ik ging eten als het niet goed ging met me. ik hrb in december besloten om daar iets aan te doen,.

Ik ben begonnen met veel water drinken (iedere dag 3 liter)
en om gewoon naar de sportschool te gaan 2x per week.
Samen met 1x dansen maakt dat 3x

In augustus werd gewoon fitness wat vervelend en is het wat minder vaak gelukt om erheen te gaan.

Nu ben ik als enig man aan TB conditioning aan het doen op de sportschool. Het maakt mij niet uit . Voor mij is het resultaat het belangrijkste.

Het begint met de wil om af te vallen en de mentaliteit om daar wat voor over t ehebben.

Mijn ex-vriendin maakte het vorige week uit, en u vlucht ik ipv achter de computer naar de sportschool. En ben ik ipv 2x in de week 3x in de sportschool.

Voor mij staat vast dat als je af wilt vallen je moet willen en je
jezelf ertoe moet zetten.

Het is net makkelijk geweest voor me, en is nog steed sniet makkelijk. Maar naarmate ik beter in mn vel kom te zitten (letterlijk en figuurlijk!!!) gaat het steeds beter.

Als ik nu trek heb om te eten ga ik sporten. Ik weet hoeveel werk het kost omn af te vallen. Mager zal ik nooit worden, maar ik ben nu niet meer dik maar gezet.

Als er mensen zijn die vragen hebben of advies willen , ik zal het graag proberen
__________________
Follow your heart and you will be fine
Oud 12-10-2003, 20:51
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
sublime schreef op 09-10-2003 @ 20:23:
ok. ik heb een plan gemaakt. dat is al een begin toch?

_______
idee voor wat ik wil eten op een dag:

ontbijt:
yoghurt met cornflakes
fruit

tussendoor:
plakje ontbijtkoek oid (hoe gezond is sultana ? weet iemand dat?)

smiddags:
2 boterhammen met vlokken
1 geroosterde boterham met een beetje becel

tussendoor:
plakje ontbijtkoek, fruit oid

savond:
eten > we eten sowieso meestal mager thuis

thee met een biscuitje

tegen 10u nog een stukje chocola oid.

en dan 1.5-2 liter water per dag drinken.

is dit een beetje een goed plan? waar moet ik nog op letten?
Sultana is gezonder dan ontbijtkoek , ontbijtkoek vind ik persoonlijk niet zo verstandig. Maar ik kan me vergissen.
Om 10 uur een stukje chocola voordat je gaat slapen is ook minder. Je zou een stukje chocola als toetje na het eten moeten nemen of als je terug komt van school als beloning ofzo. Je beweegt dan nog de hele avond dus dan is zo'n stukje chocola niet zo erg.
__________________
Pardon my French
Oud 12-10-2003, 21:54
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
ZerO schreef op 12-10-2003 @ 21:51:
Sultana is gezonder dan ontbijtkoek , ontbijtkoek vind ik persoonlijk niet zo verstandig. Maar ik kan me vergissen.
Om 10 uur een stukje chocola voordat je gaat slapen is ook minder. Je zou een stukje chocola als toetje na het eten moeten nemen of als je terug komt van school als beloning ofzo. Je beweegt dan nog de hele avond dus dan is zo'n stukje chocola niet zo erg.
ontbijtkoek is een prima tussendoortje, in een sultana zitten op zich niet veel kalo's maar je eet snel het pakje leeg, 3 stuks dus en daar zitten dan wel veel kalo's in, meer als 200 bij elkaar als ik me niet vergis.
Oud 13-10-2003, 06:57
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Narod schreef op 12-10-2003 @ 22:54:
ontbijtkoek is een prima tussendoortje, in een sultana zitten op zich niet veel kalo's maar je eet snel het pakje leeg, 3 stuks dus en daar zitten dan wel veel kalo's in, meer als 200 bij elkaar als ik me niet vergis.
hangt er een beetje vanaf welke je neemt, sommige zijn voor zo'n pakje van 2 maar 150 caloriën en deze komen ook bijna niet van vetten af. Het probleem met sultana vind ik persoonlijk altijd dat het mij absoluut niet vult en ik na een half uur weer trek heb. Ontbijtkoek vult mij veel beter.

toen ik vanochtend op de weegschaal stond woog ik 74,8 dus ik ben deze week een kilo afgevallen . nu komt dat vooral doordat ik keelontsteking heb en niet zo makkelijk veel achter elkaar kan eten - pijn! - en van alles dus iets kleinere porties eet dan ik normaal gesproken zou doen , maar toch is het wel motiverend om door te gaan met gezonder eten, want dit is echt voor het eerst dat ik met normaal gezond eten en zelfs snoepen tussendoor weer onder de 75 weeg. de laatste keer dat dit me lukte was namelijk door een eetstoornis en ik ben dus best wel trots op mezelf dat ik het nu op 'eigen krachten' kan.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 13-10-2003, 11:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Nou mensen, eens kijken of dit topic mij kan helpen...

Was in de vakantie 4 kilo aangekomen, en het wil er maar niet af... nu was het even minder, maar ik zit nu weer in de stijgende lijn en dat wil ik niet ... ik wil mn oude gewicht weer terug en dus minstens 3 kilo eraf.

Mijn probleem is dat ik goed eet, denk ik. En weet dat af en toe wat lekkers geen kwaad kan, dus tis moeilijk te laten staan. Maar ik heb mn moeder al gezegd dat ze geen chips meer moet kopen .
Had voorgenomen gister te beginnen, gaan we op bezoek en is daar taart ... Naja, vanaf vandaag dan maar.

Ik eet minimaal 6 boterhammen, goed avondeten, genoeg groente en halve week genoeg fruit...

Iemand tips?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-10-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 13-10-2003 @ 12:02:
Iemand tips?
Tevreden zijn met jezelf. Je eet nu goed, blijf ook goed eten. Dat het er niet af gaat, is denk ik alleen maar een teken dat je op een goed gewicht zit. Idd gewoon met mate lekkere dingen eten, maar houdt de rest ajb wel zo...
Oud 13-10-2003, 11:40
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Probeer 1 duidelijke motivatie te verzinnen om af te vallen dan kun je daar aan denken als het even niet mee zit. Voor mij is dat bijvoorbeeld dat ik iets met musical wil gaan doen en ik dan gewoon goed in mijn vel moet zitten. Dat helpt echt enorm!
__________________
*Doe lief*
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid atkins, goed??
noewkie
21 02-05-2005 16:27
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic # 18
Verwijderd
468 19-01-2004 19:22
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.