Oud 28-01-2012, 18:43
zatraki
zatraki is offline
Mensen ik had een wijziging ingediend bij IB groep dat ik weer thuis ga wonen. Het probleem is nu dat ik vergeten ben om woonsituatie uit te vinken. Ik had alles veranderd maar dat was ik helemaal vergeten. Ik kreeg een UC brief waarin ik moet bewijzen waar ik gewoond heb enz terwijl ik gewoon bij mijn ouders woonde en een een uitwonenden beurs kreeg. Daarna moet ik die 5 maanden bewijzen dat ik uitwonend was. Ik was het echt helemaal vergeten en in het brief stond ook van deze wijzigingen hebben geen gevolgen op je studiefinanciering dus ik dacht dat het al geregeld was. Dus rond november december begon er een lichtje te branden dat ik het gevoel had van er klopt iets niet. Ik keek op de site en ik zag dat woonsituatie uitwonend was wat dom? Dus wat ik het beste doen? Er staat als je niet reageert op UC brief dan moet te veel ontvangen bedrag terug betalen en dat is iets van 170 euro ofzo.

Laatst gewijzigd op 28-01-2012 om 21:44. Reden: Verkeerde naam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2012, 11:39
Verwijderd
Bel naar DUO en vertel het een medewerker. Ze komen er toch wel achter (of zijn er al achter dus) en dan kun je het maar beter zo snel mogelijk regelen. Je moet het verschil tussen uit- en inwonend over die 5 maanden terugbetalen. Dat is dus vijf keer die 170 euro.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 11:51
zatraki
zatraki is offline
Ik ga gewoon nog naar school en hoe willen ze dat ik aan die 170 euro kom? Ik moet schoolgeld zelf betalen is er geen instantie of een tegemoetkoming die je daarbij kan ondersteunen zodat je schoolgeld betaalt wordt?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 12:03
Verwijderd
Ja, maar het feit dat je gewoon naar school gaat betekent niet dat je uitwonend bent? Als je uitwonend bent heb je nou eenmaal meer kosten dan als je inwonend bent, en daarom krijg je meer geld. Jij bent inwonend, wat betekent dat jij teveel geld hebt gekregen voor de situatie waarin je woont. Als dat het geval is, dan moet dat geld terugbetaalt worden.

Dit is inderdaad het geval van DUO bellen, uitleggen dat je vergeten bent de woonsituatie te wijzigen, dat je nu die brief krijgt en het daarom ziet. Je moet wel 5 maanden lang het bedrag terugbetalen wat je te veel hebt gekregen, dat is waarschijnlijk die 170 euro, maar DUO heeft vast wel oplossingen voor dit soort situaties als in: Je krijgt elke maand minder stufi, of je gaat lenen en betaalt het daarmee etc. Dat jij je schoolgeld niet kan betalen is, om het even botweg te zeggen, niet hun probleem. Vraag je ouders om ermee te helpen.

Bovendien heeft DUO volgens mij een heel handig schema op de website staan waarin precies staat wat voor beurzen en dergelijke zij allemaal hebben die jij eventueel kan krijgen. Dus ik raad je aan om daar maar eens op te gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ga gewoon nog naar school en hoe willen ze dat ik aan die 170 euro kom? Ik moet schoolgeld zelf betalen is er geen instantie of een tegemoetkoming die je daarbij kan ondersteunen zodat je schoolgeld betaalt wordt?
Hoe je eraan komt? Je hebt het ontvangen voor de kosten die je hebt als je uitwonend bent, en dat was je niet. Je kunt van DUO extra geld lenen om je studie verder te bekostigen, dit kun je terugbetalen wanneer je na je diploma wat meer geld gaat verdienen. Je kunt naast je studie werken, en soms springen ouders bij. Hoe dan ook kom je er niet onderuit terug te geven wat je kreeg om andere kosten op te vangen dan waar je het voor hebt gebruikt.

Maar neem zo snel mogelijk contact op met DUO, ik dacht dat er ook boetes bovenop kunnen komen wanneer ze denken dat jij het hebt verzwegen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 17:19
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ga gewoon nog naar school en hoe willen ze dat ik aan die 170 euro kom? Ik moet schoolgeld zelf betalen is er geen instantie of een tegemoetkoming die je daarbij kan ondersteunen zodat je schoolgeld betaalt wordt?
Je hebt het geld onterecht ontvangen, dus je moet het terugbetalen. Het is nooit jouw geld geweest. Waarschijnlijk is er wel een afbetalingsregeling mogelijk. Bel op, en leg de situatie uit.

En de ondersteuning voor je collegegeld is de studiefinanciering. Het is niet veel nee. Als je ouders een laag inkomen hebben kun je een extra tegemoetkoming krijgen, en eventueel kun je lenen bij de IB-groep.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Werk, Geld & Recht Uitwonendencontrole + luiheid =?
anonymous888
17 15-09-2011 08:11
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.