Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2006, 13:45
Marzs
Marzs is offline
Mij werd verteld dat Bon Jovi slechte teksten heeft. Zelf vind ik dat niet kloppen, want waarom kan zo'n tekst zoveel invloed op je hebben? Ik denk dat het helemaal aan jezelf ligt... hoe jij ermee om gaat.. wat vinden jullie? Kunnen bepaalde lyrics een invloed op je hebben?

Voorbeeld:
Bon Jovi:

" It's my life and it's now or never.. "
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2006, 13:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Doch in allen is de kennis niet; maar sommigen, met een geweten des afgods tot nog toe, eten als iets dat den afgoden geofferd is; en hun geweten, zwak zijnde, wordt bevlekt.

back to the gospel .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 19:09
Verwijderd
Wat wil je precies met dit topic?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 19:33
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-12-2006 @ 20:09 :
Wat wil je precies met dit topic?
Ik denk meningen over of songtektsen religieus verantwoord zijn.

Ik ken de teksten niet zo goed, maar het is er meestal vrij snel uit te halen of er echt iets slechts in de bedoeling zit of niet. Je moet ook niet te ver gaan zoeken, want een bedoeling zit niet meestal niet zo ver 'verstopt'. House is vaak wel echt slecht met oog op God. Heb ik wel eens een documentaire van gezien, en dan zitten er omgedraaide teksten in verwerkt (van achteren naar voren) die met satan te maken hebben. Maar met popsongs is dat vrij duidelijk uit te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 23:58
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 22-12-2006 @ 20:33 :
Ik denk meningen over of songtektsen religieus verantwoord zijn.

Ik ken de teksten niet zo goed, maar het is er meestal vrij snel uit te halen of er echt iets slechts in de bedoeling zit of niet. Je moet ook niet te ver gaan zoeken, want een bedoeling zit niet meestal niet zo ver 'verstopt'. House is vaak wel echt slecht met oog op God. Heb ik wel eens een documentaire van gezien, en dan zitten er omgedraaide teksten in verwerkt (van achteren naar voren) die met satan te maken hebben. Maar met popsongs is dat vrij duidelijk uit te zoeken.
Ja precies.. dat was mijn vraag. Sorry dat mijn vraag misschien wat onduidelijk over kwam voor jullie.
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 00:15
xDisciplex A.D.
Avatar van xDisciplex A.D.
xDisciplex A.D. is offline
gewoon lekker ZAO gaan luisteren of ringworm, jah ik weet het het zijn 2 tegenpolen maar niks geen poespas gewoon straight to the point

Praise the lord
of
There is no God

Bon jovi zou ik niks over kunnen zeggen dat is mij een beetje achtergebleven, dus dat zou je mijn huisgenote moeten vragen PHREAK!
__________________
I had michael angelo put down the horsehair brushes. started doing end to end burners on busses.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 10:52
Verwijderd
Volgens mij heeft Bon Jovi toch niet zulke schokkende teksten? Geen idee of er een paar niet-religieus verantwoorde stukken tussen zitten hoor, maar goed..
Citaat:
Marzs schreef op 22-12-2006 @ 14:45 :
Ik denk dat het helemaal aan jezelf ligt... hoe jij ermee om gaat.. wat vinden jullie? Kunnen bepaalde lyrics een invloed op je hebben?
Nou daar ben ik het wel mee eens. Als je bijv. kijkt naar Marilyn Manson (natuurlijk niet religieus verantwoord), zijn er een hoop mensen geweest die de band de schuld gaven van zelfmoordpogingen enzo. Ik denk dan van: zoiets doe je heus niet door een songtekst. Wel kan het zo zijn dat je aandacht door hoe je je voelt al uitgaat naar bepaalde nummers en bepaalde stukken tekst.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:15
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 22-12-2006 @ 20:33 :
House is vaak wel echt slecht met oog op God. Heb ik wel eens een documentaire van gezien, en dan zitten er omgedraaide teksten in verwerkt (van achteren naar voren) die met satan te maken hebben. Maar met popsongs is dat vrij duidelijk uit te zoeken.
Dat lijkt me echt een vergezocht waanidee.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 23-12-2006 @ 12:15 :
Dat lijkt me echt een vergezocht waanidee.
Inderdaad. De meeste "house" gaat ook nergens over.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:26
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 23-12-2006 @ 12:15 :
Dat lijkt me echt een vergezocht waanidee.
Dat dacht ik ook, maar die documentaire maakte wel indruk op me. Ze speelden de teksten van achteren naar voren en vertraagd en het was duidelijk verstaanbaar dat sommige teksten echt niet door de beugel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:52
Verwijderd
Ja, als je toespraken van Gandhi of Mandela achterstevoren gaat afspelen vind je vast ook wel dingen die vervelend zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:17
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
http://www.youtube.com/watch?v=3J5_O67QwUY

tja, zo kun je net zo goed overal iets achter gaan zoeken.

volgens mij maken de lyrics in een song niet zo veel uit. en ik denk zeker niet dat ze veel invloed zullen hebben op een persoon. zeker niet als het er achterstevoren op staat, dat versta je toch niet.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:24
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 12:52 :
Ja, als je toespraken van Gandhi of Mandela achterstevoren gaat afspelen vind je vast ook wel dingen die vervelend zijn.
Kleine kans. Dat zal niet met opzet zijn. Maar waarschijnlijk hoor je dan onverstaanbaar gemurmel. En met die housesongs waar ik dat van had gezien waren hele lange teksten die op elkaar aansloten en het lijkt me dan erg sterk dat dat toeval is.. Ik denk niet dat het perse invloed heeft. Dan zou je wel erg zwak in je schoenen staan. Maar ik zou het niet gaan steunen door ernaar te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:25
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
ik kwam enige tijd geleden dit tegen:

Wist je het al? Billy Graham en Rick Joyner zijn hoge Vrijmetselaars. Hoe konden ze anders zo snel bekend worden? En Benny Hinn en Rodney Howard Browne zijn zware Satanisten. Als je hun preken namelijk achterstevoren draait, hoor je dat ze regelmatig "666" zeggen. Dat verklaart trouwens meteen waarom Benny Hinn altijd een wit pak draagt.

__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:39
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
vichog schreef op 23-12-2006 @ 13:25 :
ik kwam enige tijd geleden dit tegen:

Wist je het al? Billy Graham en Rick Joyner zijn hoge Vrijmetselaars. Hoe konden ze anders zo snel bekend worden? En Benny Hinn en Rodney Howard Browne zijn zware Satanisten. Als je hun preken namelijk achterstevoren draait, hoor je dat ze regelmatig "666" zeggen. Dat verklaart trouwens meteen waarom Benny Hinn altijd een wit pak draagt.

Dit vind ik niet genoeg 'bewijs' om te zeggen dat het meteen Satanisten zijn. Waar ik het over heb, zijn hele 'preken' vol satanistische teksten en geen enkel zinnetje, want enkele zinnetjes zou op toeval kunnen berusten, maar hele lappen tekst niet meer.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 13:39 :
Dit vind ik niet genoeg 'bewijs' om te zeggen dat het meteen Satanisten zijn. Waar ik het over heb, zijn hele 'preken' vol satanistische teksten en geen enkel zinnetje, want enkele zinnetjes zou op toeval kunnen berusten, maar hele lappen tekst niet meer.
Uhm, maar dan is het toch onverstaanbaar gezwets als je het 'normaal' afspeelt?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:47
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 23-12-2006 @ 13:25 :
En Benny Hinn en Rodney Howard Browne zijn zware Satanisten. Als je hun preken namelijk achterstevoren draait, hoor je dat ze regelmatig "666" zeggen.
Misschien is dit een hele domme vraag hoor , maar hoe doen ze dat dan? In een preek zitten allemaal normale, verstaanbare woorden, toch? Dus dan hoor je ze in die preek "xis xis xis" zeggen?
Ik bedoel, het lijkt me wat anders of je nou een liedje maakt en met de computer bewerkt en er een of andere boodschap in verstopt, of dat je gewoon "live" aan het praten bent.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:14
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 13:46 :
Uhm, maar dan is het toch onverstaanbaar gezwets als je het 'normaal' afspeelt?
Ja dat klopt. Ook dan zijn het nog steeds foute teksten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2006, 13:16
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:14 :
Ja dat klopt. Ook dan zijn het nog steeds foute teksten.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit housemuziek gehoord met consequent onverstaanbare teksten, maar gesteld dat die zouden bestaan - waarom is het erg dat je iets vervelends krijgt als je het omdraait? Er is genoeg deathmetal met hele vervelende teksten die je niet hoeft om te draaien.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:31
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 14:16 :
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit housemuziek gehoord met consequent onverstaanbare teksten, maar gesteld dat die zouden bestaan - waarom is het erg dat je iets vervelends krijgt als je het omdraait? Er is genoeg deathmetal met hele vervelende teksten die je niet hoeft om te draaien.
Ja en dat is ook foute muziek. Dat het erg is lijkt me duidelijk??
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:31 :
Ja en dat is ook foute muziek. Dat het erg is lijkt me duidelijk??
Nee, dat lijkt me helemaal niet duidelijk. Zonder controverse wordt kunst maar een saaie boel.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:41
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 14:33 :
Nee, dat lijkt me helemaal niet duidelijk. Zonder controverse wordt kunst maar een saaie boel.
Satanistische teksten zijn fout als je christelijk bent. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.
Controverse tot op zekere hoogte, namelijk respect.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:44
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:41 :
Satanistische teksten zijn fout als je christelijk bent. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.
Controverse tot op zekere hoogte, namelijk respect.
Als iedereen het er mee eens is, dan is er natuurlijk geen controverse...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:45
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
De psychologen J. Vokey en J.D. Read hebben in de jaren tachtig een experiment gedaan om te kijken of luisteraars ook zonder dat ze van het bestaan van verborgen boodschappen afweten, de achterstevoren boodschappen kunnen ontdekken. De onderzoekers lieten proefpersonen zowel zonder als met voorkennis teksten horen en lezen. Het bleek dat de proefpersonen die van tevoren nergens over waren ingelicht, de informatie niet uit de teksten konden halen. Ze konden niet bepalen of er een boodschap was en wat de aard ervan was of om wat voor soort boodschap het ging (satanisch, christelijk). De proefpersonen die door Vokey en Read voor het luisteren en lezen wel waren ingelicht, konden de achterstevoren boodschappen ook echt onderscheiden.
bron

Citaat:
Het is absoluut niet duidelijk of omgekeerde tekst kan worden bevat door onze hersenen (maar duizenden christenen beweren al het tegendeel op grond van de gevoerde campagne). Het is ook absoluut niet logisch om dat te denken - het is zeer onaannemelijk.
bron2 de wel verstaanbare tekst kan natuurlijk 1 letterlijk van verkeerde invloed zijn, wat je hoort en wat dat met je doet en 2 onbewust, dus de geest die daarin mee komt.
bij onverstaanbare tekst kun je alleen het idee dat demonen je beinvloeden overeind houden, dat het zich dus afspeelt in je onderbewuste. dat kún je geloven. 97% mythe.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:50
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 14:44 :
Als iedereen het er mee eens is, dan is er natuurlijk geen controverse...
Niet iedereen hoeft het er mee eens te zijn. Ik respecteer jou ook terwijl ik op religieus gebied tegenovergesteld ben geloof ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2006, 13:52
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:50 :
Niet iedereen hoeft het er mee eens te zijn. Ik respecteer jou ook terwijl ik op religieus gebied tegenovergesteld ben geloof ik.
Als niet iedereen het er mee eens, dan is er dikke kans dat mensen gekwetst worden en volgens jouw definitie van respect is dat dus niet respectvol.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:53
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-12-2006 @ 14:45 :
bron


bron2 de wel verstaanbare tekst kan natuurlijk 1 letterlijk van verkeerde invloed zijn, wat je hoort en wat dat met je doet en 2 onbewust, dus de geest die daarin mee komt.
bij onverstaanbare tekst kun je alleen het idee dat demonen je beinvloeden overeind houden, dat het zich dus afspeelt in je onderbewuste. dat kún je geloven. 97% mythe.
Het gaat mij er niet om of het wel of geen invloed op je heeft, maar waarom zou je die muziek gaan luisteren als je weet dat er foute dingen inzitten (en dan niet 'toevallige foutjes'). Dan koop je cd's of dvd's of downloads of whatever, en stop je dus inkomsten in mensen die die muziek produceren en waarom zou je die mensen steunen? Ik bedoel dus meer uit principe niet naar die muziek luisteren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:54
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 14:52 :
Als niet iedereen het er mee eens, dan is er dikke kans dat mensen gekwetst worden en volgens jouw definitie van respect is dat dus niet respectvol.
Meningsverschillen hoeven niet meteen kwetsend te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:53 :
Het gaat mij er niet om of het wel of geen invloed op je heeft, maar waarom zou je die muziek gaan luisteren als je weet dat er foute dingen inzitten (en dan niet 'toevallige foutjes'). Dan koop je cd's of dvd's of downloads of whatever, en stop je dus inkomsten in mensen die die muziek produceren en waarom zou je die mensen steunen? Ik bedoel dus meer uit principe niet naar die muziek luisteren.
geen enkel idee tenzij je geen moeite hebt met die ´foute dingen´?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 14:01
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-12-2006 @ 14:55 :
geen enkel idee tenzij je geen moeite hebt met die ´foute dingen´?
Wat versta je onder moeite hebben met? Ik heb er moeite mee in de zin dat het satanistisch is, maar niet dat het invloed op mijn denkbeelden zal hebben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 22:12
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
erm wat versta jij onder religieus verantwoord?
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 00:44
Silencios
Avatar van Silencios
Silencios is offline
Opzich maakt het mij niet heel veel uit of een zanger of band christen is, maar ik heb wel soms dat ik een band muzikaal heel goed vindt en dat ik dan achteraf lees dat de bandleden christelijk zijn. Dat zorgt er wel voor dat ik de band dan extra goed vindt. Maar opzich heb je wel ''foute'' bands als slayer, maar die zijn vaak muzikaal ook een lachertje, vergeleken met goede bands als Dream Theater of Symphony X.

Maar ik kan je wel een paar bands opnoemen waarvan de zanger of een paar bandleden christelijk zijn.

- Creed (indirect uit de songs af te leiden, zanger ervan is christen, overige bandleden volgens mij niet)
- 16 horsepower (alle drie de bandleden zijn christelijk, super goede band, ook weer indirect uit de lyrics af te leiden)

Bands waarvan ik niet zeker weet, maar die zeker mooie muziek en teksten hebben.

- DREAM THEATER -------> (progessieve metal) Hele mooie teksten en super goede band (muziek moet je van houden)
- Tea Party (mooie muziek, met mooie teksten)
- Queensryche (muzikaal heel goede band, teksten zijn nog mooier dan die van dream theater, ze gaan niet over geloof, maar zijn wel heel mooi)

En natuurlijk Stryper. Christelijke metal/rock band. Bekend in jaren 90. Ik weet niet of ze nog muziek maken. Als je van metal houdt, download dan is : To Hell With The Devil of In God We Trust. Deze band maakt alleen maar evangelische nummers maar dan met een vette gitaarsolo erbij.

Maar verder ligt ook aan hoe je een tekst intepreteert. Queen bijvoorbeeld heeft een nummer genaamd ''Jesus'' waar Freddy Mercury met een geweldige stem over Jezus zingt, maar ze hebben ook een liedje waar de zanger zingt ''niet alles wat in de bijbel staat is waar''. Het lifgt er dus maar net aan hoe je het intepreteert.

Laatst gewijzigd op 24-12-2006 om 00:47.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 09:33
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik vind het nogal tegenvallen als ik een goed nummer hoor en het blijkt dat de band/gedachte erachter religieus is, maar dat zal me er verder niet van weerhouden het vaker te luisteren. Erg vaak gebeurt het ook niet.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 12:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:54 :
Meningsverschillen hoeven niet meteen kwetsend te zijn.
Dat kan wel degelijk. Als jij muziek of artiesten fout vind, dan is dat wel degelijk af te keuren. Vandaar dus de reactie 'even kotsen' bij die criteria.

(als deze post net als de vorige ten prooi valt aan de censuur ligt er direct een klacht wegens machtsmisbruik om M&M)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 15:49
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
@ Silencios: bij 16 horsepower is dat indirect uit de teksten op te maken hoor, dat is vrij direct
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 17:32
xDisciplex A.D.
Avatar van xDisciplex A.D.
xDisciplex A.D. is offline
ik vind het fout dat je als goed christenen durft te zeggen dat teksten fout zijn van verschillende bands die misschien niet in het christen-straatje thuishoren.

ik bedoel ik geloof ook en ik luister net zo lief naar een stukje blackmetal ook al kan ik me niet compleet met de teksten indentificeren ofzo.
en als je je er dan zo ongelooflijk aan stoort dan luister het gewoon niet.
__________________
I had michael angelo put down the horsehair brushes. started doing end to end burners on busses.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2006, 15:06
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 12:26 :
Dat dacht ik ook, maar die documentaire maakte wel indruk op me. Ze speelden de teksten van achteren naar voren en vertraagd en het was duidelijk verstaanbaar dat sommige teksten echt niet door de beugel kunnen.
Ook dat lijkt me onzin omdat veruit de meese housemuziek instrumentaal is of slechts minimale vocalen heeft.

Verder zul je altijd wel iets opmerkelijks vinden als je maar lang en diep genoeg zoekt. Ik denk echt niet dat dat bewust is, het is gewoon een opmerkelijk neveneffect van de muziek zoals die bedoeld is (vooruit afdraaien).
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 16:18
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 26-12-2006 @ 16:06 :
Ook dat lijkt me onzin omdat veruit de meese housemuziek instrumentaal is of slechts minimale vocalen heeft.

Verder zul je altijd wel iets opmerkelijks vinden als je maar lang en diep genoeg zoekt. Ik denk echt niet dat dat bewust is, het is gewoon een opmerkelijk neveneffect van de muziek zoals die bedoeld is (vooruit afdraaien).
Als je een nummer maakt kan dat nooit teruggespoeld een bepaalde tekst herbergen die verschrikkelijk goed klopt. Of wilde je zeggen dat dat puur toeval is?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 16:46
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 26-12-2006 @ 16:06 :
Ook dat lijkt me onzin omdat veruit de meese housemuziek instrumentaal is of slechts minimale vocalen heeft.

Verder zul je altijd wel iets opmerkelijks vinden als je maar lang en diep genoeg zoekt. Ik denk echt niet dat dat bewust is, het is gewoon een opmerkelijk neveneffect van de muziek zoals die bedoeld is (vooruit afdraaien).
ja daar ben ik het mee eens, vroeger hoorden sommige mensen ook stemmen op casettebandjes die leeg waren en werden afgespeeld. Het fijne weet ik er ook niet van, maar dat wil ik ook niet .

groeten
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 18:14
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
Marzs schreef op 22-12-2006 @ 14:45 :
Mij werd verteld dat Bon Jovi slechte teksten heeft. Zelf vind ik dat niet kloppen, want waarom kan zo'n tekst zoveel invloed op je hebben? Ik denk dat het helemaal aan jezelf ligt... hoe jij ermee om gaat.. wat vinden jullie? Kunnen bepaalde lyrics een invloed op je hebben?

Voorbeeld:
Bon Jovi:

" It's my life and it's now or never.. "
Hallo Marzs,

Om antwoord op uw vraag: "kunnen lyrics een invloed op je hebben?" te geven, zou ik u ook wat dingen vanuit mijn gelovige standpunt willen verklaren. Het antwoord op uw vraag is: ja en dat is niet mijn mening, maar feitelijk. "It's my life and it's now or never..." deze tekst lijkt waar, maar ik zeg u dat ze niet waar is. Het is namelijk niet het leven van Bon Jovi, maar uiteraard handelt hij wél zo. Het leven is ons slechts voor korte duur verleent geworden door onze Schepper. Uit alles in het leven is gebleken dat wij geen macht over de dood hebben, terwijl de dood bij iedere mens (onverwachts) op zijn pad komt. God heeft aan de mens een vrije keus gegeven en als dát hetgene zou zijn wat Bon Jovi bedoelt, dan zou hij gelijk hebben, maar ik heb er grote twijfels over of hij dat zó bedoelt. Het lijkt er meer op dat hij propageert en dat hij de mensen wil laten denken dat zij alles mogen doen, zolang ze het maar nu meteen doen, want anders dan zou het misschien nooit gebeuren, volgens hem. Hij wilt u waarschijnlijk laten denken dat de dood het einde is en dat u maar beter niet moest wachten met het najagen van uw hartstochtelijke verlangens. Omdat miljoenen mensen tegelijk naar de t.v. kijken en radio luisteren lijkt het een grote invloed te hebben, maar toch is er niemand die de eerste stap zet en dus doet wat Bon Jovi aanmoedigd. Iedereen weet dat als wij doen waar wij zelf zin in hebben dat we dan binnen de kortste keren in de gevangenis terecht komen. Daarom denk ik ook dat de boodschap van de zanger niet al te positief is. Jezus heeft gezegd dat de zondaar naar zijn werken gestraft zal worden, maar o wee, zij die hun medemensen tot zonde gebracht hebben; aan hun zal een zwaarder oordeel toekomen. Als Bon Jovi zijn houding naar de mensen toe niet verandert en in dit ondeugdzame gedrag zal volharden, dan zou ik niet graag naast hem staan op de dag des oordeels, want dan is het de diepste duisternis die hem te wachten staat. Maar ook voor Bon Jovi geldt dat als hij zich bekeert, hij eeuwig leven heeft en dan kan hij wél in waarheid zeggen dat het zijn leven is, maar dan zou hij u (het publiek) wel naar Jezus verwezen hebben en Jezus ook in zijn Lyrics benoemen. Moge de levende God hem behoeden en het hem en u duidelijk maken, zoals Hij dat ook bij mij heeft gedaan.

In Christus.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.

Laatst gewijzigd op 26-12-2006 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 20:27
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 26-12-2006 @ 19:14 :
Hallo Marzs,

Om antwoord op uw vraag: "kunnen lyrics een invloed op je hebben?" te geven, zou ik u ook wat dingen vanuit mijn gelovige standpunt willen verklaren. Het antwoord op uw vraag is: ja en dat is niet mijn mening, maar feitelijk. "It's my life and it's now or never..." deze tekst lijkt waar, maar ik zeg u dat ze niet waar is. Het is namelijk niet het leven van Bon Jovi, maar uiteraard handelt hij wél zo. Het leven is ons slechts voor korte duur verleent geworden door onze Schepper. Uit alles in het leven is gebleken dat wij geen macht over de dood hebben, terwijl de dood bij iedere mens (onverwachts) op zijn pad komt. God heeft aan de mens een vrije keus gegeven en als dát hetgene zou zijn wat Bon Jovi bedoelt, dan zou hij gelijk hebben, maar ik heb er grote twijfels over of hij dat zó bedoelt. Het lijkt er meer op dat hij propageert en dat hij de mensen wil laten denken dat zij alles mogen doen, zolang ze het maar nu meteen doen, want anders dan zou het misschien nooit gebeuren, volgens hem. Hij wilt u waarschijnlijk laten denken dat de dood het einde is en dat u maar beter niet moest wachten met het najagen van uw hartstochtelijke verlangens. Omdat miljoenen mensen tegelijk naar de t.v. kijken en radio luisteren lijkt het een grote invloed te hebben, maar toch is er niemand die de eerste stap zet en dus doet wat Bon Jovi aanmoedigd. Iedereen weet dat als wij doen waar wij zelf zin in hebben dat we dan binnen de kortste keren in de gevangenis terecht komen. Daarom denk ik ook dat de boodschap van de zanger niet al te positief is. Jezus heeft gezegd dat de zondaar naar zijn werken gestraft zal worden, maar o wee, zij die hun medemensen tot zonde gebracht hebben; aan hun zal een zwaarder oordeel toekomen. Als Bon Jovi zijn houding naar de mensen toe niet verandert en in dit ondeugdzame gedrag zal volharden, dan zou ik niet graag naast hem staan op de dag des oordeels, want dan is het de diepste duisternis die hem te wachten staat. Maar ook voor Bon Jovi geldt dat als hij zich bekeert, hij eeuwig leven heeft en dan kan hij wél in waarheid zeggen dat het zijn leven is, maar dan zou hij u (het publiek) wel naar Jezus verwezen hebben en Jezus ook in zijn Lyrics benoemen. Moge de levende God hem behoeden en het hem en u duidelijk maken, zoals Hij dat ook bij mij heeft gedaan.

In Christus.
Ik denk er eerlijk gezegd heel anders over. En dat is met vele bands, zoals Dimmu Borgir niet zo. Ik denk dat de mannen van Bon Jovi (dit is overigens maar een voorbeeld), echt niet fout zijn. Ik denk dat ze zingen over het leven. Want kijk maar eens na deze tekst:

In the blessed name of Jesus
I heard a preacher say
That we are all God's childeren
And he'd be back, back someday

Dit nummer van Bon Jovi heet Dry County, en gaat dan ook weer de Christelijke kant op. Vandaar dat ik denk dat het gewoon over het leven gaat. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel. Maar bedankt voor je reactie
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 20:29
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Broeder schreef op 24-12-2006 @ 10:33 :
Ik vind het nogal tegenvallen als ik een goed nummer hoor en het blijkt dat de band/gedachte erachter religieus is, maar dat zal me er verder niet van weerhouden het vaker te luisteren. Erg vaak gebeurt het ook niet.
Nou, er zijn wel veel Christelijke bands hoor.. voorbeeldjes:
Third Day
Hillsongs United
The OC Supertones
Pillar
Blindside

En zo heb je er nog veel meer
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 21:22
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
Marzs schreef op 26-12-2006 @ 21:27 :
Ik denk er eerlijk gezegd heel anders over. En dat is met vele bands, zoals Dimmu Borgir niet zo. Ik denk dat de mannen van Bon Jovi (dit is overigens maar een voorbeeld), echt niet fout zijn. Ik denk dat ze zingen over het leven. Want kijk maar eens na deze tekst:

In the blessed name of Jesus
I heard a preacher say
That we are all God's childeren
And he'd be back, back someday

Dit nummer van Bon Jovi heet Dry County, en gaat dan ook weer de Christelijke kant op. Vandaar dat ik denk dat het gewoon over het leven gaat. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel. Maar bedankt voor je reactie
Inderdaad het nummer Dry Country heeft een christelijke boodschap. Houdt er rekening mee dat niet alle mensen meteen kinderen van God zijn. Men is een kind van God zodra men opnieuw geboren is in de Geest van God. En in het nummer van "It's my life" hoor ik Bon Jovi heel duidelijk zeggen: "I ain't gonna live forever". Hoewel het lijkt of Bon Jovi niet veel van het christendom weet, vind ik het wel prachtig dat hij teksten, zoals hierboven genoemd, zingt in zijn lied "Dry Country" en ik begrijp dus ook dat u het goed bedoelt. Een gevaar in dat lied is, dat men zou denken dat we automatisch kinderen van God zijn en dat we dus niets hoeven te doen om in God's heerlijkheid te mogen meedelen. Ik hoop dat u ook begrijpt wat ik bedoel en dat het niet mijn bedoeling is om Bon Jovi te veroordelen, want ik wil u en iedereen juist waarschuwen tegen de dwalingen die over het christendom rond gaan. Daarom neem ik Bon Jovi ook niks kwalijk en zou het zelfs mogelijk kunnen zijn dat hij daadwerkelijk zingt over een prediker die hij ooit hoorde zeggen: "we zijn allemaal God's kinderen". En dan zou ik zelfs de prediker niet durven te verwijten dat hij die fout maakte, maar wel zou ik hem dan simpelweg willen aanleren wat het goede is (zonder daarbij zijn fouten ter sprake te brengen). Kortom: soms kunnen we dingen goed bedoelen, terwijl het toch nog een slecht gevolg kan brengen. En geloof me, ik ben echt geen haar beter dan Bon Jovi of wie ook. Dat ik toegang krijg tot de hemel is omdat Christus in mij woont, maar ik verdien het om door de Heer geoordeeld te worden. Ik blijf dan ook hopen dat Bon Jovi zijn houding zal inzien en zich daarin zou willen verbeteren.

In Christus
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Marzs schreef op 26-12-2006 @ 21:27 :
Ik denk er eerlijk gezegd heel anders over. En dat is met vele bands, zoals Dimmu Borgir niet zo.
Haha, Dimmu Borgir is een puberband die door niemand serieus genomen wordt (behalve dan christelijke fundi's, blijkbaar).
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 23:06
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 26-12-2006 @ 22:22 :
Een gevaar in dat lied is, dat men zou denken dat we automatisch kinderen van God zijn en dat we dus niets hoeven te doen om in God's heerlijkheid te mogen meedelen.
Denkt u dat de luisteraars van dit lied zo diep over de teksten na zullen denken, ja zelfs vergelijkingen trekken met andere nummers van Bon Jovi? Ikzelf luisteren bijna nooit direct naar teksten van liedjes -hoewel ik wel degelijk geloof dat ze invloed op iemand (kunnen) hebben- maar eerder naar muziek. Daarnaast is het evident dat Bon Jovi (en overigens ook heel veel christelijke bands) niet volstrekt theologisch verantwoord zijn, maar dat is toch ook niet het doel? Mensen kunnen wel heel erg aangeraakt/bemoedigd worden door een dergelijke tekst. Durft u dan degene te zijn die zegt: jaaaaa, maaaar.... eigenlijk bent u pas kind van God als u wedergeboren bent?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 11:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-12-2006 @ 22:29 :
Haha, Dimmu Borgir is een puberband die door niemand serieus genomen wordt (behalve dan christelijke fundi's, blijkbaar).
Nou... ze weten hoe je een gitaar moet misbruiken. Het hele imago er omheen is natuurlijk gewoon een kwestie van imago.


Het viel me persoonlijk nog mee hoe vaak je de vraag krijgt 'wat is dat' als je met de cover van Death Cult Armageddon op je tshirt loopt. Ik had veel verwacht, maar dat viel uiteindelijk wel mee, een keer of vier, waarvan drie een serieuze vraag waren, twee van leraren. Die ene mafkees die vond dat ik een 'agent van de duivel' was zal ik maar scharen onder het kopje retards.



En om die vraag al te beantwoorden: nee, dat is geen pentagram, daarvoor moet je het ding 180 graden draaien zodat een punt omhoog wijst.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 11:28
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 15:01 :
Wat versta je onder moeite hebben met? Ik heb er moeite mee in de zin dat het satanistisch is, maar niet dat het invloed op mijn denkbeelden zal hebben ofzo.
Over het algemeen heeft het helemaal niks met satanisme te maken, maar hebben de makers een eeuwenoude truc gebruikt om de verkoop wat op te krikken. Controversy sells. Het komische is dat mensen erin blijven trappen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 13:05
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-12-2006 @ 22:29 :
Haha, Dimmu Borgir is een puberband die door niemand serieus genomen wordt (behalve dan christelijke fundi's, blijkbaar).
Nou, ik ken wel mensen die er echt naar luisteren, en de band ook echt goed vinden.. maar dit is dan ook jou mening, en niet de mijne!
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 13:06
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-12-2006 @ 12:11 :
Nou... ze weten hoe je een gitaar moet misbruiken. Het hele imago er omheen is natuurlijk gewoon een kwestie van imago.


Het viel me persoonlijk nog mee hoe vaak je de vraag krijgt 'wat is dat' als je met de cover van Death Cult Armageddon op je tshirt loopt. Ik had veel verwacht, maar dat viel uiteindelijk wel mee, een keer of vier, waarvan drie een serieuze vraag waren, twee van leraren. Die ene mafkees die vond dat ik een 'agent van de duivel' was zal ik maar scharen onder het kopje retards.

[afbeelding]

En om die vraag al te beantwoorden: nee, dat is geen pentagram, daarvoor moet je het ding 180 graden draaien zodat een punt omhoog wijst.
Kan je mij misschien uit leggen wat een pentagram is?
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 13:09
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Marzs schreef op 26-12-2006 @ 21:29 :
Nou, er zijn wel veel Christelijke bands hoor.. voorbeeldjes:
Third Day
Hillsongs United
The OC Supertones
Pillar
Blindside

En zo heb je er nog veel meer
Die zijn er in overvloed ja. Dat ontken ik toch ook niet?
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Software] Lyrics programma
Earphone
10 20-12-2004 18:24
De Kantine Verkeerde verstane lyrics of filmuitspraken
Verwijderd
105 10-12-2004 09:08
Muziek Mooiste lyrics
DG
3 30-04-2004 20:22
Muziek Lyrics gezocht van Little Feet ik kan ze niet vinden tips???
The_Eagles
3 25-05-2003 15:32
Muziek Sites met goede Tabs en goede Lyrics
LiZzy87
3 08-03-2003 18:39
Muziek Ik was heel lang op zoek naar alle lyrics van: "Short music fo short people".
Rhinus
17 27-08-2002 19:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.