Oud 18-06-2019, 22:07
Verwijderd
Ik rook nu zo'n 2 weken,
ik weet dat ik moet stoppen met roken maar om ff van alles af te komen rook ik toch nog wel min 1 /2 cigs per dag.
M'n ouders weten het niet en ik draai de sigareten zelf met het sigaretmaakdraaidingapparaat dat bij ons in de garage staat.
hOe GA iK SToPpeN(of hoe gaat het makkelijker?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2019, 22:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Niet gaan roken. Weggooien met die troep en als je dat niet doet dan ja, is het jouw keuze. Je ouders komen er ooit achter.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 22:09
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Jij gaat van 4x 36mg concerta naar roken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 22:09
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Als je 1/2 sigaretten per dag rookt dan kun je wel stoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 22:12
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Jongen, wat is het volgende? Space cake bakken? Wiet roken? Drugs dealen? Alcohol kopen en dat drinken, terwijl je een jointje rookt?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 22:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Gewoon cold turkey stoppen. Bedenk waarom je wilt stoppen en zorg dat je geen shag meer in huis hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 22:21
Verwijderd
Er is in mijn ogen maar één manier om te stoppen: cold turkey.

Het helpt misschien om te beseffen dat je op weg bent een voor de industrie broodnodige "replacement smoker" te worden. Zo noemt de tabaksindustrie (vooral) minderjarigen die beginnen met roken, daar waar de roker op leeftijd vroegtijdig het leven laat. Door roken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 23:07
Verwijderd
Als je 2 sigaretten per dag rookt dan zit je op z'n minst 20 uur per dag al in een nicotine-deprived state dus dan is simpelweg helemaal niet meer roken niet heel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 23:36
Verwijderd
Gewoon niet doen. Klinkt heel simpel. Is het ook.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Als je 1/2 sigaretten per dag rookt dan kun je wel stoppen.
Minimaal ik rook meestal meer maar cold turkey is wel beste dan
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Minimaal ik rook meestal meer maar cold turkey is wel beste dan
Je weet wat er gebeurt als je zonder parachute uit een vliegtuig springt eah?

Roken is in principe hetzelfde als zonder parachute uit een vliegtuig springen, maar dan val je ongeveer 20 tot 60 jaar. Alleen het neerkomen is niet BOEM/weg zonder auw. Het neerkomen is BOEMBOEMBOEM shitjeleeftnog, aaah we snijden er wel een long uit OOPS het zit ook in je bek, laten we je strottenhoofd opensnijden en daar een buisje in zetten zodat je nu alleen kan praten als je je vinger op dat buisje doet.
KAK het zit nu ook in je ballen dus we gaan er een bal afhalen. Of alletwee.

Jij ziet nu oorzaak en gevolg nog niet zo goed, maar dit is wel in een notendop wat er met je gaat gebeuren als je gaat roken.

Afgezien daarvan kost een pakje van 20 sigaretten bijna 7 euro; wil je straks zeven fucking euro per dag uit gaan geven aan die shit? Heb je weleens uitgerekend wat dat per jaar is joh?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Jij ziet nu oorzaak en gevolg nog niet zo goed, maar dit is wel in een notendop wat er met je gaat gebeuren als je gaat roken.
Dit is wáár en exact waar tabaksfabrikanten en lobbyisten misbruik van maken, TS. Na het twintigste levensjaar is namelijk amper aanwas van nieuwe rokers. Dat betekent: de kans dat een volwassene die nooit gerookt heeft, gaat roken, heel erg klein is. Dat betekent dat de tabaksindustrie niet anders kán dan kinderen targetten door marketing. Kinderen zijn daar gevoeliger door omdat kinderen domweg niet in staat zijn om goede risicoanalyses te maken of de discipline hebben zich daar aan te conformeren.

Deze column kwam ik vanochtend tegen -- de kans dat jij die herinnering wordt, waar de columnist over schrijft, is behoorlijk reëel te noemen, statistisch gezien. Dan toch besluiten te beginnen met roken is niet cool, niet stoer, en zéker niet volwassen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 10:53
Verwijderd
Juistem. En die vieze tabaksfabrikanten proberen het nu te verleggen naar Vapen "want dat valt allemaal wel mee" en ondertussen zijn daar ook de eerste grote onderzoeksresultaten binnen en daaruit blijkt inderdaad dat je longen er niet meer zwart van worden maar de kans op kanker blijkt niet veel kleiner, sterker nog, er zijn stevige indicaties dat Vapen op bepaalde vlakken nog weleens slechter voor je zou kunnen zijn dan roken, vooral omdat de hoeveelheid nicotine veel hoger ligt.

Nicotine en aanverwante stoffen zijn gewoon echt fucking ranzig slecht.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 11:33
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Roken is in principe hetzelfde als zonder parachute uit een vliegtuig springen, maar dan val je ongeveer 20 tot 60 jaar. Alleen het neerkomen is niet BOEM/weg zonder auw. Het neerkomen is BOEMBOEMBOEM shitjeleeftnog, aaah we snijden er wel een long uit OOPS het zit ook in je bek, laten we je strottenhoofd opensnijden en daar een buisje in zetten zodat je nu alleen kan praten als je je vinger op dat buisje doet.
KAK het zit nu ook in je ballen dus we gaan er een bal afhalen. Of alletwee.
Maar voor de rest geen druk
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 11:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik zou ook zeker aan je ouders vertellen dat je rookt. Zij kunnen je namelijk helpen met stoppen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Maar voor de rest geen druk
Nou; het is zinloos hier níet open kaart over te spelen. Negen van de tien gevallen longkanker wordt veroorzaakt door roken. Negen van de tien gevallen longemfyseem (a.k.a. rokerslong) wordt veroorzaakt door roken.

Een kwart van de rokers wordt domweg niet ouder dan 65. Zij die dat wél worden, leveren gigantische kwaliteit van leven in door COPD/longemfyseem.

Een plaatje zegt meer dan woorden:


Plus wat ook nog wel eens vergeten wordt, zijn door roken veroorzaakte hart- en vaatziekten. Etalagebenen, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 12:02
Verwijderd
Overigens heb ik de impact gezien van iemand in categorie 4. Deze persoon heeft zijn laatste 10 jaar een zeer ellendig en geïsoleerd leven gehad; buiten komen was er niet meer bij. Bijvoorbeeld autorijden (mét stuurbekrachtiging) ging niet meer.

Uiteindelijk gestorven aan een longontsteking/exacerbatie van COPD, voor zijn 65e.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 12:13
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik denk dat het nog goed is om toe te voegen dat geen enkele vaste roker is begonnen met een pakje per dag. Onderschat de verslavingsgevoeligheid van het roken dus niet. Die 2 sigaretjes maken meer kapot dan je lief is en de kans is klein dat het op lange termijn bij 2 sigaretjes per dag blijft.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2019, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Maar voor de rest geen druk
Hoe zou je het dan willen uitleggen? De analogie klopt gewoon
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 13:07
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hoe zou je het dan willen uitleggen? De analogie klopt gewoon
ik zei niet dat ik het met je oneens ben, ik ben het volledig met je eens zelfs
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2019, 22:29
Verwijderd
Zoek andere afleiding, maar dan niet in een andere verslaving. Wat deadlock zegt is correct.

Doe wat aan je problemen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2019, 17:12
imahuman
imahuman is offline
Citaat:
Ik rook nu zo'n 2 weken,
ik weet dat ik moet stoppen met roken maar om ff van alles af te komen rook ik toch nog wel min 1 /2 cigs per dag.
M'n ouders weten het niet en ik draai de sigareten zelf met het sigaretmaakdraaidingapparaat dat bij ons in de garage staat.
hOe GA iK SToPpeN(of hoe gaat het makkelijker?

ashshsh hoe ben je na 2 weken al verslaafd hOW!?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2019, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Ik rook nu zo'n 2 weken,
ik weet dat ik moet stoppen met roken maar om ff van alles af te komen rook ik toch nog wel min 1 /2 cigs per dag.
M'n ouders weten het niet en ik draai de sigareten zelf met het sigaretmaakdraaidingapparaat dat bij ons in de garage staat.
hOe GA iK SToPpeN(of hoe gaat het makkelijker?
Aangezien je zo weinig rookt lijkt het me niet dat je hier veel moeite mee gaat hebben.
Ik raad je aan gewoon te stoppen hiermee - begin met dat ''sigaretmaakdraaidingapparaat dat bij jullie in de garage staat'' weg te doen. Als dit van je ouders is, zeg tegen hun de waarheid en leg hun uit dat je ermee wilt stoppen. Je ouders zullen wel begrip hebben en zullen dit sigaretmaakdraaidingapparaat dan ook wel verbergen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2019, 11:55
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Hoe gaat het nu?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2019, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Hoe gaat het nu?
Sorry voor de late rea,
Laatste weekje echt weer depresief geweest maar alsnog dat niks gerookt. Lukt me wel denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2019, 00:55
Verwijderd
Fijn! Niet-rokers zijn de coole luitjes
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 05:58
Verwijderd
Hee wat goed!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Sorry voor de late rea,
Laatste weekje echt weer depresief geweest maar alsnog dat niks gerookt. Lukt me wel denk ik
Goed zo!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2019, 14:33
Verwijderd
yeah yeah
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Roken
chrissiechrissi
8 01-01-2012 00:47
Drugs & Alcohol Het "Ik rook want..." topic
trophus
101 12-10-2007 22:24
Lifestyle Horeca rookvrij?
poirot
160 15-03-2007 13:04
Drugs & Alcohol vakantie op zijn eind
Verwijderd
69 02-10-2005 21:17
Lichaam & Gezondheid Duurder worden sigaretten = stoppen met roken?
tjeu
19 11-12-2003 13:08
Drugs & Alcohol Wie heeft ooit beweerd dat cannabis niet lichamelijk verslavend is?
Isa
13 07-03-2002 20:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.