Oud 26-05-2008, 20:04
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Op het LAKS kun je klachten indienen.

Heb jij dat gedaan? Welke klacht heb je ingestuurd?
Advertentie
Oud 26-05-2008, 20:48
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
Ja! HAVO Nederlands. Omdat ik de vraagstellingen/meerkeuze antwoorden erg vaag vond en dat van die auteur die een onvoldoende haalde absurd vind.
Oud 26-05-2008, 21:49
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Ja, ik heb geklaagd. Onze concierge liet zijn telefoon afgaan terwijl hij koffie uitdeelde tijdens natuurkunde. Pfff.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Oud 26-05-2008, 21:54
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ja. Biologie omdat de vraagstelling van sommige vragen niet echt duidelijk was.
Natuurkunde omdat ik het examen te lang vond.
Oud 26-05-2008, 21:58
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ja, ik heb geklaagd over het SK1,2 examen.. over de anamnox opgave. Veel te lange bronnen, en een chaotische opgave omdat je steeds moest wisselen tussen vragenboekje, tekst 1, tekst 2, uitwerkbijlage en daarbij ook nog gegevens uit BINAS moest halen.
Oud 26-05-2008, 22:00
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Ja, ik heb geklaagd. Onze concierge liet zijn telefoon afgaan terwijl hij koffie uitdeelde tijdens natuurkunde. Pfff.
OH NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, heb je het wel overleefd?
Oud 26-05-2008, 22:06
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Over het wiskunde examen theoretische leerweg/mavo-d. Ik vond het heel veel meetkunde en de vraagstelling was me niet echt heul helder hoor . Vandaar dat ik er een herexamen voor ga doen . Verder kon je voor 23 vragen 80 punten halen. Vind ik nergens op slaan, heb je al bijvoorbeeld 2 vragen fout is het al - 8 punten
__________________
Haters gonn' hate
Oud 26-05-2008, 22:15
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Geklaagd over natuurkunde; te lang.
Geklaagd over biologie; te onduidelijk.
Oud 26-05-2008, 22:44
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
Citaat:
Ja, ik heb geklaagd. Onze concierge liet zijn telefoon afgaan terwijl hij koffie uitdeelde tijdens natuurkunde. Pfff.
bij ons ging er een telefoon van een examinator af en er klopten vogels op het raam en het duurde een aantal minuten voordat iemand bedacht ze weg te jagen.
Oud 27-05-2008, 09:08
Verwijderd
- Geklaagd over Bio Compex: lang (die 30 min extra voor compex die er normaal zijn zouden goed van pas komen), weinig onderwerpen en pittige vragen.

- Geklaagd over Scheikunde: stomme stikstofopgave (met dat schema).
Oud 27-05-2008, 09:37
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Geklaagd over natuurkunde; te lang.
Geklaagd over biologie; te onduidelijk, te veel ecologie & inzicht/geen ECHTE bioleervragen + ze gingen te lang door over zelfde onderwepren.
Oud 27-05-2008, 10:59
SoS-ClaiRe
Avatar van SoS-ClaiRe
SoS-ClaiRe is offline
Duits, te lang en te moeilijk
Aardrijkskunde, te lang
Geschiedenis, ten oorlog rare vraagstellingen e.d.
__________________
Bla bla
Oud 27-05-2008, 11:13
Verwijderd
Nederlands: info door elkaar heen/slechte tekst (samenvatting)
Biologie: te lang door te veel tekst.

Citaat:
Geklaagd over Scheikunde: stomme stikstofopgave (met dat schema)
Had ik misschien ook moeten doen.

Wat voor nut heeft klagen eigenlijk?
Oud 27-05-2008, 12:34
Verwijderd
Hier staat het aantal klachten van vorig jaar:
http://web.archive.org/web/200708230...nu/laks/stats/

Enkele opvallenden (vwo):

- Biologie 2007: 2278 (Norm = 1,4)
- Biologie 2008: 4311
- Biologie compex 2007: 214 (Norm = 1,3)
- Biologie compex 2008: 318

- Aardrijkskunde 2007: 4615 (Norm = 1,2)
- Aardrijkskunde 2008: 6217

- Natuurkunde 1 2007: 733 (Norm = 1,0)
- Natuurkunde 1 2008: 2387
Oud 27-05-2008, 12:46
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Volgens mij zegt het aantal klachten echt niet of de norm omhoog gaat. Deze getallen betekenen volgens mij gewoon dat er gemiddeld meer mensen klagen.
Oud 27-05-2008, 12:49
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Klachten vwo Engels vorig jaar: 3666 --> normering 0.1
Oud 27-05-2008, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb geklaagd. Onze concierge liet zijn telefoon afgaan terwijl hij koffie uitdeelde tijdens natuurkunde. Pfff.
Dat de man koffie uitdeelt, is volgens mij een gebaar naar jullie toe, en al helemaal geen verplichting.

Dat jij de man dan gaat lopen naaien door te klagen, is natuurlijk een vreselijke kut actie. Als je daardoor fouten maakt, had je toch geen voldoende gehaald.
Oud 27-05-2008, 15:04
Verwijderd
Als mensen met drilboren buiten staan ga je klagen, maar een keer een telefoon die afgaat.. als dat je concentratie zodanig aantast dat je het examen niet haalt, dan vraag ik me af hoe je het op een vervolgopleiding gaat redden
Ads door Google
Oud 27-05-2008, 18:26
-SASKIA
-SASKIA is offline
ik heb het idee dat mensen om alle kleine dingen een klacht sturen !
ik zit alle examens in de aula,
waar het nooit bepaald stil is.
De bel gaat om het lesuur, endan hoor je de 3ejaars de heletijd langslopen/praten.
tegenover mijn school is een basisschool, en die kinderen schreeuwen ook een eind weg als ze buiten zijn, terwijl de leraren bij ons altijd de deur naar de kant van die school wagenwijd open hebben staan.

Leraren praten onderling,
En er gaan ook telefoons van leraren af..

Maar ons hoor je niet echt klagen.
Oud 27-05-2008, 18:50
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
ik heb het idee dat mensen om alle kleine dingen een klacht sturen !
ik zit alle examens in de aula,
waar het nooit bepaald stil is.
De bel gaat om het lesuur, endan hoor je de 3ejaars de heletijd langslopen/praten.
tegenover mijn school is een basisschool, en die kinderen schreeuwen ook een eind weg als ze buiten zijn, terwijl de leraren bij ons altijd de deur naar de kant van die school wagenwijd open hebben staan.

Leraren praten onderling,
En er gaan ook telefoons van leraren af..

Maar ons hoor je niet echt klagen.
Dan zou ik zeker een klacht indienen, kinderen/3de-jaars/leraren of niet, ik heb 't recht mij te concentreren
__________________
Haters gonn' hate
Oud 27-05-2008, 19:02
tonio
tonio is offline
Citaat:
ik heb het idee dat mensen om alle kleine dingen een klacht sturen !
ik zit alle examens in de aula,
waar het nooit bepaald stil is.
De bel gaat om het lesuur, endan hoor je de 3ejaars de heletijd langslopen/praten.
tegenover mijn school is een basisschool, en die kinderen schreeuwen ook een eind weg als ze buiten zijn, terwijl de leraren bij ons altijd de deur naar de kant van die school wagenwijd open hebben staan.

Leraren praten onderling,
En er gaan ook telefoons van leraren af..

Maar ons hoor je niet echt klagen.
Bij ons worden zelfs de mussen afgeschoten als die geluid maken
Oud 27-05-2008, 19:09
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Bij ons worden zelfs de mussen afgeschoten als die geluid maken
__________________
Haters gonn' hate
Oud 27-05-2008, 19:13
Verwijderd
Over aardrijkskunde: hij duurde wel erg lang.
Over geschiedenis: dat ze gewoon heel de vraag moeten goedkeuren/vervallen; omdat het wel in het boek stond
Engels: Beetje erg lang af en toe.
Oud 27-05-2008, 19:22
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Citaat:
Dat de man koffie uitdeelt, is volgens mij een gebaar naar jullie toe, en al helemaal geen verplichting.

Dat jij de man dan gaat lopen naaien door te klagen, is natuurlijk een vreselijke kut actie. Als je daardoor fouten maakt, had je toch geen voldoende gehaald.
Hij wordt gewoon door de directie bevolen ons koffie te brengen, en zodra dat dus gewoon onder zijn werktijd is en hij ervoor betaald krijgt vind ik dat hij de plicht heeft zn telefoon (net als wij examenkandidaten en docenten) in de kleedruimtes van de gymzaal te laten liggen. Of daar dan fouten door worden gemaakt maakt niet uit, het gaat om het principe. Die regels zijn er niet voor niets.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Oud 27-05-2008, 19:25
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Citaat:
ik heb het idee dat mensen om alle kleine dingen een klacht sturen !
ik zit alle examens in de aula,
waar het nooit bepaald stil is.
De bel gaat om het lesuur, endan hoor je de 3ejaars de heletijd langslopen/praten.
tegenover mijn school is een basisschool, en die kinderen schreeuwen ook een eind weg als ze buiten zijn, terwijl de leraren bij ons altijd de deur naar de kant van die school wagenwijd open hebben staan.

Leraren praten onderling,
En er gaan ook telefoons van leraren af..

Maar ons hoor je niet echt klagen.
Bij dit soort dingen zou ik dus wél klagen, zo ook aan mijn eerdere posts te zien is. Er zijn genoeg leerlingen die er weinig tot geen last van hebben dat het soms wat lawaaiig is, maar er zijn ook veel leerlingen die zich er daadwerkelijk minder door kunnen concentreren.

Bij ons zijn de examens overigens in een gymzaal, aan het einde van het terrein, waardoor de bel afgesloten kan worden en er niemand langskomt tijdens leswisselingen of in de pauze. Alleen de herexamens (tweede termijn) worden in het schoolgebouw gehouden, omdat die groepen te klein zijn voor een hele gymzaal.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Advertentie
Oud 27-05-2008, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Hij wordt gewoon door de directie bevolen ons koffie te brengen, en zodra dat dus gewoon onder zijn werktijd is en hij ervoor betaald krijgt vind ik dat hij de plicht heeft zn telefoon (net als wij examenkandidaten en docenten) in de kleedruimtes van de gymzaal te laten liggen. Of daar dan fouten door worden gemaakt maakt niet uit, het gaat om het principe. Die regels zijn er niet voor niets.

Klopt, maar alle regeltjes ten spijt, ben je toch een zeikerd.

Lees het bericht van Saskia maar. En dat van Andijvie.

En nu lekker slapen en niet meer zo zeuren
Oud 27-05-2008, 22:20
Verwijderd
Regels zijn regels, maar ongelukjes gebeuren eenmaal! koffie of niet, ik blijf mijn toets toch wel maken.
Oud 28-05-2008, 09:48
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Och, beter een klacht over een telefoon die afgaat dan 'het was zo moeilijk en zo lang', want dan heb je gewoon niet genoeg geleerd blijkbaar. Als we mij al een zeikerd vinden kunnen we de klachtenlijn wel opheffen
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Oud 28-05-2008, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Och, beter een klacht over een telefoon die afgaat dan 'het was zo moeilijk en zo lang', want dan heb je gewoon niet genoeg geleerd blijkbaar. Als we mij al een zeikerd vinden kunnen we de klachtenlijn wel opheffen
Klagen over bepaalde vragen omdat je die stof nooit behandeld hebt in de les, of omdat de vraagstelling onduidelijk was, of omdat er dingen werden genoemd waarvan jij juist geleerd had dat het onwaar was, zijn allemaal erg terecht en ook klachten waar LAKS iets mee kan; de norm kan omhoog of bepaalde vragen worden voor iedereen goedgerekend of tellen helemaal niet mee.
Aan een telefoon die even af ging tijdens een examen kunnen ze toch niks veranderen; bij al die examens zal er vast wel ergens in Nederland een telefoon af gaan, daar gaan ze echt de norm niet voor verhogen ofzo. Bij echt vreselijke overlast - drilboren, brandalarm ging af, etc - krijgen leerlingen vaak de kans het examen over te maken.
Oud 29-05-2008, 21:45
Verwijderd
Ik heb niet geklaagd, omdat ik eigenlijk niets noemenswaardigs te klagen had. Dat Duits lang was, oké, en dat wiskunde niet het makkelijkste examen ever was: ja, da's kut, maar ook gewoon pech. Het is niet alsof het CITO buiten haar boekje gaat door niet elke toets supersimpel te maken. Ik vind het wel een fijn idee dat ik nog érgens een beetje gezweet heb voor dat diploma, om eerlijk te zijn.
Oud 30-05-2008, 01:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb geklaagd. Onze concierge liet zijn telefoon afgaan terwijl hij koffie uitdeelde tijdens natuurkunde. Pfff.
Huilen joh!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid RSI-klachten
Daantje_0705
4 20-03-2013 13:59
HAVO Klacht indienen (Aardrijkskunde)
tommyy
3 22-05-2008 21:38
Werk, Geld & Recht Een officiele klacht; wat zijn de gevolgen? En nog iets.
Eend
9 14-06-2004 16:31
Beleidszaken M&M lokt klachten uit
Puta
40 04-12-2003 14:27
Psychologie Klachten door verdriet
Kamilla
4 27-01-2002 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.