Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 16:42
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Heeft iedereen ook al zo'n tering schijt aan de regering van tegen woordig? In plaats van vooruit gan zijn we in een snel trein gestapt die de andere kant op gaat. Als binnen een partij al ruzie is dan zit er toch iets niet goed. En dan hebben we ook nog een harry Potter als premier....Nee.... het leven is net als harry potter nu een verhaal geworden waar niets van klopt. Ze schreeuwen allemaal dat ze meer duidelijkheid willen brengen in de politiek. Geef mij Kok dan maar....die praatte nog een beetje normaal nederlands en hij deed nog eens wat. Ze hebben allemaal een grote bek van hier tot tokyo (alles wat er uit komt is te vergrlijken met het japans ook nog want er komt toch niets zinnigs uit), maar daden hebben ze allemaal niet. De regering van zijn mietjes. Ze hebben niet eens een minister van milieu.....goh...waar was die top in johannesburg ook al weer voor? Ze weten het al niet meer en dan laten ze gelijk maar weer wat wegen aan leggen zodat ze weer meer wegenbelasting kunnen ontvangen. Of was het nou de bedoeling dan meer mensen met het openbaar vervoer gingen....dan zijn die wegen toch over bodig? Studie beurs omlaag.....minder mensen krijgen dan de kans om te studeren....na een paar jaar halen ze de geleerden wel weer uit het buiten land...ik vind het niet zo'n probleem maar was het niet zo dat ze de stroom van buitenlanders wouden tegen gaan? Wil je nog meer tegenstellingen hebben.....volgens mij zijn dit er wel genoeg.....net als de regering zelf....een grote tegenstelling
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 18:35
faith666
faith666 is offline
Schijt aan de regering....het is wel een regering die ons vertegenwoordigd, die wij kiezen.....
Okeej, ik magd an nog wel neit stemmen maar dat de regering nu zo''n zooite is komt omdat veel volgens mij niet de moeite hebben genomen om te kijken waar ze op stemmen.....ik bedoel stemmen op Pim Fortuyn terwijl hij dood is om je medeleven te betuigen, de mensen die achter hem stonden was gewoon een zooi......en vertegenwoordigen ons wel....
Ik ehbdus zoiets dat als je commetaar op de regering hebt, ligt dat aan de stemmers en anders moet j er zelf verandering in brengen
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:01
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Zullen we dit omtoveren in een inhoudsvolle topic of het alleen bij afbrekende kritiek houden ipv opbouwende? Ik vraag me af, wat zouden jullie voor regering willen (staatsvorm, ideologie, een-partij of democratie etc.)?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:44
NN
NN is offline
Goed om het hier eens over te hebben.
De situatie vandaag bewijst wel weer wat voor regering wij hebben. Minister Nawijn doet voor de zoveelste keer een idiote uitspraak en wordt hier voor terecht door de tweede kamer op het matje geroepen. In plaats van dat hij eindelijk eens op stapt blijft hij zitten en komt weer met excuus dat hij het niet allemaal zo bedoelde.

Hij wordt zelf ondersteunt door premier Balkenende. Die beloofde bij Nawijns vorige misser over de doodstraf dat dit eens maar nooit weer kon en nu ontslaat hij hem niet. Balkenende heeft absoluut geen daadkracht.

De LPF heeft haar politieke regeringsrol nu bijna wel uitgespeeld dus daar hoeven we ons niet meer druk om te maken. Maar het ziet er naar uit dat we Balkenende weer als premier krijgen en ik ben bang dat ons land met hem een slechte tijd tegemoet gaat. De machtigste man van ons land heeft geen enkele moed om zijn werk te doen en komt zijn beloftes niet na.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:59
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
de hele situatie rond Nawijn was weer een zielige linkse poging om stemmetjes te trekken. Er is helemaal niks gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:13
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
de hele situatie rond Nawijn was weer een zielige linkse poging om stemmetjes te trekken. Er is helemaal niks gebeurd.
deze hele reply is weer een rechtse poging om stemmetjes te trekken door fouten goed te praten.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:15
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
NN schreef:


Hij wordt zelf ondersteunt door premier Balkenende. Die beloofde bij Nawijns vorige misser over de doodstraf dat dit eens maar nooit weer kon en nu ontslaat hij hem niet. Balkenende heeft absoluut geen daadkracht.
Het viel me van hem mee dat ie wel liet merken dat hij ook niet zo blij is met deze uitspraak.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:21
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
deze hele reply is weer een rechtse poging om stemmetjes te trekken door fouten goed te praten.
niet dus; ik zeg alleen de waarheid. De kamer is toch een groot ritueel, waar maak je je druk om??
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:24
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
niet dus; ik zeg alleen de waarheid. De kamer is toch een groot ritueel, waar maak je je druk om??
dat hij eens wat meer moet overleggen voor hij dergelijke uitspraken doet.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:43
Verwijderd
Deze regering mag van mij stante pede worden heengezonden. De vertrouwensregel werkt al niet meer, en toch worden er nog allerlei besluiten genomen. Dat kan niet; dat is breken met meer dan 80 jaar staatsrechtelijke traditie. Onze grote vriend Jan Peter Balkenende heeft zelf rechten gestudeerd, maar laat een totale minachting voor de Nederlandse parlementaire democratie zoals die in de loop der jaren gegroeid is zien.

Het zou het beste zijn als dat zootje tuig allemaal thuisbleef en er gewoon een zakenkabinet zou worden benoemd door de Raad van State.

Vooral die zak van een Nawijn mag van mij in z'n bed blijven liggen morgen. Dat zo'n man het überhaupt tot minister heeft geschopt, is toch onbegrijpelijk? Walgelijk dik zwijn...uitspraken waar een pauper zich voor zou schamen, het charisma van een bureaustoel en de intelligentie van een Groningse strontboer.

En dan nog is Balkie te slap om hem aan te pakken. Deze regering mag van mij echt collectief onder een trein komen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:38
Q
Avatar van Q
Q is offline
Naar mijn visie heeft onze huidige regering te maken met een cultuurverandering. Nederland is in de loop der tijd er anders uit gaan zien en wat vroeger een hot item was op de verkiezingsprogramma's is nu niets meer waard. Persoonlijk vind ik het inderdaad rommelig en soms wat chaotische en bij sommige mensen eigenlijk wel bedroevend, neem een mevrouw de Jong bijvoorbeeld of de heer Ratelband. Zulke mensen moet je ook niet serieus nemen. Niet alleen de regering heeft moeite met het nadenken over hoe de toekomst van Nederland er uit gaat zien.

Als ik het zo volg dan zijn er volgens mijn "gevoel" mensen die niet met elkaar kunnen samenwerken als een partij en een paar grote partijen die deze klappen wel kunnen krijgen. Het CDA, de VVD en de PVDA blijven grote en toch redelijk stabiele partijen. De kleinere partijen daaromheen volgen toch meer de trend zoals de SP, die zich inzet (naar het lijkt) de scholieren. Maar hoelang denk je scholier te blijven? Als je dadelijk moet werken voor je geld en niet meer in het bekrompen scholierenwereldje zit dan wil je meer dan met de bus overal naar toe of mensen uitschelden omdat ze een eigen mening hebben.

Het vandaag goed hebben is een goede zet vanuit het verleden, plan de toekomst dan ook juist. Mijn mening dus samengevat: De regering in het algemeen is instabiel maar zal uiteindelijk wel weer vormen tot een redelijk regerende groepering. Helaas kunnen we niet alles in de praktijk waarmaken wat we graag willen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:33
incognito
incognito is offline
er ís geen regering... Hooguit een demissionair kabinet dat het zelf nog niet doorheeft en dus lekker gewoon doorgaat.
__________________
ik ben ik...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:59
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
incognito schreef:
er ís geen regering... Hooguit een demissionair kabinet dat het zelf nog niet doorheeft en dus lekker gewoon doorgaat.
En dat nou al bijna een jaar
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jongeren in de economische crisis
Poenschepper
28 10-04-2009 12:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rookverbod - The Sequel
hhendrikxx
133 01-12-2008 20:07
De Kantine complottheorieën.
Eye of Sauron
89 26-02-2008 23:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun
Relief
115 19-02-2007 10:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba)
niceman1984
24 04-12-2003 00:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap adviserend referendum (Europese Grondwet 2004): ja of nee?
Optima
54 05-10-2003 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.