Oud 20-12-2002, 14:05
Atje85
Atje85 is offline
Gepubliceerd op donderdag 19 december 2002 16:34

DEN HAAG (ANP) - Het PKK-kopstuk Nuriye Kesbir mag voorlopig op vrije voeten blijven. Minister Nawijn van Vreemdelingenzaken en Integratie ging eerder deze week bij de Raad van State in hoger beroep tegen de beslissing van de rechtbank in Amsterdam om haar bewaring op te heffen.
Hij wilde bovendien dat zij met onmiddellijke ingang weer werd vastgezet. De Raad van State, dat het hoger beroep van vreemdelingenzaken behandelt, besloot echter woensdag dat Kesbir tot de zitting van het hoger beroep in vrijheid mag zijn. Dat heeft de Raad van State donderdag laten weten.

Spoedeisende belangen

Een van de overwegingen tot het besluit is dat de definitieve uitspraak op korte termijn is te verwachten en de minister niet op de hoogte is van haar verblijfplaats. Volgens de Raad van State is geen sprake van een spoedeisend belang om de uitspraak van de rechter ongegrond te verklaren.

De rechtbank stelde de 41-jarige Kesbir dinsdag op vrije voeten. Het beroep tegen de afwijzing van haar asielaanvraag verklaarde de rechter gegrond. Nawijn moet nu volgens de rechter een nieuw besluit nemen over de asielaanvraag.

Eerder deze maand werd bekend dat Nederland Kesbir niet aan Turkije mag uitleveren. Turkije verdenkt haar van terroristische activiteiten wegens haar lidmaatschap aan de Koerdische arbeiderspartij PKK. De rechter in Amsterdam concludeerde dat echter dat in Nederland geen wettelijk verbod bestaat opvoor terroristische organisaties en lidmaatschap dus niet strafbaar is. Daarom is er geen grond de vrouw uit te leveren.

-----

lekkere regelgeving dan? of vind je de wettelijke regelgeving op dit gebied wel goed??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2002, 15:50
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
vergeet niet dat die koerden niet zomaar voor de lol wat aan slagen in elkaar zetten, maar dat ze ook echt onderdrukt worden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:41
bratislava
Avatar van bratislava
bratislava is offline
wat is er eigenlijk met die Oçalan gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 17:14
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
bratislava schreef:
wat is er eigenlijk met die Oçalan gebeurt?
Veroordeeld tot de doodstraf, maar het ziet er naar uit dat die niet wordt voltrokken.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
vergeet niet dat die koerden niet zomaar voor de lol wat aan slagen in elkaar zetten, maar dat ze ook echt onderdrukt worden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
vergeet niet dat die koerden niet zomaar voor de lol wat aan slagen in elkaar zetten, maar dat ze ook echt onderdrukt worden.
Dat heeft hier niets mee te maken, de rechter stelt dat zij niet schuldig is aan een strafbaar feit, ongeacht de eventuele rechtvaardiging.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 23:06
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat heeft hier niets mee te maken, de rechter stelt dat zij niet schuldig is aan een strafbaar feit, ongeacht de eventuele rechtvaardiging.
idd, belachelijk dat nederland via dit soort vage uitspraken moet komen om een volk zelfbeschikkings recht te geven.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 00:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
mij lijkt dat terrorisme nogal subjectief is. Wanneer wordt terrorisme vrijheidsstrijd... Zodalijk moeten we ook nog tsjetjenen gaan uitleveren
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 10:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
idd, belachelijk dat nederland via dit soort vage uitspraken moet komen om een volk zelfbeschikkings recht te geven.
Uhh ik zei juist dat er helemaal niet gesproken is over het al dan niet rechtvaardig zijn.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 23:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Lidmaatschap van een criminele organisatie is wel strafbaar, maar een vage term als "terrorisme" niet. Hier zit dus eigenlijk in verborgen dat de rechter heeft bepaald dat er ook niet voldoende bewijs is om de PKK als crimineel te zien, wat een best opzienbarende uitspraak is.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
vergeet niet dat die koerden niet zomaar voor de lol wat aan slagen in elkaar zetten, maar dat ze ook echt onderdrukt worden.
oftewel je keurt het goed?
dus moeten ze maar lekker vrijgelaten worden?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Lidmaatschap van een criminele organisatie is wel strafbaar, maar een vage term als "terrorisme" niet. Hier zit dus eigenlijk in verborgen dat de rechter heeft bepaald dat er ook niet voldoende bewijs is om de PKK als crimineel te zien, wat een best opzienbarende uitspraak is.
toch wel triest dat Nederland(ers) nog steeds niet doorheeft(/hebben) wat nou de grote criminele organisaties zijn in dit land.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
toch wel triest dat Nederland(ers) nog steeds niet doorheeft(/hebben) wat nou de grote criminele organisaties zijn in dit land.
Heb jij bewijs voor criminele activiteiten van de Nederlandse PKK? Ik zou iig niet weten wat...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 00:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Heb jij bewijs voor criminele activiteiten van de Nederlandse PKK? Ik zou iig niet weten wat...
er is geen ''nederlandse'' pkk, het is een organisatie die takken heeft in vele landen om zo meer steun te krijgen zegmaar.
ik heb dat bewijs niet, maar ik zal je zeggen, de politiek en de aivd wel, al tientallen jaren, maar ze gingen er pas wat mee doen vanaf 11 sept 2001.

het komt dan niet in t nieuws enzo, maar je moest eens weten wat voor invallen etc ze hebben gedaan, toen werd men pas wakker!

ik wil nog wel eens wat namen noemen van organisaties die niet helemaal fris zijn, maaj je zou je ogen toch niet geloven dus doe ik dat maar niet... ipv die paar imams aan te pakken kan je je beter bezighouden met t zuiveren van grote organisaties.

btw, ik weet niet of je t hebt gehoord, maar dat van die lokale politici die banden hebben met criminelen, daar zitten vast wel pkk-mensen bij, geen twijfel mogelijk.

nu zal je wel allemaal bronnen vragen enzo, maar t spijt me die zijn over zulke dingen niet te verkrijgen voor een burger.

Laatst gewijzigd op 25-12-2002 om 00:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.