Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2002, 11:33
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
GEEN LICENSE TO KILL

Citaat:
Marcel van Dam zei:

Recht op een eerlijk proces: dat is een van de internationaal erkende rechtsbeginselen waarop de rechtsstaat is gebaseerd. Na een misdaad eerst een proces en dan de straf, dat is de volgorde.

Na Israël veegt nu ook Amerika met dat rechtsbeginsel de vloer aan. De CIA mag een aantal mensen dat verdacht wordt van terroristische activiteiten overal ter wereld zonder vorm van proces doden.

Ik was al tegen de doodstraf, maar een preventieve doodstraf slaat alles. Bovendien: stel dat de CIA in Amsterdam een vermeende terrorist vermoordt. Wordt er dan om uitlevering van president Bush gevraagd?

Op deze manier wordt de oorlog tegen het terrorisme een grotere bedreiging voor de rechtsstaat dan het terrorisme zelf. Bin Laden hoeft eigenlijk niets meer te doen. We doen het zelf wel.
uw mening? ik ben het eens met Marcel.

Laatst gewijzigd op 24-12-2002 om 10:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2002, 14:40
Verwijderd
Ja, het is inderdaad verschrikkelijk. Ik zou Amerika sowieso geen rechtsstaat noemen. Het kenmerk van een rechtsstaat is namelijk dat overheid zelf aan haar eigen regels gebonden is. Echter in Amerika kan de overheid, vooral in de vorm van de president, vrijwel alles doen wat zij wil. Ze buigt de regels in haar eigen voordeel om en laat niet na internationale verdragen en soms zelfs nationale wetten te schenden.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 20:38
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, het is inderdaad verschrikkelijk. Ik zou Amerika sowieso geen rechtsstaat noemen. Het kenmerk van een rechtsstaat is namelijk dat overheid zelf aan haar eigen regels gebonden is. Echter in Amerika kan de overheid, vooral in de vorm van de president, vrijwel alles doen wat zij wil. Ze buigt de regels in haar eigen voordeel om en laat niet na internationale verdragen en soms zelfs nationale wetten te schenden.
Juist. Bush denkt dat hij alles maar kan doen en laten wat hij wil. Het wordt hoog tijd dat iemand hem die gedachtekronkel uit het hoofd zet.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 23:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
De enige reden die ik zou kunnen bedenken is bij accuut gevaar, maar volgens mij is het dan sowieso al geoorloofd... Vraag me dus af wat je verder wil met dit topic, want ik denk niet dat er iemand vind dat er gewoon afgeschoten mag worden.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 00:40
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
NN schreef:
Juist. Bush denkt dat hij alles maar kan doen en laten wat hij wil. Het wordt hoog tijd dat iemand hem die gedachtekronkel uit het hoofd zet.
probleem is dat hij het niet alleen denkt, hij kan het ook
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 01:25
Verwijderd
Ik ben 't lang niet altijd met Marcel eens, maar in deze wel.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:01
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Ik vind dat Marcel helemaal gelijk heeft..
Iemand zei ook nog iets heel moois...
Dan zou Bush de rechter en de aanklager zelf zijn en dat klopt niet...klopt wel vind ik
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 20:32
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
autodropje schreef:
probleem is dat hij het niet alleen denkt, hij kan het ook
Dat wou ik net zeggen...
Er is geen land ter wereld dat er werkelijk iets aan kan doen
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:44
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Martian schreef:
Dat wou ik net zeggen...
Er is geen land ter wereld dat er werkelijk iets aan kan doen
haha
ik weet er wel 2 te noemen
China Rusland

maar die 2 landen houden zich wel verdacht stil tegenwoordig
het wordt me toch een oorlog alstie echt losbart

ik denk dat dit een oorlog wordt met 3 fronten

irak+aanhang europa+aanhang en rusland+ aanhang en Amerika +de overgebleven aanhang
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 13:01
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
bambix schreef:
haha
ik weet er wel 2 te noemen
China Rusland

maar die 2 landen houden zich wel verdacht stil tegenwoordig
het wordt me toch een oorlog alstie echt losbart

ik denk dat dit een oorlog wordt met 3 fronten

irak+aanhang europa+aanhang en rusland+ aanhang en Amerika +de overgebleven aanhang
Alsof Bush gaat luisteren als hun vragen of hij ff wil stoppen met oorlog voeren.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 13:31
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Rusland's 'leger' bestaat uit een stel onopgeleide, gedemotiveerde en onderbetaalde soldaten, een groepje corrupte officieren en een horde doorgeroeste ICBM's, met uitzondering van de elite-eenheden die o.a. in Tsjetsjenie opereren.

Over china weet ik niet veel.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 14:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Martian schreef:
Rusland's 'leger' bestaat uit een stel onopgeleide, gedemotiveerde en onderbetaalde soldaten, een groepje corrupte officieren en een horde doorgeroeste ICBM's, met uitzondering van de elite-eenheden die o.a. in Tsjetsjenie opereren.

Over china weet ik niet veel.
Maakt niet uit. Pakistan heeft ook een leger van niks, maar het zijn beide kernmachten, en dan wordt je conventionele leger doorgaans irrelevant in het diplomatieke steekspel.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 17:28
BlueSkyraider
Avatar van BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
[misschien lichtjes offtopic]

Maar ik vond dit een toepasselijke tekst.Eentje om over na te denken. Ze gaat over WO II maar ze past perfect bij de situatie tussen de VS en Irak


Van Charlie Chaplin. Fragment uit "The Great Dictator" (1940).

I'm sorry, but I don't want to be emperor. I don't want to rule or conquer anyone. I should like to help everyone, if possible -- Jew, Gentile -- black men -- white . . .

The way of life can be beautiful, but we have lost the way. Greed has poisoned men's souls -- has barricaded the world with hate -- has goose-stepped us into misery and bloodshed. We have developed speed, but we have shut ourselves in. Machinery that gives abundance has left us in want. Our knowledge has made us cynical; our cleverness, hard and unkind. We think too much and feel too little. More than machinery we need humanity. More than cleverness we need kindness and gentleness. Without these qualities, life will be violent and all will be lost.

We are coming out of the darkness into the light! We are coming into a new world! Look up, Hannah! The soul of man has been given wings and at last he is beginning to fly. He is flying into the rainbow -- into the light of hope. Look up, Hannah! Look up!


voor de volledige tekst http://www.mistral.co.uk/hammerwood/chaplin.htm
__________________
^^Is a DeviantArt'er... | Liefde is een kriebel in de buik waar je niet aan kunt krabben.

Laatst gewijzigd op 02-01-2003 om 17:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.