Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 19:25
perzikje
perzikje is offline
Lusten jullie veel groenten? En hoeveel eten jullie er per dag?
Ik heb namelijk het idee dat veel mensen maar één groente per dag eten of alleen sla. Ik eet minstens 2 groenten per dag, 2 groenten en sla of drie groenten ofzo...
__________________
to be or not to be
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2005, 19:36
Verwijderd
Ik lust bijna alle groenten. Alleen capucijners vind ik niet lekker, maar die heb ik maar een keer op en dat was bij mijn oma en die kan toch niet koken.
Hoeveel soorten groente ik eet is afhankelijk van de rest van het gerecht. Als ik bloemkool maak, of spruitjes bijvoorbeeld, dan is dat alle groenten. Maar bij broccoli eet ik weer graag peultjes of sperziebonen of worteltjes ofzo. In roerbakdingen (ook saus voor rijst of pasta) en in ovenschotels gaat zoveel mogelijk.
Sla vind ik trouwens geen groente maar eet ik wel regelmatig los erbij (bij het avondeten dus).
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:38
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Ik eet geen groentes, lust ik namelijk niet. Hoogstens tomaat maar daar blijft het bij. Ik kom dus never nooit niet aan die "twee ons groenten". Maar ik leef nog.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind groente niet vies, maar ik eet het bijna nooit. Ik ben meer een fruitmens.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:42
Verwijderd
Ik lust alle soorten groente, vindt het ene lekkerder dan het andere natuurlijk.
Ehm, ik eet meestal soep-met-groenten als voorgerecht en dan een andere groente bij het hoofdgerecht, dus dan kom ik 2 soorten groenten...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:26
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik lust bijna alle groente. Eet ook bijna elke dag groente bij het avondeten.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:32
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik probeer iedere dag 200 gram groente te eten. Alleen als ik pizza of een magnetronmaaltijd red je dat niet natuurlijk, maar dat beperk ik.

Ik lust een hoop groentes, bovendien kook ik zelf. Dat betekent dat ik zelf mag kiezen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:03
M-Leentje
Avatar van M-Leentje
M-Leentje is offline
Wij hebben thuis meestal alleen een hoofdgerecht, waar vaak maar een groente bij zit, tenzij iemand de groente niet lust, dan komt er nog een andere bij.
Meestal eet ik dan toch alleen maar een van de twee.
De meeste groetes lust ik wel, er zijn er maar weinig die ik niet lust.
__________________
...gone with the wind...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik lust bijna alle groentes alleen eet ik het ene liever dan het andere. Thuis hadden we altijd minstens twee soorten groente omdat mijn broertje heel veel dingen niet lust maar nu ik voor mezelf moet koken maak ik altijd maar een soort alleen eet ik soms het restje van de vorige dag er nog bij op.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 22:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik eet minstens 3x in de week echt groente als avondeten.
Daarnaast wel 1 of 2 gerechten waar het in zit (bijv. spaghetti met groente erdoor of rijst).
En 5x in de week hebben we salade met sla, tomaat, paprika enz.

Ik vind bijna alle groente die je echt als avondeten eet vies, maar ik eet het dus wel. Salades vind ik wel lekker, net als groente die door pastasaus zit enzo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 22:58
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik lust bijna alle groenten. Behalve witlof en spruitjes, dat vind ik écht niet lekker. Verder heb ik geen idee of ik aan die twee ons groenten kom, daar let ik echt niet op. Ik eet iig wel gewoon elke dag een portie groenten.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 00:17
PV
PV is offline
Ik lust niet alle groenten.. maar je moet toch ook niet per se 2 verschillende groenten per dag eten, of bedoel je dat niet? Zolang je maar aan 200 gram komt is er niks aan de hand lijkt me.. dat haal ik zelden, maar ach. Als er een lekkere groente op tafel staat (bloemkool of rabarber of gestoofde peertjes) eet ik het dubbele
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 00:20
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik lust bijna alle groenten en ik kom makkelijk aan de 2 ons per dag. Hoeveel soorten groente ik eet verschilt per dag en sla telt in mijn ogen niet als groente.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 08:18
Verwijderd
Ik moet zelf koken en heb meestal geen zin om twee soorten groenten te koken. Soms hebben we van die stoomgroente, daar zitten al iets van vier soorten in. Maar verder blijft het meestal toch bij één soort groente per dag en ik denk dat ik lang niet altijd aan de 200g kom... Ik lust de meeste groenten wel (alleen dingen als witlof ed niet), maar het liefst met kruiden of een sausje ofzo en dat mag ik dan weer niet, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 08:34
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ik lust bijna alle groenten. Ik vind groente gewoon heerlijk en ik kan er ook echt veel van eten. En ik eet iedere dag bij het avondeten groenten.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 09:21
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
ik vind groente ook heel lekker, vooral asperges en champions!
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 09:45
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
ik lust wel groente.... eet er altijd maar 1. alleen eet ik geen brocolli en wortelen..bah

favoriete groenten: spinazie en witte bonen in tomatensaus..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 13:31
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
groente zijn lekker broccoli, bloemkool, peultjes, spinazie zijn yummz... erwtjes lust ik niet zo graag, net als warme worteltjes *iew* verder vind ik tuinbonen gewoon echt vies, dat eet ik gewoonweg niet....
oh, spruitjes zijn zoo lekker whaa! meestal eten we trouwens soep van te voren, zit al heel veel groente in bij ons, dan vaak 1 soort groente bij de aardappels ofsow... bij de pasta worden er meerdere ingegeooid, net als bij bami etc... kom dus zeker we aan de 200 ons groente per dag, denk zelfs wel het dubbele
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2005, 14:02
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Rauwkost zijn vaak wel meerdere, maar als het gekookt is meestal maar één.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 16:08
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik hou niet echt van groenten, vooral niet van gekookte, en eet het zo weinig mogelijk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 17:33
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
-Ik lust veel groenten
-Ik eet bijna elke dag groenten, misschien 1, 2 dagen niet.
__________________
€Hate It Or Love It€
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:12
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik lust alle soorten groente, al vind ik de ene soort natuurlijk wel lekkerder dan de andere. En ik eet er bijna iedere dag voldoende van.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:30
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik eet bijna ieder dag groente, maar dan wel maar 1 soort. Niet genoeg denk ik, maar ja, ik ben nog jong he!
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:38
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
Ik weet het niet het echt de ene dag eet ik wel groente en fruit.

Maar de andere dag bijv. als er spruitjes zijn of spinazie...of kool ofzo dan neem ik na het eten nog een appel of iets in die zin
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik eet maar 1 soort groenten per dag... tenzij je aardappels ook als groente gaat noemen *leest toevallig net een stuk daarover*. In principe wel elke dag, met uitzondering van vrijdag als ik moet werken. Het meeste lus ik wel
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 19:22
Mara
Mara is offline
Meestal alleen groente bij 't avondeten, 1 soort. Eet makkelijk 200 gram, vaak wel meer. Is er meer keuze, neem ik zo veel mogelijk verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:10
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Waarschijnlijk eet ik het te weinig eigenlijk alleen sla, erwtjes, worteltjes en champignons. Boontjes en rode kool lust ik al niet.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:44
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Veeeels te weinig.
Ik denk gemiddeld 50 gram per dag ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:56
Verwijderd
ik lust overigens als ik bij andere mensen eet soms geen groenten. Maar dat komt dan doordat ze stukgekookt zijn. Misschien een tip aan mensen die geen groenten lusten: halveer de kooktijd en probeer het dan nog eens.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:21
Daylight
Avatar van Daylight
Daylight is offline
Ik lust niet zoveel groente. En eet het bijna nooit. Heel erg ongezond, ik weet het. Maar ik moet van mezelf echt meer groente (en fruit trouwens ook) gaan eten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
1 Soort groente per dag, maar wel bijna elke dag rond de 200 gram. Dat zal de ene dag iets meer zijn dan de andere.

Overigens eten we ook bijna altijd een boel verschillende groente in bv. pastasaus, en als we roerbakgroente eten zijn dat ook veel verschillende soorten.

En idd Sara, niks zo vies als tot pap gekookte bloemkool ofzo

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 15:57
Verwijderd
ik eet best veel groenten

als je 't maar lekker maakt, zoals spruitjes ofzo..
maar ik ben echt dol op broccoli, boerenkool, andijvie, gele paprika, komkommer...

oeh *krijgt trek*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:03
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Ik vind groenten altijd erg lekker en eet ze dan ook veel/vaak. De ene keer met 6 verschillende groenten in de pan, de andere keer slechts 1 soort.
Vegetables rule!! *kuche*
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:47
b@rt-online
b@rt-online is offline
haha toevallig kei veel want ons pa die het een groentewinkeltje.. dusss
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:44
-(L)-
Ik eet soms 1 en soms 2 groenten per dag, ligt eraan wat m'n moeder kookt. Eet er wel redelijk veel van; meer dan aardappelen enzo iig.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:54
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
ontzettend veel, 's avonds de groenten die bij het gerecht zitten + sla met iig komkommer. Ik eet vaak tomaat op mn brood en ik vind het ook heerlijk om tomaten en komkommer los te eten, ook eet ik tussen de middag wel eens een salade.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Schijf van vijf: eet jij gezond?
Daantje_0705
11 19-03-2012 21:48
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 19:17
Lichaam & Gezondheid Voeding- en gezondheidstopic #14
Verwijderd
500 04-10-2006 17:59
Lichaam & Gezondheid misselijk na eten
Jette
11 14-04-2005 20:27
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #38
Mara
500 18-03-2005 13:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.