Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2002, 13:03
drama
Avatar van drama
drama is offline
Info + foto's

http://squat.net/molli

Meer foto's:

http://www.schlijper.com/series/leegstand.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2002, 14:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En eigenlijk vind ik het ergste de vele kantoorgebouwen die leeg staan in Amsterdam, terwijl er een grote woningnood is
Ik weet wel dat het moeilijk is om kantoren om te bouwen tot goede woningruimten, maar zo'n grote leegstand kan gewoonweg niet.

Daarnaast zijn de huizen gewoon vaak peperduur zodat de meeste mensen het niet kunnen betalen.... wie heeft er nu 1.2 mln Euro voor een klein huisje op de Plantage Middenlaan over?

Kraken geeft een waarschuwingssignaal af aan de overheid. En Molli doet het op een goede manier (het zijn niet die idiote krakers uit Spanje en Italie die leven in hun eigen kak in een leegstaand huis om maar zo goedkoop mogelijk een vakantie vol weed te vieren... (waar de "echte" krakers zich dan ook aan ergeren))
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik wil best zo'n huisje hebben

moet tegenwoordig gemiddeld vier uurper dag reizen!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Daarnaast zijn de huizen gewoon vaak peperduur zodat de meeste mensen het niet kunnen betalen.... wie heeft er nu 1.2 mln Euro voor een klein huisje op de Plantage Middenlaan over?
Nou buiten de grote steden is het wonen goedkoper dan binnen de grote steden (en al helemaal het centrum!). In de stad is echter weer veel werk. Dat veroorzaakt dus dat mensen elders gaan wonen en dat er dus elke dag files zijn omdat er veen stroom van huis naar werk ontstaat. De oorzaak van het fileprobleem denk ik.

(typefoutjes/ slecht geformuleerd )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 16-12-2002 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik wil best zo'n huisje hebben

moet tegenwoordig gemiddeld vier uurper dag reizen!
Meld je aan!


Ikzelf zit in sociale woningbouw; dus ik zit wel goed hier. Maar vele anderen (zoals jij) helaas niet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Meld je aan!


Ikzelf zit in sociale woningbouw; dus ik zit wel goed hier. Maar vele anderen (zoals jij) helaas niet
Tja, twee problemen

1) het is koud!
2) ikheb vakantie!

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Tja, twee problemen

1) het is koud!
2) ikheb vakantie!

Koud? Valt wel mee
Vakantie..... nog 1 weekje dan heb je vakantie (althans de OVkaart is nog geldig )
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:24
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Citaat:
Gatara schreef:
(waar de "echte" krakers zich dan ook aan ergeren))
Blaat, krakers zijn allemaal kak. Ik vraag me af of ze ook gewoon betalen voor hun andere levensbehoeften
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 00:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Youssef schreef:
Blaat, krakers zijn allemaal kak. Ik vraag me af of ze ook gewoon betalen voor hun andere levensbehoeften
Hoezo bevooroordeeld?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 09:51
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Dr staat daar zoveel leeg en toch zoveel problemen om woningruimte te vinden kheb eens een programma gezien over alleen de leidsestraat en dat al die bovenwoningen voor 80% leeg staan omdat de winkeliers het liever leeg hebben staan dan dat ze een trap tot de straat maken. Dat gaan namelijk weer af van hun winkelruimte... Ik ben er daarna wel meer op gaan letten en in de binnenstad staat echt heel erg veel leeg en dat is toch echt zonde want kamers zijn nie te vinden en gewone huurflatjes ook nie... daar zouden ze wat aan moeten doen
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 13:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik vind het heel goed dat het percentage sociale woningbouw in Amsterdam wordt verminderd. Het is namelijk zo dat op dit moment het percentage sociale woningbouw in Amsterdam veel hoger ligt dan in de rest van het land, hierdoor is het voor de meeste mensen bijna onmogelijk om woonruimte te kopen in de hoofdstad.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 13:15
ganralph
ganralph is offline


de keus gaat tussen sociale woningbouw voor mensen die al jaren wachten op een huis; of dure woningen/kantoren voor yuppen...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 14:06
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
ganralph schreef:


of dure woningen/kantoren voor yuppen...
Of mensen met een modaal inkomen die nu niet in Amsterdam kunnen wonen, want hoe kom je erbij dat alleen yuppen woningen kopen?
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 12:24
ganralph
ganralph is offline
de meeste nieuwe woningen zijn niet geschikt voor modale inkomens, wel voor de hoge yuppen

het aanbod sociale woningbouw is misschien wel groot, maar de vraag is altijd nog VEEL groter
de meeste mensen die in Amsterdam een woning zoeken, zoeken sociale woningbouw (zelfs mensen die in de rest van NL een gemiddeld of zelfs riant huisje kunnen kopen) - het is de enige manier om aan een woning te komen

de gemeente beperkt de keuze tot 'sociaal' of duur; de groep mensen die niet onder 'duur' valt (die het dus niet kan of wil opbrengen) is vele tientallen malen groter dan de mensen die dit wel kunnen

de gemeente wil het liefst grote bedrijven en rijke, geschoolde mensen, maar gaat hiermee aan de realiteit voorbij
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 15:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ong. 55/65 vierkante meter in Amsterdam WEST-OOST-ZUID kost circa 200.000 Euro.

(zo'n 440.000 piek.....)

Echt geschikt voor een modaal inkomen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 19:19
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ong. 55/65 vierkante meter in Amsterdam WEST-OOST-ZUID kost circa 200.000 Euro.

(zo'n 440.000 piek.....)

Echt geschikt voor een modaal inkomen
Dus moet het aanbod worden vergroot zodat de prijs daalt.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 00:24
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Daarnaast zijn de huizen gewoon vaak peperduur zodat de meeste mensen het niet kunnen betalen.... wie heeft er nu 1.2 mln Euro voor een klein huisje op de Plantage Middenlaan over?

die staat ook al eeuwen te koop idd, wel mooi pandje volgens mij.

maar ja ik vind dat de overheid meer geld moet uittrekken voor woningen die ik kan betalen (ik=minima) en om kantoren om te bouwen in woningen.
Ik erger me trouwens ook helemaal kapot aan een ander aspect van de woningbouw, de verschrikkelijke lelijkheid van nieuwe bouwsels.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 22:30
drama
Avatar van drama
drama is offline
het is dus geen kraakactie, maar een bezetting; niet de bedoeling dat we er zelf gaan wonen. Kraken was niet het doel maar het middel.

Inmiddels hebben we diverse gesprekken gehad met de Dageraad die niets hebben opgeleverd (uiteraard). Veel buren komen langs om hun sympathie te betuigen of een enquette te halen. En de pers is positief en geinteresseerd. Voorlopig gaan we nog even door; na ontruiming kunnen we zo 10 nieuwe panden bezetten in dezelfde blokken huizen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2002, 22:31
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
die staat ook al eeuwen te koop idd, wel mooi pandje volgens mij.

maar ja ik vind dat de overheid meer geld moet uittrekken voor woningen die ik kan betalen (ik=minima) en om kantoren om te bouwen in woningen.
Ik erger me trouwens ook helemaal kapot aan een ander aspect van de woningbouw, de verschrikkelijke lelijkheid van nieuwe bouwsels.
Als je dan even datzelfde pandje uitzoekt...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 02:26
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ook weer een voorbeeld van te dure woningen is:
De wijk waar de ramp in enschede stond stonden heel veel betaalbare woningen, nu gaan ze weer opnieuw bouwen en komen d'r minder en duurdere woningen. De meeste mensen kunnen dus nooit meer terug. er worden hier in de regio geen huizen meer gebouwd die betaalbaar zijn voor mensen met een minimum inkomen maar de huizen die voor die mensen wel betaalbaarzijn worden onbewoonbaar verklaard :copnfused: Het woont prima moet ik zeggen. Het is maar net waar je je grenzen legt. Het zijn niet gewoon een paar huizen die worden afgebroken maar hele wijken. en dan vinden ze het ook nog raar dat er zoveel mensen in geldnood zitten.
er word genoeg bijgebouwd, maar er word absoluut niet nuttig bijgebouwd. Elke maand is er weer een nieuw kantoorgebouw af, dat vervolgens weer een jaar leegstaat.

Ik denk dat het er in de meeste gebieden in nederland zo aan toe gaat. Belachelijk gewoon.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.