Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2010, 02:07
Anoniempjeee123
Anoniempjeee123 is offline
Hoi,

Ik voel me behoorlijk kut. Ik zit nu in 6V en heb net m'n examen gedaan. School was nooit echt een probleem bij mij, dus voor m'n examens ben ik waarschijnlijk ook wel geslaagd. Nu ga ik dus van de middelbare school af en naar de universiteit.

Waar ik wel erg mee zit, is dat als ik terugkijk op de middelbare school ik er niet echt met een positieve blik op terug kan kijken. Op de basisschool werd ik door een of ander arrogant figuur gepest. Mijn beste vriend ging naar een andere school die ik sindsdien niet echt meer gesproken heb. Ik ging hierdoor redelijk onzeker naar de brugklas. In de brugklas hard geknokt om op vwo te komen, en toen ging ik gamen.

Vanaf de tweede tot de vijfde klas heb ik echt veel gegamed. Sociale dingen deed ik vaak niet aan mee, ik ging niet naar feesten, ik ging niet uit, etc. Soms ging ik wel eens met 'vrienden' mee naar de kroeg, maar daar vond ik het nooit leuk. Ik ging veel liever gamen! In de zesde ben ik dus serieus gestopt met gamen. Ik wou veel liever gaan socializen en uit gaan en leuke dingen doen met mensen. Veel leuker dan achter zo'n stom schermpje zitten! Ik heb echter helemaal geen sociaal netwerk opgebouwd, dus dat is/was erg moeilijk.

Je zou kunnen zeggen: ga gewoon een keer mee met wat jongens uit je klas. Dit zou ik doen, alleen heb ik het geluk dat ik in zo'n saaie klas zit/zat waar eigenlijk niemand (van de jongens) ooit uit gaat. Ik ben niet iemand die zomaar op onbekenden afstapt en daar een praatje mee maakt alsof ik ze al jaren kan. Aan sociale vaardigheden zal het me wel niet ontbreken, want van goede bekenden hoor ik vaak dat ik erg sociaal ben en een goed gevoel voor humor heb. Het komt gewoon omdat ik me dan niet op m'n gemak voel en redelijk onzeker ben.

Alles kwam bij mij overigens later. Neem bijvoorbeeld de groei, toen ik 16 was zou je zeggen dat ik nog 13-14 was. Mede daardoor zal het wel komen dat de behoefte aan sociale dingen ook later kwam. Aan intellectuele talenten (zo kan je dat toch noemen?) ontbrak het me echter nooit. Van buiten zag ik er misschien meer uit als een kind, maar in mijn bovenkamer voelde ik me eigenlijk altijd veel volwassener dan de mensen bij mij in de klas. Geen idee of dit iets toevoegd. Ik wil zeker niet arrogant overkomen (want dat ben ik absoluut niet), maar ik dacht 'ik zet het er gewoon bij'.

Waarom zet ik dit hier? Ik hoop op een nuttige reactie. Misschien iemand anders die een soortgelijk verhaal kent/heeft? Met de beruchte search-knop kon ik het iig. niet zo snel vinden. Ik baal er in ieder geval enorm van dat de meeste middelbare scholieren gewoon een supertijd hebben gehad met feesten en vrienden en whatsoever en ik niet. Ik vind dit echt heel erg kut. Ik kan achteraf niet geloven dat ik ben gaan gamen in plaats van gewoon mensen buiten school om te zoeken. Nu gaan ook veel mensen met elkaar op vakantie, and I'm just here. Great! Naja, ik stop nu met dit veel te lange verhaal. Hopelijk heeft iemand een nuttige invalshoek (mocht je het tot hier hebben gemaakt met lezen ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2010, 07:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ken ook genoeg scholieren (waaronder mezelf) die helemaal niet zo'n fijne middelbare schooltijd hebben gehad, en zich pas echt fijn voelden tijdens hun vervolgstudie. Maak gebruik van het feit dat (bijna) iedereen nieuwe contacten moet leggen aan het begin van het eerste studiejaar. Omdat iedereen diezelfde studie heeft gekozen, is er ook meer kans dat je dezelfde interesses hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 07:20
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
je verleden kan je niet meer veranderen. het is gegaan zoals het is gegaan.
je kan er echter wel voor zorgen dat de toekomst niet verder gaat zoals het ging in het verleden.
na je examen ga je naar een nieuwe school waar je nieuwe mensen kan leren kennen en nieuwe vriendengroep op kan bouwen. kortom daar kan je beginnen met leven hoe jij dat graag nu al had gedaan.

iig succes volgend jaar op een vervolgopleiding (als je dat direct gaat doen) en hopelijk ben je geslaagd!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 12:16
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Ik denk dat best veel mensen een slechte middelbare schooltijd hebben gehad. Ik heb een rottijd gehad, omdat ik er niet thuishoorde, maar die distantiëring van sociale groepen heeft er wel voor gezorgd dat mijn perspectief nog meer verschoof naar wat voor mij belangrijk is. Later heb ik goede vrienden gekregen, en bij hun heb ik nooit iets aan mijn houding of gedrag moeten veranderen om er maar tussen te passen. Als je jezelf aan moet passen, is het geen vriendschap. Wat je moet onthouden is jij doet wat je wilt doen, en je leven leidt zoals je die wilt leven, echt wat JIJ wilt, dan zullen er altijd mensen zijn die hetzelfde kunnen denken, het interessant vinden, of in ieder geval respecteren. Die kom je vanzelf tegen. Ook al duurt het misschien wat langer.

Maak je niet druk over de middelbare school. Dan voed je energie aan een probleem waar je niets aan kunt doen. Je kan alleen het nu veranderen. Het eerste wat je nu kunt doen, is geen energie verspillen aan wat nooit is geweest. Beter is het energie te geven aan wat er wel is. Eigenlijk is dat het enige wat je kunt doen.
__________________
"Atheďsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 14:59
Verwijderd
Nou zo leuk vond ik t anders ook niet. Heb sinds klas 5 eigenlijk geen mensen waarmee ik zo iets leuks kan gaan doen (hoewel ik wel bij de Leerlingenraad zit, erg leuk!). Maar als je eenmaal op je vervolgopleiding zit zijn er nieuwe mensen en dus nieuwe kansen. Dat is ook de reden dat ik vanalles naast mijn studie wil gaan doen, dan blijf je tenminste niet in een soort isolement zitten waar je niet om had gevraagd. Is dan ook een tip voor volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 16:04
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb ook geen fijne middelbare schooltijd gehad o.a. door pesten. Ik heb me destijds heel erg op het leren gestort en had daardoor hele hoge cijfers, jij bent gaan gamen.
Mijn tip voor jou, ga naar de algemene introductie van de universiteit en naar de intro van je studie en probeer je open te stellen voor contacten. Ik heb dat gedaan en het heeft goed uitgepakt, hoewel de meeste contacten die ik tijdens mijn studietijd had, inmiddels wel verwaterd zijn. Ga ook iets leuks doen naast je studie, zodat je ook buiten je studie andere mensen ontmoet, die eenzelfde interesse hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 17:06
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Er zijn zoveel mensen die nieuwe contacten willen leggen. Kom uit die slachtoffer-rol en meld je hier aan: http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/
Ze doen werkelijk alles, dus waarschijnlijk ook dingen die in jouw straatje liggen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 13:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mijn broer had dit ook, maar die heeft het syndroom van Asperger
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 15:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ach joh, zo veel mensen hebben helemaal geen leuke middelbare schooltijd gehad, dat zul je straks ook wel van anderen horen als je gaat studeren. Studeren is veel leuker dan de middelbare school! Iedereen is wat ouder, dus niet meer zo bezig met pesten & hoe kan ik zo cool mogelijk overkomen, de mensen van je studie delen in elk geval wat interesses met je, je kan je bezighouden met dingen die je interessant vindt... En je leert vanzelf nieuwe mensen kennen op je studie
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 15:42
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Student zijn is één groot feest. Dus als je nu uit je schulp kruipt, dan komt het vast wel goed .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 19:31
Verwijderd
Heb je een poppodium in de buurt en hou je van muziek?
overweeg vrijwilliger te worden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 21:13
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Vervelend dat je zo'n vervelende middelbare schooltijd hebt gehad! Maar goed, daar kun je nu niets meer aan veranderen en ik zou ook niet te veel erop terugkijken. In plaats daarvan kun je je beter focussen op de nabije toekomst. Ik bedoel: Je gaat studeren, de perfecte kans om een nieuw sociaal netwerk op te bouwen aangezien iedereen dan weer op nul begint. Ga op kamers, volg idd zoals eerder gezegd de universiteitsstad-introductie (UIT-week, TIK-week, KEI-week of weet ik veel hoe al die introducties heten) en je introductie van je studie. Verder hebben veel grote steden allerlei voorzieningen voor studenten waarbij je nieuwe mensen leert kennen. Van debatteam, koor, cultuur tot sportvereninging, je kunt overal bijgaan. Verder kun je natuurlijk actief worden in studie- of studentenverenigingen. Hiermee kun je zorgen dat je studententijd in ieder geval wel een goede tijd gaat worden waar je met veel plezier op terug kunt kijken .
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 01:39
Verwijderd
Zelf vond ik de middelbare school ook niet zo leuk. maarja. Meestal een buitenbeentje; met andere dingen bezig. Net anders denken / tegen dingen aankijken dan de rest. Uitgaan deed ik nauwelijks, dat was niet helemaal mijn ding. Vakanties: nooit, al helemaal niet weggelegd voor mij. Met vrouwen relaties opbouwen; daar heb ik geen talent voor. Nou ja eigenlijk wel één: Op het verkeerde moment de verkeerde dingen zeggen.

Toen ik dat doorhad (2e klas), ben ik gaan werken, nog meer gaan werken en veel meer gaan werken. Ik was harder, beter; ging door waar anderen stopten. Net een Duracell-batterij: stopt pas als anderen ermee ophouden. Voldoende is niet goed genoeg.

In mijn studententijd lukte goed contact leggen met medestudenten en leuke meisjes niet of nauwelijks, wat ik ook probeerde. Met het vooruitzicht dat een HBO-diploma een financieel onbezorgde toekomst biedt, ben ik doorgegaan met studeren. Maar tijdens die walgelijke stages ben ik erachter gekomen dat koffie-drinken en borrelen met collega's niets voor mij is. De hele dag op kantoor zitten met collega's, hetzelfde werk, dezelfde mensen en de koffie te sterk jaar in jaar uit niets voor mij is. Evenals het salaris, wat ook om te huilen is.

Ouwe lullen van wijsneuzen die je komen vertellen hoe je iets het beste 'volgens de geldende procedures' moet doen, die ze zelf hebben opgesteld. Ze vinden zich dan heel wat omdat ze denken dat ze iets voor het bedrijf hebben gedaan en vinden het meer dan stoer staan dat iedereen die procedures precies moet volgen die zij hebben opgesteld. En vinden nog meer prestige van hun werk als ze een nieuw iemand kunnen betrappen op het niet exact volgen van de procedures. Ouwe lullen die elke dag maar weer naar hun werk gaan van 9 tot 5. Waar de sleur erin zit. Werkpaarden zijn dat: sjokken langzaam door tot ze naar het slachthuis gaan. Zo wil ik niet eindigen.

Daarom ben ik sinds een paar maanden helemaal niet meer te houden. Ik ben een renpaard. Ik lever in één keer een grote inspanning. Aandacht mag niet verslappen. Als er een wedstrijd is gereden moet er een nieuwe worden gewonnen. Als een renpaard klaar is, dan wacht hem een lekkere bak met voer en merries in de wei; een werkpaard sjokt naar het slachthuis. Bij mij komen de wijven straks wel, net als de vakanties, weekendjes weg en avondjes uit.

Daarom kijk ik nu aan tegen een best wel -vind ik- dikke bankrekening voor mijn leeftijd. Dat wordt per dag meer en meer. Ooit hoop ik 3 maanden lang 1/3 van de aandelen van een beursgenoteerd bedrijf op te kopen. En het zal me lukken. Omdat ik niet van geen ophouden weet.

En mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt: dat maakt het wel degelijk. Jij wordt ook gelukkiger als je 5x per jaar op vakantie gaat in plaats van 1x. Gelukkig wordt ik van geld investeren en kijken hoe het groeit.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 05:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Omdat ik niet van geen ophouden weet.
Offtopic: Dan geef je dus wel snel op (dubbele ontkenning)

Citaat:
En mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt: dat maakt het wel degelijk. Jij wordt ook gelukkiger als je 5x per jaar op vakantie gaat in plaats van 1x. Gelukkig wordt ik van geld investeren en kijken hoe het groeit.
Vakantie geeft op korte termijn inderdaad misschien een gelukkig gevoel, maar als het enige leuke wat je in je leven hebt, 5x per jaar op vakantie gaan is, denk ik niet dat je jezelf bestempeld als een gelukkig mens.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 14:15
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
En mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt: dat maakt het wel degelijk. Jij wordt ook gelukkiger als je 5x per jaar op vakantie gaat in plaats van 1x. Gelukkig wordt ik van geld investeren en kijken hoe het groeit.
Van geld op zich is geen mens ooit gelukkig geworden, maar inderdaad, geld geeft je wel meer vrijheid en mogelijkheden om de dingen te gaan doen die je wilt... En ik hoef écht geen 5x per jaar op vakantie, waarom zou ik? Ik ga liever 1x per jaar en dan wat langer zodat ik een land echt goed kan leren kennen, en niet alleen de toerist heb uitgehangen...

Als jij blij wordt van kijken hoe je geld groeit, be happy with it, kan me er werkelijk niets bij voorstellen... Ik heb afgelopen jaar minimumloon verdient en was toch supergelukkig...

Heb liever contact met mensen dan tegen de hoofden op mijn muntgeld aan te gaan zitten praten...

Ik geloof ook dat het verstandiger is voor onze topicstarter om niet jouw voorbeeld te volgen, en ipv in geld in sociale contacten te investeren, veel geld verdienen kan ook nog wel na je studie, maar de student uithangen op je veertigste daar komt alleen Guus Meeuwis mee weg...
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 15:06
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waar Commando wel dan weer gelijk in heeft, is dat het niet zaligmakend is om per se supersociaal te zijn en hordes vrienden te hebben en de hele tijd te feesten en weet ik veel wat. Niet iedereen wordt daar gelukkig van, er zijn ook andere manieren om gelukkig te worden. Alleen, dat hoeft niet per se geld te zijn. Ik vind het hartstikke leuk dat ik binnenkort op vakantie ga, maar vijf keer per jaar hoeft écht niet, ik slaap toch het liefste thuis Het fijne van geld is gewoon dat het je meer mogelijkheden geeft om te doen wat je wilt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 15:20
superfreak38
superfreak38 is offline
je moet doen wat je leuk vind en niet werken en werken tot je jeugd voorbij is en je later veel geld hebt, geniet van je jeugd man. als dat niet is door uitgaan en vrienden dan doe wat je wel leuk vind, maar je hele jeugd doorbrengen als werkpaard, alleen maar verdienen verdienen verdienen voor later, dat kan niet leuk zijn. jij baalt later man, als je met al dat geld zit en je klaar bent met je race naar de top. wat dan?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 20:12
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
feit: de middelbare school ís nou eenmaal vaak niet leuk.

iedereen ligt in de knoop met zichzelf, en wordt daardoor onzeker en/of juist arrogant. maar maak je geen zorgen: het doet er echt niet toe. hoewel deze tijd je emotioneel kan beďnvloeden, zul je in je latere leven maar weinig terug zien van deze tijd. dus laat het gewoon achter je joh, je leven begint nu pas! niet alleen ga je nu als het goed is een studie doen die wél bij je past, je omgeving wordt beter en je zult je echte vrienden ontmoeten. de meeste mensen houden maar weinig contact met de mensen uit hun middelbare schooltijd.

dus komt goed joh!
kijk wel uit dat je niet teveel blijft gamen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2010, 20:45
Anoniempjeee123
Anoniempjeee123 is offline
Citaat:
Veel geld verdienen kan ook nog wel na je studie, maar de student uithangen op je veertigste daar komt alleen Guus Meeuwis mee weg...
hahahahaha

In ieder geval bedankt voor de reacties Ik ga er gewoon het beste van maken volgend jaar. Iedereen is dan sowieso op zoek naar nieuwe contacten en dan moet ik het maar gewoon proberen. Waarschijnlijk loopt het ook wel een beetje vanzelf. Ik heb er inderdaad geen behoefte aan om net als Commando nu flink te gaan werken en m'n sociale contacten wat te verzwakken. Werken en flink geld verdienen kan ik altijd nog en natuurlijk kan ik het me goed voorstellen dat het leuk is om je banksaldo met de dag te zien stijgen, maar ik heb toch meer behoefte aan een sociale kant.

Citaat:
feit: de middelbare school ís nou eenmaal vaak niet leuk.

iedereen ligt in de knoop met zichzelf, en wordt daardoor onzeker en/of juist arrogant. maar maak je geen zorgen: het doet er echt niet toe. hoewel deze tijd je emotioneel kan beďnvloeden, zul je in je latere leven maar weinig terug zien van deze tijd. dus laat het gewoon achter je joh, je leven begint nu pas! niet alleen ga je nu als het goed is een studie doen die wél bij je past, je omgeving wordt beter en je zult je echte vrienden ontmoeten. de meeste mensen houden maar weinig contact met de mensen uit hun middelbare schooltijd.

dus komt goed joh!
kijk wel uit dat je niet teveel blijft gamen.
Nou, ik ken genoeg oudere mensen die toch nog wel mensen hebben overgehouden aan de middelbare schooltijd en er duizenden leuke verhalen over kunnen vertellen. Wat betreft het gamen, daar ben ik allang mee gestopt. Ik game nog af en toe als ik er even zin in heb, maar een sociale activiteit zal ik zeker niet aan de kant zetten omdat ik op dat moment een spelletje wil spelen. Een mens heeft gewoon behoefte aan sociale....... wat is het woord, sociale acceptatie en dat krijg ik niet door games te spelen.

Nogmaals bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 21:00
Verwijderd
@Hawahaai: Ik bedoeldee nooit van geen ophouden weten.

@all: Ik bedoel niet alleen de vakantie. Het is ook net het leukere huis wat je kunt kopen, net de leukere kleertjes, toch maar de airco in de nieuwe auto. Of zelfs een 2e auto? Maar het kan ook al heel klein hoor: toch maar Heineken i.p.v. dat scheit-Lidl bier. Geen mens die nee zegt tegen iets extra's in zijn leven.

@ just a dreamer: Jij was super gelukkig met je minimumloon voor de inspanning die je daarvoor leverde. Geluk en rijkdom in het leven is net als een snoepjes automaat: Gooi er voor 50 cent wat in en je krijgt een miserabel stuk chocolade. Gooi er 1 euro in en het wordt al een stuk beter. Maar gooi je 2.50 euro in de levensautomaat, dan mag je flink van het brok snoepen. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik bereid ben om 2.50 euro in die levensautomaat te stoppen... Dat kost inspanning.

@superfreak: Je bent geen werkpaard, maar een renpaard als je vroeg begint met veel werken. Je snapt de essentie van mijn verhaal niet. Maar op een gegeven moment bereik je een punt dat je het geld voor jou laat werken...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 21:05
Verwijderd
Citaat:
je moet doen wat je leuk vind en niet werken en werken tot je jeugd voorbij is en je later veel geld hebt, geniet van je jeugd man. als dat niet is door uitgaan en vrienden dan doe wat je wel leuk vind, maar je hele jeugd doorbrengen als werkpaard, alleen maar verdienen verdienen verdienen voor later, dat kan niet leuk zijn. jij baalt later man, als je met al dat geld zit en je klaar bent met je race naar de top. wat dan?
Dan ga ik lekker in Spanje wonen. Onbezorgd. Of koop een jacht. Lekker elke dag een terrasje pakken als het mooi weer is zoals vandaag. Naar het EK of WK gaan kijken, noem maar. Niet meer afhankelijk zijn van een een of andere scheit-baas.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 21:11
Verwijderd
Citaat:
je moet doen wat je leuk vind en niet werken en werken tot je jeugd voorbij is en je later veel geld hebt, geniet van je jeugd man. als dat niet is door uitgaan en vrienden dan doe wat je wel leuk vind, maar je hele jeugd doorbrengen als werkpaard, alleen maar verdienen verdienen verdienen voor later, dat kan niet leuk zijn. jij baalt later man, als je met al dat geld zit en je klaar bent met je race naar de top. wat dan?
Het geld verdienen / zien groeien door te investeren is naast werk ook een hobby. Ik heb de afgelopen 2 weken 2 meier verdiend door te investeren in Wereldhave. Nu is het nog 2 meier, straks is het 2 rooitjes, later is het 2 ton. en hopelijk wordt het 2 miljard...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 11:14
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Zelf vond ik de middelbare school ook niet zo leuk. maarja. Meestal een buitenbeentje; met andere dingen bezig. Net anders denken / tegen dingen aankijken dan de rest. Uitgaan deed ik nauwelijks, dat was niet helemaal mijn ding. Vakanties: nooit, al helemaal niet weggelegd voor mij. Met vrouwen relaties opbouwen; daar heb ik geen talent voor. Nou ja eigenlijk wel één: Op het verkeerde moment de verkeerde dingen zeggen.

Toen ik dat doorhad (2e klas), ben ik gaan werken, nog meer gaan werken en veel meer gaan werken. Ik was harder, beter; ging door waar anderen stopten. Net een Duracell-batterij: stopt pas als anderen ermee ophouden. Voldoende is niet goed genoeg.

In mijn studententijd lukte goed contact leggen met medestudenten en leuke meisjes niet of nauwelijks, wat ik ook probeerde. Met het vooruitzicht dat een HBO-diploma een financieel onbezorgde toekomst biedt, ben ik doorgegaan met studeren. Maar tijdens die walgelijke stages ben ik erachter gekomen dat koffie-drinken en borrelen met collega's niets voor mij is. De hele dag op kantoor zitten met collega's, hetzelfde werk, dezelfde mensen en de koffie te sterk jaar in jaar uit niets voor mij is. Evenals het salaris, wat ook om te huilen is.

Ouwe lullen van wijsneuzen die je komen vertellen hoe je iets het beste 'volgens de geldende procedures' moet doen, die ze zelf hebben opgesteld. Ze vinden zich dan heel wat omdat ze denken dat ze iets voor het bedrijf hebben gedaan en vinden het meer dan stoer staan dat iedereen die procedures precies moet volgen die zij hebben opgesteld. En vinden nog meer prestige van hun werk als ze een nieuw iemand kunnen betrappen op het niet exact volgen van de procedures. Ouwe lullen die elke dag maar weer naar hun werk gaan van 9 tot 5. Waar de sleur erin zit. Werkpaarden zijn dat: sjokken langzaam door tot ze naar het slachthuis gaan. Zo wil ik niet eindigen.

Daarom ben ik sinds een paar maanden helemaal niet meer te houden. Ik ben een renpaard. Ik lever in één keer een grote inspanning. Aandacht mag niet verslappen. Als er een wedstrijd is gereden moet er een nieuwe worden gewonnen. Als een renpaard klaar is, dan wacht hem een lekkere bak met voer en merries in de wei; een werkpaard sjokt naar het slachthuis. Bij mij komen de wijven straks wel, net als de vakanties, weekendjes weg en avondjes uit.

Daarom kijk ik nu aan tegen een best wel -vind ik- dikke bankrekening voor mijn leeftijd. Dat wordt per dag meer en meer. Ooit hoop ik 3 maanden lang 1/3 van de aandelen van een beursgenoteerd bedrijf op te kopen. En het zal me lukken. Omdat ik niet van geen ophouden weet.

En mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt: dat maakt het wel degelijk. Jij wordt ook gelukkiger als je 5x per jaar op vakantie gaat in plaats van 1x. Gelukkig wordt ik van geld investeren en kijken hoe het groeit.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 11:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

@ just a dreamer: Jij was super gelukkig met je minimumloon voor de inspanning die je daarvoor leverde. Geluk en rijkdom in het leven is net als een snoepjes automaat: Gooi er voor 50 cent wat in en je krijgt een miserabel stuk chocolade. Gooi er 1 euro in en het wordt al een stuk beter. Maar gooi je 2.50 euro in de levensautomaat, dan mag je flink van het brok snoepen. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik bereid ben om 2.50 euro in die levensautomaat te stoppen... Dat kost inspanning.
Maar toch lijk je een denkfout te maken. Je verhaal zou kloppen als iedereen beschikking had over voldoende geld om in die automaat te gooien, maar je zegt het zelf al: het kost meer inspanning als je er meer geld in wilt gooien. Inspanning die, tenzij je je werk leuk vindt, ten koste gaat van je geluk. Natuurlijk is het fijn om meer geld te hebben, maar het is net zo fijn om niet zo hard te hoeven werken. De kunst lijkt mij om een balans te vinden tussen genoeg geld en genoeg vrije tijd. Het lijkt erop dat jij ervoor gekozen hebt om eerst het ene te vergaren waardoor je daarna het andere in overvloed hebt, maar mij lijkt dat nogal riskant, wie weet hoe de toekomst verloopt.

Maar goed, de ts lijkt wel behoefte te hebben aan sociale contacten, maar dat zal dan heus wel goedkomen tijdens het studeren, studiegenootjes ontmoet je toch.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 17:58
Verwijderd
Nog een simpele tip: Woon je hele introductieweek bij! Dan leer je iedereen kennen en heb je niet de moeilijkheid dat al groepjes gevormd zijn en jij (weer?) het vijfde wiel aan de wagen bent. Dus geen vakantie e.d. in die periode!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2010, 18:27
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
@all: Ik bedoel niet alleen de vakantie. Het is ook net het leukere huis wat je kunt kopen, net de leukere kleertjes, toch maar de airco in de nieuwe auto. Of zelfs een 2e auto? Maar het kan ook al heel klein hoor: toch maar Heineken i.p.v. dat scheit-Lidl bier. Geen mens die nee zegt tegen iets extra's in zijn leven.
geef mij dan toch maar echt bier(hertog jan bijv.) ipv van grachtwater

en tuurlijk helpt geld bij geluk, maar het maakt geen geluk, het is alleen een hulpmiddel
met de goeie instelling en zonder geld kun je heel gelukkig zijn, terwijl zonder de juist instelling en met veel geld je toch niet erg gelukkig word
wat heb je bijv. aan een 2e auto als je er maar 1 nodig hebt?
maar natuurlijk werkt een combinatie het best

persoonlijk zoek ik altijd de juiste balans tussen plezier nu en plezier later
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 22:06
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
@Hawahaai: Ik bedoeldee nooit van geen ophouden weten.

@all: Ik bedoel niet alleen de vakantie. Het is ook net het leukere huis wat je kunt kopen, net de leukere kleertjes, toch maar de airco in de nieuwe auto. Of zelfs een 2e auto? Maar het kan ook al heel klein hoor: toch maar Heineken i.p.v. dat scheit-Lidl bier. Geen mens die nee zegt tegen iets extra's in zijn leven.

@ just a dreamer: Jij was super gelukkig met je minimumloon voor de inspanning die je daarvoor leverde. Geluk en rijkdom in het leven is net als een snoepjes automaat: Gooi er voor 50 cent wat in en je krijgt een miserabel stuk chocolade. Gooi er 1 euro in en het wordt al een stuk beter. Maar gooi je 2.50 euro in de levensautomaat, dan mag je flink van het brok snoepen. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik bereid ben om 2.50 euro in die levensautomaat te stoppen... Dat kost inspanning.

@superfreak: Je bent geen werkpaard, maar een renpaard als je vroeg begint met veel werken. Je snapt de essentie van mijn verhaal niet. Maar op een gegeven moment bereik je een punt dat je het geld voor jou laat werken...
Geloof me, de inspanning die ik leverde stond niet gelijk aan het geld wat het mij opleverde. Maar ik haal mijn voldoening ook niet uit geld, maar uit waardering van anderen. Ik weet dat ik een bijzonder geval ben maar toch. Ik ben ook niet het type voor dure nieuwe kleertjes, dure auto's, en dat soort materiële oppervlakkigheden. En als je daar geen fuck om geeft heb je zelfs met minimumloon nog geld zat over om lekker eten en drinken van te kopen. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. En om Heineken nou lekker bier te noemen? Nee, sorry, ik ga voor Aldi/Lidlbier
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 22:31
Kirsten1994
Avatar van Kirsten1994
Kirsten1994 is offline
Hoi Anoniempjeee123,

Oke, ik ben al zo ongeveer de 1000 die hier een reactie op geeft, en ik heb al die reacties boven mij niet gelezen dus ik hoop dat ik nog wat toevoeg. (En dat je dit zoizo leest). Laat ik maar eens beginnen met mijn 'goede' raad'...

Ik ben zelf ook een tijd lang een buitenbeentje geweest. Ik weet dus zo ongeveer hoe het is. Ik zeg ongeveer omdat ik na ongeveer een jaar weer vrienden en vriendinnen kreeg. Hoe? Gewoon jezelf zijn! Het probleem is meestal dat mensen die niet veel vrienden hebben zich heel stil houden, nou dat had ik ook maar je moet gewoon op een gegeven moment mee gaan praten over dingen. Nee, natuurlijk hoef je niet op eens een super stomme serie op TV te gaan kijken om 'mee te praten'. Maar je kunt wel meepraten over bijv. een stomme docent/les of dat je iets leuks/stoms gaat doen met school of zo. Dat soort dagelijkse dingen. Daarmee raak je in contact en op een gegeven moment krijg je dan vrienden en een sociale kring.

Oké, ik hoop dat ik je nu genoeg geholpen heb haha.. Ik voel me nu echt zo'n psycholoog of zo.. Nou, iig veel succes met je studie + vrienden ( + veel feesten )

Toedelz!

PS Je zegt dit:
Citaat:
Ik baal er in ieder geval enorm van dat de meeste middelbare scholieren gewoon een supertijd hebben gehad met feesten en vrienden en whatsoever en ik niet
Nou, ik kan je één ding vertellen: heel veel scholieren hebben het dan wel leuk gehad, maar een supertijd? Hallo? Wie hou jij voor de gek? Feesten en vrienden? Het is schóól! Niet een of ander jet-set-life uit LA! Zelfs mijn zus die ook in V6 zit, feest niet elke week of zo hoor! Ik weet niet of je het weet, dus daarom zeg ik het maar even maar het is best wel normaal om niet elke dag naar een of andere 'hippe' club te gaan. Dusse, je hoeft je heus geen zorgen te maken dat je té veel gemist hebt..: Studentenleven ROCKS! (o.a. bier zuipen haha )
__________________
every rainbow needs his rain.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 02:38
Verwijderd
Citaat:
Maar toch lijk je een denkfout te maken. Je verhaal zou kloppen als iedereen beschikking had over voldoende geld om in die automaat te gooien, maar je zegt het zelf al: het kost meer inspanning als je er meer geld in wilt gooien. Inspanning die, tenzij je je werk leuk vindt, ten koste gaat van je geluk. Natuurlijk is het fijn om meer geld te hebben, maar het is net zo fijn om niet zo hard te hoeven werken. De kunst lijkt mij om een balans te vinden tussen genoeg geld en genoeg vrije tijd. Het lijkt erop dat jij ervoor gekozen hebt om eerst het ene te vergaren waardoor je daarna het andere in overvloed hebt, maar mij lijkt dat nogal riskant, wie weet hoe de toekomst verloopt.
Ik heb maar 1 hobby en dat is m'n werk...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 18:23
Verwijderd
ik zit nu in 2VMBO en ik heb het nu al gehad.
beetje hetzelfde verhaal als wat jij vertelde.
een dooi braaf heilig meisje mocht me niet.
ze werd vrienden met het ''machtigste'' kind uit de klas.
dus die mocht me ook niet.
dat machtige kind had dus een hele vriendengroep van ong.40-60 mensen en die kwamen een jaar later bij ons op school, deden ook lkkr lollig mee de rest is dr bang voor en doet ook ff mee.
word nu dus door iedereen buitengesloten,door de gangen lopen gaat niet zonder 6x over voeten de vallen die uitgestoken worden.
zie echt op tegen het volgende jaar. dan komen er nog meer
maarja jij hebt al genoeg shit aan je eigen moet je hier niet mee lastig vallen

maareeh ik heb best wel moeite met vrienden maken enzo terwijl ik wel graag een grote vriendengroep zou willen hebben:$ iemand tipsss???
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 20:17
RAWRR__
RAWRR__ is offline
@ hierboven.

- Jezelf aanmelden bij een vereniging
(bijvoorbeeld: sportvereniging, toneelvereniging, muziekvereniging, kunstvereniging, studentenvereniging)
- een bijbaan zoeken
- misschien een praatje maken met andere mensen op je school.
ik weet niet of je nog bij andere mensen in de klas komt volgend jaar, zoja probeer met hun contact te leggen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 09:19
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Wat me dan wel weer opvalt is dat veel mensen die hier beweren later gelukkig werden heel erg gefocust waren op iets. Dat iets verschilt wel per persoon, but still. Zelf heb ik ook een focus en ik moet zeggen dat het wel heel veel voldoening geeft en houvast biedt in slechtere tijden. Zo cliche, maar zo waar, zoek iets waar je je ei in kwijt kunt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 20:37
Verwijderd
Citaat:
@ hierboven.

- Jezelf aanmelden bij een vereniging
(bijvoorbeeld: sportvereniging, toneelvereniging, muziekvereniging, kunstvereniging, studentenvereniging)
- een bijbaan zoeken
- misschien een praatje maken met andere mensen op je school.
ik weet niet of je nog bij andere mensen in de klas komt volgend jaar, zoja probeer met hun contact te leggen.
thnx, ik zit nu wel bij een tekencurcus maar daar zitten niet echt mensen van mn leeftijd bij, ga mss een andere zoeken met meer mensen van mn leeftijd
ik heb een bijbaan maar dat is een folderwijk dus ontmoet ik ook niet veel mensen mee en veel ander werk mag ik niet doen omdat ik 13 ben.
volgend jaar kom ik ws wel bij andere in de klas maar die mogen me ook niet, word zo'n beetje door de heel school nageroepen enzo komt ook wel omdat het n kleine school is(400 leerlingen) mijn school heeft ook nog een ander vmbo in een ander dorp, maar daar kan ik ook niet heen want ik word dr ook al nageroepen enzo als ik dr langs fiets
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Wat me dan wel weer opvalt is dat veel mensen die hier beweren later gelukkig werden heel erg gefocust waren op iets. Dat iets verschilt wel per persoon, but still. Zelf heb ik ook een focus en ik moet zeggen dat het wel heel veel voldoening geeft en houvast biedt in slechtere tijden. Zo cliche, maar zo waar, zoek iets waar je je ei in kwijt kunt.
kun je ff een voorbeeld geven?? want ik snap het niet helemaal maar mss heb ik er wel wat aan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 23:43
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
commando had zich gefocused op geld, justadreamer op contact met andere mensen. Zelf heb ik niet zo'n goed examenjaar gehad maar ik heb me erdoorheen geslagen door heel erg te focusen op het halen van goede cijfers. Pauzes? No way, ik ga nog wel even die huiswerk-opdracht maken als ik m'n boterham op heb. Als ik me kut voelde dan kon ik me terugtrekken naar het halen van die goede cijfers. Tsja dat klinkt misschien vreemd, maar gevoelsmatig werkte het wel zo. Daarom wordt in dit soort gevallen ook zo vaak geadviseerd een hobby of vereniging te zoeken, dat kan een focus (of zoals ze het vaker noemen: afleiding) bieden. Als het bij iemand dan slecht gaat op school en hij tennist graag, dan zijn er in ieder geval nog die mooie tennisresultaten, of die tennisvrienden waar je zo lekker mee kunt lachen die weer moed en zelfvertrouwen geven.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 13:23
Verwijderd
@Duckdog96: Je kan natuurlijk ook binnen school dingen doen. Bijvoorbeeld assisteren bij een open dag, lid worden van de Leerlingenraad (heb ik zelf veel vrienden aan overgehouden), een cursus Spaans/boekhouden/Taekwando/etc. op je school doen etcetera. Binnen je school is er ook genoeg wat je kunt doen. En je maakt er weer nieuwe vrienden door.

Een leuk baantje is idd lastig als je 13 bent. Vakkenvullen kan, maar dat is zwaar en niet altijd even leuk. Achter de kassa doe je veel nieuwe contacten op, helaas moet je daarvoor 16 of ouder zijn.

En wat zijn je hobby's? Doe daar bijvoorbeeld iets mee. Ga sporten, muziek maken....
Trouwens wat dacht je van de scouting? Heel gezellig! En je hoeft er niks voor te kunnen, alleen plezier en contact maken (maar geloof me op de scouting is dat niet zo moeilijk).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2010, 17:54
Verwijderd
Citaat:
@Duckdog96: Je kan natuurlijk ook binnen school dingen doen. Bijvoorbeeld assisteren bij een open dag, lid worden van de Leerlingenraad (heb ik zelf veel vrienden aan overgehouden), een cursus Spaans/boekhouden/Taekwando/etc. op je school doen etcetera. Binnen je school is er ook genoeg wat je kunt doen. En je maakt er weer nieuwe vrienden door.

Een leuk baantje is idd lastig als je 13 bent. Vakkenvullen kan, maar dat is zwaar en niet altijd even leuk. Achter de kassa doe je veel nieuwe contacten op, helaas moet je daarvoor 16 of ouder zijn.

En wat zijn je hobby's? Doe daar bijvoorbeeld iets mee. Ga sporten, muziek maken....
Trouwens wat dacht je van de scouting? Heel gezellig! En je hoeft er niks voor te kunnen, alleen plezier en contact maken (maar geloof me op de scouting is dat niet zo moeilijk).
bedankt voor je reactie!!
maareeh ik heb n erg kleine school(300 leerlingen) en daardoor is dr dus geen zak te doen, zelfs de shelter is er niet meer, mochten we toch al nooit in maar toch, nu is het een muzieklokaal want als ze dat ergens anders zouden geven was t weer teveel herrie etc.etc.
ik ga mss over een jaar bij een oude vriend van me werken, hoop daar weer nieuwe mensen te leren kennen,
scouting heb ik gedaan was ook echt n sppr toffe tijd we hadden een sppr grote gezellige groep van 30 tieners ongeveer en iets van 11 leiding waarvan er dan meestal 4-8 waren.
helaas waren er teveel mensen die het te druk kregen met school enzo waardoor we een jaar later nog maar met 14 waren en weer een paar weken later maar met 10 waarvan ik als enige met twee veel oudere meisjes overbleef. dus toch maar mee gestopt.
er zijn wel speciale zorgboerderijen(voor mensen met autisme(dat heb ik)) en daar doe je ook leuke dingen die best veel op scouting lijken enzo, die kinderen snappen mij vaak ook veel beter omdat ze het zelf ook hebben, helaas is er bij ons in de buurt maar een van zo'n boerderij en daar zit geen groep voor tieners ouder dan 12.

badminton lijkt me wel leuk, iemand die ik ken zit erbij, ik zal eens vragen of ik een keer mag komen kijken.
ik doe nu trouwens wel een tekencurcus maar zit met allemaal 8-10 jarige in een groep, mss toch maar ns rondkijken of er ergens een andere groep is, al kan ik wel buitegewoon goed met de begeleider opschieten van de groep waar ik nu bij zit


ik ben wel bezig met overstappen naar een andere school( zie topic''overstappen naar een andere school'' bij algemene schoolzaken)
maar het lukt nog niet helemaal met de wet enzo omdat ik niet weet wat wel en niet mag
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
commando had zich gefocused op geld, justadreamer op contact met andere mensen. Zelf heb ik niet zo'n goed examenjaar gehad maar ik heb me erdoorheen geslagen door heel erg te focusen op het halen van goede cijfers. Pauzes? No way, ik ga nog wel even die huiswerk-opdracht maken als ik m'n boterham op heb. Als ik me kut voelde dan kon ik me terugtrekken naar het halen van die goede cijfers. Tsja dat klinkt misschien vreemd, maar gevoelsmatig werkte het wel zo. Daarom wordt in dit soort gevallen ook zo vaak geadviseerd een hobby of vereniging te zoeken, dat kan een focus (of zoals ze het vaker noemen: afleiding) bieden. Als het bij iemand dan slecht gaat op school en hij tennist graag, dan zijn er in ieder geval nog die mooie tennisresultaten, of die tennisvrienden waar je zo lekker mee kunt lachen die weer moed en zelfvertrouwen geven.
nooit zo over nagedacht eigenlijk,
maar je hebt wel gelijk,
ik herken me wel in een aantal van die dingen, zo vind ik t bijvoorbeeld sppr gaaf om te tekenen, lees graag tijdschriften en focus me heel erg op de tweede wereldoorlog omdat ik dat gewoon mega interessant vind, wil graag veel leren op school en wil graag veel vriendenmaken, ik focus me nu ook steeds meer op mensen opzoeken die hetzelfde meegemaakt hebben enzo(ook doormiddel van scholieren.com natuurlijk) om te vragen of zij mss nog tips hebben, ik ben ook steeds meer met muziek bezig omdat ik weet dat ik dan ff al mn problemen kan vergeten(trouwens wel jammer dat mobieltjes en mp3 verboden zijn op school)
maar je hebt wel gelijk,
hier heb ik zeker wat aan
sppr erg bedankt,
ik moet gewoon gaan voor mn hobby's enzo,
dan ontmoet ik vanzelf wel meer mensen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 18:34
liquidRain
Avatar van liquidRain
liquidRain is offline
tl;dnr
__________________
Asian pride!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 08:55
Verwijderd
@Duckdog96: Ik zou zeggen vraag het gewoon van badminton en probeer het. Wie weet wat er nog van komt.
Wat tekenen betreft heb je weinig aan mensen van 8 tot 10, die hebben toch hele andere interesses. Een groep met leeftijdsgenoten is inderdaad beter.
En waarom ga je pas over een jaar bij je vriend werken? Waarom niet nu?
Jammer dat er geen zorgboerderij in de buurt is, maar misschien is er nog wel een andere leuke scoutinggroep waar je bij kan? Je hebt bijvoorbeeld (als je lotgenoten zoekt) een Blauwe Vogel Groep (o.a. voor mensen die autistisch zijn/een beperking hebben). Probleempje: Daar zijn er maar heel weinig van in Nederland. Ik dacht hoogstens 2. Google anders even, wie weet...? (overigens weet ik niet geheel zeker of het voor mensen van jouw leeftijd is)

Ik zou zeggen stel dingen niet te lang uit als dat niet hoeft.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 09:12
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik heb ook een kuttijd gehad op de middelbare school, ook niet echt sociaal enzo. Veel beef met mensen je weet. Ik ging echter wel veel uit, veel roken, blowen, drinken etc. Zeker drie keer per week naar een café of discotheek. Gamen deed ik niet aan. Uiteindelijk wel vwo-diploma gehaald maar wel op drie verschillende scholen gezeten. Op mijn 21e aan de uni begonnen en met veel plezier en succes gehaald. Ik begon hier met goede moed aan en een frisse instelling, was ook verhuisd dus ook nieuwe mensen om me heen. In mijn oude hood kom ik niet meer, dat is hier zo'n 300 km vandaan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook een kuttijd gehad op de middelbare school, ook niet echt sociaal enzo. Veel beef met mensen je weet. Ik ging echter wel veel uit, veel roken, blowen, drinken etc. Zeker drie keer per week naar een café of discotheek. Gamen deed ik niet aan. Uiteindelijk wel vwo-diploma gehaald maar wel op drie verschillende scholen gezeten. Op mijn 21e aan de uni begonnen en met veel plezier en succes gehaald. Ik begon hier met goede moed aan en een frisse instelling, was ook verhuisd dus ook nieuwe mensen om me heen. In mijn oude hood kom ik niet meer, dat is hier zo'n 300 km vandaan.
Jouw oplossing voor TS' probleem is verhuizen, concludeer ik?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 15:31
Verwijderd
Citaat:
@Duckdog96: Ik zou zeggen vraag het gewoon van badminton en probeer het. Wie weet wat er nog van komt.
Wat tekenen betreft heb je weinig aan mensen van 8 tot 10, die hebben toch hele andere interesses. Een groep met leeftijdsgenoten is inderdaad beter.
En waarom ga je pas over een jaar bij je vriend werken? Waarom niet nu?
Jammer dat er geen zorgboerderij in de buurt is, maar misschien is er nog wel een andere leuke scoutinggroep waar je bij kan? Je hebt bijvoorbeeld (als je lotgenoten zoekt) een Blauwe Vogel Groep (o.a. voor mensen die autistisch zijn/een beperking hebben). Probleempje: Daar zijn er maar heel weinig van in Nederland. Ik dacht hoogstens 2. Google anders even, wie weet...? (overigens weet ik niet geheel zeker of het voor mensen van jouw leeftijd is)

Ik zou zeggen stel dingen niet te lang uit als dat niet hoeft.
bij een oude vriend van mij kan ik pas over een jaar werken omdat ik 13 ben en dan ben je dus niet verzekerd, die nieuwe vriend van die moeder vind dat niet goed, en ze hadden dit jaar al genoeg mensen,

ik vrees dat er bij mij in de buurt nergens een blauwe vogel groep is dan, ik woon nogal ergens waar weinig grote steden in de buurt zijn en ik denk dat daar meestal meer van die groepen zijn
had vandaag sportdag van school, kwam iemand tegen die ik nog kende van de scouting, die zei dat het daar nu een stuk rustiger is (tenminste bij de explorers dan) en ik zou bij de scouts terugmoeten dan dat zoek ik dus niet omdat die leiding nogal achterlijk is, de explorers kan ik pas over 2 jaar bij maar mss dan toch maar terug daarheen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 08:59
lksdjfi32
lksdjfi32 is offline
Hoogbegaafd? Test bij Mensa eens proberen. Ik herken bovenstaande verhalen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 14:22
Aqualia
Avatar van Aqualia
Aqualia is offline
Oké, het is heel jammer dat je niet bent gaan socializen, maar het kan nog! Je bent nog jong (18?) En dan heb je nog alle tijd om te feesten en te socializen. Ga is een keertje naar een feestje, trek leuke kleding aan en ga dansen! Zo kom je lekker spontaan over, iets wat (wij meisjes, mocht je daar interesse in hebben)erg leuk overkomt. Go for it!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat Doe Ik Fout?
Vergezicht
106 01-07-2007 10:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.