Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 22:26
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Bij ons op school kom je in de eerste en tweede in een gemengde klas te zitten. In de derde wordt die klas opgesplitst in bijvoorbeeld een havo en een vwo klas.
Zijn er meer mensen hier die dit systeem op t voortgezet onderwijs hadden en weten jullie misschien was het verschil tussen beide 'dakpannen' is?

Het verschil leek mij erg klein, de vmbo/havo klas en de havo/vwo klas hadden precies dezelfde boeken, het tempo lag op t havo/vwo alleen iets hoger.. Even graag ervaring melden!

Dank
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 22:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Op vmbo/havo werk je op vmbo niveau. Zij zouden het tempo bij moeten houden en 6jes halen. De mensen die eruit springen en gemiddeld een 7 of hoger halen zijn mensen die duidelijk een niveau hoger zitten en gaan naar de havo.
Op havo/vwo werk je op havo niveau. Daar zijn het dus de havisten die de 6jes moeten halen en de vwo'ers die hogere punten moeten scoren om naar het vwo te mogen.
Het verschil ligt hem dus vooral in tempo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 12:07
tonissen
tonissen is offline
Bij ons op school was het zo je had havo-vwo en gymnasium het tempo lag het zelfde. Alleen hadden havo-vwo geen latijn en grieks en soms wat minder * opdrachten. Qua de cijvers verschillde het vaan een 0,5 punt tot 1,5 punt per proefwerk of s.o .
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 12:12
Verwijderd
Bij ons had je in de brugklas mavo/havo/vwo bij elkaar en in de tweede werd dat opgesplitst in mavo/havo en havo/vwo en in de derde kwam je of in een mavo-klas of in een havo-klas of in een vwo-klas terecht, er was in de derde nog één havo/vwo-klas. Ik zou niet precies weten wat het verschil was, volgens mij werd er in de tweede bij sommige vakken wel met verschillende boeken gewerkt, we kregen ook cijfers op verschillende niveaus (niet en-en, maar of-of ('k weet niet meer hoe die cijfers genoemd werden...in de eerste waren het 'I' (= vwo/havo) en 'II' (= mavo/havo) cijfers).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Haat aan VWO'ers
KillZeMall
262 12-07-2018 10:04
Algemene schoolzaken Wat is nou het verschil tussen VMBO-jongeren en HAVO/VWO-jongeren?
TokyoPoliceClub
89 12-01-2014 22:20
Algemene schoolzaken Wat vind je van brugpiepers?
Cherry Springs
158 27-04-2011 15:50
Seksualiteit Loop ik achter?
A-Girl
62 29-12-2009 22:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Algemene schoolzaken Groter verschil: Mavo --> Havo of Havo --> VWO
HoopStront
55 26-03-2004 21:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.