Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2017, 14:07
rosalientje
rosalientje is offline
Geen idee of dit de goede categorie is maar anders hoor ik het vanzelf wel

Ik ga eind augustus/begin september beginnen aan een mbo studie in Groningen. Super leuk natuurlijk en ik ben ook heel blij dat ik aangenomen ben maar het probleem is dat ik daar op kamers moet aangezien mijn reistijd anders alleen voor de heenreis al op meer dan 3 uur komt en dat is dus echt niet te doen

Dan kun je je natuurlijk af gaan vragen waarom ik dan voor Groningen kies aangezien dit voor mij zo goed als de andere kant van Nederland is en niet ga voor iets in de buurt maar dit is om persoonlijke redenen dus dit zet ik hier liever niet openbaar neer (vragen in een persoonlijk berichtje mogen altijd voor de erg nieuwsgierige onder ons want ik heb voor de rest geen probleem met het vertellen van maar zo openbaar weet je maar nooit wie het leest)

Maar goed terug naar het punt. Ik moet dus op kamers in regio Groningen en heb welgeteld 2 á 3 maanden om wat te vinden. Ik sta al ingeschreven op wat sites en volg een hoop facebook pagina's/groepen met kamers in deze regio maar een tweede probleem is dat Ik niet eerder kan huren aangezien mijn budget dit totaal niet toe laat en ik het moet hebben van mijn stufi die ik pas vanaf Augustus/September krijg (afhankelijk van de inschrijfdatum die de school hanteert) Ik kan dus niet een paar maanden overbruggen zodat ik nu al opzoek kan gaan naar kamers die vrij komen vanaf bijvoorbeeld 1 Juli.
Ook hospiteren en het bezoeken van kamers is een lastig verhaal met deze afstand.

Heeft iemand ervaring met een soort gelijke situatie en zo ja hoe is dat voor jullie afgelopen of heeft iemand tips met wat ik het beste kan doen of hoe ik dit het het beste kan aanpakken. Alles is welkom!

Nu weet ik dat sommige sites en dergelijke werken met reistijdvoorrang als je reistijd van station naar station meer dan 1.5 uur is. Nou hier zit ik ruim overheen maar voor de regio Groningen heb ik hier niet echt iets concreets over kunnen vinden dus ook tips op dit gebied zijn van harte welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2017, 14:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je nu een baantje? Of zouden je ouders je financieel kunnen steunen? Zo snel mogelijk een kamer vinden is eigenlijk wel een must, zodat je niet het risico loopt dat je straks in september nog geen kamer hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 15:53
rosalientje
rosalientje is offline
Ik werk op dit moment parttime maar tegen de tijd dat ik daarmee genoeg bijelkaar gesprokkeld heb voor de borg en een paar maanden huur zitten we ook al weer eind augustus. Hier heb ik namelijk al naar gekeken en een beetje lopen rekenen.
Ik ben wel aan het rondkijken voor iets waarbij ik meer uur kan werken of eventueel een tweede parttime baan maar ik heb na genoeg geen werkervaring en heb ook geluk gehad met de bijbaan die ik nu heb.
Helaas acht ik de kans klein dat ik snel nog een extra parttime baan kan krijgen maar ik blijf zeker wel doorzoeken.

Mijn ouders kunnen helemaal niks bijdragen want die zitten in de schuldsanering, hier kan ik dus niet op terugvallen, en het contact met verdere familie is nou ook niet bepaald goed genoeg om daar bij aan te kloppen. Ik moet echt alles zelf financieren

Ik zat er ook wel aan te denken om in Groningen te gaan werken als ik hierdoor eventueel eerder op kamers kan maar dan zal ik eerst in die regio een baantje moeten vinden waarmee dat te financieren valt en dan zit ik weer met die afstand aangezien ik niet zomaar even op sollicitatie kan
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 15:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf een zomer lang elke zaterdag op de markt gewerkt. Daar kan je toch al snel één of twee maanden huur van betalen. Mogelijk kan je op je werk meer uren maken in de vakantie?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 16:40
rosalientje
rosalientje is offline
Dit heb ik op mijn huidige werk al besproken maar ze verwachten niet dat ze me meer in kunnen plannen dan dat ze nu al doen want wat ze garanderen ligt ongeveer rond de 60 uur per 4 weken.
Nu heb ik vaak genoeg dat ik gewoon een week niet ingepland word dus dan schiet het niet op natuurlijk Nu doe ik maar simpel inpak werk dus als ze geen orders binnen krijgen is het lastig personeel inplannen, snap ik ook wel.

Ook werk ik pas sinds April en is dit eigenlijk 1 van mijn eerste echte bijbaantjes want hiervoor had ik nooit de mogelijkheid om in bijvoorbeeld een supermarkt oid te werken en ik heb gemerkt dat dit de zoektocht naar werk niet echt bevorderlijker maakt

Voor werk op de markt kan ik zelf ook wel voor kijken, ik ken via via wel wat mensen die iedere zaterdag op de markt staan dus ik kan na vragen of ze nog mensen zoeken!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2017, 08:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Schrijf je in bij lefier, de woning organisatie voor studenten. Ik heb in Groningen gestudeerd en had genoeg aan 3 maanden om een kamer te vinden. Doe een oproep op Facebook en zorg dat hij gedeeld wordt. Inschrijven bij de universiteit is altijd per september, en de eerste stufi komt dan aan het einde van de maand. Dat betekent dat de eerste maand wel echt taai. Zijn er nog andere familieleden die je eventueel kunnen helpen met je geldzaken?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-05-2017, 08:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ze gaat MBO doen, Pluis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2017, 08:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oh oepsie dan is het tijdstip idd flexibel.

Maar dan is probleem nummer twee dat je nog minderjarig bent denk ik, dus dan heb je je ouders wel nodig voor het tekenen van een contract voor een kamer
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2017, 14:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Misschien kun je je voor in de vakantie inschrijven bij een uitzendbureau. Dat is ook flexibel waardoor het misschien te combineren is met je huidige baantje en je zo meer kunt sparen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2017, 15:29
rosalientje
rosalientje is offline
nee hoor ik ben niet minderjarig, ik ben op dit moment 19 en nog voordat het nieuwe schooljaar begint 20 Door omstandigheden heb ik helaas alleen nog geen mbo voltooid toen ik nog wel minderjarig was maar ach beter laat dan nooit zeggen ze dan maar he

Het contact met verdere familie is nou niet zo denderend dat ik daar even aan kan kloppen met de vraag of ze financieel bij willen springen voor de rest zijn al mijn vrienden zelf studerend en op kamers dus die hebben het ook niet bijzonder breed

Ik sta al ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus maar tot nu toe heb ik nog geen extra parttime baantje gevonden. Wel ben ik ondertussen in contact gekomen met mensen die merchandise verkopen op festivals met de vraag of dit me leuk lijkt dus hier voor ga ik binnenkort op gesprek voor verdere informatie en dan kan ik eventueel dit seizoen nog beginnen. Verdient ook best lekker dus dat is in ieder geval al iets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 10:34
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Liefde & Relatie op kamers
655321
38 25-01-2004 16:50
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33
Algemene schoolzaken op kamers in Alkmaar? - HBO psych9ologie
miep
1 17-11-2002 18:33
Lifestyle Op kamers!
HipHopSter
55 05-07-2002 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.