Oud 18-04-2017, 19:31
linn567
linn567 is offline
hey, ik doe aan wedstrijd zeilen en ik heb ADHD en slik daarvoor elke dag concerta (en nog andere medicijnen). afgelopen weekend had ik de eerste zeilwedstrijden. Ik zeil namelijk in een splash (eenpersoons jeugdzeilboot) en toen ik mij ging aanmelden zei een van mijn team genoten dat ze ons op doping mogen controleren. gelukkig is dit niet gebeurd. Ik weet niet hoe groot de kans is dat ze gaan testen bij de wedstrijden.
ik ben namelijk bang dat het bij mij dan positief uitkomt vanwege medicijnen en dat ik dan gediskwalificeerd word.
Ik vroeg me af hoe groot de kans is dat een doping test positief uitkomt bij concerta (en andere medicatie) ?
en stel dat het positief uitkomt wat ik dan moet doen ?
Ik heb een dokters verklaring voor als ik naar het buitenland ga aangezien concerta onder de opium wet valt, zou het helpen om deze voortaan mee te nemen naar wedstrijden voor het geval dat ? of heb ik daar andere papieren voor nodig ??
Met citaat reageren
Oud 18-04-2017, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Concerta (methylfenidaat) staat op de dopingslijst en is verboden binnen wedstrijdverband. Hier kun je vinden hoe je dispensatie aanvraagt, wat inhoudt dat jij dan toestemming krijgt om het wel te gebruiken. Dat is iets anders dan de doktersverklaring die je hebt om het mee te mogen nemen naar het buitenland.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.