Oud 14-04-2007, 12:54
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Ik ben op zoek naar een baantje, maar ik zit een beetje met de zomervakantie.. Ik ga dan zo'n 4 weken weg.

Het liefst wil ik in de horeca werken, maar ik denk dat ik het niet voor elkaar kan krijgen om die weken vrij te hebben.

Ik zat er aan te denken om nu eerst in een supermarkt als cassiere te gaan werken en dan vlak voor de vakantie ontslag te nemen en dan als ik terug ben van vakantie weer opnieuw werk te zoeken (maar dan in de horeca). Maar kan dit wel zomaar? Kun je wel van de een op de andere dag ontslag nemen?

En als het wel kan.. bij welke (landelijke) supermarkten kun je als cassiere het beste verdienen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2007, 13:20
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Na twee maanden proeftijd heb je één maand opzegtermijn.

Als je werk zou vinden 2 maanden voordat je weggaat, dan zit je nog in je proeftijd en zou je wel ontslag kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 13:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gewoon goed in je contract kijken hoe lang je van tevoren op moet zeggen. Van de ene op de andere dag mag vaak niet (in ieder geval niet buiten je proeftijd) en is ook niet zo netjes. Maar je kunt altijd goed plannen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 13:52
Verwijderd
Als je nu gaat solliciteren bij een supermarkt zullen ze waarschijnlijk ook aan je vragen of je vakantiewerk kunt doen. Zo niet, dan zullen ze je niet aannemen. Dat werd ook tegen mij gezegd; 'dan gaan we iemand zoeken die wel vakantiewerk kan doen.'
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 14:41
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Moniek! schreef op 14-04-2007 @ 13:52 :
Als je nu gaat solliciteren bij een supermarkt zullen ze waarschijnlijk ook aan je vragen of je vakantiewerk kunt doen. Zo niet, dan zullen ze je niet aannemen. Dat werd ook tegen mij gezegd; 'dan gaan we iemand zoeken die wel vakantiewerk kan doen.'
He bah Maargoed.. ik kan het toch proberen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 10:33
Verwijderd
Als jij nu al begint met een baantje bij een restaurant/café ofzo, dan kun je gewoon in je sollicitatie gesprek vragen of je zoveel weken weg mag, en zo niet; genoeg horecatentjes hoor..
En in de supermarkt verdien je ook een stuk minder dan in de horeca. Al is de horeca dan weer stressvoller enzo, en 'vervelende' werktijden (1500-2300) bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 17:56
jongen16arnhem
jongen16arnhem is offline
je moet gewoon bij grote bedrijven op industrietereinen proberen..dat is de beste tip die ik kan geven..ikea heeft bijv zoveel jongeren nodig..en betaald niet slecht..
__________________
je kan me ook mailen..boy1_15@hot
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 18:21
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
jongen16arnhem schreef op 15-04-2007 @ 17:56 :
je moet gewoon bij grote bedrijven op industrietereinen proberen..dat is de beste tip die ik kan geven..ikea heeft bijv zoveel jongeren nodig..en betaald niet slecht..
Volgens mij zit zoiets hier niet eens echt in de buurt..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 20:43
wup
wup is offline
Horaca kan wel misschien.. Ik heb voirg jaar terras gedaan en kon plotseling werk krijgen in Spanje.. Toen heb ik mijn werk opgezegd en 2 dagen later was mijn laatse werkdag. ( ik werkte er toen geloof ik iets langer dan een maand en ik had een maand proeftijd)
Verder, als je bij een grote horeca gelegenheid werkt is de kans groot dat je zelf vervanging moet regelen. Als je niet 6 diensten in de week werkt, is dat misschien nog wel mogelijk?

Over supermarkten weet ik dan weer niets..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 21:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Anders spreek je gewoon af dat je werkt op een contract met een termijn die verstrijkt wanneer je op vakantie gaat?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 21:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dat doen ze alleen als ze helemaal niemand anders kunnen vinden, den ik
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 22:00
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-04-2007 @ 21:32 :
Anders spreek je gewoon af dat je werkt op een contract met een termijn die verstrijkt wanneer je op vakantie gaat?
Dit begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 22:07
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 15-04-2007 @ 22:00 :
Dit begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd?
Afspreken dat je werkt tot de tijd dat je op vakantie gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 22:50
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Oh ok. Dat zou wel handig zijn.. maar ik kan me niet voorstellen ik zo'n contract kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 12:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Dan zeg je toch gewoon een mand van te voren je contract op?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:43
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-04-2007 @ 12:40 :
Dan zeg je toch gewoon een mand van te voren je contract op?
Je krijgt op dit moment geen contract als je niet in de zomervakantie kunt werken.
Voor jou vijf anderen die maar één week op vakantie gaan.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 14:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-04-2007 @ 13:43 :
Je krijgt op dit moment geen contract als je niet in de zomervakantie kunt werken.
Voor jou vijf anderen die maar één week op vakantie gaan.
Ik bedoel het zo,

Ik solliciteer en word aangenomen, ik meld niks over mijn vakantieplannen, per 1 augustus ga ik op vakantie. Dan zeg ik mijn contract op per 1 juli en ben ik per 1 augustus dus weg bij het bedrijf.
Of ze moeten dit door contractuele verplichtingen in het contract gaan vastleggen, maar dat lijkt me toch erg stug.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:48
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-04-2007 @ 13:43 :
Je krijgt op dit moment geen contract als je niet in de zomervakantie kunt werken.
Voor jou vijf anderen die maar één week op vakantie gaan.
En als ik nou zeg dat ik in de vakantie wel kan werken.. en dan vervolgens aan het eind van de proeftijd toch weg ga?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2007, 18:50
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-04-2007 @ 12:40 :
Dan zeg je toch gewoon een mand van te voren je contract op?
Ja dat kan, maar dat heeft weinig nut aangezien ik dan toch maar een hele korte periode kan werken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Goldfish schreef op 16-04-2007 @ 18:48 :
En als ik nou zeg dat ik in de vakantie wel kan werken.. en dan vervolgens aan het eind van de proeftijd toch weg ga?
Daar zullen ze niet blij mee zijn. Misschien betalen ze je dan niet eens uit!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 20:52
wup
wup is offline
Je kan ook gewoon nu ergens beginnen, en als je dan op vakantie gaat ( ik neem aan dat dat over 2 maanden oid is?), dan zeg je gewoon dat je met iemand ergens heen kan, en per direct (of een week van te voren)ontslag wil. Kan dat niet.. kun je altijd gewoon wel gaan toch? Je kan er dan niet weer werken. Klaar.

In het andere topic schreef je trouwens dat het om 3 weken ging toch? Ik denk echt dat het niet zo lastig hoeft te zijn hoor . Je moet het gewoon niet meteen bij je sollicitatie noemen..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:47
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Moniek! schreef op 16-04-2007 @ 20:30 :
Daar zullen ze niet blij mee zijn. Misschien betalen ze je dan niet eens uit!
Maar dat weten hun toch niet dat ik dat zo gepland had Die proeftijd is er niet voor niest.. Het is wel sneeky, maar ach.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:50
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
wup schreef op 16-04-2007 @ 20:52 :
Je kan ook gewoon nu ergens beginnen, en als je dan op vakantie gaat ( ik neem aan dat dat over 2 maanden oid is?), dan zeg je gewoon dat je met iemand ergens heen kan, en per direct (of een week van te voren)ontslag wil. Kan dat niet.. kun je altijd gewoon wel gaan toch? Je kan er dan niet weer werken. Klaar.

In het andere topic schreef je trouwens dat het om 3 weken ging toch? Ik denk echt dat het niet zo lastig hoeft te zijn hoor . Je moet het gewoon niet meteen bij je sollicitatie noemen..
Denkje? Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk, maar het is opzich wel te proberen. Hoe zit dat dan met opzegtermijn in de horeca?

Dat klopt, maar er is een weekje bijgekomen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:56
Verwijderd
Er zijn trouwens ook supermarkten waar geen opzegtermijnen gelden, namelijk de mijne.

maar die is niet landelijk, en ik weet niet of je in N-H woont.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Moniek! schreef op 16-04-2007 @ 20:30 :
Misschien betalen ze je dan niet eens uit!
Haha, dat zijn ze verplicht, uren draaien is uren schrijven. De truc van proeftijd is nu juist dat zowel werkgever als werknemer op elk moment kan besluiten dat ze het niks vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2007, 22:10
wup
wup is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 16-04-2007 @ 21:50 :
Denkje? Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk, maar het is opzich wel te proberen. Hoe zit dat dan met opzegtermijn in de horeca?

Dat klopt, maar er is een weekje bijgekomen

Geen idee wat de opzegtermijn is.. Ik zei gewoon netjes dat ik naar het buitenland kon en dat ook ging doen. Wat kunnen ze je doen? Vastbinden aan de bar? Ze begrepen me en klaar.
Oke, je gaat op vakantie en dat weet je nu al. Je moet er een mooi verhaaltje van maken dat je plotseling met iemand mee kan naar China ofzo. Niet zeggen dat je in februari al had geboekt.

Ik had in spanje trouwens een opzegtermijn van een maand. Maar na de 100e ruzie met de bazin ben ik onder werktijd weggelopen. Alles kan dus. Alleen netjes is het niet.
Maar zoals ik zei.. wacht je proefperiode af, en breng dan het verhaal over je reizen. Of breng het een week van te voren.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 22:22
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Lilith schreef op 16-04-2007 @ 21:56 :
Er zijn trouwens ook supermarkten waar geen opzegtermijnen gelden, namelijk de mijne.

maar die is niet landelijk, en ik weet niet of je in N-H woont.
Dat lijkt me wel handig. Bij welke supermarkt werk je dan? Of ken je meerdere supermarkten waar geen opzegtermijn gelden?

Ik woon trouwens niet in N-H.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 22:23
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
wup schreef op 16-04-2007 @ 22:10 :
Geen idee wat de opzegtermijn is.. Ik zei gewoon netjes dat ik naar het buitenland kon en dat ook ging doen. Wat kunnen ze je doen? Vastbinden aan de bar? Ze begrepen me en klaar.
Oke, je gaat op vakantie en dat weet je nu al. Je moet er een mooi verhaaltje van maken dat je plotseling met iemand mee kan naar China ofzo. Niet zeggen dat je in februari al had geboekt.

Ik had in spanje trouwens een opzegtermijn van een maand. Maar na de 100e ruzie met de bazin ben ik onder werktijd weggelopen. Alles kan dus. Alleen netjes is het niet.
Maar zoals ik zei.. wacht je proefperiode af, en breng dan het verhaal over je reizen. Of breng het een week van te voren.
Ik vind het maar vaag dit, maar zoals ik al zei.. het is te proberen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:59
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
De meeste horecagelegenheden die ik ken, en die met seizoensmedewerkers werken (voor het terras), hebben geen opzegtermijn.
Ik ook niet bij het café waar ik werk. Daardoor kan je natuurlijk wel per direct ontslagen worden als je je werkt niet goed doet, maar je kan ook per direct opzeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 14:40
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Hoelang duurt het in de horeca eigenlijk voordat je voldoende ervaring op hebt gedaan?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:00
wup
wup is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 17-04-2007 @ 14:40 :
Hoelang duurt het in de horeca eigenlijk voordat je voldoende ervaring op hebt gedaan?
Na een seizoen tarras kan je het wel in restaurants proberen. In sommige gevallen kunnen goede terrasmedewerkers ook in de winter binnen werken achter de bar oid. ( maar niet als je dus ontslag neemt)

Dus hop, naar een terras, neem na een paar maand ontslag en probeer het na de vakantie ergens anders weer
Komt allemaal goed Niet te veel over piekeren gewoon doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 18:09
Liefde & Relatie Love hurts!
Fleurrr2010
5 09-04-2010 13:48
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 19:06
Films, TV & Radio Dunya en Desie
Zozo
58 23-05-2004 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.