Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2010, 22:01
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Hoi, ik studeer momenteel Maatschappelijk Werk & Dienstverlening aan een Hogeschool en dit gaat allemaal goed. Hiervoor heb ik anderhalf jaar sociologie gestudeerd maar met deze opleiding ben ik destijds gestopt. Nu heb ik mijn propedeusejaar MWD gehaald zonder gebruik te maken van mijn recht op studiefinanciering omdat ik al anderhalf jaar aan studiefinanciering opgemaakt had. Op deze manier probeer ik te voorkomen dat ik straks een studieschuld heb.

Nu vraag ik mij af of het zin heeft om de rest van mijn studie ook zonder studiefinanciering af te maken. Mag je je overgebleven jaren van de studiefinanciering ook nog gebruiken nadat je een diploma hebt gehaald, voor als ik bijvoorbeeld toch nog door zou willen studeren aan de universiteit? Of vervalt je recht op verdere studiefinanciering als je eenmaal een diploma en dus een startkwalificatie hebt behaald (en je dus kansen hebt op de arbeidsmarkt). Weet iemand dit toevallig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2010, 08:59
Krav Maga
Krav Maga is offline
Citaat:
Hoi, ik studeer momenteel Maatschappelijk Werk & Dienstverlening aan een Hogeschool en dit gaat allemaal goed. Hiervoor heb ik anderhalf jaar sociologie gestudeerd maar met deze opleiding ben ik destijds gestopt. Nu heb ik mijn propedeusejaar MWD gehaald zonder gebruik te maken van mijn recht op studiefinanciering omdat ik al anderhalf jaar aan studiefinanciering opgemaakt had. Op deze manier probeer ik te voorkomen dat ik straks een studieschuld heb.