Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2010, 22:01
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Hoi, ik studeer momenteel Maatschappelijk Werk & Dienstverlening aan een Hogeschool en dit gaat allemaal goed. Hiervoor heb ik anderhalf jaar sociologie gestudeerd maar met deze opleiding ben ik destijds gestopt. Nu heb ik mijn propedeusejaar MWD gehaald zonder gebruik te maken van mijn recht op studiefinanciering omdat ik al anderhalf jaar aan studiefinanciering opgemaakt had. Op deze manier probeer ik te voorkomen dat ik straks een studieschuld heb.

Nu vraag ik mij af of het zin heeft om de rest van mijn studie ook zonder studiefinanciering af te maken. Mag je je overgebleven jaren van de studiefinanciering ook nog gebruiken nadat je een diploma hebt gehaald, voor als ik bijvoorbeeld toch nog door zou willen studeren aan de universiteit? Of vervalt je recht op verdere studiefinanciering als je eenmaal een diploma en dus een startkwalificatie hebt behaald (en je dus kansen hebt op de arbeidsmarkt). Weet iemand dit toevallig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2010, 08:59
Krav Maga
Krav Maga is offline
Citaat:
Hoi, ik studeer momenteel Maatschappelijk Werk & Dienstverlening aan een Hogeschool en dit gaat allemaal goed. Hiervoor heb ik anderhalf jaar sociologie gestudeerd maar met deze opleiding ben ik destijds gestopt. Nu heb ik mijn propedeusejaar MWD gehaald zonder gebruik te maken van mijn recht op studiefinanciering omdat ik al anderhalf jaar aan studiefinanciering opgemaakt had. Op deze manier probeer ik te voorkomen dat ik straks een studieschuld heb.

Nu vraag ik mij af of het zin heeft om de rest van mijn studie ook zonder studiefinanciering af te maken. Mag je je overgebleven jaren van de studiefinanciering ook nog gebruiken nadat je een diploma hebt gehaald, voor als ik bijvoorbeeld toch nog door zou willen studeren aan de universiteit? Of vervalt je recht op verdere studiefinanciering als je eenmaal een diploma en dus een startkwalificatie hebt behaald (en je dus kansen hebt op de arbeidsmarkt). Weet iemand dit toevallig?
Heb me hier ook wel eens in verdiept in principe heb je recht op 4 jaar studie financiering als jij een opleiding afsluit in deze 4 jaar dan word deze vergoeding omgezet als gift en betaal je dus niks. daarbuiten heb je ongeveer nog 3-4 jaar (totaal dus 7-8 jaar er zijn gevallen dat dit geloof ik 9 jaar is) de mogelijkheid op studie financiering deze betaal resterende jaren is dus een lening die je 2 jaar na het behalen van je studie moet gaan aflossen in termijnen.

Citaat:
De prestatiebeurs is een voorwaardelijke lening, indien de prestatie van de student voldoende is wordt de reeds ontvangen beurs omgezet in een gift. Gekeken wordt naar de datum waarop een student haar diploma heeft gehaald. Is dit binnen 10 jaar gebeurd na de dag waarop een student voor het eerst studiefinanciering heeft ontvangen, dan wordt de ontvangen beurs van de eerste 4 jaar omgezet in een gift.
Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 09:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
je hebt 4 jaar recht op een basis- en evt aanvullende beurs als gift.
je mag 3 jaar bijlenen

ongeacht hoeveel welke en hoe mooi je diploma's zijn.

Citaat:
Heb me hier ook wel eens in verdiept in principe heb je recht op 4 jaar studie financiering als jij een opleiding afsluit in deze 4 jaar
ik weet niet of dat op HBO misschien anders is, maar bij MBO maakt het niet uit of je binnen 4 jaar de opleiding haalt, als je de opleiding maar met succes afrond, of vergis ik me?

zo lang het nog bestaat.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 14:30
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Dit klopt niet helemaal. Je mag 10 jaar erover doen om je diploma te halen. Gaat in op het moment dat je voor het eerst stufi gebruikt, dus dat was voor TS bij aanvang van de studie sociologie.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Dit klopt niet helemaal. Je mag 10 jaar erover doen om je diploma te halen. Gaat in op het moment dat je voor het eerst stufi gebruikt, dus dat was voor TS bij aanvang van de studie sociologie.
Precies.

Maar geen idee hoe het zit als je dat diploma eenmaal gehaald hebt ed... Misschien eens contact opnemen met de niet-meer-IB-groep (ze hadden hun naam toch veranderd?)?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 14:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
*uch* Dienst uitvoering onderwijs *bleh*
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering vraag
HotCold
4 17-06-2011 21:11
Algemene schoolzaken Studiefinanciering: hoe lang nog?
Daantje_0705
13 15-12-2005 14:38
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Studiefinanciering
Godfather
1 08-10-2005 15:26
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering en verdienen
Vaag mannetje
7 10-09-2003 19:12
Werk, Geld & Recht Hoogte v.d. studiefinanciering.
Love: a passion
16 29-05-2003 21:14
Algemene schoolzaken Studiefinanciering + Bijstandsuitkering?
Dr_KlawChi
1 25-03-2003 13:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.