Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2002, 15:11
Yamyam
Yamyam is offline
Tegenwoordig is het nog steeds zo dat mensen van hetzelfde geslacht niet samen een adoptie kunnen/mogen aanvragen, en twee mensen van het verschillende geslacht wel. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het belachelijk en het moet net zo goed kunnen voor man-man en vrouw-vrouw. Er is toch nog nooit bewezen dat zij een kind niet goed/minder opvoeden dan andere mensen? Mijn vader vindt het een 'slecht' voorbeeld. NAH JAH zeg!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2002, 15:14
Verwijderd
Ik zou het niet verbieden, discriminatie. Maar ik denk dat het over een aantal jaar ook wel toegestaan wordt.

Hoewel ik als kind nog wel liever een papa en mama heb ipv twee papa's / mama's.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:19
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
onzin.

* Discriminatie van homoseksuelen, waarom zouden twee mannen of vrouwen niet samen een kund op kunnen voeden?
*Kinderen opgevoed door een homoseksueel paar zijn vaak meer tolerant tegenover homoseksuelen, iets wat veel heteroseksuelen in honderden jaren van kinderen opvoeden nog niet bijzonder vaak is gelukt.
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:50
Verwijderd
ik vind t flauwekul, als t door een hetrostel geadopteerd wordt en de vader is er nooit, wat leert t dan van de vader?

als t goede ouders zijn maakt t niet uit wat hun sexuele voorkeur is als ze maar goed zijn!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:50
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Nou leuk, twee vaders
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Youssef schreef:
Nou leuk, twee vaders
wat maakt t nou uit, als t eenmaal zo is weet je niet beter, en misschien zijn ze veeeeeeeeeeel leuker dan een vader en moeder, weet je toch niet? de meeste homo's die ik ken die zijn damn gezellig hoor, kunnen veel hetro mannen en vrouwen wat van leren!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb er niets tegen.

Het is discriminatie, en dat zou niet moeten worden getolereerd!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:50
P. Fortuyn
Avatar van P. Fortuyn
P. Fortuyn is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik heb er niets tegen.

Het is discriminatie, en dat zou niet moeten worden getolereerd!
Hebt U al bedacht wat U gaat stemmen in januari?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:15
dystopia
dystopia is offline
Hoe zit het dan met pleegkinderen?

Allereerst vind ik dat inderdaad ongegrond discriminatie da's al aangekaart.

Bovendien als je geadopteerd wordt gaat het erom DAT je geadopteerd wordt. Door wie doet niet (meteen) ter zake. Het kan zijn dat het niet botert en dat diegene bij een ander wil wonen maar dat komt pas nadat het is geprobeerd want dat kan bij elk gezin gebeuren. Bij pleegkinderen wordt daarover geevalueerd tussen ouder, kind en voogd.

Daarnaast hoe wil je controleren of iemand homosexueel is (oh please laten we dat niet gaan bijhouden ergens). 2 mensen van hetzelfde geslacht die samenwonen zijn niet per definitie homosexueel en iemand die alleen woont kun je dat ook niet van weten (in reactie op 'leuk hoor 2 vaders'). Kunnen ook 2 vrouwen zijn btw.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:24
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
wat maakt t nou uit, als t eenmaal zo is weet je niet beter
ijzersterk "argument"
ik denk dat er een grote kans is dat kinderen die door homo's worden opgevoed flink gepest zullen worden en dat ze dus een redelijk ellendige jeugd zullen doormaken.
verder is het geloof ik nog steeds niet bepaald waar de afwijking homoseksualiteit vandaan komt???? (correct me if I'm wrong) wie weet gaan die kinderen er wel een zelfde onnatuurlijke levenswijze op na houden...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:30
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
ijzersterk "argument"
ik denk dat er een grote kans is dat kinderen die door homo's worden opgevoed flink gepest zullen worden en dat ze dus een redelijk ellendige jeugd zullen doormaken.
verder is het geloof ik nog steeds niet bepaald waar de afwijking homoseksualiteit vandaan komt???? (correct me if I'm wrong) wie weet gaan die kinderen er wel een zelfde onnatuurlijke levenswijze op na houden...
aan je posts te merken lijkt jouw jeugd en levenswijze me nou ook niet echt ideaal
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:33
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
J-roen schreef:
aan je posts te merken lijkt jouw jeugd en levenswijze me nou ook niet echt ideaal
ieder z'n hobbies he
mijn leven bestond volledig uit bewust afgewogen keuzes, laten we de kinderen van de toekomt dat ook vooral niet ontnemen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 10:09
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
ieder z'n hobbies he


Citaat:
mijn leven bestond volledig uit bewust afgewogen keuzes, laten we de kinderen van de toekomt dat ook vooral niet ontnemen.
doen we niet toch?
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:16
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
ijzersterk "argument"
ik denk dat er een grote kans is dat kinderen die door homo's worden opgevoed flink gepest zullen worden en dat ze dus een redelijk ellendige jeugd zullen doormaken.
verder is het geloof ik nog steeds niet bepaald waar de afwijking homoseksualiteit vandaan komt???? (correct me if I'm wrong) wie weet gaan die kinderen er wel een zelfde onnatuurlijke levenswijze op na houden...
Ik vind het geen goed argument dat ze dan gepest worden, ze moeten ook wat aan het pesten doen, nu worden toch ook roode, dikke, dunne, lange, korte kinderen gepest daar moet wat aan gedaan worden.
Zolang een kind veel liefde krijgt van 2 ouders PRIMA!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:49
Loki
Avatar van Loki
Loki is offline
Ik ben het helemaal met je eens tweety2k! Kinderen worden de laatste tijd om de raarste dingen gepest en ik heb toch wel het idee dat homoseksualiteit de laatste tijd aardig wordt geaccepteert. Je ziet het eigenlijk elke dag wel in reclamespotjes, tv-series etc...

En CokemanLalalala (J-roen dus niet.. sorry! ).. ik vind het echt onbegrijpelijk dat jij homoseksualiteit als een AFWIJKING ziet! En het is absoluut NIET erfelijk. Ook zie ik 2 mensen die van elkaar houden absoluut niet als onnatuurlijk.

Ik ben helemaal voor adoptie door homoseksuele paren. Voor het kind en voor de ouders is het een oplossing. Natuurlijk kan het mis gaan, maar als je denkt dat het met heteroparen wel persé goed gaat... think again! Ik ken haast geen gezinnen waar het perfect gaat, overal zijn wel problemen...

Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:50
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Loki schreef:

En J-roen... ik vind het echt onbegrijpelijk dat jij homoseksualiteit als een AFWIJKING ziet! En het is absoluut NIET erfelijk. Ook zie ik 2 mensen die van elkaar houden absoluut niet als onnatuurlijk.
pardon?
lees nog eens goed
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:55
Loki
Avatar van Loki
Loki is offline
oh ehhh sorry!
CokemanLalalala dus....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:05
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
dank je Loki.

Homosexualiteit is zeker geen afwijking, in tegendeel juist.
Ik weet niet wat mensen er zo abnormaal aan vinden, het blijven toch gewoon 2 mensen die op elkaar verliefd worden.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2002, 12:10
Verwijderd
Er zullen altijd mensen zijn die er tegen zijn of die het onnatuurlijk vinden. Vraag me of die lui zelf wel liefde in hun donder hebben. Maar goed, de argumenten voor zijn hier al genoemd, geen zin om ze nog eens te herhalen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 14:24
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
ieder z'n hobbies he
mijn leven bestond volledig uit bewust afgewogen keuzes, laten we de kinderen van de toekomt dat ook vooral niet ontnemen.
Oh, jij hebt dus bewust gekozen voor een vader en een moeder i.p.v. een homoseksueel koppel als ouders?

Voor mensen zoals jij is er maar 1 ding goed: een dikke, vette
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 14:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik vind dat als beide ouders rood haar hebben, een bril hebben, zwart zijn, klein zijn, dik zijn, dun zijn, of een andere genetische afwijking hebben, ze geen kinderen mogen krijgen omdat die het gevaar lopen om gepest te worden,
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 14:55
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Ik vind dat als beide ouders rood haar hebben, een bril hebben, zwart zijn, klein zijn, dik zijn, dun zijn, of een andere genetische afwijking hebben, ze geen kinderen mogen krijgen omdat die het gevaar lopen om gepest te worden,
PRECIES

that's my point.
Je moet het pesten tegen gaan en niet de genetische afwijkingen e.d.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 15:59
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Ik vind dat als beide ouders rood haar hebben, een bril hebben, zwart zijn, klein zijn, dik zijn, dun zijn, of een andere genetische afwijking hebben, ze geen kinderen mogen krijgen omdat die het gevaar lopen om gepest te worden,
jij snapt het.
natuurlijk mogen homo's wel kinderen adopteren, wie geeft jou nou de zekerheid dat ze geen kinderen kunnen opvoeden en dat deze kinderen gepest zullen worden?
dat is slechts een theorie, en tevens een slap excuus om gewoon lekker te blijven discrimineren.
ik vind het belachelijk dat homo's nog steeds geen kinderen mogen adopteren. het IS gewoon discriminatie en ik dacht toch echt dat dat verboden was..
hypocriet zooitje.
er zijn zo veel kinderen die pleegouders nodig hebben, en er zijn genoeg homo's die geschikt zouden zijn als ouders.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:14
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Oh, jij hebt dus bewust gekozen voor een vader en een moeder i.p.v. een homoseksueel koppel als ouders?

ja precies, dat bedoelde ik
smart thinking
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:33
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Loki schreef:
Ik ben het helemaal met je eens tweety2k! Kinderen worden de laatste tijd om de raarste dingen gepest en ik heb toch wel het idee dat homoseksualiteit de laatste tijd aardig wordt geaccepteert. Je ziet het eigenlijk elke dag wel in reclamespotjes, tv-series etc...

En CokemanLalalala (J-roen dus niet.. sorry! ).. ik vind het echt onbegrijpelijk dat jij homoseksualiteit als een AFWIJKING ziet! En het is absoluut NIET erfelijk. Ook zie ik 2 mensen die van elkaar houden absoluut niet als onnatuurlijk.

Ik ben helemaal voor adoptie door homoseksuele paren. Voor het kind en voor de ouders is het een oplossing. Natuurlijk kan het mis gaan, maar als je denkt dat het met heteroparen wel persé goed gaat... think again! Ik ken haast geen gezinnen waar het perfect gaat, overal zijn wel problemen...
uiteraard zou t prachtig zijn als kinderen niet meer gepest worden. lijkt me alleen erg onwaarschijnlijk dat dit op korte termijn (op lange termijn ook niet) stopt. ik denk gewoon dat die kinderen om deze reden een ellendige jeugd krijgen en zou het mooi vinden als ze hiervoor worden behoed.

volgende punt: hoe kan jij nou weten dat homoseksualiteit niet erfelijk is, volgens mij brengen die mensen over t algemeen geen kinderen voort... (heb trouwens nooit beweerd dat het erfelijk was) ik bedoelde meer dat het wanneer 2 homo's een jongen opvoeden, het mij zeer aannemelijk lijkt dat het kind van huis uit bepaald gedachtengoed meekrijgt of bepaalde dingen als normaal gaat beschouwen, hetgeen tot gevolg kan hebben dat het kind ook een nicht wordt.

ieder levend wezen heeft van origine de middelen zich voort te planten. ik had het idee dat het eigenlijk een beetje de opzet was van moeder natuur dat je niet voor niks het voorrecht krijgt je voort te planten, das toch de werking van de natuur...
ik accepteer het best als mensen homo zijn, moeten ze echt helemaal zelf weten. maar ik kan het gewoon niet zien als een normaal/natuurlijk iets

slecht stukje maar heb ff nie meer tijd

Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 16:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 16:40
Memphis Man
Memphis Man is offline
Ik denk dat hetero's kinderen homo kunnen maken. Immers, alle homo's en lesbo's zijn voortgekomen uit een man en vrouw die sex hebben gehad. Dus je moet bij hetero's uitkijken dat ze hun kind niet homo maken, dat gebeurt namelijk best vaak.
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
uiteraard zou t prachtig zijn als kinderen niet meer gepest worden. lijkt me alleen erg onwaarschijnlijk dat dit op korte termijn (op lange termijn ook niet) stopt. ik denk gewoon dat die kinderen om deze reden een ellendige jeugd krijgen en zou het mooi vinden als ze hiervoor worden behoed.

volgende punt: hoe kan jij nou weten dat homoseksualiteit niet erfelijk is, volgens mij brengen die mensen over t algemeen geen kinderen voort... (heb trouwens nooit beweerd dat het erfelijk was) ik bedoelde meer dat het wanneer 2 homo's een jongen opvoeden, het mij zeer aannemelijk lijkt dat het kind van huis uit bepaald gedachtengoed meekrijgt of bepaalde dingen als normaal gaat beschouwen, hetgeen tot gevolg kan hebben dat het kind ook een nicht wordt.
Dat slaat toch ook nergens op. Homoseksuele kinderen worden toch ook geboren in een heterogezin, nou, door het voorbeeld van papa en mama worden ze echt niet opeens hetero hoor.
Ze krijgen geen ellendige jeugd, ookal zouden ze er een beetje mee gepest worden. Als je niet tegen pesten kan, bedenken de pesters wel wat, en als je dan geen homo ouders hebt is het wel dat je niet genoeg geld hebt of juist rijk bent of te slim of te dom of ga zo maar door. Als je tegen pesten kunt, maakt het niets uit, dan bijt je wel van je af.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 07:21
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
verder is het geloof ik nog steeds niet bepaald waar de afwijking homoseksualiteit vandaan komt????
dit slaat echt helemaal nergens op! Wie zegt dat homoseksualiteit een afwijking is? Weet je wat een afwijking is? Mensen niet respecteren die een andere sexuele geaardheid heben als jij.

Even over de rest van je reply: het hoeft helemaal niet zo te zijn dat kinderen gepest worden over hun ouders. Bij mij is de klas zit een jongen in, die opgevoed is door twee vrouwen. Niemand wist dat, omdat hij het nooit vertelde (wat doet het er immers toe?!). Dus wanneer je iets niet weet, kun je er niemand mee pesten. Ten tweede: nu weet iedereeen dat hij door twee vrouwen is opgevoed, en er is NIEMAND die hem ooit voor de gek heeft gehouden. Waarom zouden ze ook?
Oh ja..en hij is hetero...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Memphis Man schreef:
Ik denk dat hetero's kinderen homo kunnen maken. Immers, alle homo's en lesbo's zijn voortgekomen uit een man en vrouw die sex hebben gehad. Dus je moet bij hetero's uitkijken dat ze hun kind niet homo maken, dat gebeurt namelijk best vaak.
Is het misschien in je op gekomen dat kinderen misschien bij hun geboorte al homosexueel zijn? Dat geen hetero/homo/ wat dan ook daar iets aan kan veranderen? Het slaat toch nergens op dat wanneer je ouders andere sexuele geaardheden respecteren, je dan automatisch homo wordt? Mijn ouders respecteren homosexuelen ook, maar ik ben helemaal hetero.
Andersom: er zijn genoeg heterosexuelen die pertinent tegen homo's zijn. Toch krijgen zij een kind dat homosexueel is. Maar dat verklaar jij zeker als het "zich afzetten tegen de ouders in de puberteit"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 08:53
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Daarnaast hoe wil je controleren of iemand homosexueel is (oh please laten we dat niet gaan bijhouden ergens). 2 mensen van hetzelfde geslacht die samenwonen zijn niet per definitie homosexueel en iemand die alleen woont kun je dat ook niet van weten (in reactie op 'leuk hoor 2 vaders'). Kunnen ook 2 vrouwen zijn btw.
Ik denk ook niet dat ze dat serieus controleren, ze gaan er gewoon vanuit. Homoseksueel of niet, 2 mensen van hetzelfde geslacht mogen geen kind adopteren. Ik vind het nogal tegenstrijdig, als ze weer wel mogen trouwen. Waarom is die insiminatie ed dan eigenlijk wel toegestaan? Zit je toch ook in een uitzonderingspositie.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 11:12
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
ijzersterk "argument"
ik denk dat er een grote kans is dat kinderen die door homo's worden opgevoed flink gepest zullen worden en dat ze dus een redelijk ellendige jeugd zullen doormaken.
verder is het geloof ik nog steeds niet bepaald waar de afwijking homoseksualiteit vandaan komt???? (correct me if I'm wrong) wie weet gaan die kinderen er wel een zelfde onnatuurlijke levenswijze op na houden...
als die kinderen gepest wordt ligt dat aan de ouders,die brengen hun kinderen dn geen respect en acceptatie bij wat betreft kinderen die anders zijn, daar kunnen homo sexuele ouders niks aan doen, ik denk dat homosexuele meer tolerantie en acceptatie naar andere kunnen leren, beter dan de meeste hetro mensen.

En al zouden ze t erop na houden als ze blij zijn let it be!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 11:29
MVVSupporter
MVVSupporter is offline
tja, dat zijn ook mensen met gevoelens en behoeftes he...! mzzl!
__________________
MVV Supporter, in GOEDE, en ik BARSLECHTE tijden!!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 11:42
Verwijderd
Ik heb al eerder ergens iets gepost over mijn nichtje. Toen ze drie was is haar moeder overleden en op haar vijfde trok de vriend van haar vader bij hen in. Inmiddels zijn ze getrouwd en mijn nichtje vind alles even fantastisch of niet fantastisch als ik het bij mijn ouders vond.
Ze is nu 16 en laat zich gráág ophalen door beide vaders, om te pronken. Op de basisschool werd ze er wel wat mee gepest, maar dat heeft ze zich nooit zo aangetrokken omdat haar vaders gewoon haar vaders zijn.. Ik ben een paar keer bij d'r geweest en het is echt ontzettend normaal, gewoon twee mannen in huis die net zoals een vader en moeder het huishouden doen, naar hun werk gaan etc... 't Zijn gewoon ouders...
't Is overigens wel verwarrend als ze zegt:'Ooch, nee he, wat mijn vader nou weer heeft gedaan..' dan moet ze altijd even verduidelijken welke van de twee ze nu bedoeld.. Maar om het daarom niet toe te staan oid...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:06
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
ijzersterk "argument"
ik denk dat er een grote kans is dat kinderen die door homo's worden opgevoed flink gepest zullen worden en dat ze dus een redelijk ellendige jeugd zullen doormaken.
verder is het geloof ik nog steeds niet bepaald waar de afwijking homoseksualiteit vandaan komt???? (correct me if I'm wrong) wie weet gaan die kinderen er wel een zelfde onnatuurlijke levenswijze op na houden...
Homosexualtiteit is grotendeels genetisch bepaald. Opvallend is dat bij homosexuele mannen de broer(s) van de moeder ook homo zijn. Het gen wordt dus vaak door vrouwen doorgegeven (en zit dus op de X chromosoom...) Hiermee is ook grotendeels bewezen dat homosexualiteit niet ontstaat door imitatie van de ouders.

Dat die kinderen gepest worden komt doordat bij sommige kinderen van hetero's niet is geleerd dat homosexualiteit normaal is. Verder denk ik niet dat veel kinderen er erg in hebben dat kind X 2 mama's heeft of er onderscheid in maakt.
Citaat:
J-roen schreef:
*Kinderen opgevoed door een homoseksueel paar zijn vaak meer tolerant tegenover homoseksuelen, iets wat veel heteroseksuelen in honderden jaren van kinderen opvoeden nog niet bijzonder vaak is gelukt.
REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
REIE schreef:
Dat die kinderen gepest worden komt doordat bij sommige kinderen van hetero's niet is geleerd dat homosexualiteit normaal is. Verder denk ik niet dat veel kinderen er erg in hebben dat kind X 2 mama's heeft of er onderscheid in maakt.
Nou, ik denk juist dat dit mede ervoor zorgt dat homosexualiteit meer geaccepteerd wordt in de maatschappij. Het moet ook bespreekbaar zijn imo. Dus wat dat betreft ook positief.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:46
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
god heef de man en vrouw samen geschapen als opvoeders. niet 2 mannen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2002, 12:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
god heef de man en vrouw samen geschapen als opvoeders. niet 2 mannen.
God bestaat niet. Wat de paus allemaal blaat over condooms, homosexuelen, de aarde die om de zon draait, etcetera heeft voor mij 0,0 waarde. Zo ook jouw opmerking.
*ping pong*
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:57
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
god heef de man en vrouw samen geschapen als opvoeders. niet 2 mannen.
mee eens, maar ik wil toch even vragen waar Yamyam deze bron vandaan heeft. Volgens mij mogen twee mannen of twee vrouwen allang kinderen adopteren, dus is deze discussie onnodig. Een paar weken geleden heeft er in Elsevier een groot artikel over dit onderwerp gestaan! Waar zijn de linkse critici die altijd bron bron bleren??
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
god heef de man en vrouw samen geschapen als opvoeders. niet 2 mannen.
god heeft adam en eva geschapen. adam en eva hebben samen kinderen geschapen -> god heeft adam en eva niet als opvoeders geschapen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:19
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
god heef de man en vrouw samen geschapen als opvoeders. niet 2 mannen.
En mag ik vragen hoe je dat weet? Ben je bij hem op de thee geweest ofzo?

Ik denk dat jij vanuit jou positie absoluut niet kunt weten wat god gedaan heeft en waarom, als god uberhaupt al bestaat.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:46
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
iemand riep ergens dat ze niet wisten waar deze 'afwijking' van daan komt. dat is niet helemaal waar. ze weten inmiddels al best veel erover.
het is hoogstwaarschijnlijk erfelijk, en aangeboren. maar ook je eerste levensjaren zouden invloed kunnen hebben, tot op zekere hoogte. een bi-meisje dat in haar leven alleen maar klootzakken van mannen tegenkomt, en eventueel zelfs misbruikt wordt, kan hierdoor helemaal lesbisch worden. maar de aanleg moet er al zijn. iemand die echt heel erg naar een geslacht neigt, zal echter niet beinvloedbaar zijn, ook niet door een zwaar homohatende omgeving.
homo-ouders (want er zijn genoeg homo's met nageslacht. gedeelde ouderschap met 2 vader en 2 moeders, 2 moeders met donor sperma, draagmoeder, oplossingen genoeg) zullen niet automatisch homo-kinderen krijgen, maar de kinderen zullen ws meer open staan voor hun eigen geaardheid, als ze bi of homo zijn zullen ze minder schrikken, en de drempel om t uit te zoeken of er mee te experimenteren zal minder groot zijn.

verder voor de gelovigen: god heeft ook de homoseksuelen geschapen als ie bestaat!!!!

en bij bijna alle zoogdieren komt homoseksualiteit voor, en ik hoorde laatst dat in een of andere dierentuin 2 mannetjesflamingo's samen een stelletje vormden, en ook samen een ei wilden uitboeden. ze hebben eerst getracht een ei te jatten, maar daar waren de bezorgers t niet mee eens. ik geloof dat er uiteindelijk op een of andere manier een ei over was. dat uitgebroed. etc, net als alle andere flamingopaartjes.
hoezo is homoseksualiteit onnatuurlijk???
bij sommige kikkersoorten ontstaat homoseksualiteit als er een te grote populatie is, hoe dit bij andere 'diersoorten' zit weten ze nog niet, maar ik weet wel dat de mens zeker weten een te grote populatie heeft!!

verder hebben veel wetenschappers onderzoek gedaan naar 'uiterlijke' kenmerken. bv de grote van het seksuele gebied in de hersenen, maar dat is nog erg pril allemaal.

dat is ongeveer wat ik aan onderzoekjes en weetjes weet over homoseksualiteit. (ga mij er niet op aanvallen. ik heb t niet bedacht, maar anderen... ik schrijf t alleen maar over)

okeej, nu ontopic:
tja, t is vreemd dat 2 mensen van het zelfde geslacht geen kinderen mogen adopteren. homoseksuele stelletjes hebben vaak beter nagedacht over kinderen krijgen dan de meeste hetero ouders. homo's krijgen geen 'ongelukjes'. homo-junkies, -hoertjes etc, krijgen ook geen kinderen. etc.
als je een kind wil adopteren wordt er heel goed gekeken of je wel een kind kunt opvoeden, dus dat zou nog meer 'slechte' homo-ouders eruit vissen.
waarom zulke gemotiveerde mensen de mogelijkheid om een kind een beter leven te geven ontnemen???

moet dat kind dan maar liever zijn of haar hele leven in een kindertehuis en pleeggezinnen zitten dan 2 lieve vaders of 2 lieve moeders te hebben??
vreemde regel... sorry...
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
QuietNoise schreef:

een bi-meisje dat in haar leven alleen maar klootzakken van mannen tegenkomt, en eventueel zelfs misbruikt wordt, kan hierdoor helemaal lesbisch worden.
ow?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Die mensen hier die de waraheid in pacht denken te hebben en beweren dat homosexualiteit (schrijf dat toch met een x) erfelijk is, mag ik daar even de bron van zien? Voor zover ik weet is er nog altijd geen enkel sluitende bewijsvoering geweest over oorzaken en oorsprong van dit fenomeen.

En voor die mensen die het over "volgens de natuur" etc. hebben: besef je je wel dat dat een drogreden is? Je gaat namelijk uit van het principe dat 'de natuur' (wat dat dan ook is) een stelsel is van regels en verplichtingen en dat het kennelijk een entiteit van zichzelf is die nadenken kan en eisen kan stellen. Ik zie niet helemaal in waar je dat vandaan haalt, aangezien niets daarvan ook maar enigzins onderbouwd is. Bovendien komt daar ook nog eens bij dat het feit dat die 'natuur' van jullie het mogelijk heeft gemaakt volgens dezelfde redenatie ook een bewijs zou kunnen zijn dat het wèl 'natuurlijk' is.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
Volgens mij mogen twee mannen of twee vrouwen allang kinderen adopteren, dus is deze discussie onnodig.
Ik ben blij dat homoseksuelen nu dezelfde rechten hebben als hetroseksuelen.

Maar ik hoop dat homoseksuelen zelf inzien dat het niet verstandig is om kinderen te adopteren. Ik denk dat een kind met homoseksuele ouders het in de pubertijd het zwaar zal krijgen. Want hoe nodig je vrienden/klasgenoten bij je thuis uit als het nog niet volledig geaccepteerd is? Toen ik een jaar of 15, 16 was, was ik echt super bang dat de 800 leerlingen van mijn school er achter zouden komen dat ik op jongens val...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:59
Verwijderd
Citaat:
P. Fortuyn schreef:
Hebt U al bedacht wat U gaat stemmen in januari?
Haha, nu val je door de mand Pim Fortuyn was tegen het homohuwelijk en tegen adoptie door homoparen...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 22:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Ik ben blij dat homoseksuelen nu dezelfde rechten hebben als hetroseksuelen.

Maar ik hoop dat homoseksuelen zelf inzien dat het niet verstandig is om kinderen te adopteren. Ik denk dat een kind met homoseksuele ouders het in de pubertijd het zwaar zal krijgen. Want hoe nodig je vrienden/klasgenoten bij je thuis uit als het nog niet volledig geaccepteerd is? Toen ik een jaar of 15, 16 was, was ik echt super bang dat de 800 leerlingen van mijn school er achter zouden komen dat ik op jongens val...
Maja, als je homos meer en mee rgaat behandelen als gewone burgers dan zal het gepest ook teruglopen hoop ik
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 07:51
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BARON schreef:
mee eens, maar ik wil toch even vragen waar Yamyam deze bron vandaan heeft. Volgens mij mogen twee mannen of twee vrouwen allang kinderen adopteren, dus is deze discussie onnodig. Een paar weken geleden heeft er in Elsevier een groot artikel over dit onderwerp gestaan! Waar zijn de linkse critici die altijd bron bron bleren??
www.adoptie.nl adoptie.pagina.nl uit boeken (wel van 1991 en 1995), maar die sites lijken me niet zo verouderd. En ze kunnen pas sinds 1 oktober 1998 (!) als eenouder adopteren, dus sinds wanneer homo's dat mogen; allang; lijkt me niet. Hoe weet je dat dan? Ik ga er een spreekbeurt over houden, dus als jij meer weet dan ik wil ik dat wel weten.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 07:53
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Haha, nu val je door de mand Pim Fortuyn was tegen het homohuwelijk en tegen adoptie door homoparen...
Oja? Haha, nooit geweten, hoezo was hij daartegen dan?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 08:30
The Stray Wolf
Avatar van The Stray Wolf
The Stray Wolf is offline
Ik vind een dergelijke situatie onwenselijk. De opvoeding van een kind is iets waarmee je voorzichtig dient om te springen. In het ideale geval heeft het zowel een moeder- als een vaderfiguur.

De moeder is belangrijk voor warmte, troost enzovoorts. De vader is de autoriteitspersoon die de regels maakt. Althans, zo is het altijd al geweest en zo is het ook in de natuur.

Vooral de band met de moeder is heel belangrijk. Dus nee, twee mannen die een kind adopteren lijkt me niets.

En het argument dat het kind daardoor toleranter wordt tov homo's kan niet op tegen de emotionele problemen die het waarschijnlijk krijgt door anderen (denk maar aan pesten), omdat zijn of haar familie anders is.
__________________
I'm just a shadow dancing on northern skies.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 09:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
The Stray Wolf schreef:
Ik vind een dergelijke situatie onwenselijk. De opvoeding van een kind is iets waarmee je voorzichtig dient om te springen. In het ideale geval heeft het zowel een moeder- als een vaderfiguur.

De moeder is belangrijk voor warmte, troost enzovoorts. De vader is de autoriteitspersoon die de regels maakt. Althans, zo is het altijd al geweest en zo is het ook in de natuur.

Vooral de band met de moeder is heel belangrijk. Dus nee, twee mannen die een kind adopteren lijkt me niets.

En het argument dat het kind daardoor toleranter wordt tov homo's kan niet op tegen de emotionele problemen die het waarschijnlijk krijgt door anderen (denk maar aan pesten), omdat zijn of haar familie anders is.
Je hebt het nou over het "klassieke" westerse gezinsmodel (dat overigens pas echt doordrong tijdens de industriele revolutie. De rol binnen het gezin wordt in verschillende culturen anders gedefinieerd, waarbij bijvoorbeeld mannen zorgen voor warmte en vrouwen voor authoriteit, of van allebei een beetje.
In de natuur is het ook niet zo, sommige dieren hebben maar één echte ouder, of zelfs geen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homo-emancipatie
ELISEK
68 27-05-2008 19:32
Psychologie Homosexueel --> Ziekte/afwijking?
Verwijderd
267 11-02-2005 14:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaticaan laat zich wederom discriminerend uit over homoseksuelen
Insane Juggalo
106 03-08-2003 20:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitslag belgische verkiezingen
~Sjeherazade~
24 22-05-2003 08:45
Liefde & Relatie homohuwelijken
saske
23 26-01-2003 21:05
Liefde & Relatie stelling: homo-echtparen...
Lau^liev!
65 07-04-2002 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.