Oud 10-03-2001, 17:38
lotje!!
lotje!! is offline
Ikke wel, wat vonden jullie ervan??
En hebben jullie er al een werkstuk van gemaakt, zoja: mail het naar me!!!!!
__________________
eindelijk een sig! Maar nu weet ik niet wat ik erin moet schrijven!!hihihihihihihihi!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2001, 10:37
*Floortje*
Avatar van *Floortje*
*Floortje* is offline
Ik ben er niet geweest, maar ik ga er nog naartoe! Was het leuk?
__________________
*ZomerKriebels*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 12:55
lotje!!
lotje!! is offline
Ik vond het heel erg leuk!!!
Ik hou wel van musicals waarin veel wordt gezongen en gedanst! En zo'n musical was het
Maar ga je er voor CKV heen dan??
Ik ben er wel daarvoor heengeweest, alleen heb ik geen zin om er een verslag van te maken...daarom wil ik ook dat iemand die het al heeft gedaan er ff een stuurt!!haha!!
__________________
eindelijk een sig! Maar nu weet ik niet wat ik erin moet schrijven!!hihihihihihihihi!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 08:27


De volgende mensen voeren het stuk uit:
Benny, Mimmi, Roger, Collins, Angel, Joanne, Maureen en Mark. (De echte namen zijn onbekend.)
Rent begon om 8uur en eindigde om half11. Inclusief pauze.
We zaten op het balkon in de Twentse schouwburg en konden de voorstelling zo best goed zien. Er waren best veel acteurs die hierin mee deden. Ze konden goed acteren en er werd duidelijk gezongen.
Rent betekent huren, dus ik verwacht dat het gaat over een pand dat verhuurd werd. Verder dacht ik dat het een mooie voorstelling zou zijn. Heel duidelijk en leuk om te zien.

Het is een toneel voorstelling, waar alleen gezongen word. Alle teksten die de acteur moesten zeggen, werd gezongen. Er werd ook gebruik gemaakt van verschillende soorten licht. Belangrijke dingen werden apart belicht. De vrouwen die meespeelden waren soms gedeeltelijk bloot, vooral korte rokjes werden er gedragen. Mannen hadden soms hun shirt uit. Dit deden ze waarschijnlijk om het een mooie voorstelling te laten zijn.
Aan de linkerkant op het podium stond een tv, die de gebeurtenissen op het podium wat duidelijker weergaf. Rechtsboven in de lucht hing een grotere tv, die voor de mensen die achteraan zaten wat verduidelijking gaf. Er stonden ook allemaal dozen op het podium. Verder werd er nog gebruik gemaakt van een gitaar, waarop Roger speelde.
Als er een spannend moment aan dreigt te komen, wordt de muziek harder en zingen ze harder. Dat was volgens mij wel de bedoeling.
De acteurs zijn goed op elkaar ingespeeld.

De voorstelling gaat over:
Aan het eind van de jaren negentig wordt een groep jongeren in New York gevolgd in zijn strijd tegen de gevestigde orde. Dit gebeurt tijdens een aantal feestdagen: kerstavond, Oudejaarsavond, Valentijnsdag, Pasen, Halloween en tenslotte weer kerstavond. Rent beschrijft het dagelijks leven van deze jongeren die ondanks een permanent gebrek aan geld en met het AIDS-gevaar op de loer, proberen het hoofd boven water te houden. Allen leven met de gedachte dat de enige dag die telt, vandaag is.
Inhoud: Mark deelt een woning met Roger op de bovenste verdieping van een voormalige muziekuitgeverij in de Lower East Side van New York. Het is een koude kerstavond. Roger’s vriendin is muzikant en heeft een half jaar geleden zelfmoord gepleegd, nadat ze erachter was gekomen dat ze AIDS had. Sinds haar zelfmoord is Roger niet meer naar buiten geweest. Hij probeert krampachtig een song te schrijven dat hem grote roem zal brengen en onsterfelijk zal maken.
Tom Collins, een oude vriend van Mark en Roger, belt om te zeggen dat hij terug is in New York. Tijdens het telefoongesprek valt de verbinding weg. Als de telefoon meteen daarna weer gaat, is het niet Tom maar Benny, de vroegere huisgenoot van Mark en Roger. Hij is nu de eigenaar van het pand waar ze nu in wonen. Hij belt voor een afspraak om de achterstallige huur van het afgelopen jaar te komen halen.
Tom blijkt tijdens zijn telefoongesprek met Mark te zijn overvallen en wordt liefdevol op de been geholpen door Angel, een travestiet en straatmuzikant.
Maureen, Marks ex-vriendin, belt Mark op omdat ze wil gaan protesteren tegen het plan van Benny om de daklozen te verwijderen. Haar geluidsapperatuur werkt niet en omdat Mark vroeger haar productie manager was, wil ze graag dat hij er even naar kijkt. Mark zwicht.
Terwijl Mark naar Maureen is, ontmoet Roger Mimi, een verslaafde SM-danseres die onder hen woont. Het is liefde op het eerste gezicht, maar Roger durft er niet aan toe te geven, bang om weer terug te vallen in zijn oude leventje van drugsverslaving.
Ondertussen komt Mark op straat Tom en Angel tegen. Samen gaan ze naar een hulpgroep voor seropositieven. Terugkijkend op hun leven komen ze erachter dat ze terleurgesteld zijn in New York en dromen ze ervan een eetcafé te openen in Sant Fe, de stad waar alles goed is.
Als Tom en Angel eindelijk alleen zijn durven ze voorzichtig hun gevoelens aan elkaar toe te geven.
Iedereen komt bij elkaar voor het optreden van Maureen. Na afloop gaan ze naar het café waar Benny verkondigt dat Maureens optreden toch geen zin heeft gehad. De groep is het hier niet mee eens en ze bewijzen dat door het uitbundig te vieren van ‘La Vie Bohème’.
Als er bij verschillende mensen tegelijkertijd piepers afgaan om hen eraan te herinneren dzt ze hun medicijnen moeten innemen, komen Roger en Mimi er van elkaar achter dat ze besmet zijn met het HIV-virus. Maureen gaat te ver in haar dominante gedrag en Joanne maakt het uit. Als Benny de daklozen wil laten verwijderen door de politie breekt er een rel uit.

Het is een week later, Oudejaarsavond, als ze met z’n allen het door de politie afgesloten gebouw in gaan. Op Marks antwoordapparaat staat televisieproducente Alexi Darling. Ze heeft de film van Mark over de rel op televisie gezien en biedt hem veel geld om voor hen te komen werken.
Roger komt erachter dat Benny en Mimi ooit een relatie hebben gehad. Dit kan hij niet zo goed hebben en hij zondert zich af van haar. Mimi is verdrietig hierover, valt weer terug in haar oude gewoontes en komt uiteindelijk bij haar drugsdealer terecht.

Het is Valentijnsdag. Joanne en Maureen zijn bezig met de repetetities voor een nieuwe show, maar ze bekvechten voortdurend.
De tijd gaat voorbij en het wordt lente. Roger en Mimi ruziën en Roger loopt weg. Terwijl Tom een zeer zieke Angel verzorgt, komen Joanne en Maureen weer bij elkaar, net als Mimi en Roger.

De zomer loopt ten einde en Alexi Darling blijft Mark lastigvallen over zijn film. Roger en Mimi, ontevreden over alle problemen die hun relatie met zich mee brengt, gaan uit elkaar, evenals Maureen en Joanne.
Angel overlijdt na een lang ziekbed aan AIDS; dit tot groot verdriet van Tom. De hele groep komt bij elkaar om hem te gedenken. Na afloop belt Mark Alexi Darling om haar aanbod toch maar te accepteren. Mimi komt erachter dat Roger zijn gitaar heeft verkocht en de stad wil verlaten. Als er een grote ruzie uitbreekt, grijpt Tom in. Hij is terleurgesteld dat de vriendengroep uit elkaar valt. Dit is niet wat Angel gewild zou hebben. Joanne en Maureen zien in dat ze niet zonder elkaar kunnen, Mimi en Benny vertrekken. Mark wil Roger overtuigen te blijven, ook omdat Mimi heel erg ziek is. Mark komt tot de conclusie dat hij zijn eigen film wil kunnen maken en weigert daarom het televisiewerk van Alexi Darling.

Het is opnieuw kerst. Mark gaat vanavond de ruwe versie van zijn film laten zien. Roger is terug. Hij heeft eindelijk dat ene prachtige nummer gevonden, maar hij kan Mimi niet vinden. Plotseling komen Maureen en Joanne binnen. Ze dragen een zeer verzwakte Mimi tussen hen in naar binnen. Het blijkt dat ze haar halfdood in het park hebben gevonden. Roger zingt zijn nummer voor haar. Mimi sluit haar ogen en sterft, terwijl Roger haar naam over de keiharde muziek van Puccini heen schreeuwt.


Dit verhaal wordt alleen duidelijk als je het leest, maar toen ik daar zat te kijken, snapte ik het verhaal niet goed.

Ik had verwacht dat de voorstelling veel mooier zou zijn, maar hij viel me een beetje tegen. Ik snapte het verhaal niet, want het was niet duidelijk.

Ik vond de voorstelling dus niet zo mooi. Wel mooi gezongen hoor, maar het verhaal is een beetje vaag.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2001, 12:23
De echte namen staan op het www.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Probleem met telefoon en internet
Mestkever
53 26-01-2007 13:20
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Vuurverleden
Verwijderd
0 11-06-2006 10:45
Verhalen & Gedichten Humoristisch fantasy verhaal: meningen graag
IlbertRood
0 04-11-2005 16:01
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Verhalen & Gedichten op zoek naar onderwerpen!
Snippie
14 08-01-2003 17:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.