Oud 09-01-2007, 19:09
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:47 :
Ik vind je goedkeuring van het handelen naar racistische vooroordelen verwerpelijk.
Dus je beschuldigd me van discriminatie en racisme? Dan doe ik daar nu melding van.
Advertentie
Oud 09-01-2007, 19:11
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:06 :
Nee.


1. is niet onderbouwd en 2. moet je me eens even uitleggen.

Juno: leuk hč, struisvogel spelen? En jij maar denken dat links daar patent op had.
Ik heb veel allochtone collega's. Die hebben allemaal een baan.
Oud 09-01-2007, 19:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Manke vergelijking even weggehaald.

Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 19:06 :
Als we willen zorgen dat er geen kanslozen in de samenleving komen moeten scholen zorgen dat er minder dropouts komen, en dat hun leerlingen niet zomaar hun motivatie en werkhouding laten afzakken tot niets.

Daarmee sla je twee vliegen in een klap, want met oplossen van dat probleem is ook direct het onderpresteren van allochtone scholieren opgelost.
Dit klopt.

Citaat:
Ondertussen zit er bij mijn vriendin iemand in de klas die denkt dat ze een sluier moet dragen, en haar schooldagen hoofdzakelijk slijt met zich afzetten tegen iedereen, zich gediscrimineerd voelen, en ruziën met leraren, waarvan ik nu al weet dat ze nooit op school blijft tot het examen.
Daar zal vast wel weer een uitmuntende moslim tegenover staan, dus what's your point?

Oh ja, je punt is: het ligt allemaal aan hunzelf, en werkgevers met ongegronde vooroordelen die uitstekende moslims geen kans geven op basis van hun naam/afkomst bestaan niet.
Oud 09-01-2007, 19:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 19:09 :
Dus je beschuldigd me van discriminatie en racisme? Dan doe ik daar nu melding van.
Nee, ik stel vast dat je dat goedpraat van andere mensen.
Oud 09-01-2007, 19:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het zou toch leuk wezen als je ophield met al je insinuaties Mark.
Oud 09-01-2007, 19:12
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:06 :

1. is niet onderbouwd en
2. moet je me eens even uitleggen.

1. hoezo niet
basis economie heb jij ok op school gehad

2. Een wergever wil mensen aannemen x is beter dan y hij neemt x aan
x is autochtoon

>overheid zegt allochtonen moeten makkelijker aan een baan komen
na maatregel

voorbeeld van Mephostophilis werkgever moet mensen aannemen x is beter dan y maar y=geldbonus hij neemt y hij aan

aangenomen dat dit niet gebeurt zoals jij stelt

werkgever moet mensen aannemen x is beter dan y maar y=geldbonus hij negeert geldbonus en neemt x aan
Oud 09-01-2007, 19:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 19:11 :
Ik heb veel allochtone collega's. Die hebben allemaal een baan.
Leuk voor je. Schieten die werkloze allochtonen die he slachtoffer zijn van discriminatie geen reet mee op. Werkgevers die discrimineren overtreden de wet. Aanpakken die handel.

Oeps, dán blijkt rechts opeens niet meer zo 'daadkrachtig'.
Oud 09-01-2007, 19:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 19:12 :
Het zou toch leuk wezen als je ophield met al je insinuaties Mark.
Het zou ook leuk zijn als jullie ophielden met de insinuaties dat ik insinuaties over jullie maak, iedere keer als iets je niet bevalt.
Oud 09-01-2007, 19:15
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 19:11
Ik heb veel allochtone collega's. Die hebben allemaal een baan.
... beetje logisch niet
Oud 09-01-2007, 19:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:12 :
1. hoezo niet
basis economie heb jij ok op school gehad
Het is niet onderbouwd dat allochtonen minder geschikt zijn dan autochtonen.

Citaat:
2. Een wergever wil mensen aannemen x is beter dan y hij neemt x aan
x is autochtoon

>overheid zegt allochtonen moeten makkelijker aan een baan komen
na maatregel

voorbeeld van Mephostophilis werkgever moet mensen aannemen x is beter dan y maar y=geldbonus hij neemt y hij aan

aangenomen dat dit niet gebeurt zoals jij stelt

werkgever moet mensen aannemen x is beter dan y maar y=geldbonus hij negeert geldbonus en neemt x aan
'Als', 'als'.... laten we dan maar helemaal geen wetten/beleid meer maken, het zou wel eens anders uit kunnen pakken.
Oud 09-01-2007, 19:16
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:13 :
Leuk voor je. Schieten die werkloze allochtonen die he slachtoffer zijn van discriminatie geen reet mee op. Werkgevers die discrimineren overtreden de wet. Aanpakken die handel.
dat is iets anders dan positive discriminatie
ik denk niet dat je veel tegenstanders zult hebben als je zegt dat discriminatie moet worden aangepakt
Oud 09-01-2007, 19:18
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:13 :
Leuk voor je. Schieten die werkloze allochtonen die he slachtoffer zijn van discriminatie geen reet mee op. Werkgevers die discrimineren overtreden de wet. Aanpakken die handel.

Oeps, dán blijkt rechts opeens niet meer zo 'daadkrachtig'.
Blijkbaar is het ten eerste niet ONMOGELIJK om een baan te vinden, dan valt het dus met die discriminatie misschien nog wel mee.

En: wat hebben mijn collega's wat hun werkloze mede-allochtonen niet hebben? Misschien wringt de schoen daar ook wel.
Oud 09-01-2007, 19:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:11 :
Oh ja, je punt is: het ligt allemaal aan hunzelf, en werkgevers met ongegronde vooroordelen die uitstekende moslims geen kans geven op basis van hun naam/afkomst bestaan niet.
Waar in dat voorbeeld stond dat? Nergens. Ik gaf een voorbeeld van iemand die het voor zichzelf aan het verkloten is, daardoor zal falen op school en daarmee zal falen in het leven.

Met een aantal simpele regels en maatregelen om schoolverzuim en disfunctioneren aan te pakken is dit te voorkomen, daarmee voorkom je drop-outs over de hele linie, en als klap op de vuurpijl is het disproportionele aandeel allochtonen daarin ook opgelost.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 19:19
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:15 :
Het is niet onderbouwd dat allochtonen minder geschikt zijn dan autochtonen.


'Als', 'als'.... laten we dan maar helemaal geen wetten/beleid meer maken, het zou wel eens anders uit kunnen pakken.
er is dan ook niemand die dat ooit beweert heeft




ik laat met logisch redeneren de mogelijke gevolgen zien van de voorgestelde maatregel soorteert die wel effect dan is dit negatief voor de economie soorteert die geen effect dan kan hij beter niet worden ingevoerd

vooruitdenken en ''als'' ''als'' denken is wat ons onderscheid van de dieren Mark Almighty

''als'' we niet meer gaan nadenken over het effect van maatreglenen kunnen we net zo goed apen wetten laten maken het maakt immers niet uit
Oud 09-01-2007, 19:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:16 :
dat is iets anders dan positive discriminatie
ik denk niet dat je veel tegenstanders zult hebben als je zegt dat discriminatie moet worden aangepakt
Blijkbaar wel, want Juno ontkent dat het bestaat en Ijscoman en T_ID vinden het niet erg.

Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 19:18 :
Blijkbaar is het ten eerste niet ONMOGELIJK om een baan te vinden, dan valt het dus met die discriminatie misschien nog wel mee.
Dat het na heel lang en heel hard en veel solliciteren wel lukt, wil toch niet zeggen dat ze daarvoor niet heel veel discriminatie hebben meegemaakt? En dat het hen gelukt is, wil toch niet zeggen dat anderen wel gediscrimineert zijn?

Citaat:
En: wat hebben mijn collega's wat hun werkloze mede-allochtonen niet hebben? Misschien wringt de schoen daar ook wel.
Je toont je al net zo bevooroordeelt als de werkgevers waar het om gaat. Haal je hoofd uit het zand.
Oud 09-01-2007, 19:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 19:19 :
Waar in dat voorbeeld stond dat? Nergens. Ik gaf een voorbeeld van iemand die het voor zichzelf aan het verkloten is, daardoor zal falen op school en daarmee zal falen in het leven.
En daarmee impliceerde je dat het voor alle geweigerde moslims/allochtonen geldt, want je voerde het op als 'bewijs' voor je gelijk.

Citaat:
Met een aantal simpele regels en maatregelen om schoolverzuim en disfunctioneren aan te pakken is dit te voorkomen, daarmee voorkom je drop-outs over de hele linie, en als klap op de vuurpijl is het disproportionele aandeel allochtonen daarin ook opgelost.
Dit klopt. Tevens moeten discriminerende werkgevers aangepakt worden.
Oud 09-01-2007, 19:24
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:19 :
ik laat met logisch redeneren de mogelijke gevolgen zien van de voorgestelde maatregel soorteert die wel effect dan is dit negatief voor de economie soorteert die geen effect dan kan hij beter niet worden ingevoerd

vooruitdenken en ''als'' ''als'' denken is wat ons onderscheid van de dieren Mark Almighty

''als'' we niet meer gaan nadenken over het effect van maatreglenen kunnen we net zo goed apen wetten laten maken het maakt immers niet uit
Maar er is geen onderbouwing waarom de maatregel eerder niet dan wel zou werken.
Oud 09-01-2007, 19:28
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:24 :
Maar er is geen onderbouwing waarom de maatregel eerder niet dan wel zou werken.
zowel ik als Mephostophilis hebben dat aangetoond
Oud 09-01-2007, 19:28
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:21 :
Blijkbaar wel, want Juno ontkent dat het bestaat en Ijscoman en T_ID vinden het niet erg.


Dat het na heel lang en heel hard en veel solliciteren wel lukt, wil toch niet zeggen dat ze daarvoor niet heel veel discriminatie hebben meegemaakt? En dat het hen gelukt is, wil toch niet zeggen dat anderen wel gediscrimineert zijn?


Je toont je al net zo bevooroordeelt als de werkgevers waar het om gaat. Haal je hoofd uit het zand.
Als iemand van mening dat hij of zij gediscrimineerd wordt dan zijn daar de gebruikelijke civielrechtelijke stappen voor te nemen. Als je werkgevers een bonus gaat geven om allochtonen aan te nemen dan is die werkgever net zo hard bezig met discrimineren, allochtonen aannemen brengt immers dik geld op.
Oud 09-01-2007, 19:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:28 :
zowel ik als Mephostophilis hebben dat aangetoond
Nee, jullie hebben hypothetsiche situaties uit jullie beider duimen gezogen.
Oud 09-01-2007, 19:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 19:28 :
Als iemand van mening dat hij of zij gediscrimineerd wordt dan zijn daar de gebruikelijke civielrechtelijke stappen voor te nemen. Als je werkgevers een bonus gaat geven om allochtonen aan te nemen dan is die werkgever net zo hard bezig met discrimineren, allochtonen aannemen brengt immers dik geld op.
Dan stimuleer je het aannemen van allochtonen, maar iedere werkgever is vrij om dat af te slaan dan. Maar ik ben dus wel meer voorstander van dwingender maatregelen, die, zoals GIJs al aangaf, in de EU blijkbaar gewoon kunnen.
Oud 09-01-2007, 19:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:23 :
En daarmee impliceerde je dat het voor alle geweigerde moslims/allochtonen geldt, want je voerde het op als 'bewijs' voor je gelijk.
Het voorbeeld bewijst dat mijn aanpak zou werken op de echte oorzaken van opleidingsachterstanden. De rest is verzonnen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:23 :
Dit klopt. Tevens moeten discriminerende werkgevers aangepakt worden.
Dat gebeurd nu al. Daarvoor hoeven we echt onze grondwet niet te schrappen. Los daarvan is dat slechts een factor, waarvan ook nog eens te verwachten is dat die uit zichzelf zal verdwijnen wanneer de beeldvorming vanuit de problemen rond allochtonen verdwijnen.

Al met al zie ik niet waarom we jouw standpunt van alles ontkennen, de grondwet schrappen en autochtonen discrimineren zouden moeten aannemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 19:31
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:28 :
Nee, jullie hebben hypothetsiche situaties uit jullie beider duimen gezogen.
Ik heb een logische redenering gebruikt als je vind dat die niet klopt geef dan aan wat, waar en waarom dit is goedkoop
Oud 09-01-2007, 19:33
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:30 :
Dan stimuleer je het aannemen van allochtonen, maar iedere werkgever is vrij om dat af te slaan dan. Maar ik ben dus wel meer voorstander van dwingender maatregelen, die, zoals GIJs al aangaf, in de EU blijkbaar gewoon kunnen.

ik heb gezegd dat er positieve discriminatie gebruikt word in de EU niet alle positieve discriminatie mag dan direct het is een gebied dat erg op het randje ligt
Oud 09-01-2007, 19:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 19:30 :
Het voorbeeld bewijst dat mijn aanpak zou werken op de echte oorzaken van opleidingsachterstanden. De rest is verzonnen.
Het voorbeeld liet ook zien dat je dat gebruikt als onderbouwing voor je standpunt. Natuurlijk werkt jouw aanpak op de oorzaken van opleidingsachterstanden. Je gaat gewoon door met beweren dat ik dat ontkent heb, maar dat is ook niet waar. Waar het mij om gaat, zijn de allochtonen die al goed opgeleid zijn, maar niet aan de bak komen door discriminatie op de arbeidsmarkt.

Citaat:
Dat gebeurd nu al.
Als dat zo was, zaten we niet met de problemen.

Citaat:
Daarvoor hoeven we echt onze grondwet niet te schrappen.
Voor positieve discriminatie ook niet.

Citaat:
Los daarvan is dat slechts een factor, waarvan ook nog eens te verwachten is dat die uit zichzelf zal verdwijnen wanneer de beeldvorming vanuit de problemen rond allochtonen verdwijnen.
Lol, de beeldvorming IS juist het probleem. Dank je, je bevestigt dat er discriminatie is door beeldvorming.
Oud 09-01-2007, 19:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:33 :

ik heb gezegd dat er positieve discriminatie gebruikt word in de EU niet alle positieve discriminatie mag dan direct het is een gebied dat erg op het randje ligt
Kortom: het gebeurt.

Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:31 :
Ik heb een logische redenering gebruikt als je vind dat die niet klopt geef dan aan wat, waar en waarom dit is goedkoop
Ik heb net al uitgelegt waarom het niet klopt. Je hoeft slechts omhoog te scrollen.
Oud 09-01-2007, 19:43
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:38 :
Kortom: het gebeurt.


Ik heb net al uitgelegt waarom het niet klopt. Je hoeft slechts omhoog te scrollen.
maar het is een foute generalisatie om dan te zeggen dat positieve discriminatie zomaar mag



ik zie het niet enkel dat ik uit mijn duim zuig wat toch geen inhoudelijk argument te noemen is quote jezelf even waar je me weerlegt dan?
Oud 09-01-2007, 19:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:37 :
Voor positieve discriminatie ook niet.
Artikel 1 van de grondwet verbied het. Om het te laten gebeuren moet artikel 1 van de grondwet dus eerste geschrapt worden.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:37 :
Lol, de beeldvorming IS juist het probleem. Dank je, je bevestigt dat er discriminatie is door beeldvorming.
Maar jouw tegendiscriminatie van allochtonen zal niets veranderen aan de beeldvorming en de oorzaak van de beeldvorming.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 19:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:43 :
maar het is een foute generalisatie om dan te zeggen dat positieve discriminatie zomaar mag
Nee hoor, anders wordt er wel ingegrepen.

Citaat:
ik zie het niet enkel dat ik uit mijn duim zuig wat toch geen inhoudelijk argument te noemen is quote jezelf even waar je me weerlegt dan?
Hierboven weerleg ik je redenatie, want: het is niet onderbouwt wat jij zegt. Het is een aanname van jou.
Oud 09-01-2007, 19:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 19:44 :
Artikel 1 van de grondwet verbied het. Om het te laten gebeuren moet artikel 1 van de grondwet dus eerste geschrapt worden.
Nee hoor. In het verleden is het ook gebeurt en nu gebeurt het in de EU ook en daar zijn geen grondwetten voor geschrapt.

Citaat:
Maar jouw tegendiscriminatie van allochtonen zal niets veranderen aan de beeldvorming en de oorzaak van de beeldvorming.
Jawel, want door allochtonen in dienst te nemen, kunnen zij zich bewijzen en zien de werkgevers dat ze helemaal niet slecht zijn, zoals zij dachten.
Oud 09-01-2007, 19:50
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:46 :
Nee hoor, anders wordt er wel ingegrepen.


Hierboven weerleg ik je redenatie, want: het is niet onderbouwt wat jij zegt. Het is een aanname van jou.
je redenatie is alles maar doen en dan wachten tot iemand een rechtzaak aanspant en kijken wat er gebeurt?
mmk

dan blijft het inhoudelijk argument ik vind positief discrimineren principieel fout maar goed daar zulllen we wel niet uitkomen



onzin
ik geef een redenering die kun je onderuit halen maar gewoon zeggen ''het'' is een aanname is niet voldoende
je mag bovendien wat specifieker zijn
Oud 09-01-2007, 19:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:47 :
Nee hoor. In het verleden is het ook gebeurt en nu gebeurt het in de EU ook en daar zijn geen grondwetten voor geschrapt.
Als een aantal bureacraten in de EU ooit iets gevreten heeft dat slechts bestaat bij gratie van het feit dat niemand er ooit actie tegen heeft ondernomen betekend dat niet dat het legaal is.

Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet verbiedt ongelijke behandeling in gelijke gevallen, dus ook bevoordeling van allochtonen met gelijke papieren op zoek naar een baan.

Alleen al het feit dat discriminatie bestaat bewijst dit. Jij bouwt jouw hele bewering op het feit dat allochtonen benadeeld zouden worden en dat dit niet mag, om vervolgens te beweren dat het wel mag. Dat is een contradictie.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:47 :
Jawel, want door allochtonen in dienst te nemen, kunnen zij zich bewijzen en zien de werkgevers dat ze helemaal niet slecht zijn, zoals zij dachten.
Wat blijft desondanks bestaan:
-disproportionele aantal criminelen van allochtone afkomst
-geringere opleidingsgraad allochtonen
-aanpassingsproblemen allochtonen
-praktische bezwaren
-etc, etc

En daarmee blijft de beeldvorming dus wel degelijk in stand.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 19:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:50 :
onzin
ik geef een redenering die kun je onderuit halen maar gewoon zeggen het is een aanname is niet voldoende
Een aanname ís ook niet voldoende. Onderbouwen die hap.
Oud 09-01-2007, 19:53
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:52 :
Een aanname ís ook niet voldoende. Onderbouwen die hap.
''een aaname''
ik heb mijn standpunt onderbouwt

geef aan wat er niet onderbouwt is als je wat wilt doe niet zo vaag
Oud 09-01-2007, 19:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 19:51 :
Als een aantal bureacraten in de EU ooit iets gevreten heeft dat slechts bestaat bij gratie van het feit dat niemand er ooit actie tegen heeft ondernomen betekend dat niet dat het legaal is.
Het punt was: moet er een Grondwet voor geschrapt worden? Nee dus.

Citaat:
Alleen al het feit dat discriminatie bestaat bewijst dit. Jij bouwt jouw hele bewering op het feit dat allochtonen benadeeld zouden worden en dat dit niet mag, om vervolgens te beweren dat het wel mag. Dat is een contradictie.
*Positieve* discriminatie. Dat helpt mensen.

Citaat:
Wat blijft desondanks bestaan:
-disproportionele aantal criminelen van allochtone afkomst
-geringere opleidingsgraad allochtonen
-aanpassingsproblemen allochtonen
-praktische bezwaren
-etc, etc

En daarmee blijft de beeldvorming dus wel degelijk in stand.
Ik heb nooit gezegd dat dat niet aangepakt moet worden, maar dat blijf jij wel liegen. Tja, daar kan ik ook niks aan doen.
Oud 09-01-2007, 19:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:53 :
''een aaname''
ik heb mijn standpunt onderbouwt

geef aan wat er niet onderbouwt is als je wat wilt doe niet zo vaag
Je aanname is niet onderbouwt.
Oud 09-01-2007, 19:57
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:55 :
Je aanname is niet onderbouwt.
wees duidelijk welke aaname waar
Oud 09-01-2007, 19:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:57 :
wees duidelijk welke aaname waar
Je aanname dat werkgevers verlies zouden lijden als hij gedwongen werd allochtonen in dienst te nemen.
Oud 09-01-2007, 20:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:59 :
Je aanname dat werkgevers verlies zouden lijden als hij gedwongen werd allochtonen in dienst te nemen.
Gelijke kwalificatie is een papieren werkelijkheid, dus werkgevers zullen zich met jouw regelgeving wel degelijk geconfronteerd zien met het feit dat ze beter gekwalificeerde sollicitanten moeten discrimineren omdat jij hen verplichtte een allochtoon aan te nemen.

Dit is wettelijk verboden en moreel verwerpelijk en als extra nog eens contraproductief ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 20:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 20:01 :
Gelijke kwalificatie is een papieren werkelijkheid, dus werkgevers zullen zich met jouw regelgeving wel degelijk geconfronteerd zien met het feit dat ze beter gekwalificeerde sollicitanten moeten discrimineren omdat jij hen verplichtte een allochtoon aan te nemen.

Dit is wettelijk verboden en moreel verwerpelijk en als extra nog eens contraproductief ook.
Nee, want jij gaat ervan uit dat allochtonen altijd per definitie minder gekwalificeerd zijn. Als je niet wilt dat in inisnueer dat je verkeerde denkbeelden hebt, moet je het er met dit soort uitspraken ook niet naar maken.
Oud 09-01-2007, 20:13
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:59 :
Je aanname dat werkgevers verlies zouden lijden als hij gedwongen werd allochtonen in dienst te nemen.
jawel
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:35 :
Als allochtonen kunstmatig aantrekkelijker worden voor werkgevers, nemen ze gemiddeld minder geschikte mensen aan waardoor de arbeidsproductiviteit daalt; dit leidt vervolgens weer tot een daling van de werkgelegenheid doordat de effectieve vraag daalt.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:44 :
Nee, dat zeg ik ook niet. Stel: een werkgever kan kiezen uit X en Y, X is autochtoon en Y is allochtoon. X is iets beter geschikt, maar de werkgever kiest voor Y vanwege de allochtonen-bonus - in dat geval daalt dus de arbeidsproductiviteit.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:48 :
Ja, 'in dat geval', maar er is helemaal geen onderbouwing voor het feit dat in alle gevallen alle allochtonen minder geschikt zouden zijn, dus je stelling slaat nergens op.
hier ga je akkoord met de stelling
je betwijfeld dat hij opgaat omdat het niet op alle gevallen slaat


Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:51 :
Nee, dat heb ik ook niet gesteld. Het hoeft alleen maar in een deel van de gevallen zo te zijn.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:56 :
En dát dat zo is, is ook al niet onderbouwd/bewezen.
hier komt de ''als'' redenatie
wat als de stelling niet opgaat dan heb jij gelijk
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:12 :
2. Een wergever wil mensen aannemen x is beter dan y hij neemt x aan
x is autochtoon

>overheid zegt allochtonen moeten makkelijker aan een baan komen
na maatregel

voorbeeld van Mephostophilis werkgever moet mensen aannemen x is beter dan y maar y=geldbonus hij neemt y hij aan

aangenomen dat dit niet gebeurt zoals jij stelt

werkgever moet mensen aannemen x is beter dan y maar y=geldbonus hij negeert geldbonus en neemt x aan
dus stel de stelling gaat niet op dan gebeurt er niets
stel de stelling gaat wel op dan werkt dit slecht voor de economie

logisch denken
Oud 09-01-2007, 20:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 20:13 :
jawel [...] hier ga je akkoord met de stelling
je betwijfeld dat hij opgaat omdat het niet op alle gevallen slaat [...] hier komt de ''als'' redenatie [...] wat als de stelling niet opgaat dan heb jij gelijk [...]dus stel de stelling gaat niet op dan gebeurt er niets
stel de stelling gaat wel op dan werkt dit slecht voor de economie

logisch denken
Dus ik geef aan dat de stelling niet onderbouwt is en er geen bewijs is dat-ie opgaat. Had je daar al die dingen voor moeten quoten? Dat had ik je zó ook al kunnen vertellen.
Oud 09-01-2007, 20:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:54 :
Het punt was: moet er een Grondwet voor geschrapt worden? Nee dus.
Natuurlijk wel. Autochtonen een baan weigeren om hun afkomst is even verboden als allochtonen een baan weigeren vanwege hun afkomst.

Je kunt geen wet maken die dat verplicht als het al verboden was.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 19:54 :
*Positieve* discriminatie. Dat helpt mensen.
Nee. Het verplaatst het probleem slechts en de problemen onder allochtonen blijven bestaan.

Positieve discriminatie is overigens een contradictio in terminis, het kan net zo min bestaan als een jonge bejaarde, een arme miljonair of een op tijd rijdende trein.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 20:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 20:18 :
Natuurlijk wel. Autochtonen een baan weigeren om hun afkomst is even verboden als allochtonen een baan weigeren vanwege hun afkomst.

Je kunt geen wet maken die dat verplicht als het al verboden was.
Uit het feit dat het in het verleden gebeurde en nu nog in de EU gebeurt, blijkt dat er geen Grondwet voor geschrapt hoeft te worden. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Citaat:
Nee. Het verplaatst het probleem slechts en de problemen onder allochtonen blijven bestaan.
Het probleem waar ik het over had, is discriminatie. Discriminatie pak je aan door discriminatie te bestrijden.

Citaat:
Positieve discriminatie is overigens een contradictio in terminis, het kan net zo min bestaan als een jonge bejaarde, een arme miljonair of een op tijd rijdende trein.
Ha ha ha lol. (Nee.)
Oud 09-01-2007, 20:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 20:21 :
Uit het feit dat het in het verleden gebeurde en nu nog in de EU gebeurt, blijkt dat er geen Grondwet voor geschrapt hoeft te worden. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Nogal vreemd om te denken dat iets dat buiten Nederland gebeurd automatisch legaal is in Nederland.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 20:21 :
Het probleem waar ik het over had, is discriminatie. Discriminatie pak je aan door discriminatie te bestrijden.
Jij bestrijdt discriminatie niet, jij wil discriminatie legaal maken en zelfs verplicht stellen.

Dat kan niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 20:26
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 20:17 :
Dus ik geef aan dat de stelling niet onderbouwt is en er geen bewijs is dat-ie opgaat. Had je daar al die dingen voor moeten quoten? Dat had ik je zó ook al kunnen vertellen.
je ging akkoord met de stelling

Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:48 :
Ja, 'in dat geval' maar [...]

je breekt de regels van het debat als je nu dat weer verwerpt

echter je betwijfelde of hij wel opging

ik heb laten zien dat dat ''als'' hij niet opgaat de maatregel geen enkel effect heeft
dus ofwel de stelling geld ofwel de maatregel heeft geen effect
Oud 09-01-2007, 20:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 20:25 :
Nogal vreemd om te denken dat iets dat buiten Nederland gebeurd automatisch legaal is in Nederland.
Je schrapt weer opzettelijk delen uit mijn post die je onwelgevallig zijn. Dit maakt het echter niet minder waar.

Citaat:
Jij bestrijdt discriminatie niet, jij wil discriminatie legaal maken en zelfs verplicht stellen.

Dat kan niet.
Ik bestrijd discriminatie door werkgevers door hun discriminatie te corrigeren. Dat kan.
Oud 09-01-2007, 20:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 20:26 :
je ging akkoord met de stelling

Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:48 :
Ja, 'in dat geval' maar [...]

je breekt de regels van het debat als je nu dat weer verwerpt

echter je betwijfelde of hij wel opging

ik heb laten zien dat dat ''als'' hij niet opgaat de maatregel geen enkel effect heeft
dus ofwel de stelling geld ofwel de maatregel heeft geen effect
Je brengt me nu zover in verwarring dat het onmogelijk is hier nog uit te komen. Ik blijf bij mijn standpunt: je stelling is niet onderbouwt.
Oud 09-01-2007, 20:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 20:28 :
Ik bestrijd discriminatie door werkgevers door hun discriminatie te corrigeren. Dat kan.
Nee. Bij jouw voorstel kan ik nog steeds wederechtelijk alleen maar autochtonen aannemen.

De enige bijkomstigheid is dat ik tevens wederrechtelijk verplicht zou worden autochtonen te discrimineren.

Als het iets zal doen is discriminatie enorm toe laten nemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 20:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 20:29 :
Nee. Bij jouw voorstel kan ik nog steeds wederechtelijk alleen maar autochtonen aannemen.

De enige bijkomstigheid is dat ik tevens wederrechtelijk verplicht zou worden autochtonen te discrimineren.
Dit spreekt elkaar tegen.

Citaat:
Als het iets zal doen is discriminatie enorm toe laten nemen.
Nee.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraďsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.